loading...
!!!.MusicParsi.!!!
ارسال اس ام اس رایگان

ارسال اس ام اس رایگان از طریق اینترنت

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 75 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

فرزند فوق العاده

داشتن فرزند همان‌طور که باعث شادی و نشاط خانواده‌هاست، بسیار نگران‌کننده و استرس‌زا هم هست. مادرانی که پس از ماه‌های سخت حاملگی و لذت انتظار فرزند خود را همراه خویش می‌بینند، انبساط خاطر خاصی در اعماق وجودشان حس می‌کنند؛ ولی ناتوانی و عدم اطلاع از وقایع متعدد و همچنین، عدم مراقبت و نگهداری و تعلیم و تربیت صحیح و ایفای نقش مناسب به عنوان پدر و مادر، در شرایط جسمی و روحی روانی فرزندان که نقش بسیار مهمی در آینده آنان دارد، اختلال ایجاد می‌کند. لذا در اینجا به شرح دو مطلب می‌پردازیم. در بحث بارداری، زن و مرد باید آمادگی لازم برای بچه‌دار شدن داشته باشند تا بتوانند فضایی مناسب برای فرزندانی ایده‌آل و موفق ایجاد کنند.

آنها با اطلاع از شرایطی که احتمال حاملگی سالم و به دنیا آوردن نوزاد طبیعی را افزایش می‌دهد و برنامه‌ریزی درست، باید نسبت به چکاپ کامل و انجام آزمایش‌ها و معاینات مختلف پزشکی اقدام نموده و چند ماه قبل از تصمیم به بچه‌دار شدن هیچ دارویی را خودسرانه مصرف نکنند و حتی‌الامکان مشاوره ژنتیک نیز انجام دهند. بنا به نظر عموم متخصصان بهترین سن برای بارداری بین ۲۰ تا ۳۵ سالگی می‌باشد و تغذیه خوب و مناسب اگرچه در تمام دوران زندگی ضامن بقا و سلامت است، اما در ماه‌های قبل از بارداری و دوران حاملگی و شیرخواری کودک اهمیت ویژه‌ای دارد و آنچه مادر می‌خورد، به سلامتی او و جنین کمک زیادی خواهد کرد؛ زیرا در این دوران کودک شریک غذایی اوست. بنابراین از تمامی گروه‌های غذایی استفاده کنید و هر چهار گروه غذایی را در برنامه خود بگنجانید تا تمام مواد مورد نیاز شما و فرزندتان تأمین شود. فراموش نکنید در دوران حاملگی و شیردهی باید بیشتر غذا بخورید، اما نه به اندازه دو نفر!!
چهار گروه مواد غذایی عبارتند از:
۱- غلات: شامل برنج، ماکارونی و انواع نان‌های سبوسدار
۲- سبزی‌ها و میوه‌ها
۳- شیر و فرآورده‌های آن
۴- گوشت و جانشین‌های آن
لازم به ذکر است که توصیه‌های بهداشتی و پزشکی و آداب آمیزش صحیح و اوقات مناسب آن، در نیل به هدف مورد نظر بسیار مؤثر است.
برای دستیابی به این هدف نقش تغذیه پدر کمتر از مادر نیست و بهتر است از چند ماه قبل قوای جسمی و جنسی خود را افزایش دهد، زیرا باعث سلامت و زیبایی فرزند می‌شود. از آن جمله می‌توان به مصرف انار شیرین، افشرده گل سرخ، نارگیل، به، انجیر، زیتون و سیب اشاره کرد. خانم‌ها هم باید وزن خود را پیش از بارداری به تناسب برسانند. در زمان بارداری نیاز بدن به آهن سه برابر است؛ پس قبل و در حین حاملگی از مصرف تخم‌مرغ، جگر و انواع مغزها غافل نشوید.

خوردن انگور، به و گلابی نیز به سلامت و زیبایی کودک کمک زیادی می‌کند. فراموش نکنید عادت‌های شما مادر گرامی در طول دوران حاملگی می‌تواند در سلامت و زیبایی تمام عمر فرزندتان اثرگذار باشد؛ پس از مصرف دخانیات خودداری کرده و الکل را برای همیشه کنار بگذارید و بلافاصله پس از زایمان حتما نوزادتان را با شیر مادر مانوس کنید. این شیر که آغوز نام دارد، دارای فرمولاسیون بسیار غنی بوده و بسیار نافع است. در شروع هفت ماهگی غذای کمکی را با نظر پزشک یا متخصص تغذیه شروع کنید و به تدریج به عادات غذایی نوزادتان اهمیت دهید تا ذائقه خوشایندی از غذاهای متفاوت برایش تداعی شود. آشنایی با رفتارها و روش‌های خاص روانشناسی کودک می‌تواند او را به غذاهای متنوع ترغیب و تشویق کند.

اگر کودک شما دچار فقر غذایی باشد، مبتلا به ضعف روحی و جسمی و کوتاه قدی و کمبود رشد توام با کم‌خونی خواهد شد. یکی از مهم‌ترین مشکلات خانواده‌ها در دوران رشد و نمو فرزندان یبوست است. سعی کنید به اندازه کافی آب و مایعات و انواع میوه (غیر از موز و سیب پوست کنده) را در برنامه غذایی او بگنجانید. به فرزند دلبندتان بیاموزید برای حفظ زیبایی ناخن‌ها، دندان، پوست و مو از خوردن غذاهای دارای کلسیم غفلت نکند. یکی از طلایی‌ترین نکته‌ها در حفظ سلامت و زیبایی زمان صرف میوه می‌باشد که بهترین زمان در فاصله بین دو غذاست؛ نه قبل و نه بعد از غذا. همه ما می‌دانیم که فرزند یکی از بزرگ‌ترین موهبت‌های الهی است و تا نیروی انسانی هر کشور به طور اصولی پرورش نیابد، آن جامعه ترقی نخواهد کرد. اگر اعتماد به نفس را در فرزند خود تقویت و با عشق از استعدادهای خاصش حمایت و صادقانه باورش کنید، نیروهای بالقوه زیادی را در وجودش احیا خواهید کرد و به نبوغ فکری او سمت و سوق مناسبی خواهید بخشید.

هنگام هر آموزشی در منزل با صبر و متانت برایش معلم و متعلم خوبی باشید و نابغه بودن را به او تلقین کنید و با قوت قلب و اعتماد و اعتقاد به او ثابت کنید که کندذهن و بی‌‌استعداد نیست و شما بهترین والدین و بال پرواز آنان خواهید بود. محیط خانه را نشاط‌انگیز و شاد کنید تا به سلامت فکری و هوش و ذکاوت فرزندتان کمک شود. با حمایت و نحوه برخورد و آهنگ صدای خود در جهت تشویق او گام بردارید و توجه داشته باشید امر و نهی بیش از حد لذت تعلیم و تعلم را از بین می‌برد. اگر یادگیری برایش جالب و جذاب نیست، شما می‌توانید با پاشیدن بذر نبوغ، او را به یک نابغه تبدیل کنید. به طور مثال مهدکودک و پیش‌دبستانی اولین مکانی است که کودک محیط خارج از خانه را تجربه و لمس می‌کند؛ بنابراین جذابیت در ریتم آهنگ‌ها و جملات و اشعار قافیه‌دار شروع خوبی برای بیداری ذهن اوست. همچنین، نسبت به استراحت و خواب فرزندتان دقت و وسواس زیادی داشته باشید؛ زیرا بدخوابی و بی‌خوابی باعث ضعف و سستی در سیستم عصبی بدن و کاهش کارایی و توان جسمی و روحی خواهد شد. حرارت اتاق خواب را در حدود ۱۸ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و او را توجیه کنید که رختخواب مکان مناسبی برای بازی یا تماشای تلویزیون نیست؛ در عوض گوش دادن به یک موزیک ملایم قبل از خواب را برایش به یک عادت تبدیل کنید و مدیریت خوابش را به عهده بگیرید؛ چون خواب نیز مانند خوردن و نوشیدن از اهم نیازهاست و در هنگام خواب بدن فعالیت‌های خود را تنظیم و روح استراحت می‌کند.

انتخاب اسباب‌بازی‌‌های علمی و فکری در یادگیری مهارت‌های اولیه کمک‌های زیادی به فرزندتان می‌کند. با نبوغ خلاقانه وی آشنا و با او همبازی شوید تا بتوانید استعدادهایش‌ را کشف کنید. توصیه صاحب‌نظران و خبرگان، انتخاب یک رشته ورزشی مستمر می‌باشد؛ چون ورزش علاوه بر کمک به سلامت جسم و روح، در تقویت فکر و هوش نیز تأثیر بسزایی دارد و همه اندیشمندان معتقدند عقل سالم در بدن سالم است.
هر کودکی با سرعت و روحیات خاص خود رشد کرده و به تکامل می‌رسد و نمی‌توان دقیق مشخص کرد که کودکان چه وقت چه مهارتی را کسب می‌کنند؛ ولی عطش آنها برای کشفیات جدید ارضاشدنی نیست و هرگز نباید بدون دلیل تمایلات و تعلق‌ خاطر آنها را سرکوب کرد. این کار باعث تخریب حس استقلال می‌شود. از طرفی، بیش از توان کودک نباید از او توقع داشت. همچنین، نوع تنبیه و تشویق باید مطابق سن و رشد و تکامل اجتماعی و احساسی و شناختی او باشد، استقلال و نظم، خلاقیت، زیبایی، صمیمیت، عشق، موفقیت، خوشرویی، مثمرثمر بودن و هوشیاری از آرزوهای دیرینه هر پدر و مادری است؛ لذا توصیه می‌شود از دوران کودکی فرزندتان را با نظم مأنوس کنید تا با برنامه بهتر به هدف‌های خود برسد و با مطالعه و احساس مسؤولیت در زندگی سطح معلومات خود را بالا ببرد. در زمینه ارتباط برقرار کردن با کودکان دیگر با او همراه باشید. یکی از مسائلی که توجه شما والدین می‌تواند اثرات به یادماندنی در سرنوشت فرزندتان داشته باشد، انتخاب نام نیک است که در شکل‌گیری شخصیت و روابط اجتماعی و عاطفی او تأثیر بسزایی دارد. از آنجایی که هوش و خلاقیت کودک در سال‌های اول زندگی شکل می‌گیرد و در سال‌های بعدی زندگی اثرات مهمی می‌گذارد، لذا ایجاد فضایی مناسب در محیط خانه برای تقویت هوش، اگر توام با تربیت صحیح خانوادگی و علوم دینی باشد، انگیزه‌های بسیاری در مراحل بعدی زندگی فرزند ایجاد می‌کند.

سعی کنید کودکان را با زندگینامه پیامبران، امامان، مردان و زنان بزرگ دنیا، نویسندگان، هنرمندان، مخترعان و مبتکران آشنا کرده و ابتکار عمل در شداید و مشکلات زندگی را از کودکی به وی بیاموزید. از مثبت‌نگری در زندگی و ایجاد خوش‌بینی و لذت مشروع در تمامی طول و عرض زندگی برایش سخن بگویید تا افکار مزاحم و منفی برای همیشه از ذهنش دور شوند.

خدایا ما را آن ده که ما را آن به

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 96 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

متخصصان پوست معتقد هستند که اولین عامل مهمی که منجر به بروز جوش‌های ناخوشایند پوستی می شود، تغییرات هورمونی بدن و عامل دوم ناتوانی پوست در دفع بافت مرده که پاکسازی این بافت ضروری و حساس است، این در حالیست که باور عمومی عامل این جوش‌ها را اغلب باکتری یا میکروب می‌دانند.
به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، متخصصان پوست در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد چند نکته ساده و کم‌خرج اما مهم را برای پیشگیری یا کاهش بروز جوش‌های صورت توصیه کرده‌اند.

به گزارش شبکه خبری تورنتو نیوز، این متخصصان تاکید دارند:

- زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

قرار دادن پوست بدن در معرض نور مستقیم خورشید اگرچه ممکن است برای برنزه کردن پوست بدن بسیار ایده آل به نظر برسید اما برای کسانی که از عارضه جوش‌های پوستی رنج می برند، مضر و نامناسب است. تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید به پوست، نه تنها عارضه جوش‌های پوستی را تشدید می کند بلکه می تواند در طولانی مدت به پیری زودرس پوست و حتی سرطان پوست نیز منجر گردد.

- از شستن بیش از حد محل جوش‌ها خودداری کنید.

بسیاری از کسانی که از جوش رنج می برند، شستن زیاد ناحیه جوش زده را خوب و مفید تلقی کرده و برای درمان قطعی این عارضه، مدام دوش می گیرند و انواع اقسام صابونها را امتحان می کنند. این در حالی است که متخصصان پوست عقیده دارند که شستن پوست بیش از دو الی سه بار در روز نه تنها نتیجه مطلوب نخواهد داشت بلکه وضعیت جوش‌ها را وخیم تر نیز خواهد کرد.

جوش‌ها اغلب در صورت، سینه، پشت و دیگر نقاط بدن دیده می شود. شستن افراطی جوشها معمولا با ترشح چربی بیشتر در ناحیه جوش زده همراه بوده و کمکی به درمان آن نمی کند.

همچنین استفاده از ضد عفونی کننده های قوی نظیر الکل سفید و یا استفاده بی‌رویه از فرآورده‌ها و کرم‌های به اصطلاح درمان کننده آکنه نیز توصیه نمی شود. این دسته از ترکیبات علاوه بر اینکه پیری زودرس را به دنبال دارد، درمان واقعی جوش‌های پوستی را نیز به تعویق می اندازد.

- در انتخاب صحیح ویتامین‌ها و مکمل‌ها دقت کنید.

کارشناسان علوم تغذیه میزان مجاز مصرف ید را در حدود ۱۵۰ میکروگرم در روز توصیه می کنند. اما بسیاری از پزشکان بر این عقیده هستند که مصرف بیش از این مقدار در بروز جوشهای پوستی موثر خواهند بود. بنابراین از مصرف مکمل‌هایی که دوزهای غیرمجازی از این عنصر را وارد بدن می کنند، پرهیز کنید.

استفاده از مکمل‌های افزاینده ترشح طبیعی هورمون تستوسترون نیز همانند تزریق مستقیم خود تستوسترون می تواند منجر به بروز آکنه و جوش‌های پوستی گردد.

- از کندن و دستکاری کردن جوش‌ها جدا پرهیز کنید.

بسیاری از کسانی که از جوش و یا از دیگر عوارض پوستی رنج می برند، ناخواسته و ناخودآگاه جوش‌ها را دستکاری می کنند. وسوسه انجام این کار به قدری قوی است که حتی برخی از افراد علیرغم داشتن اطلاعات و آگاهی لازم در مورد عوارض این کار، آن را خوداگاهانه نیز انجام می دهند.

فشردن جوشها باعث نفوذ باکتری‌های موجود در آنها به لایه های عمیق تر شده و احتمال نفوذ عفونت به خون را در پی دارد.

- استرس را از خود دور کنید.

استرس تاثیر مستقیم بر جوش‌های پوستی ندارد اما این پدیده روانی می تواند تعادل هورمونی بدن را تحت تاثیر قرار داده و آن را بر هم بزند. نتیجه استرس حتی به صورت چرب شدن پوست و بروز جوش‌های پوستی نیز دیده می شود.

- به سلامت و تغذیه مناسب خود توجه کافی داشته باشید.

مصرف آب فراوان در طول روز یکی از رموز سلامت و تندرستی است که نیز مورد توجه قرار گرفته است. خواب کافی، تمرین مناسب، پرهیز از خوردن غذای چرب و محرک، نوشیدن آب فراوان و موارد مشابه به رغم اینکه بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسند اما در سلامت بدن و در پیشگیری از جوش و سایر ناراحتی ها و عوارض پوستی بسیار موثر هستند.

- پوست خود را در برابر چربی و عوامل عفونت زا محافظت کنید.

بهداشت پوست را رعایت کنید، دستهای خود را مرتب بشویید، اما همانطور که توصیه شد از شستن افراطی محل جوش‌ها به شدت پرهیز کنید. رعایت بهداشت عمومی بدن نکته کمکی در بهبود این بثورات جلدی ناخوشایند است. همچنین اگر ورزش می کنید پس از هر نوبت تمرین دوش بگیرد

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 75 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

اشعه های ماورای بنفش تنها به پوست آسیب نمی رسانند بلکه این اشعه ها در عین حال برای چشمان ما نیز مضرند و این بهترین دلیلی است که عینک آفتابی تان را از خود دور نکنید.خوشبختانه خیلی از ما عادت کرده ایم و زمانیکه از خانه بیرون می رویم دستمان به طرف ضدآفتابمان دراز می شود و قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به پوستمان کرم می زنیم اما هنوز شاید اهمیت چندانی به عینک ضد آفتاب نمی دهیم و یا آنرا فراموش می کنیم. با این حال باید گوشزد کنیم استفاده از عینک مختص کنار دریا یا خارج از شهر نیست، زمانیکه بیرون می روید لازم است که مراقب چشمانتان باشید. پرتوهای خورشید باعث آب مروارید شده و روند پیری سلولهای شبکیه چشم را سرعت می بخشد. آسیب این پرتوها در طولانی مدت می تواند به «تخریب ماکولای شبکیه وابسته به سن» منجر شود. برای به تعویق انداختن پیری چشم و محدود کردن نتایج منفی آن بهترین راه حل استفاده منظم از عینک آفتابی است.

بویژه در ساحل دریا که بین شن و آب میزان انعکاس پرتوهای UV بسیار بیشتر است. برای پیشگیری از آسیب های خورشید همان کارهایی را انجام دهید که برای مراقبت از پوستتان انجام می دهید: تا جایی که امکان دارد بین ساعت ۱۲ تا ۴ ظهر در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید. توجه داشته باشید افرادی که رنگ چشمهایشان روشن است بیشتر به نور حساسند اما این بدان معنی نیست که بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به آب مروارید یا «تخریب ماکولای شبکیه وابسته به سن» شوند.

چه عینکی انتخاب کنیم؟
در مغازه های عینک فروشی عینک هایی وجود دارد که ۱۰۰ درصد از پرتوهای UVA و تقریبا ۱۰۰درصد از پرتوهای UVB محافظت می کنند. متخصصان توصیه می کنند برای بعنوان مثال ساحل دریا شاخص محافظتی ۳ و برای داخل شهر شاخص ۲ کافیست. انتخاب رنگ عینک آفتابی اغلب سلیقه ایی است اما در برخی موارد، مشکلات بینایی روی انتخاب افراد تاثیر می گذارد. بعنوان مثال افراد نزدیک بین با رنگهای قهوه ایی احساس راحتی بیشتری می کنند.
در نهایت باید بگوییم آنتی اکسیدان کلیدی و مهم برای جلوگیری از پیری سلولهای شبکیه لاتئین است. این ماده در مکمل های غذایی وجود دارد که برای سلامت چشم بسیار مفید است. البته این آنتی اکسیدان را بطور طبیعی در سبزیجات برگ سبز مثل کلم بروکلی و همچنین ذرت، پرتقال یا هلو به وفور دریافت کرد.

از چشمان فرزندان دلبندتان غافل نشوید
چشمان کودکان بیشتر از افراد بزرگسال به نور خورشید حساس اند بنابراین باید به فکر مراقبت آنها نیز باشید. عینک بچه ها باید راحت و بویژه خوشایند آنها باشد تا در مواقع لازم از آن استفاده کنند

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 63 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

همه ما دوست داریم که دیگران دوستمان بدارند و در دل‌شان همیشه باقی بمانیم. جذاب بودن خواسته هر فردی است و راه رسیدن به آن داشتن خلق و خوی خوش است. وقتی که به خاطرات گذشته و افرادی که تا به حال با آنها رابطه داشته‌ایم فکر می‌کنیم، درمی‌یابیم که ماندگارترین افراد در قلب ما، خوش‌خلق‌ترین آنها هستند. جذابیت چیزی غیر از زیبایی ظاهری است. فرد ممکن است صورت زیبایی نداشته باشد، اما بسیار جذاب به نظر برسد و برعکس فردی می‌تواند بسیار زیبا باشد، ولی هیچ جذابیتی نداشته باشد. جذابیت یک ویژگی اکتسابی است و همه ما می‌توانیم آن را به دست آوریم. انسان موجودی است که برای زندگی اجتماعی آفریده شده و هنگامی که احساس کند دوست‌داشتنی و مورد پذیرش نیست، احساس بدبختی خواهد کرد. حتماً بارها شنیده‌اید که باید با مردم به گونه‌ای رفتار کرد که موردپسند آنهاست؛ اما کسی را نمی‌توان مجبور کرد همین کار را متقابلاً با شما انجام دهد. رفتارهای ما و توانایی‌هایمان باید تغییر کند و گسترش یابد. شادی و نشاطی که از درون فرد می‌جوشد و رفتاری که از اعتماد به نفس سرشار باشد، بدون تردید می‌تواند در هر جمعی تأثیرگذار باشد.

همیشه ظاهری مرتب و تمیز داشته باشید
هماهنگی ظاهری، شما را جذاب می‌کند. برای این کار نیازی به درست کردن شکل و شمایل عجیب و غریب نیست. آراستگی ظاهری می‌تواند در عین سادگی باشد. کمی لبخند و تبسم نیز به شما جذابیتی بسیار عمیق می‌بخشد.

نرم و ملایم سخن بگویید
وقتی که این‌گونه صحبت می‌کنید، افراد بیشتری را جذب خود خواهید کرد و می‌توانید روی آنها اثر بگذارید آدم‌های عجول، عصبی، داد و بیدادکن و خشن برای مصاحبت مناسب نیستند و اطرافیان از آنها دوری می‌کنند. اگر هنگام حرف زدن به دیگران بی‌حرمتی کنید و بی‌ادب باشید، از جذابیت‌تان کاسته می‌شود. آراستگی ظاهری باید با آراستگی باطنی همراه باشد. افراد مؤدب و متین جذابیت بیشتری دارند. این نوع جذابیت از درون موج می‌زند.

قاطعیت بیشتری داشته باشید
افراد قاطع هدف‌ها و ارزش‌های معینی دارند. بسیار جذاب هستند. همه ما جذب کسانی می‌شویم که با اعتماد به نفس و مصمم‌اند. وقتی که اهداف مشخصی داشته باشیم، با رسیدن به آنها اعتماد به نفس بیشتری به دست می‌آوریم و جذاب‌تر خواهیم شد.

بیشتر سکوت کنید
سر و صدای اضافی و شلوغ کردن بیش از حد چیزی به جذابیت شما نمی‌‌افزاید. گاهی اوقات کمی سکوت لازم است تا تأثیر بیشتری از نظر روانی روی فرد مقابل خود بگذارید. بیشتر صحبت کردن یعنی کمتر شنیدن. افرادی که بیشتر می‌شنوند، متوجه چیزهایی می‌شوند که افراد دیگر نمی‌شوند و با توجه به نکاتی که دریافته‌اند، می‌توانند واکنش‌های سنجیده‌تر داشته باشند. سکوت کردن و بیشتر گوش دادن شما را عاقل‌تر نشان می‌دهد و باعث می‌شود که دیگران فکر کنند شما قابل اعتمادتر هستید و همین مسأله به ایجاد صمیمیت بیشتر کمک می‌کند.

کمتر انتقاد کنید
همه ما نکات قابل انتقاد داریم و ممکن است کارهایی انجام دهیم که از نظر همه پسندیده نیست؛ ولی توقع داریم که دیگران ما را همان‌گونه که هستیم بپذیرند. با حکمفرمایی روی دیگران و ضعیف کردن آنها، توانایی‌های‌تان را به رخ نکشید. اگر همیشه بخواهید حس برتری‌جویی و سلطه‌طلبی روی دیگران داشته باشید، دیگران را از خود دور خواهید کرد. همه دوست دارند در نظر دیگران مهم و ارزشمند به نظر برسند. برای مهم‌نشان دادن خود، دیگران را کوچک و مرتبا از آنها در حضور دیگران انتقاد نکنید. بهتر است تلاش کنید مورد علاقه باشید تا مورد تحسین. به گونه‌ای رفتار نکنید که گویی شما بالاتر و برتر از اطرافیان خود هستید. اگر شما توانایی‌های بیشتری دارید، باید از آنها بهره‌مند شوید، نه اینکه آنها را به رخ دیگران بکشید.

وقتی که در دل دیگران جای دارید و دوستان بسیاری در اطراف خود دارید:
سلامت بیشتری را احساس می‌کنید. وقتی که دچار ناامیدی و شکست می‌شوید، کسی یا کسانی را دارید که به حرف‌های‌تان گوش ‌داده و شما را تسکین دهند. برای سلامت فیزیکی‌تان نیز مفید است. فعال‌تر می‌شوید و روح‌تان با این موارد احساس راحتی و آرامش بیشتری می‌کند. فرصت‌های بیشتری برای شما پیش می‌آید و امکان پیشرفت و ترقی برای‌تان فراهم‌تر خواهد شد، زیرا در ارتباطات خود با افراد مختلفی آشنا می‌شوید و روابط‌تان گسترده‌تر می‌شود.

وقتی که از دیگران دوری می‌کنید و نمی‌توانید دیگران را در اطراف خود نگاه دارید:
هیچ دوستی نخواهید داشت و به این ترتیب سلامت ذهنی، جسمی و روحی‌تان تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. به هنگام دلهره‌ها، تشویش‌ها و ناامیدی‌ها کسی را ندارید که با او درد دل کنید. فعالیت‌های‌تان کمتر می‌شود، بیشتر در خانه تنها می‌مانید و سریع‌تر فراموش می‌شوید.

کمتر انتقاد کنید
همه ما نکات قابل انتقاد داریم و ممکن است کارهایی انجام دهیم که از نظر همه پسندیده نیست؛ ولی توقع داریم که دیگران ما را همان‌گونه که هستیم بپذیرند. با حکمفرمایی روی دیگران و ضعیف کردن آنها، توانایی‌های‌تان را به رخ نکشید. اگر همیشه بخواهید حس برتری‌جویی و سلطه‌طلبی روی دیگران داشته باشید، دیگران را از خود دور خواهید کرد. همه دوست دارند در نظر دیگران مهم و ارزشمند به نظر برسند. برای مهم‌نشان دادن خود، دیگران را کوچک و مرتبا از آنها در حضور دیگران انتقاد نکنید. بهتر است تلاش کنید مورد علاقه باشید تا مورد تحسین. به گونه‌ای رفتار نکنید که گویی شما بالاتر و برتر از اطرافیان خود هستید. اگر شما توانایی‌های بیشتری دارید، باید از آنها بهره‌مند شوید، نه اینکه آنها را به رخ دیگران بکشید.

از غیبت و بدگویی دیگران بپرهیزید
وقتی نظر بدی نسبت به دیگران ندارید و در غیاب دوستان‌تان شروع به بدگویی از آنان نمی‌کنید، وقتی در نهایت صداقت از آنها تعریف و تمجید می‌کنید، در نظر دیگران جذاب‌تر می‌شوید.

پرحرف نباشید
در مورد مسائل مختلف توضیح بیش از اندازه ندهید و با این کار ارزش گفته‌های خود را از بین نبرید. این کار شما نشان می‌دهد که اعتماد به نفس پایینی دارید و نمی‌توانید باور کنید که دیگران حرف‌های شما را پذیرفته‌اند. با حذف برخی نکات غیرضروری از حرف‌های‌تان، مردم با اشتیاق بیشتری به شما گوش می‌دهند و اعتماد بیشتری به شما می‌کنند و همین مسأله به جذابیت شما می‌افزاید. منظور از جذابیت، متکبر بودن نیست. در واقع تکبر نقطه مقابل جذابیت است. مشکل اغلب مردم این است که نمی‌دانند روابط خود را باید بر چه اساسی بنا کنند تا بیشتر محوبیت به دست آورند. محوبیت خواستن با خجالت کشیدن سازگاری ندارد. تمایل به دست آوردن محبوبیت برای آن است که می‌خواهید مردم بیشتر شما را بشناسند و قدرتان را بدانند.

برای محبوب شدن نباید دست به هر کاری مثلاً چاپلوسی زد. برخی افراد خود به خود و به طور ذاتی جذابیت دارند و بدون هیچ تلاشی دیگران را جذب می‌کنند؛ اما گاهی اوقات باید تلاش کنید تا به جذابیت برسید. گاه هر چه بیشتر تلاش می‌کنید، کمتر موفق می‌شوید. برای آنکه به طور معجزه‌آسایی در این کار موفق باشید و به هدف‌تان برسید، به این نکات زیر توجه داشته باشید:
۱- با خودتان راحت باشید
ما برخی مواقع با خودمان راحت نیستیم؛ به خصوص در موقعیت‌های اجتماعی. ولی می‌توانیم سطح راحتی خود را افزایش دهیم و با استفاده از تکنیک‌هایی مثل یوگا و مدیتیشن اطمینان خاطر بیشتری به دست آوریم. اگر هر روز ۲۰ دقیقه مدیتیشن کنید، تأثیر آن را روی اعتماد به نفس خود و جذابیت ظاهری‌تان خواهید دید.
۲- یاد بگیرید که خوب گوش بدهید و سنجیده سوال کنید
مردم دوست دارند راجع به خودشان حرف بزنند؛ بنابراین برای آنکه یخ خود را بشکنید و با دیگران راحت‌تر ارتباط برقرار کنید، آنها را در موقعیتی قرار دهید که با صحبت کردن درباره خودشان احساس راحتی بیشتری کنند و به سوالات‌تان پاسخ دهند.
۳- به سلامت خود بیشتر اهمیت دهید
وقتی که شخصی مطمئن و موفق به نظر می‌رسد، دیگران را جذب خودش می‌کند. اگر شکست‌‌خورده و طردشده به نظر برسید و مراقب سلامت خود نباشید و اغلب شل و درهم و آشفته باشید، نخواهید توانست دیگران را به خود جلب کنید. به طور مرتب ورزش کنید، سالم غذا بخورید و مراقب خودتان باشید تا دیگران نیز بیشتر از شما خوش‌شان بیاید.
۴- داستان گفتن را یاد بگیرید
بسیاری از افراد معروف و مشهور، آنهایی هستند که در هنگام حرف زدن داستان‌ها، روایات و مثل‌های زیادی می‌دانند. این قصه‌ها و حکایات شاید به خودی خود چندان عالی نباشند، اما وقتی به درستی و در جایگاه مناسب از آنها استفاده می‌شوند، به صحبت‌های شما جذابیت زیادی می‌دهند. اطراف خود را به خوبی مشاهده کنید و با سخنان مناسب و به‌جا و داستان‌هایی که از قبل می‌دانستید و چیزهایی که از طریق مطالعه یاد گرفته‌اید، همه را جذب خود کنید.
۵- مثبت باشید
همه دوست دارند نزدیک افراد مثبت باشند، نه کسانی که مدام در حال نق‌زدن، شکایت کردن و گفتن حرف‌های منفی هستند. اگر در هر موقعیتی بتوانید نکات مثبت را ببینید، همه‌چیز در نظرتان مثبت‌تر می‌شود. به این ترتیب اجتماعی‌تر به نظر خواهید رسید. شاید فکر کنید که قدرت و نیروی شخصی، چیزی است که باید از ابتدا در درون شما باشد؛ اما با تغییر تصویری از خودتان که در ذهن ساخته‌اید، می‌توانید به راحتی قدرت‌های خود را افزایش دهید

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 70 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

زیبایی اندام

هیچ چیزی مثل یک جفت سرشانه گرد زیبا، جلوه تاپ یا لباس شب دو بنده را صد چندان نمی کند! هنوز هم ساختن چنان سرشانه هایی دیر نشده است. کافی است برنامه و تمرینهای این مقاله را اجرا کنید.

بازگشت به اصول

خانمهای عزیز! با شش حرکت تضمین شده پایه، در کوتاهترین مدت ممکن، سرشانه هایی زیبا، گرد، قوی، برجسته و شکیل بسازید!

هیچ چیزی مثل یک جفت سرشانه گرد زیبا، جلوه تاپ، لباس آستین حلقه ای یا لباس شب دو بنده را صد چندان نمی کند! با وجود آغاز فصل تابستان، هنوز هم ساختن چنان سرشانه هایی دیر نشده است. اگر پشتکار و اراده تمرین با وزنه هایی به اندازه کافی سنگین را داشته باشید، سرشانه های گرد تفکیک شده، زود تر از انتظار، از آن شما خواهند شد.

حتما به خاطر داشته باشید که وزنه ای سنگین و در عین حال مطمئن را بردارید. سادگی یا دشواری بلند کردن وزنه، انجام حرکت و بازگشت به وضعیت شروع، عامل تعیین کننده مقدار وزنه است. درصورتیکه نمی توانید حرکت را بشکل صحیح و بدون ضربه یا کمر زدن انجام دهید، بهتر است وزنه را سبک کنید. وزنه باید آنقدر سنگین باشد که یکی دو تکرار آخر ست بدشواری انجام شود.

هر یک از تمرینها را بترتیب تعیین شده انجام دهید. توضیحات هر یک، در ادامه آمده اند.

این برنامه، وحی منزل نیست، بلکه فقط یک راهنما است. هر چه سابقه تمرین فعال و مستمر بدنسازیتان بیشتر شود، سرشانه هایتان را سنگین تر و سخت تر می توانید تمرین دهید. اگر بتازگی وارد این ورزش شده اید، تا زمانیکه شکل صحیح انجام حرکات بدستتان نیامده است، وزنه های سبک را انتخاب نمایید!

مبتدی: (سابقه ۳ ماه یا کمتر)
•وزنه سبک
•۲ ست
•۸ تا ۱۰ تکرار
•۲ روز در هفته (غیر متوالی)
متوسط: (سابقه ۴ تا ۹ ماه)
•وزنه متوسط
•۳ ست
•۱۰ تا ۱۲ تکرار
•۲ روز در هفته (غیر متوالی)
پیشرفته: (سابقه بیش از ۱۰ ماه)
•وزنه سنگین
•۳ تا ۴ ست
•۴ تا ۶ تکرار
•۲ روز در هفته (غیر متوالی)
دمبل پرس نشسته

آغاز: پس از انتخاب وزنه مناسب، روی یک نیمکت صاف بنشینید، کف پاهایتان را به زمین بچسبانید، سرتان را بالا و پشتتان را صاف بگیرید.
تقویت شانه ها
پایان: در حالیکه دمبلها را موازی زمین و در امتداد گوشهایتان گرفته اید و کف دستهایتان بسمت روبرو قرار دارند، آنها را تا نزدیکی صاف شدن دستها، رو به بالا پرس کنید. مراقب باشید که آرنجها را قفل نکنید. به آرامی دمبلها را تا حد گوشها پایین بیاورید و مجددا حرکت را تکرار نمایید.

دمبل پرس نشسته

نشر جلو ایستاده
شانه های زیبا
آغاز: در حالیکه ایستاده اید و زانوهایتان را قفل نکرده اید، دو دمبل را طوری که پشت دستتان رو به جلو باشند، مقابل خود روی رانتان بگیرید.
تمرین شانه
پایان: دمبلها را، درحالیکه بازوهایتان صاف هستند تا حد شانه بالا بیاورید. سپس وزنه ها را تا روی رانتان پایین بیاورید و مجددا حرکات را تکرار کنید.
هرگز کمر نزنید و از گشتاور بدنتان برای بالا آوردن وزنه استفاده نکنید.

نشر جلو ایستاده

نشر جلو ایستاده جفت دست

این حرکت، نمونه دیگری از حرکت قبلی است که برای اغلب مبتدیان راحت تر است.
شانه
آغاز: وزنه هالتری را، صاف در مقابل بدنتان بگیرید.
تناسب اندام
پایان: وزنه را تا حد شانه بالا بیاورید و سپس به آرامی پایین ببرید و حرکت را مجددا تکرار نمایید.

نشر جلو ایستاده جفت دست

نشر جانب با دمبل
زیبایی اندام
آغاز: درحالیکه دمبلها را در طرفین بدنتان یا کمی متمایل به جلو گرفته اید، بایستید.
شانه و بازو
پایان: ضمن حفظ یک خمی ملایم در آرنجها، دستهایتان را از طرفین، تا حد شانه ها بالا بیاورید. نکته مهم این حرکت، آرام و بدقت انجام دادن آن است. تا شکل درست انجام این تمرین دستتان نیامده است، وزنه ای سبک تر از تواناییتان انتخاب نمایید.

نشر جانب با دمبل

نشر خم نشسته

تمرین برای شانه ها
آغاز: روی لبه یک نیمکت صاف بنشینید، کف پاهایتان را به زمین بچسبانید و بقدری خم شوید که سینه تان به زانوها بچسبد. در حالیکه کف دستهایتان مقابل یکدیگر قرار دارند، دمبلها را درست جلوی ساقهایتان بگیرید. به زمین نگاه کنید و فشاری بر ستون مهره هایتان وارد نکنید.

پایان: ضمن باز کردن بازوها، وزنه ها را، طوری از طرفین بالا بیاورید که سر خلفی عضله سرشانه منقبض شود. سپس به آرامی پایین بروید و حرکت را تکرار نمایید.

نشر خم نشسته

نشر جانب، سیم کش، تک دست

آغاز: در حالیکه کنار دستگاه ایستاده اید، یک دستتان را پشت کمر بگذارید تا صاف بایستید. دستگیره سیم را با دست دور تر از دستگاه بگیرید. پیش از شروع حرکت، شکمتان را کاملا تو دهید و عضلات مربوطه را منقبض کنید.

پایان: دستتان را از پهلو، تا حد شانه، بسمت خارج، بالا بیاورید. یک ثانیه مکث کنید، سپس وزنه را به آرامی پایین ببرید. هرگز کمر نزنید و با ضربه، وزنه را بالا نکشید! در غیر اینصورت، احتمال بروز آسیب دیدگی، افزایش می یابد. هنگام شروع این تمرین، وزنه هایی سبک را انتخاب نمایید.

نویسنده: جمی جیرارد
مترجم: د. کسری

زیبــا شـــو دات کام

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 88 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

گمان نکنم در بین همه مردم دنیا کسی پیدا شود که در زندگی‌اش مسئله‌ای وجود نداشته باشد. همه ما بطور روزانه با انواع مسائل روبرو هستیم. مسائلی که مستقیما مربوط به خودمان هستند یا مسائلی که در محیط خانواده یا محیط شغلی و تحصیلی مان پیش می‌آید و بطور غیر مستقیم‌تری به ما مربوط می‌شوند. همچنین هر کدام از ما روشی را برای حل مسائل داریم و متاسفانه بعضی از ما هم هیچ روش مشخصی برای حل مسائل خود نداریم و در مقابل مسائل نقش یک شکست خورده را بازی می‌کنیم. حل موفق مسائل، کلید رسیدن به موفقیت در هر کاری است. چون بعید می‌دانم در دنیا کاری وجود داشته باشد که بطور صد در صد بی‌مسئله باشد. در این جا می‌خواهم به برخی روش‌های برخورد افراد با مسائل اشاره کنم. شما هم با ما همراه شوید و ببینید جزو کدام دسته هستید؟

صورت مسئله پاک کن‌ها!
این‌ها افرادی هستند که عمدتا از حل مسائل فرار می‌کنند. اما این فرار همراه با این است که صورت مسئله را هم کلا پاک می‌کنند. گویی اساسا مسئله‌ای وجود نداشته و ندارد! اغلب همین‌ها هستند که ناگهان در وسط حل مسائل بیمار می‌شوند یا برایشان کاری مهم پیش می‌آید و خلاصه آگاهانه یا نا آگاهانه، سنگی از آسمان فرود می‌آورند تا بر سرشان بخورد، اما با مسئله اصلی روبرو نشوند. در نتیجه حتی بعد از سال‌ها مسائل‌شان همچنان حل نشده باقی می‌ماند. اطرافیان این قبیل افراد بشدت با آنها مشکل دارند چون ناچارند علاوه بر مسائل خود مسائل این‌ها را هم حل کنند یا اگر حل نکنند شاهد این باشند که این‌ها تمام عمرشان را با کوهی از مسائل حل نشده باقی مانده و هیچ پیشرفتی نداشته‌اند.

از سر باز کن‌ها!
این دسته از افراد هم بدشان نمی‌آید به هر نحوی خودشان را از مسئولیت خلاص کنند. این‌ها نیز همیشه از مسئولیت فرار می‌کنند اما صورت مسئله را پاک نمی‌کنند بلکه کل مسئله را بر سر دیگری خراب می‌کنند و خودشان کنار می‌نشینند و تماشا می‌کنند. از نظر این‌ها دیگران باید مسائل را حل کنند و آنها باید استراحت کنند! انگار که اصلا مسئله به این‌ها مربوط نبوده و نیست. چنین افرادی هم در زندگی معمولا به موفقیت نمی‌رسند اگر هم شانس بیاورند و به موفقیت برسند خیلی زود این موفقیت از آنها دور می‌شود. چون هر کاری به هر حال با مسائلی روبروست که باید آنها را حل کرد.

مسئله‌چرخان‌ها!
این دسته از افراد عادت دارند شکل مسائل را عوض کنند. اما چرا؟ شاید برای اینکه تصور می‌کنند قدرت حل مسئله را ندارند و شاید هم بلد نیستند و حاضر هم نیستند از کسی بپرسند. مثال بارز مسئله‌چرخانی، انواع و اقسام بهانه‌جویی‌هاست که فرد به جای حل مشکلات آنها را مطرح می‌کند. یکی از شغلش کلافه و ناراضی است و به جای حل آن می‌آید و به اهالی خانه گیر می‌دهد و از آنها با دلیل و بی‌دلیل ایراد می‌گیرد. به این ترتیب مشکل را به یک مشکل خانوادگی تبدیل می‌کند. در حالی که اگر روی مشکل اصلی متمرکز می‌شد براحتی از پس حل آن بر می‌آمد.

مسئله خوارها!
این گروه تمام تلاش خود را می‌کنند تا به جای حل مسئله، آن را از گلوی خود پایین بدهند و به اصطلاح با آن بسازند. به مثال نارضایتی شغلی برمی‌گردم. اگر یکی از اهالی این گروه با این مشکل روبرو شود، احتمالاً می‌گوید: «لیاقت من همین است، اگر درسم را خوانده بودم وضعم خیلی بهتر بود». یا اینکه می‌گوید: «هر کس سرنوشتی دارد، نمی‌شود که همه مشاغل عالی داشته باشند». خلاصه انواع و اقسام روش‌ها برای هضم مشکل و سُرخوردن از روی آن را امتحان می‌کند. چه شامل تنبیه خودش باشد و چه شامل تنبیه دیگران. در حالیکه اگر به جای این حرفها مسئله را حل می‌کرد ناچار نبود یک عمر با حرفه‌ای که از آن ناراضی است سر کند.

مسئله ردکن‌ها!
این هم یک کار ناجوانمردانه است؛ یک جور خیانت به خودمان. به قول قدیمی‌ها، گربه دستش به گوشت نمی‌رسد، می‌گوید بو می‌دهد. برای مثال بعضی‌ها که پشتکار و همت مثلا درس خواندن را ندارند برای انکار مسئله می‌گویند: «ای بابا کی از درس و دانشگاه به نان می‌رسد. یا بعضی‌های دیگر که ظرفیت و آگاهی لازم را برای برخورد مناسب با جنس مخالف ندارند ضد زن یا ضد مرد می‌شوند، و با انواع اتهامات مدام در حال محکوم کردن آن دیگری هستند. فرار از مسائل از یک طرف نوعی مسئله‌تراشی جدید است و از طرف دیگر تجربه نشان داده که راهی بی‌ثمر است؛ یعنی در نهایت از هر چه بترسی روزی می‌رسد که باید با آن روبرو شوی. از این گذشته مسئله ردکن‌ها غیرصادقانه با مسئله برخورد می‌کنند که این موضوع خود می‌تواند پیامدهایی ناخوشایند داشته باشد.

مسئله‌گشاها!
اینها بلدند که مستقیم و از روبرو به مسئله نگاه کنند و وارد گام‌های بعدی شناخت مسئله شوند. طبیعی است که بعد از آن با استفاده از روش‌های تصمیم‌گیری و حل مسئله، مسلماً به پاسخی متناسب و قانع کننده برای مسائل خود می‌رسند. این دسته از افراد که معمولا همه افراد موفق را شامل می‌شود از مسئله نمی‌ترسند و فرار نمی‌کنند. بهانه نمی‌گیرند و وقت راهدر نمی‌دهند بلکه صادقانه و مسئولانه با مسائل روبرو می‌شوند و آنها را حل می‌کنند. اینک شما هم صادقانه دسته خود را پیدا کنید و سعی کنید اگر در دسته آخر قرار ندارید دسته خود را تغییر دهید و در زمره حل کنندگان مسائل باشید. پشت هیچ مانعی نمانید. اگر قرار باشد از مانع رد شوید می‌توانید عقب بزنید، مانع را دور بزنید، یا سوراخ کنید یا حتی از روی مانع پرواز کنید. اما به هر حال هرگز نباید پشت موانع بمانید.

با سپاس از رکسانا خوشابی کارشناس ارشد مشاوره بالینی

زیبــا شــو دات کام

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 86 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

با پیشرفت علم و توسعه صنعت، آ‌سایش و رفاه زیادی در زندگی انسانها رخ داده و بشر امروز با تسهیلات خیلی بیشتری نسبت به گذشته، زندگی آ‌سانتر و مرفه تری را میگذراند. بسیاری از بیماریهای عفونی که در گذشته شیوع چشمگیری داشت و هر ساله قربانیان زیادی را اسیر پنجههای مرگبار خود می نمود، امروزه دیگر در جوامع پیشرفته منسوخ شده. به این ترتیب چنین به نظر میرسد که با تسهیلات زیادی که زندگی متمدن امروزی برای انسان فراهم نموده و آ‌سایش و رفاه فراوان حاصل از آ‌ن و نیز مهار شدن بیماریهای مختلفی که در گذشته سلامت افراد را در معرض خطر قرار میداد، بشر امروزی میبایستی بسیار خوشبختتر و تندرستتر از گذشته زندگی کند و از لحظه لحظه زندگی خود استفاده بهینه بنماید، ولی یک نگاه اجمالی به زندگی جوامع صنعتی، واقعیتهای تلخی را آ‌شکار میسازد.

امروزه اشتغال زیاد و گرفتاریهای فراوان ناشی از زندگی صنعتی موجب بروز تغییراتی وسیع در زندگی افراد به خصوص در شهرهای بزرگ شده است. اثرات پدیده صنعتی شدن جوامع، دگرگونیهای چشمگیری را در شیوه زندگی افراد در این کشورها ایجاد نموده است، از جمله تغییرات گسترده در الگوی غذایی جامعه، کمبود شدید تحرک و فعالیتهای فیزیکی، افزایش استرس و آ‌شفتگیهای روحی را میتوان نام برد.
این دگرگونیها در شیوه زنگی انسان پیشرفته و متمدن امروزی، پیامدهایی نامطلوب در بر دارد، از جمله شیوع چشمگیر و روزافزون بیماریهای مزمن مانند دیابت، سرطان، عوارض قلبی -عروقی، اختلالات عصبی و در راس همه این امراض -چاقی- و اختلالات گسترده و ناگوار ناشی از آ‌ن. البته پیشرفت علم در جوامع صنعتی، اقدامات گستردهای نیز برای درمان این بیماریها اندیشیده و مجدانه به مبارزه با این اختلالات برخاسته است.چاقی یکی از شایعترین بیماریهای ناشی از صنعت است که خطرات زیاد و عواقب ناگواری در بر دارد. امروزه، شاهد شیوع گسترده چاقی، نه تنها در بین افراد سالمند و میانسال، بلکه حتی در بین نوجوانان و کودکان میباشیم.واقعیت این مدعا که -چاقی امالامراض است- امروزه به اثبات رسیده است. شاید چاقی به ظاهر اختلال چندان مهم و قابل توجهی به نظر نرسد زیرا در کوتاه مدت عوارض شدید و خطرناک در بر ندارد و به همین علت ممکن است چندان جدی تلقی نشود ولی در درازمدت عواقب جدی و ناگواری در پی دارد که سلامت و حتی زندگی فرد را به خطر میاندازد. بنابراین انجام اقدامات جدی و پیگیرانه جهت پیشگیری و درمان این اختلال ضروریست.
عوامل مختلفی در ایجاد چاقی دخالت دارند که عبارتند از:
تغذیه، عوامل ژنتیکی، عوامل هورمونی، وضعیت تحرک، استرس.
با وجود آ‌نکه همه عوامل فوق در بروز چاقی موثرند ولی مهمترین و اساسیترین فاکتور موثر در این ارتباط، فاکتور تغذیه است. بنابراین به نظر میرسد که با اصلاح تغذیه به عنوان یک عامل بسیار مهم بتوان از بروز یا پیشرفت چاقی پیشگیری و در درمان آ‌ن اقدام نمود.مسالهای که در پیشروی افراد با وزن بالا وجود دارد این است که در برخی از افراد پیروی از رژیمهای لاغری نمیتواند در کاهش وزن چندان موثر باشد و یا اینکه در برخی موارد دیده شده که وزن افراد چاق کاهش پیدا میکند ولی پس از مدتی دوباره به وضعیت قبل بازمیگردد و شخصی که به عنوان مثال چند ماه از وزنی در محدوده طبیعی برخوردار بوده بهتدریج وزن اضافه میکند و دوباره به حالت قبل برمیگردد.

به راستی علت این امر چیست؟ اگر بپذیریم که مهمترین عامل در افزایش وزن و چاقی، تغذیه نامناسب است، به چه علت رژیمهای لاغری در برخی موارد موفق نیستند و حتی اگر در کاهش وزن موثر باشند، در نگهداری و تثبیت وزن در محدوده نرمال ناموفقند؟
برای پاسخ به این سوال لازم است نکاتی چند را در ارتباط با چاقی، عوامل ایجادکننده آ‌ن، فاکتورهای ممانعت کننده در کاهش وزن و عادات و رفتارهای تغذیهای که با چاقی در ارتباطند مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم. در ابتدا نگاهی داریم بر عوامل ایجادکننده چاقی.
در بروز چاقی همان طور که قبلا گفته شد عامل تغذیه مهمترین فاکتور است.اساس ایجاد چاقی، به هم خوردن توازن دریافت انرژی و مصرف انرژی در بدن است. یعنی چنانچه مقدار کالری دریافتی از غذا بیش از نیاز باشد و یا سوخت مواد انرژیزا در بدن کاهش یابد چاقی بروز مینماید. بنابراین طبیعتا بایستی با پیروزی از رژیم لاغری، کاهش وزن و تثبیت وزن در محدوده نرمال برقرار گردد ولی عملا مشاهده مینماییم که در بسیاری از موارد این روال طبیعی دچار اختلال شده و رژیم لاغری موفق نبوده است.
علت این امر را باید در این دسته عوامل جستوجو نماییم:
۱– عوامل تغذیه ای
۲– عوامل درونی
۳– سایر فاکتورها


۱– عوامل تغذیه ای
عوامل تغذیهای که موجب عدم موفقیت در پیروی از رژیمهای لاغری میشوند را میتوانیم به دو دسته تقسیم نماییم:

— رژیمهای لاغری غلط
— عادات و انتخابهای غلط غذایی
الف — رژیمهای لاغری غلط
در اینجا به چند نمونه از این قبیل رژیمها اشاره مینماییم.
الف ۱– رژیمهای با کالری خیلی پایین: (۸۰۰-۲۰۰ کالری)
پیآ‌مد این قبیل رژیم ها به شرح زیر است:
— نیازهای تغذیهای تامین نمیشود و شخص در معرض سوءتغذیه و عوارض ناگوار ناشی از آ‌ن قرار میگیرد و ضعف و آ‌سیبپذیری در برابر بیماریها شخص را از پای درآ‌ورده و مانع پیروی از رژیم لاغری میشود.
— چون رژیم بسیار ناکافی و یکنواخت است شخص قادر به تحمل آ‌ن در درازمدت نیست و پس از مدت زمان کوتاهی رژیم را رها کرده و به پرخوری پناه میبرد.
— چون انرژی کافی به بدن و به خصوص سلولهای عصبی نمیرسد، عوارض عصبی بروز کرده و تحمل رژیم غیرممکن میشود.
— در اثر پیروی از این قبیل رژیمهای خیلی کمکالری، بدن به متابولیسم پایین عادت کرده و در صورت استفاده از برنامه غذایی صحیح لاغری، شخص دچار افزایش وزن میشود که این خود یکی از عوامل مهم عدم موفقیت در رژیم لاغری است.
— چنانچه انرژی دریافتی (انرژی حاصل از غذای مصرفی) سریعا کاهش یابد طی دو هفته، متابولیسم پایه حدود ۱۵ درصد تقلیل یافته و کاهش وزن متوقف میشود.
عوامل فوق موجب عدم پیروی از رژیم لاغری و پناه بردن شخص به پرخوری و در نتیجه افزایش وزن مجدد خواهد شد. این امر در فرد ایجاد افسردگی کرده و بیش از پیش به پرخوری عصبی پناه خواهد برد. پرخوری موجب تشدید چاقی شده و چاقی باعث افزایش عناد به خود و پرخوری بیشتر میگردد و این حلقه معیوب تکرار شده و در نهایت شخص را از پای درمیآ‌‌ورد.
الف ۲– رژیمهای تک خوری:
— این دسته از رژیمها به علت عدم تنوع غذایی، بعد از مدت کوتاهی ایجاد خستگی و دلزدگی از رژیم خواهد کرد و ادامه آ‌ن امکانپذیر نخواهد بود، ضمن آ‌نکه مضراتی به شرح زیر در بر دارد:
به علت عدم تنوع، موجب برخی کمبودهای تغذیهای شده و نهایتا ایجاد سوءتغذیه خواهد نمود. ضمنا چون برخی از مواد مغذی در حضور بعضی مواد مغذی دیگر جذب و متابولیزه میشوند، لذا در این نوع رژیمها، کاربرد مواد مغذی پایین آ‌مده و این مواد به خوبی در بدن به مصرف نمیرسند.
الف ۳– رژیمهای با کربوهیدرات خیلی پایین:
ادامه این نوع رژیمها پس از مدتی موجب بروز اختلالات شدید عصبی میشود زیرا انرژی لازم برای فعالیت سلولهای عصبی صرفا از کربوهیدراتها تامین میگردد و کمبود کربوهیدرات باعث ایجاد اختلال در فعالیت سلولهای عصبی شده و ناراحتیهای عصبی بروز میکند. بنابراین ادامه این قبیل رژیمها امکانپذیر نخواهد بود. ضمنا رژیمهای با کربوهیدرات خیلی پایین، اشکالات دیگری به شرح زیر در بر دارد:
— از آ‌نجایی که متابولیسم چربیها در حضور کربوهیدراتها کامل میشود، لذا کمبود کربوهیدرات در رژیم غذایی باعث بروز اختلال در متابولیسم چربیها شده و ایجاد عارضهای به نام کتون مینماید که سلامت شخص را به مخاطره میاندازد.
— در رژیمهای با کربوهیدرات پایین، معمولا شخص مواد نشاستهای را از برنامه غذایی خود حذف مینماید که در این صورت به علت نیاز سلولهای عصبی به کربوهیدرات، شخص حرص و ولع زیادی به مواد شیرینی پیدا میکند و افراط در مصرف این مواد موجب افزایش وزن و چاقی میشود و این امر یکی از عوامل ممانعتکننده در ادامه رژیم لاغریست.
الف ۴ – رژیم آ‌بدرمانی:
در این رژیم، آ‌ب جانشین غذا شده و فرد به جای غذا، مقدار زیادی آ‌ب در شبانهروز مصرف میکند. این رژیم چون عواقب بسیار ناگوار و خطرناکی در بر دارد به هیچوجه در درازمدت قابل تحمل نیست و موجب یاس شخص در پیروی و ادامه رژیم لاغری میشود.
با توجه به نکات فوق ملاحظه مینمایید که انواع رژیمهای لاغری غلط به علت لطمات مهمی که به سلامت شخص وارد میسازند قابل تحمل نیستند و موجب امتناع فرد از رژیم لاغری میشوند.البته در این قسمت صرفا اشارهای شد به پارهای از رژیمهای لاغری غلط در حالی که رژیمهای لاغری نامناسب فراوان دیگری نیز وجود دارند که همگی مضر و از عوامل مهم عدم موفقیت در کاهش وزن و برقراری وزن مناسب در شخص میباشند که در این مجموعه فرصت اشاره به آ‌نها نیست.
ب – عادات و انتخابهای غذایی غلط
امروزه یکی از مهمترین عوامل عدم موفقیت در کاهش وزن و تثبیت وزن در محدوده نرمال، پرخوری و پیروی از عادات غذایی غلط است. بسیاری از افراد چاق یا دارای اضافه وزن به مقدار زیاد غذا نمیخورند ولی غذای مصرفی خود را از بین موادی انتخاب میکنند که موجب افزایش وزن و چاقی میشود.عادات و رفتارهای تغذیهای عامل خیلی مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت در رژیمهای لاغریست.

این عادات از کودکی و در سالهای اولیه زندگی تحت تاثیر والدین و خانواده در کودک ریشه میگیرد و پس از آ‌ن نیز بعد از رفتن کودک به مدرسه، یکسری عادات و آ‌داب و سنن تغذیهای از محیط و مدرسه کسب میگردد که میتواند تا آ‌خر عمر گریبانگیر فرد باشد.به عنوان مثال شخصی که عادت به خوردن غذاهای سرخ کرده و مصرف چربی زیاد در الگوی غذایی خود دارد، روزانه مقدار زیادی چربی وارد بدن خود میکند. با توجه به اینکه فشردهترین و غنیترین منبع تولید انرژی چربی است (زیرا هر یک گرم چربی حدود ۹ کیلو کالری انرژی تولید میکند در حالی که هر یک گرم کربوهیدرات یا پروتئین ۴ کیلوکالری انرژی تولید مینماید) به این ترتیب برنامه غذایی غنی از چربی مانند غذاهای سرخ کرده و مواد حاوی چربی زیاد از قبیل دسرها و غذاهای چرب، بستنی به خصوص نوع پرخامه و… چنانچه به طور مداوم مصرف شوند موجب بروز چاقی و عوارض نامطلوب ناشی از آ‌ن خواهند شد.

بنابراین تنها کمیت غذا (مقدار غذای مصرفی) در کاهش وزن موثر نیست بلکه کیفیت برنامه غذایی یعنی نوع موادی که در رژیم لاغری مصرف میشوند نیز حائز اهمیت بسیار زیاد است.

با سپاس از برلیانت بزرگمهر محقق و مشاور تغذیه و رژیم درمانی

زیبــا شـــو دات کام

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 90 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

گرمازدگی فرزندان

کودکان بیشتر تمایل دارند، در محیط خارج از منزل بازی کنند و از آنجایی که بسیار حساس و ضعیف هستند، تحمل گرمای زیاد هوا و آفتاب سوزان تابستانی را ندارند و ممکن است گرمای زیاد تاثیر عمیقی روی فیزیولوژیک بدن آن‌ها داشته باشد. گرمازدگی در کودکان می‌تواند آن‌قدر خطرناک باشد که والدین مجبور شوند برای کنترل وضعیت کودک‌شان او را در بیمارستان بستری کنند یا در مورد خودشان هم چند روزی نتوانند سرکار حاضر شوند. اما آنچه واضح است این‌که با شروع فصل تابستان باید بیشتر از قبل به سلامت کودک‌تان اهمیت دهید و اطلاعات بیشتری در مورد علائم گرمازدگی، چگونگی برخورد با بیماری‌و راه‌های پیشگیری به دست آورید برای پاسخ به این سوالات با دکتر بهرام دلاور، متخصص کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی تهران گفت‌وگویی کرده‌ایم تا با گرمازدگی در کودکان بیشتر آشنا شویم.

گرما زدگی چگونه اتفاق می‌افتد؟

گرمازدگی در شرایطی رخ می‌دهد که دمای مرکزی بدن تا حدود ۵/۳۸ تا ۳۹ درجه بالا برود و بدن با کمبود مایعات مواجه شود و نتواند مایعات از دست رفته را جبران کند. کودکان در فصل تابستان بیشتر در محیط بیرون از خانه و در فضای آزاد بازی می‌کنند و از آنجا که سطح پوست‌شان نسبت به بالغان خیلی حساس‌تر است و از طرفی مانند بالغان هم عرق نمی‌کنند زیرا مقدار غدد عرق در سطح پوست کودک خیلی کمتر از یک فرد بالغ است و تنظیم عرق کردن کودکان به‌گونه‌ای است که در دمای بالاتر تعریق می‌کنند، پس کمتر احساس تشنگی می‌کنند و تمایل کمتری به خوردن مایعات دارند. همه عوامل ذکرشده باعث تولید گرمای بیشتری در بدن می‌شود و کودک بیشتر مستعد گرمازدگی و عوارض ناشی از آن می‌شود. پس کودکان در فصل تابستان خیلی بیشتر از بزرگسالان دچار گرمازدگی می‌شوند. زیرا مکانیسم دفاعی بدن ما در مقابل گرما با تشنگی عمل می‌کند.

نکته : هر چه سن کودک کمتر باشد بیشتر در معرض خطر گرمازدگی قرار می‌گیرد

باتشنج چه کنیم؟

البته چنگ شدن دست‌ها به معنای تشنج نیست، زیرا کودک کاملا هوشیار است و فقط به‌علت فعالیت بسیار زیاد مانند دویدن یا پریدن دچار تنگی نفس شده که بر اثر از دست رفتن آب بدن‌، ‌اختلال اسیدی و بازی و گرما به وجود می‌آید. در این شرایط اطرافیان کودک سعی می‌کنند انگشتان دست را باز کنند ولی موفق نمی‌شوند. برای درمان کودک توصیه می‌کنیم مثل مراحل قبلی ابتدا کودک را به محیط خنک انتقال دهید و اگر خیلی سریع نفس می‌کشد یک کیسه پلاستیکی جلوی دهان او قرار داده و داخل پلاستیک تنفس کند تا بتواند وضعیت تنفسی بهتری پیدا کند و مصرف مایعات به میزان زیاد برای بهبود کودک بسیار کمک‌کننده است.

چه عضلا تی بیشتر گرمازده می‌شوند؟

گرمازدگی درجات مختلفی دارد در مرحله خیلی خفیف مادر متوجه گرمازدگی فرزندش نمی‌شود. کودکان هنگام بازی، فعالیت زیادی دارند و آب زیادی از دست می‌دهند در این مرحله بچه‌ها عصرها یا شب‌ها دچار گرفتگی عضلانی می‌شوند و از مادر درخواست می‌کنند تا ناحیه منقبض شده را ماساژ دهد. پس والدین باید توجه کنند، گرفتگی عضلانی نوعی گرمازدگی خفیف است و آب بدن کودک کم شده است. معمولا عضلات ساق و ران بیشتر دچار گرفتگی می‌شوند. در مرحله بعدی، علائم کمی شدیدتر می‌شود و کودک سنکوپ کرده. ورزش طولانی‌مدت در هوای گرم و نداشتن مصرف مایعات، گرمای مرکزی بدن را بالا برده و فشارخون افت می‌کند و کودک از حال می‌رود، این حالت اصلا نگران‌کننده نیست. مادر یا اطرافیان کودک هر چه سریع‌تر باید او را به مکان خنک‌تری انتقال دهند و کمک کنند تا مایعات مصرف کند و آب از دست رفته جبران شود. در مرحله بعد، دستان کودک حالت چنگ شدن پیدا می‌کند و اختلالات اسید و بازی در بدن ایجاد می‌شود.

وقتی کودک تهوع می‌گیرد، چه کنیم؟

منظور از مایعات همان آب خالی است ولی در گرمازدگی‌های شدید پودر ORS جایگزین بسیار خوبی است. کودکان متوجه کم‌آبی نیستند و در دمای خیلی بالا عرق می‌کنند و با عرق کردن مقدار سدیم زیادی از بدن‌شان دفع می‌شود. پس سدیم از دست رفته را باید جبران کنیم پس بهتر است محلول ORS به‌صورت جرعه‌جرعه به کودک خورانده شود. اگر کودک تمایلی به خوردن محلول ندارد می‌توان محلول را داخل یخچال قرار داد تا محلول سرد و تگری شود. گاهی کودکان دچار تهوع و استفراغ می‌شوند و نمی‌توانند مایعات مصرف کنند، در این هنگام با قراردادن کودک در یک محیط خنک می‌توان کمی شدت تهوع و استفراغ را کاهش داد و به آرامی به کودک مایعات بدهیم و اصلا لزومی ندارد سریعا مایعات خورانده شود. نوع دیگر از مایعات سرم‌هایی هستند که به‌راحتی می‌توان در منزل تهیه کرد. در یک لیتر آب یک قاشق چای‌خوری نمک و یک قاشق چای‌خوری شکر ریخته و هم بزنید و بعد داخل فریزر قرار داده تا بعد از خنک شدن مصرف شود.

علائم کم آبی در کودکان چیست؟

از روی پوست کاملا می‌توانیم کمبود آب بدن را متوجه شویم، ولی این در مواقعی است که کمبود آب بسیار شدید بوده و فرد یا کودک آب زیادی از دست داده است. در این روش به آرامی پوست ناحیه شکم یا قفسه سینه را با انگشت شست و سبابه به سمت بالا می‌کشیم و سپس رها می‌کنیم. در حالت طبیعی ظرف کمتر از ۳ ثانیه پوست باید به حالت طبیعی برگردد و صاف شود اما اگر برگشت پوست بیش از ۳ ثانیه طول بکشد علامت آن است که کم‌آبی کودک بسیار شدید است و یک علامت خطر محسوب می‌شود و کودک باید بلافاصله در بیمارستان بستری شود.

نکته : اگر کودک سرما خورده، پوشاندن لباس اضافی هیچ کمکی به سرماخوردگی او نمی‌کند، زیرا سرماخوردگی یک بیماری ویروسی است و ویروس وارد بدن شده و باید دوره بیماری سپری شود

کوچولوها را دریابید

هر چه سن کودک کمتر باشد بیشتر در معرض خطر گرمازدگی قرار می‌گیرد، زیرا غدد عرق کمتری نیز دارد بنابراین حساس‌تر است. در مورد کودکان بیمار باید بگویم فقط یکی، دو بیماری داریم که ترشح عرق در کودکان دچار مشکل است و این بیماری‌ها عمومیت چندانی در جامعه ندارند.

وقتی دمای بدن بالا می‌رود…

وقتی دمای مرکزی بدن از ۵/۳۹ درجه بیشتر شود به‌تدریج علائم شدت بیشتری می‌یابند و سردرد، ‌تهوع، استفراغ، گیجی و ضعف عمومی و سنکوپ ظاهر می‌شود و ممکن است کودک در حال ایستاده ناگهان زمین بخورد و در تماس با زمین یا اجسام سخت، سر و اندام‌ها آسیب ببیند. این مرحله، مرحله پیشرفته گرمازدگی است و دیگر با مایعات خوراکی و اقدامات اولیه بهبود نمی‌یابد. این حالت یک اورژانس پزشکی محسوب می‌شود و حتما کودک باید در بیمارستان بستری شود.

چه لباسی مناسب کودکان است؟

هنگام ورزش یا بازی در محیط بیرون از خانه و زیر آفتاب باید از لباس‌های مناسبی برای کودکان استفاده کرد. لباس‌ها حتما نازک ، نخی و به رنگ روشن باشند و باید نسبتا گشاد بوده تا گرما به‌راحتی از طریق یقه یا آستین‌های لباس دفع شود و اگر کودک عرق کرد، سریع تبخیر شده و پوست خنک بماند. کودکان باید حین بازی از کلاه‌های لبه‌دار استفاده کنند و بهتر است ازکرم‌های ضدآفتاب برای محافظت از پوست کودکان استفاده کنیم. این کرم‌ها از آفتاب‌سوختگی پیشگیری می‌کنند، البته کرم‌های ضدآفتاب فقط نقش‌محافظتی دارند و کودکان را از خطر گرمازدگی حفظ نمی‌کنند بلکه از نفوذ اشعه آفتاب جلوگیری می‌کنند.

ساعات جهنمی را بشناسید

احتمال گرمازدگی در ساعت‌های میانه روز بیشتر است، زیرا در این زمان آفتاب به‌صورت مستقیم می‌تابد و بسیار داغ است. والدین نباید کودکان‌شان را در این ساعت‌ها به محیط بیرون از خانه و زیر آفتاب بفرستند و باید برنامه‌بازی و ورزش کودک را خارج از این ساعت‌ها تعیین کنند. گرم‌ترین ساعت‌های روز از ۱۱ صبح تا تقریبا ۵-۴ بعدازظهر است. گرمازدگی معمولا زمانی رخ می‌دهد که دمای بدن کودک به ۵/۳۹ درجه برسد، همچنین دمای اتاقی که برای کودکان مناسب است بین ۲۶ تا ۲۷ درجه است.

مجله سیب سبز

زیبــا شــو دات کام

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 70 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

روشن کردن موها

می دانیم که با رنگ فقط تا سه درجه می توان رنگ مو را روشن کرد که به این منظور از روش های مختلفی می توان برای روشن کردن مو استفاده کرد که در اینجا به آن می پردازیم اولین روشی که می توان موها را روشن کرد استفاده از دکلره است؛دکلره به عملی گفته می شود که نتیجه ی آن پراکنده کردن و خارج کردن پیگمنت های طبیعی مو ( منظور موی رنگ نشده است ) از ساختمان مو بوده و رنگ مو را روشن می شود.

چنانچه بخواهیم موی طبیعی را بیشتر از چهار درجه روشن ترکنیم ابتدا باید موها را دکلره کرده و بعد از آن رنگ انتخابی را استفاده نمایید.برای دکلره کردن به پودر دکلره و اکسیدان ۳ یا ۱۲% نیاز داریم ؛ما دو نوع پودر دکلره داریم :آبی و سفید ؛آبی نوع قوی از پودر دکلره هاست و سفید نوع ضعیف آن ؛سعی کنید از مارکهای معتبر و قابل اطمینان استفاده کنید تا موها آسیب کمتری ببینند .پایه ی دکلره از ۱ تا۱۰است که بنا بر مقاومت مو و مدت زمانی که روی مو می ماند و به اصطلاح رنگ باز می کنند که-

به ترتیب :۱-مشکی ۲-قرمز ۳-قرمز نارنجی ۴-نارنجی قرمز ۵-نارنجی زرد ۶-زرد نارنجی ۷-زرد ۸-زرد روشن ۹-زرد خیلی روشن ۱۰-۱۱-۱۲ پلاتینه یا سفید است.

دقت کنید که پایه پلاتینه برابر است با سوختن و دمیج شدن کامل موها بنابراین آخرین درجه ی دکلره را همان پایه ۹ بدانید .مدت زمانی که مواد باید روی مو بماند روی سری متغیر و متفاوت است درواقع بستگی به مقاومت هر مویی دارد بنابراین برای اینکه به پایه ی دلخواه برسید باید کاملا حواس جمع باشید و مدام مقاوت موها را چک کنید تا مبادا آنها بسوزند.

یک روش برای تست مقاومت موها این است که موها را بکشید اگر حالت پوسیدگی نداشت یعنی هنوز مقاومت دارد و نباید به حالت پوسیدگی برسد.

همه این مراحل بر روی موهای رنگ شده را اصطلاحا دکوپاژ می گوییم.

برای دکلره یا دکوپاژ کردن هم مانند رنگ زدن از قانون ریشه و ساقه استفاده می کنیم چون همیشه ریشه ها تاثیر پذیرتر از ساقه هاهستند بنابراین اول ساقه ها را مواد می زنیم و بعد از آن ساقه ها را مواد می زنیم تا به پایه ی مورد نظر برسیم.

با درجه های دکلره آشنا شدیم لازم به ذکر است که برای مش باید از پایه ی۸ به بالا باشد و همینطور رنگهای انتخابی هم شماره ی ۸ به بالانیاز است.

نکته:هرچه رنگ رنساژ روی مو بیشتر بماند مو تیره تر خواهد شد.

خیلی از خانم ها از دکلره می ترسند و همینطور مایلند تا موهای روشنی داشته باشند ؛آنها می توانند از دکو کرم استفاده کنند درواقع دکو کرم دکلره ی ضعیف است که البته قدرت دکلره را ندارد و نهایتا تا پایه ی ۷ می رسد و به طبع آن آسیب کمتری هم به موها میزند روش استفاده ی آن هم همانند رنگ است که با اکسیدان ۲ ترکیب کرده و استفاده میکنید و روش دیگر برای روشن کردن موها استفاده از رنگ۰۰۰ با اکسیدان ۳ یا ۱۲% است که این روش باعث می شود موها تا چند درجه روشن شود و رنگی که روی موها میگذارید بهتر خود را نشان دهد البته از رنگ ۰۰۰ برای مش استفاده نمی شود فقط برای هایلایت یا روشن کردن کل موها.

نحوه و ترتیب دکلره و رنگ کردن:مانند نحوه ی رنگ کردن مو عمل می کنیم با این تفاوت که برای موهای کوتاه برای ساقه ی مو از اکسیدان ۹% و برای ریشه ی مو از اکسیدان ۶% استفاده می کنیم . بعد از عمل دکلره ی کامل رنساژ نمی کنیم بلکه مو را رنگ می کنیم. ویتامینه مو بعد از عمل دکلره فراموش نشود.موی خیلی بلند را در سه مرحله دکلره می کنیم . طول مو را به سه قسمت تقسیم می کنیم . اول تکه ی پائین بعد تکه ی بالا و بعد تکه ی بالاتر . یک تفاوت رنگ ایجاد می شود . بعد از عمل دکلره رنگی که می گذاریم باید مطابق قسمت تیره باشد .یعنی اگر دکلره به پایه ی هفت برسد از رنگ شماره ی شش استفاده می کنیم . برای دکلره ی رنگ شرابی باید حد اقل یک ساعت صبر کنیم تا مثلا به حد نارنجی زرد برسد بعد می توانیم از رنگ C4 استفاده کنیم .

نکته:چنانچه مو قبلا به وسیله ی رنگهای گیاهی یا حنا و رنگهای تیره ی شیمیایی رنگ شده باشد ، هنگام دکلره پیگمنتهای رنگی به سختی از ساختمان مو خارج می شوند و پیگمنتهای زد و آبی در موقع خروج با هم ترکیب شده ایجاد رنگ سبز پر طاووسی می کند.در این مورد معمولا از ریمور ها یا ا می توانید از پودر رنگ بر افاسور استفاده کنید .

های لایت:در این روش تکه های مو را با کلاه مش یا فویل با رنگ تا ۳درجه ویا با دکلره برای داشتن رنگ های خاص(قرمز،مسی،دودی،…) روشن می کنند.

لولایت:این کار عکس های لایت بوده و در موهای بلوند تکه هایی را با رنگ (شماره ۳یا۴)تیره می کنند،در این روش مو باید ۱سانت رشد ریشه داشته باشد واز سری رنگ های گرم مثل طلایی یا شکلاتی استفاده می شود.

سان لایت:همان طور که می بینید این اصطلاح به بلوند کردن(دکلره کردن) بیضی بالای سر(از رستنگاه تا تاج سر) که پهنای آن بسته به خاص شخص است گفته می شود.

مون لایت:این کار عکس سان لایت است و تکه زیریه مو بلوند شده و بیضی بالای سر تیره می شود.

هاف لایت:روشی پر طرفدار است که نوک موها را به شکل های مختلف(ردیفی،یکی در میان مثل مش)از ۳ تا ۱۰ سانت بلوند یا رنگهای فا نتزی در میاورند

مووی لایت:یک کار بسیار فانتزی است که مستطیل بالای سر را جدا کرده و دکلره می کنیم سپس به ۳ تا ۷ قسمت افقی تقسیم کرده و توسط رنگ های فانتزی هر تکه را جداگانه رنگ کرده و می شوییم که به شکل رنگین کمانی روی موها قرار می گیرد.

منبع : زیبــا شــو دات کام

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 223 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

این روزها عمل لیزیک چشم در جامعه و در بین افرادی که از عینک استفاده می‌کنند به شدت افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر بسیاری از جوانان به ویژه دختران جوان برای استفاده نکردن از عینک برای انجام این عمل اقدام می‌کنند. عده‌ای از متخصصان انجام این عمل را به دلیل عوارض جانبی آن رد می‌کنند و عده‌ای دیگر لیزیک را روش مطمئن و موثری برای درمان عیوب انکساری چشم می‌دانند، برای بررسی بایدها و نبایدهای این عمل جراحی و مسائل پیرامون آن با دکتر محمدرسول هاشمیان به گفت‌و‌گو نشستیم.

حدود ۸۰ درصد افرادی که عمل جراحی را انجام می‌دهند دچار نزدیک‌بینی هستند یعنی نزدیک را به راحتی می‌بینند و دید دور آن‌ها مشکل دارد و پس از عمل، دید دور آن‌ها واضح می‌شود و ۱۰ تا ۱۵ درصد این افراد آستیگماتیسم داشته و حدود ۵ درصد هم مشکل دوربینی دارند. پس شخصی که مورد عمل قرار می‌گیرد باید دید در چه سنی قرار دارد. به‌طور مثال یک فرد ۲۴ ساله را که عمل می‌کنیم و عیب انکساری او در حدود درجه ۳ است ما این عیب را پس از عمل به صفر می‌رسانیم و دید فرد طبیعی می‌شود و زمانی که این فرد به سن بالاتر می‌رسد مثل سایر افراد عادی برای مطالعه نیاز به استفاده از عینک مطالعه دارد و این مسئله ربطی به عمل او ندارد.

لیزیک چیست؟

لیزیک به جراحی با لیزر گفته می‌شود که نوعی ازجراحی‌های عیوب انکساری چشم است. این نوع جراحی‌ها معمولا روی قرنیه انجام می‌شود به طوری که با لیزر روی قرنیه را تراش می‌دهند و عیب انکساری فرد که یا نزدیک‌بینی، یا دوربینی یا آستیگماتیسم است را برطرف می‌سازند. این روش به چند قسمت تقسیم می‌شود؛ نوعی از این روش که اصطلاحا روش PRK گفته می‌شود به این صورت است که سطحی از قرنیه برداشته می‌شود.

سطح قرنیه اصولا یک پوسته دارد که این پوسته از طریق اگزایمر لیزر (که نوعی از لیزر است که باعث اضمحلال نسج می‌شود و به حدی قدرت آن زیاد است که بدون این‌که ایجاد بخار کند نسج را برمی‌دارد) برداشته می‌شود.

روش دیگر، لیزیک است که با دستگاهی به نام نیکروکراتوم که مانند رنده بخار است چیزی حدود ۱۰ الی ۱۵ میکرون از روی سطح قرنیه را برمی‌داریم و زیر آن قسمتی که در سطح قرنیه وجود دارد را لیزر می‌کنیم و سپس این تکه‌ای که برداشتیم را سرجای اول خود برمی‌گردانیم که اصطلاحا تهیه کردن flap نامیده می‌شود. در گذشته این روش توسط میکروکراتوم انجام می‌شد و امروزه با سفتوسکند لیزر این عمل انجام می‌شود. این لیزر جدید قدرت بیشتری دارد و می‌تواند یک تکه از نسج قرنیه را به ضخامت ۵۰ میکرون الی ۷۰ میکرون بردارد. روش جراحی لیزیک به این صورت است که گفته شد.

از چه سنی می‌توانیم لیزیک کنیم؟

معمولا اعمال جراحی لیزیک در افرادی که عیوب انکساری دارند یعنی دچار نزدیک‌بینی یا دوربینی و آستیگماتیسم هستند انجام می‌شود و سنی که برای این عمل مناسب است از ۱۹ سال به بعد است و سنین بالاتر از این، محدودیتی ندارند. حتی فردی که ۵۰ سال هم دارد می‌تواند این عمل را انجام دهد و لازم نیست سن فرد از ۳۰ سال کمتر باشد.

نمره چشم محدودیتی ندارد

شماره عینک فرد هم برای انجام این جراحی محدودیتی ندارد و می‌توان فردی را که شماره عینک او منفی یک درجه یا منفی ۲۵/۱ درجه هست را هم عمل کرد و از طرف دیگر افرادی که شماره عینک ۸ و ۱۰ هم دارند می‌توانند اقدام به عمل کنند و آن بستگی به ضخامت قرنیه فرد دارد و این‌که تا چه حدی است که به ما اجازه بدهد یک میزان از آن را بتراشیم و تراش قرنیه طوری باشد که قرنیه از بین نرود یعنی قرنیه باید به حدی ضخیم باشد که مقداری از آن برای فرد باقی بماند و معمولا می‌توان یک‌سوم تا یک‌چهارم ضخامت قرنیه را به شرطی که ضخامت آن درحد نرمال باشد با لیزر برداشت بنابراین پزشکان محدودیتی برای عمل جراحی برای نمره عینک ندارند و اغلب بیمه‌ها برای پوشش هزینه عمل به افراد می‌گویند باید نمره چشم آن‌ها برای عمل حداقل ۳ و ۴ باشد تا مشمول خدمات بیمه شوند، اما اگر بحث بیمه نباشد می‌توان فردی با شماره چشم یک را هم عمل کرد.

این افراد نباید لیزیک کنند

بعضی از افراد را نمی‌توان عمل کرد؛ افرادی که قرنیه نازک دارند یا مستعد قوز قرنیه هستند و افرادی که بیماری‌هایی دارند که باعث نابودی نسج می‌شود مثل کسانی که بیماری آرتریت روماتوئید یا بیماری‌های کلاژن دارند و اشخاصی که بیماری‌های روماتیسمی دارند، درواقع بیماری‌هایی که سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند.

افراد دیابتی هم باتوجه به این‌که قندشان در چه حدی باشد و اگر نوع شدید آن باشد توصیه می‌شود این اعمال را انجام ندهند و دسته دیگر که عمل روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد افرادی هستند که گلوگوم (آب سیاه) دارند زیرا در طی عمل برای گرفتن فشار چشم این افراد دچار مشکل می‌شوند، همچنین فرد نباید مبتلا به آب مروارید و بیماری‌هایی که شبکیه را درگیر می‌کند، باشد.

در دوران شیردهی لیزیک منعی ندارد ولی هنگامی که فرد باردار است توصیه می‌شود این عمل را انجام ندهد زیرا عیوب انکساری چشم در این دوران تغییر می‌کند، به طور مثال اگر فرد نزدیک‌بین است ممکن است شماره نزدیک‌بینی‌اش بالاتر رود، بنابراین بهتر است این عمل صورت نگیرد البته لیزر هیچ ضرری برای خانم باردار ندارد و ۲ تا ۳ ماه بعد از بارداری زمان مناسبی برای انجام عمل است

خطر وجود دارد، اما بسیار کم

تقریبا تمام عمل‌های جراحی خطرات خاص خود را دارد یعنی هیچ عملی نیست که خطر به همراه نداشته باشد منتهی این گونه عمل‌های جراحی میزان خطرات به نسبت کمتری دارند گاهی ممکن است شماره چشم ۲۵ صدم درصد کمتر شود یا همین مقدار بیشتر شود یا طی عمل مشکلاتی جزئی به لحاظ تغییر در سطح قرنیه به وجود بیاید ولی خوشبختانه عوارض این عمل نسبت به گذشته کمتر شده، سابق بر این در روش لیزیک که مجبور به تهیه فلپ بودیم خود همان فلپ عوارضی داشت ولی دستگاه‌های جدیدی که امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند عوارض عمل را به حداقل رسانده‌اند. عارضه دیگری که پس از عمل ممکن است رخ دهد به دلیل تراشی که به وسیله لیزر داده می‌شود سطح قرنیه لخت می‌شود بنابراین ۴ تا ۵ روز طول می‌کشد سطح قرنیه مجدد پوشش داده شود و در این زمان در معرض آلودگی‌های محیطی که از هوای آلوده یا دستان آلوده منتقل می‌شوند قرار می‌گیرد.

عینک آفتابی و حمام نکردن

دوره نقاهت اعمال انکساری چشم در روش‌های مختلف فرق می‌کند، اگر به روش PRK باشد حدودا یک هفته استراحت کافی است و فرد می‌تواند روال عادی زندگی خود را طی کند. بسته به نوع عمل جراحی مراقبت‌های پس از آن توصیه می‌شود به‌طور مثال اگر عمل PRK باشد معمولا ۲ تا ۳ روز به فرد توصیه می‌شود از عینک آفتابی استفاده کند و در محیط‌های کمتر نورانی قرار گیرد و بیشتر حالت استراحت داشته و ۲ تا ۳ روز پس از عمل هم نباید استحمام داشته باشد.

آنچه شما خواسته‌اید

جراحی لیزیک در همه جای جهان طرفدار دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در کشور آمریکا بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عمل لیزیک را انجام داده‌اند و در ژاپن هم طبق آخرین آمار چیزی حدود ۲۴۰ هزار عمل جراحی تنها در یکی از کلینیک‌های این کشور انجام شده است و این نشان می‌دهد این عمل مورد تائید و استفاده در تمام جهان است که نتایج مثبتی به همراه داشته. با انجام این عمل‌ها نمی‌توانیم تمام انتظارات فرد را جوابگو باشیم و تمام این ماجرا برمی‌گردد به انتخاب درست فردی که می‌خواهیم او را عمل کنیم؛ ابتدا باید دید شماره چشم فرد درچه حدی است و در چه سنی قرار دارد و از عمل چه انتظاری دارد آیا صرفا به دلیل زیبایی و کنار گذاشتن عینک قصد انجام عمل را دارد یا خیر، البته نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که سابق براین انتظارات فرد درحد کمی قابل برآورده شدن بود ولی با طراحی سیستم‌های جدیدی که مرتبا در حال تعویض است پزشکان توانسته‌اند نیازهای افراد را تا حد بالایی نسبت به گذشته برآورده کنند.

اخیرا خانم‌ها از قطره‌های چشمی برای شفافیت و آبدار شدن سفیده چشم استفاده می‌کنند که آن را رد می‌کنیم.

لطفا چشم‌تان را سفید نکنید

به سبب نعمتی که خداوند در چشم قرار داده و آن هم اشک است برای تمیز نگه داشتن چشم توصیه‌ای برای مصرف قطره‌های چشمی و انجام روش‌های دیگر نیست،‌ تنها استفاده از عینک‌های آفتابی مناسب که پولاریزه و آنتی یووی هستند که اشعه ماورای‌بنفش را جذب کرده و از صدمه به قرنیه چشم جلوگیری می‌کنند توصیه می‌شود و اخیرا خانم‌ها از قطره‌های چشمی برای شفافیت و آبدار شدن سفیده چشم استفاده می‌کنند که آن را رد می‌کنیم و استفاده از قطره برای این منظور صحیح نیست البته در روزهایی که هوا آلوده‌تر است یا محیطی که وارد آن می‌شویم گرد و خاک دارد و چشم‌ها قرمز می‌شود؛ استفاده از قطره نفازولین و نظیر آن ضرر چندانی ندارد البته اگر در حد کم مصرف شود.

شست‌و‌شوی چشم با آبلیمو یا چای توصیه نمی‌شود مگر در مواردی که فرد دچار خشکی چشم باشد که توصیه‌ ما به آن‌ها استفاده از قطره‌های اشک مصنوعی که کاربردی شبیه اشک چشم دارند است نه استفاده از چای یا آب‌لیمو که هم می‌تواند حساسیت ایجاد کند و هم می‌تواند آلوده و عفونی باشد و مشکلات عفونی را رقم بزند.

برگزفته شده از ماهنامه ایده آل

زیبــا شــو دات کام

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 77 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

سریال محصولات نود۳۲ (Smart Security And Antivirus) به تاریخسه شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰

Antivirus

Username: EAV-49177585
Password: 4bvx34fkhh
Username: EAV-49183545
Password: nv7uk6ffde
Username: EAV-49185891
Password: vaa3ecddts

Eset Smart Security And Antivirus

Username: EAV-49155912
Password: 5stk6hr2xk
Username: EAV-49155915
Password: h5tct7cd3a
Username: EAV-49180372
Password: mue74mfkhu
Username: EAV-49180375
Password: 6pn8v8sfa6
Username: EAV-49180376
Password: 28exrb52kj
Username: EAV-49180433
Password: 3ux8scxjux
Username: EAV-49181674
Password: avf3suxdxm
Username: EAV-49181675
Password: 4darmxau83
Username: EAV-49181737
Password: p3rp7h3jmx
Username: EAV-49182333
Password: 8jx4vn2r7j
Username: EAV-49183020
Password: cn55em5njn
Username: EAV-49183025
Password: 57b444racr
Username: EAV-49183026
Password: vp5sv64sn7

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 100 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

این بار در سایت به روز نایت دانلود مجموعه ای از والپیپر های زیبا و گرافیکی از مناظر به شکل رویایی را آماده کرده ایم. این تصاویر دارای کیفیت و گرافیک بالا می باشند و مناسب برای تصاویر پس زمینه ی ویندوز شما هستند

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

    .

    !!!.MusicParsi.!!! بازدید : 79 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

    نام:Star Racing

    ژانر:ماشین سواری

    پلتفرم:PC

    تاریخ انتشار:۲۰۱۰

    حجم:۱۶ مگابایت

    شاید تا به حال بازی های با گرافیک جذاب با حجم بالا دیده باشید اما بازیی که ما امروز برای شما تدارک دیده‌ایم بازی ماشین سواری با گرافیک جذاب اما کم حجم است. شما در این بازی در یک ماشین فضایی نشسته‌اید و با سرعت بالا ماشین را کنترل میکنید.در این بازی جاذبه وجود ندارد و شما با نیروی مغناطیسی روی هوا معلق هستید.و این هیجان بازی را افزایش میدهد.امیدواریم از دانلود این بازی لذت ببرید

    در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
    برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
    www.musicparsi.rozblog.com

      !!!.MusicParsi.!!! بازدید : 81 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

      در پست موزیک – آهنگ زیبای بی کلامی از آهنگساز معروف و مشهور جهان ریچارد کلایدرمن را آماده کرده ایم. این موزیک زیبا Coeur Fragile نام دارد از آلبومChansons D’amour که از صدا و سیمای ایران نیز بارها پخش شده است. یک موزیک بی کلام آرام و لایت که حتما از شنیدن آن لذت خواهید برد

      در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
      برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
      www.musicparsi.rozblog.com

        !!!.MusicParsi.!!! بازدید : 79 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

        مجموعه از گفتگوهای بسیار خنده دار عامیانه را آماده کرده ایم. امیدواریم لذت ببرید…

        ماشینم بنزین تموم کرد وسط جاده, واستادم دم جاده یکی ۲ لیتر بنزین از ماشینش بهم بده که فقط خودمو برسونم به یه پمپ بنزینی, یکی زد بقل گفت آقا بنزین برای ماشینت می خوای؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ می خوام باهاش خودمو آتیش بزنم

        ****************

        بعد از چهار ساعت از کنکور تو هوا ۴۰ درجه اومدم خونه خواهرم میگه خسته ای؟ اگه نیستی منو ببر یه جایی میخوام خرید کنم
        پـَـَـ نــه پـَـَــ خسته نیستم تو جلسه کنکور لحاف دشک انداخته بودم داشتم قلیون میکشیدم

        *****************

        هوا گرمه… دارم خودمو مثل چی باد میزنم , بابام میاد تو میگه گرمته !! ؟

        پـَـَـ نــه پـَـَــ دارم حداکثر سرعت گردش مچ دستمو امتحان میکنم

        *****************

        یارو تو مترو داره چراغ قوه میفروشه، صداش کردم اومده میگه چراغ قوه میخوای؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ یه لقمه میرزاقاسمی آوردم واسه ناهارم تنهایی نمی چسبید گفتن بیای باهم بخوریم

        *****************

        به دوستم میگم ببین تن ماهی تاریخ انقضاش کیه؟ میگه یعنی تاریخ خراب شدنش؟ گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ تاریخ عروسی ننه بابای ماهی اس میخوام واسشون جشن سالگرد بگیرم

        *****************

        در پارکینگ و باز کردم برم تو یارو اومده جلوش پارک کرده میگه می خوای بری تو؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ درو باز کردم هوای کوچه عوض شه

        ********************

        تا کمر رفتم تو موتور ماشینم که ببینم چه مرگشه ، رفیقم اومده میگه
        داری تعمیرش میکنی ؟
        پــــ نه پـــــ دارم با گِیج روغن درد و دل میکنم

        ********************

        با دوستم رفتیم دکتر واسه عمل بینیش دکتر میگه میخوای بینیتو کوچیک کنی؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدیم بکوبیمش ۳ طبقه بسازیم

        *********************

        کامپیوترم یه ویروس گرفته بود رفتم کلی پول آنتی ویروس اورجینال دادم بعد سه ساعت اسکن ویروسه رو پیدا کرده پیغام داده: آیا مطمئن هستید که می خواهید این ویروس را حذف کنید؟
        پـَـَـ نــه پـَـَــــ می خوام ازش نگهداری کنم بزرگ بشه، بشه عصای دستم نور چشام

        ************************

        مرغ عشقم مرده و درحالی که پاهاش روبه بالاس افتاده کف قفس. دوستم اومده می گه : اِ مرغ عشقت مرد؟ بهـــش گفتم: پـَـَـ نــه پـَـَــــ کمر درد داشته دکتر گفته باید طاق باز دراز بکشه کف قفس

        ************************

        کارت سوخت ماشینو برداشتم دارم میرم بابام میگه میری بنزین بزنی؟؟؟

        پـَـَـ نــه پـَـَــــ میرم آب هویچ بریزم تو باکش نور چراغاش زیاد شه

        ******************

        به مامانم میگم قوری کجاست ؟ میگه میخوای چای بخوری ؟!
        پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام دست بکشم روش شاید غولی چیزی ازش درومد!!!!!!ـ

        ********************

        داریم لوازم میزاریم توی ماشین که بریم مسافرت
        همسایمون میگه دارید میرید مسافرت؟
        پـَـَـ نــه پـَـَــــ قراره از امشب توی ماشین زندگی کنیم

        *******************

        میگه امتحانِ چی داری؟؟؟ میگم وصایا,,, میپرسه وصایای امام؟؟؟
        پـَـَـ نــه پـَـَــــ وصایای الیزابت تیلور

        ************************

        تو این گرما که سگ تب میکنه رفتم سوپر مارکت میگم یه ایستک بدید یارو میگه خنک باشه؟
        پـَـَـ نــه پـَـَــــ گرم بده میریزم تو نعلبکی خنک بشه

        **********************

        ساعت ۵-۴ صبح زنگ زده..گوشی رو برداشتم به زور دارم جواب میدم..میگه خواب بودی؟؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــداشتم سر گلدسته ی مسجد محلمون اذان میگفتم صدام گرفته

        در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
        برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
        www.musicparsi.rozblog.com

        !!!.MusicParsi.!!! بازدید : 90 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

        c3ucucx5qfpcxlmawlwe عکس و تصویربرداری از محیط ویندوز و صفحه نمایش Inbit FullShot Enterprise

        نرم افزار Inbit FullShot Enterprise به شما این امکان را می دهد تا از صفحه نمایش خود و از هر قسمت از محیط ویندوز خود که بخواهید عکس بگیرید و تهیه کنید. این نرم افزار برای آموزش ها و عکس برداری در زمینه ی فعالیت های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژه گی های این نرم افزار تبدیل و پشتیبانی از فرمت های رایج و غیر رایج می باشد و تقریبا از تمامی فرمت ها پشتیبانی کرده و قابل تغییر و تبدیل نیز می باشد. محیط کاربرپسند و جالب نرم افزار از دیگر خصصیه ها ان است. شما در این نرم افزار می توانید عکس ها را ویرایش کرده و آن ها را ذخیره نمایید. همچنین این نرم افزار عکس ها را با فرمت با فرمت های BMP, CUR, DIB, EPS, GIF, ICO, JPG, PCD, PCT, PCX, PNG, PSD, RAS, RLE, TGA, TIF, WMF and WPG ذخیره کرده و تصاویری با رزولوشیون های ۶۴۰×۴۸۰, ۸۰۰×۶۰۰, ۱۰۲۴×۷۶۸, ۱۱۵۲×۸۶۴, ۱۲۸۰×۱۰۲۴ and 1600×1200 برای شما تهیه کند.

        دانلود با لینک مستقیم

        در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
        برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
        www.musicparsi.rozblog.com

        !!!.MusicParsi.!!! بازدید : 80 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

        اس ام اس پند آموز و حکیمانه از سخنان بزرگان دی89

        عشق بسیار ارزیابی نمی کند . فقط می بخشد

        مادر ترزا

        ….

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        برای دشمنانت، کوره را آنقدر داغ مکن که حرارتش خودت را هم بسوزاند!

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        وقتی انسان آنقدر ثروتمند شد که بتواند هر چه دلش می خواهد بخرد ، می بیند معده اش بیمار است و همه چیز را هضم نمی کند . شاتو بریان

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        مهم نیست که چه اندازه می بخشیم . بلکه مهم این است که در بخشایش ما چه مقدار عشق وجود دارد. مادر ترزا

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        هیچ خشمی بالاتر از عشقی که به نفرت تبدیل شده باشد ، نیست. (کنگر بو)

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        بزرگترین نابکاری آن است که بپنداریم برای آنکه برترین باشیم باید دست به ویرانگری چهره دیگران بزنیم . ارد بزرگ

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        هرگز نمی توانیم صفت خوبی را در دیگران بشناسیم مگر اینکه از آن بویی برده باشیم . چینگ

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        هیچ گاه عشق به همدم را پاینده مپندار و از روزی که دل می بندی این نیرو را نیز در خویش بیافرین که اگر تنهایت گذاشت نشکنی و اگر شکستی باز هم نامید نشو چرا که آرام جان دیگری در راه است . ارد بزرگ

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        همیشه باید مراقب سه چیز باشیم : وقتی تنها هستیم مراقب افکار خود، وقتی با خانواده هستیم مراقب اخلاق خود و زمانی که در جامعه هستیم مراقب زبان خود.((مادام داستال))

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        دریاها نماد فروتنی هستند . در نهاد خود کوه هایی بلندتر از خشکی دارند ولی هیچ گاه آن را به رخ ما نمی کشند . اُرد بزرگ

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        قلب انسان نقطه آغاز پیروزی و شکست در برابر هر دشمنی است.
        موریس دو ساکس….منبع: سایت پاتوق۹۸ دات کام

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        کسی که چرایی زندگی را یافته است،
        با هر چگونگی خواهد ساخت
        نیچه

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        اگر بامید حق شناسی نیکی می کنید میترسم پشیمان شوید
        – حجازی

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        اندیشیدن به پایان هر چیز، شیرینی حضورش را تلخ می کند. بگذار پایان تو را
        غافلگیر کند، درست مانند آغاز.

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        اگر روزگاری شأن و مقامت پائین آمد ناامید مشو زیرا آفتاب هر روز هنگام غروب پائین
        میرود تا بامداد روز دیگر بالا بیاید
        – افلطون

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        گنجی که در اعماق نامحدود شما حبس شده است در لحظه ای که خود نمی دانید کشف خواهد شد . جبران خلیل جبران

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        می توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی توان منکر آن شد. (روسو)

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        نگو وقت نداری , تو دقیقا همان تعداد ساعت در روز را در اختیار داری که میکل آنژ , لئوناردو داوینچی و آلبرت انشتین در اختیار داشتند
        – جکسون براون

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        هر چند سراب امید ما را می فریبد، اما دست کم دوره زندگی ما را با خوشی به پایان می رساند.((هامرلینگ))

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        جامعه ای قطعا دچار زوال است که مردمان در آن همواره تصور میکنند دیروزی که گذشت از فردایی که نیامده بهتر بوده است

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        زیباترین چیزهای دنیا را نمی توان با چشم دید و با دست لمس کرد باید آنها را با دل احساس کرد .
        هلن کلر

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        نود و نه درصد از نگرانیهای ما در زندگی هرگز اتفاق نمی افتد. دیل کارنگی

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        ما همیشه افرادی را دوست میداریم که با نظر اعجاب و تحسین بما مینگرند.ولی همیشه افرادی را که با نظر تحسین به آنها نگاه میکنم,دوست نمیداریم

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        لاواتر : آنکس که نتواند در حلقۀ شادی و نشاط دیگران به صورت یکی از افراد در آید ، یا مغرور است یا ریاکار و یا در قید تشریفات

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        این شمایید که به مردم می آموزید که چگونه با شما رفتار کنند. ( وین دایر )

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        بهشت و دوزخ ما در این جهان در دستان خود ماست، نیکی پاسخ نیکی و بدی سزای بدی، نتیجهی زندگی ما اعمال ماست. «زرتشت»

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        هرگز خطاهایتان را بیش از حد بزرگ نکنید
        این کار را بهترین دوستانتان بی هیچ چشم داشتی برایتان انجام میدهن

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        گابریل گارسیا مارکز: دوست واقعی کسی است که دستهای تو را بگیرد ولی قلب ترا لمس کند

        - – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        بزرگمهر : خردمند به چیزی که اگر به دستش نیاید غمگین و دل آزرده شود ، هرگز دل نمی بندد

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -
        بزرگترین نابکاری آن است که بپنداریم برای آنکه برترین باشیم باید دست به ویرانگری چهره دیگران بزنیم . ارد بزرگ

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        اگر از دوست خود جدا شدی ، مبادا که بر جدایی اش افسرده و غمین گردی ، زیرا آنچه از وجود او در تو دوستی و مهر برانگیخته است ، ای بسا که در غیابش روشن تر و آشکارتر از دوران حضورش باشد . جبران خلیل جبران

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        محبت همه چیز را شکست می دهد و خود شکست نمیخورد ” . تولستوی

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        در رنجی که ما می بریم، درد نه تنها در زخمهایمان، که در اعماق قلب طبیعت نیز حضور دارد. در دل هر زمستان، تپشی از بهار و در پوشش سیاه شب، لبخندی از روشنایی نمایان است.((جبران خلیل جبران))

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -

        قـــــومی مـــــتـفـکرند انـــــدر ره دین قومی به گمان فـتاده در راه یقین

        میترسـم از آن که بانـگ آید روزی کای بیخبران راه نه آنست و نه این
        حکیم عمر خیام

        – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -
        گابریل گارسیا مارکز : زندگی آنچه زیسته‌ایم نیست. بلکه آن چیزی است که بیاد می‌آوریم تا روایتش کنیم

        در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
        برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
        www.musicparsi.rozblog.com

        !!!.MusicParsi.!!! بازدید : 70 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

        اس ام اس موفقیت و آموزنده (پر محتوا و با معنی) دی89

        یک روز رسد غمی به اندازه ی کوه

        یک روز رسد نشاط اندازه ی دشت

        افسانه ی زندگی چنین است عزیز،

        در سایه ی کوه باید از دشت گذشت …..

        ______________

        بدبختی ما این حسن را دارد که دوستان واقعی را به ما میشناساند

        ______________

        دوست آن است که شما را قادر سازد، در هنگام روز، ستارگان را ببینید

        ______________

        اگر قادر نیستی خود را بالا ببری، همانند سیب باش تا با افتادنت اندیشه ای را بالا ببری

        ______________

        ریشه ها به عمق میروند که درخت ها سر به آسمان می سایند

        ______________

        مواظب باش فکر فردا، امروزت را خراب نکند

        ______________

        بزرگترین اشتباهی که انسان مرتکب مبشود این است که دائم از اشتباه کردن بترسد

        ______________

        بازنده در هر جوابی مشکلی را میبینید ولی برنده در هر مشکل جوابی را

        ______________

        خردمند به کار خویش تکیه میکند و نادان به آرزوی خویش

        ______________

        دروغ مانند برف است هر چه آن را بلغتانید بزرگتر میشود

        ______________

        برای جبران اشتباهات، به دوستانت همان قدر زمان بده که برای خودت فرصت قائل شوی

        ______________

        اگر میخواهی محال ترین اتفاق دنیا در زندگی ات رخ بدهد، باور محال بودنش را عوض کن

        ______________

        وقتی خدا بهت میگه: “باشه”، چیزی رو که میخواهی بهت میده، وقتی میگه “صبر کن”، چیز بهتری بهت میده و وقتی میگه “نه” داره بهترین را برات آماده میکنه!

        ______________

        میگن خدا ابر رو گریه میاندازه تا گل بخنده! پس هر وقت گریه کردی ناراحت نشو، چون یکی داره میخنده

        ______________
        برای یک مرد چیزی کشنده تر از آن نیست که برای شکست های زندگی اش مقصری جز خودش پیدا نکند

        ______________

        میزان هوش انسان به جوابهایی که میدهد معلوم میشود و میزان خردمندی اش از سوال هایی که میکند

        در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
        برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
        www.musicparsi.rozblog.com

        !!!.MusicParsi.!!! بازدید : 78 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

        اس ام اس فلسفی از سخنان بزرگان (سری جدید) دی 89

        تمام محبتت را به پای دوستت بریز نه تمام اعتمادت را

        (امام علی علیه السلام)

        ***************

        بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می کوبد رونده باش

        امید هیچ معجزی ز مرده نیست ، زنده باش . . .

        .

        .

        .

        یادها فراموش نخواهند شد ، حتی به اجبار

        و دوستی ها ماندنی هستند ، حتی با سکوت . . .

        .

        .

        .

        مترسک عروسک زشتیست که از مزرعه مراقبت میکند

        و آدمی مترسک زیباییست که جهان را می ترساند . . .

        .

        .

        .

        دوستی کلام زیباییست که هرکس درکش کرد ، ترکش نکرد . . .

        .

        .

        .

        وقتی از رابطه دوستی ، بعضی ها به مسائل جنسی فکر میکنند !

        و بعضی ها به شارژ ایرانسل ! ، درک میکنی که تنهایی هم زیاد بد نیست . . .

        .

        .

        .

        زندگی قانون باور ها و لیاقتهاست ، همیشه باور داشته باش

        لایق بهترین هایی . . .

        .

        .

        .

        اگر مایلید پیام عشق را بشنویم ، بایستی خود نیز این پیام را ارسال کنیم . . .

        .

        .

        .

        در زمین عشقی نیست که زمینت نزند ، آسمان را دریاب . . .

        .

        .

        .

        زندگی یعنی :

        ناخواسته به دنیا آمدن

        مخفیانه گریستن

        دیوانه وار عشق ورزیدن

        و عاقبت در حسرت آنچه دل میخواهد و منطق نمیپذیرد ، مردن . . .

        .

        .

        .

        زن مانند شیشه ی ظریف و شکستنی است

        هرگز توانایی مقاومت او را نیازمایید ، زیرا ممکن است شیشه ناگهان بشکند . . .

        .

        .

        .

        آموخته‌ام که هیچ‌گاه نجابت و تواضع دیگران را به حساب حماقت‌شان نگذارم . . .

        .

        .

        .

        پیروزی یعنی :

        توانایی رفتن از یک شکست ، به شکستی دیگر

        بدون از دست دادن اشتیاق . . .

        .

        .
        .

        مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند

        اما خوشبختی دیگران همیشه در جلو دیدگان آنهاست

        در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
        برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
        www.musicparsi.rozblog.com

        !!!.MusicParsi.!!! بازدید : 100 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

        اس ام اس های فلسفی و عرفانی گلچین شده (دی 89)

        تمام محبتت را به پای دوستت بریز نه تمام اعتمادت را

        (امام علی علیه السلام)

        .

        .

        .

        بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می کوبد رونده باش

        امید هیچ معجزی ز مرده نیست ، زنده باش . . .

        .

        .

        .

        یادها فراموش نخواهند شد ، حتی به اجبار

        و دوستی ها ماندنی هستند ، حتی با سکوت . . .

        .

        .

        .

        مترسک عروسک زشتیست که از مزرعه مراقبت میکند

        و آدمی مترسک زیباییست که جهان را می ترساند . . .

        .

        .

        .

        دوستی کلام زیباییست که هرکس درکش کرد ، ترکش نکرد . . .

        .

        .

        .

        وقتی از رابطه دوستی ، بعضی ها به مسائل جن-سی فکر میکنند !

        و بعضی ها به شارژ ایرانسل ! ، درک میکنی که تنهایی هم زیاد بد نیست . . .

        .

        .

        .

        زندگی قانون باور ها و لیاقتهاست ، همیشه باور داشته باش

        لایق بهترین هایی . . .

        .

        .

        .

        اگر مایلید پیام عشق را بشنویم ، بایستی خود نیز این پیام را ارسال کنیم . . .

        .

        .

        .

        در زمین عشقی نیست که زمینت نزند ، آسمان را دریاب . . .

        .

        .

        .

        زندگی یعنی :

        ناخواسته به دنیا آمدن

        مخفیانه گریستن

        دیوانه وار عشق ورزیدن

        و عاقبت در حسرت آنچه دل میخواهد و منطق نمیپذیرد ، مردن . . .

        .

        .

        .

        زن مانند شیشه ی ظریف و شکستنی است

        هرگز توانایی مقاومت او را نیازمایید ، زیرا ممکن است شیشه ناگهان بشکند . . .

        .

        .

        .

        آموخته‌ام که هیچ‌گاه نجابت و تواضع دیگران را به حساب حماقت‌شان نگذارم . . .

        .

        .

        .

        پیروزی یعنی :

        توانایی رفتن از یک شکست ، به شکستی دیگر

        بدون از دست دادن اشتیاق . . .

        .

        .

        .

        مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند

        اما خوشبختی دیگران همیشه در جلو دیدگان آنهاست . . .



        .

        .

        .

        اشتباهی در کار نیست، فقط عبرت آموزی است

        (آن ویلسن اسکف)

        .

        .

        .

        کسی که از سرنوشت خود شکایت می کند

        از کوچکی و ناچیزی روح خود شکایت کرده است . . .

        (مترلینگ)

        .

        .

        .

        آدمهای بی مایه ، همگان را ابزار رسیدن به خواسته های خویش می سازند . . .

        (ارد بزرگ)

        .

        .

        .

        انسانها گاهی آنقدراحمقند که مثل عروسکهای خیمه شب بازی روزی هزار بار

        دستهای خود را بر سر میرسانند ولی نخهای را که از ان اویزانند را نمی یابند . . .

        .

        .

        .

        آنچه را می‌شنوم، فراموش می‌کنم. آنچه را می‌بینم، به خاطر می‌سپارم

        آنچه را انجام می‌دهم، درک می‌کنم . . .

        .

        .

        .

        روز را خورشید میسازد ، روزگارش را ما . . .

        .

        .

        .

        همیشه به خاطر داشته باشید که دنیا هرگز مدیون شما نیست

        زیرا قبل از شما نیز وجود داشته است . . .

        ( جان استیل )

        .

        .

        .

        بخشندگی،انتشار بوی خوش بنفشه بر ته کفشی است که لگدمالش کرده است . . .

        (مارک تواین)

        .

        .

        .

        ترنم باد، آوای دریا، به من می گویند که از بودن خود شاد باشم . . .

        .

        .

        .

        شق مرگ نیست زندگی است ، سخت نیست عین سادگی است

        عشق عاشقانه های باد و گندم است ، اولین پناهگاه کودکی آخرین پناهگاه آدم است . . .

        .

        .

        .
        یه ضرب المثل چینی میگه :

        برنج سرد را می توان خورد ، چای سرد را می توان نوشید

        اما نگاه سرد را نمی توان تحمل کرد . . .

        در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
        برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
        www.musicparsi.rozblog.com

        !!!.MusicParsi.!!! بازدید : 85 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

        اس ام اس فلسفی و ادبی (سخنان بزرگان) دی 89 جدید

        عقل بی عاطفه خطرناک است و عاطفه بدون عقل قابل اعتماد نیست،

        آدم کامل آنست که هم عقل دارد و هم عاطفه …

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        هیچ رخدادی از اندیشه ما پاک نخواهد شد چه زشت و چه زیبا .

        تنها گذر زمان است که آنها را کم رنگ می کند

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        بهترین کار این است که مشکلاتتان را برای مردم تعریف نکنید.
        نیمی از آن‌ها علاقه‌ای به شنیدنش ندارند و نیمی دیگر هم از شنیدن آن خوشحال می‌شوند

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        بگذار دیدن تو را با در دها آشنا کند ولی هرگز کوری را به خاطر ارامش ، تحمل نکن.شریعتی

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        دوستی کلام زیباییست که هرکس درکش کرد ، ترکش نکرد .

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        باران باش.. رنج جدا شدن از آسمان رو در سبز کردن گیاهان جبران کن..

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        کوههای عظیم پر از چشمه اند و قلب های بزرگ پر از اشک.

        ژوزف روو

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        پر باز کن… پرواز کن تا اوج، تا عشق، تا خدا…
        می دانم که می رسی.. در طالع تو نیک بختی است پس نهراس پرواز کن…

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        برای اشتباه کردن انسان باشید
        و برای بخشیدن خدا

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        عمری را تلف کردم تا بفهمم فهمیدن همه چیز لازم نیست .

        رنه کوتی

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        گذشت زمان آدمی را پیر نمی سازد،

        بلکه ترک آرمانها و کمال مطلوبهاست که ما را فرتوت و افتاده می کند .

        دوگلاس مک آرتور

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        وقتی انسان دوست واقعی دارد که خودش هم دوست واقعی باشد .

        امرسون

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        تلخ ترین دارو صبوریست

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        دوست تو کسی است که از همه چیزت باخبر است و با این حال دوستت می‌دارد.

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        تنها بودن های زیاد و طولانی
        معتاد می کند ادم را!
        حتی اگر ترک کرده باشی

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        هر توقعی

        حتی توقع آرامش

        بی قراری می آورد…

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        ای که در رنج و عذابی ! تو آنگاه رستگاری که با ذات و هویت خویش یکی شوی . جبران خلیل جبران

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        مگر نه چیزی که امروز در تسلط توست ناچار روزی از دست تو خواهد رفت ؟ پس ، اکنون از ثروت خویش ببخش و بگذار فصل عطا یکی از فصلهای درخشان زندگی تو باشد . جبران خلیل جبران

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        پند آموز است ماجرای مردی که زمین را می کاوید تا ریشه های بی ثمر را از اعماق زمین بیرون کشد ، اما ناگاه گنجی بزرگ یافت ؟! . جبران خلیل جبران

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        چشمه ساری که خود را در اعماق درون شما پنهان ساخته است ، روزی قد خواهد کشید و فوران خواهد کرد و با ترنم و نغمه راه دریا را درپیش خواهد گرفت . جبران خلیل جبران

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        ا چوپان دروغگو فهمید که اگر کسی فریاد کمک برآورد
        سریعا” به کمکش بشتابد
        که یا تنهایی به کسی فشار آورده
        و یا واقعا” گرگی در کار است

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        مترسک عروسک زشتیست که از مزرعه مراقبت میکند

        و آدمی مترسک زیباییست که جهان را می ترساند.

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        آموخته‌ام که هیچ‌گاه نجابت و تواضع دیگران را به حساب حماقت‌شان نگذارم

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        اگر دل‌گیری و می‌خواهی فرار کنی، پُل‌های پشت‌سرت را خراب نکن!

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        بسیار شگفت انگیز است که گذشت سالها شکیبایی را به ما می آموزند
        هرچه زمان ما کوتاه تر باشد
        ظرفیت ما برای انتظار بیشتر است.

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        شادترین افراد، لزوماً بهترین چیزها را ندارند

        فقط از آنچه که دارند بهترین استفاده را می‌کنند

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        بسیار نادر هستند کلماتی که ارزششان بیشتر از سکوت باشد

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        برای اداره کردن خودت از عقلت استفاده کن و برای اداره کردن دیگران از قلبت

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        با چنان عشقی زندگی کن

        که حتی اگر بنا به تصادف به دوزخ افتادی… خود شیطان تو را به بهشت باز گرداند

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        درزندگی میتوانی هم دایره باشی وهم خط راست انتخاب باتوست تا ابددور خودت بچرخی ویا تا بی نهایت ادامه دهی

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        منتظر خوشبختی نباش تا لبخند بزنی شاید خوشبختی منتطر لبخند تو باشد

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        دیروز می مردند و فراموش می شدند آرام آرام،

        امروز چه زود از یاد رفته ایم بی آنکه بمیریم!

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        در عصر گرگ‌ها
        معصومیت جواب نمی‫داد
        ما هم شدیم داخل آدم بزرگ‌ها.

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        درد مثل گرگ میمومنه

        گرگ را از هر طرف بخونی

        گرگه

        مثل درد!!

        در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
        برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
        www.musicparsi.rozblog.com

        !!!.MusicParsi.!!! بازدید : 99 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

        جملات و اشعار پند آموز دکتر علی شریعتی

        اسراف محبت

        دوست‌داشتن کسی که لایق دوست‌داشتن

        نیست، اسراف محبت است …

        عقل و قلب

        برای اداره کردن خودت از عقلت استفاده

        کن و برای اداره کردن دیگران از قلبت.

        قطار شهر بازی

        در زندگی افرادی هستند که مثل قطار

        شهربازی هستند، از بودن با آنها لذت

        می‌بری ولی با آنها به جایی نمی‌رسی.

        خوبی آدم‌ها و دیوار

        همیشه از خوبی‌های آدم‌ها برای خودت

        دیوار بساز. پس هر وقت در حق تو

        بدی کردند ، فقط یک آجر از دیوار

        بردار ! بی‌انصافیست اگر دیوار خراب

        کنی

        از خدا میخواهم آنچه را که شایسته توست به تو هدیه بدهد، نه آنچه را که آرزو داری، زیرا گاهی

        آرزوهای تو کوچک است و شایستگی تو بسیار!

        هیچ وقت از مشکلات زندگی ناراحت نشو، کارگردان همیشه سخت ترین نقش ها را به بهترین بازیگر

        می دهد.

        خداوند اگر آرزویی در تو قرار داده، بدان

        توانایی آن را در تو دیده است!

        باران رحمت خدا همیشه می بارد، تقصیر

        ماست که کاسه هایمان را بر عکس گرفته ایم

        در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
        برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
        www.musicparsi.rozblog.com

        !!!.MusicParsi.!!! بازدید : 109 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

        اس ام اس فلسفی از سخنان ایمانوئل کانت جدید و عارفانه

        چنان باش که بتوانی به هر کس بگویی : مثل من رفتار کن.

        آرزوهای بشر پایان ناپذیر است. هرگاه به آرزویی رسید، آرزوی دیگری دارد…


        آگاهی، دانش سازمان یافته است و خرد، زندگی سازمان یافته.

        خشم آسمان برای زمین، فراوانی است.

        روشنگری، پایان دوران کودکی خود تحمیل کرده ی نوع بشر است.

        شعار روشنگری این است که توانایی دنبال کردن فهم خود را داشته باش.

        در دنیا دو چیز از همه زیباتر است؛ آسمان پرستاره و وجدان آسوده.

        بهترین خوشی ها استراحت پس از کار است.

        وجه تمایز انسان نه جسم او بلکه روحش است.

        اگر از انسان آرزو و خواب گرفته شود، بیچاره ترین موجود روی زمین است.

        موسیقی لذت بخش ترین هنرها است، اما چیزی به ما نمی آموزد؛ آنچه که فکر و روح آدمی را تغذیه می کند و آموزنده است، شعر و شاعری است.

        وظیفه ی اصلی دولتهای حقیقی آن است که نگذارند به انسانها مانند شیء نگریسته شود و دست کم، محدودیت و نگاهبانی را به حداکثر آزادی افراد اعمال کنند.

        شاعری، والاترین هنرها است.

        هرگز با دیگران مثل ابزار کار رفتار نکنید، بلکه آنان را چون غایت و هدف بشمارید.

        دو چیز در من شگفتی و ستایش همیشگی برمی انگیزد،آسمان پر ستاره بالای سرم و حکم اخلاقی درونم.

        شیرین ترن نتیجه ی دقت و نظم، پیروزی است.

        خدا را باور کنید، برای اینکه به چنین باوری محتاجید.

        اخلاق باید بر هنر حکومت کند.

        آنچنان رفتار کن که رفتار تو بتواند به صورت قانون کلی درآید.

        در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
        برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
        www.musicparsi.rozblog.com

        !!!.MusicParsi.!!! بازدید : 64 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

        اس ام اس های دی ماه 89 با موضوع فلسفی و عرفانی

        اس ام اس فلسفی و عرفانی جدید

        آن کسی که نمی تواند فرمان دهد بایستی فرمان ببرد

        آن کسی که نمی تواند فرمان دهد بایستی فرمان ببرد

        ——————————————————
        کسی که برای بودنت خدا را شکر نمی کند
        برای برگشتنت نیز دعا نخواهد کرد …
        ……..

        ——————————————————

        گاهی خدا درها رو میبنده و پنجره ها رو قفل می کنه
        زیباست اگه فکر کنی شاید بیرون
        طوفانه و خدا میخواد از تو محافظت کنه

        ——————————————————

        زبان تا در دهان باشد زبان است / اگر یک نقطه افزون شود زیان است

        ——————————————————

        وقتی به آفتاب پشت می کنی، چیزی جز سایه خودت نمی بینی

        ——————————————————

        انسان موفق کسی است که در تاریکی دنبال شمع بگردد
        نه اینکه منتظر بشیند تا صبح شود

        ——————————————————

        سیبی که از درخت دل می کند، زودتر سقوط می کند !

        ——————————————————

        بهترین اشخاص، کسانى هستند که اگر از آن ها تعریف کردید
        خجل شوند و اگر بد گفتید، سکوت کنند

        ——————————————————

        اگر خواهان تماشای ستاره‌ها هستی، تاریکی شرط ضروری دیدن آن‌هاست

        ——————————————————

        آنانی که طریق خدا را می‌شناسند، در تاریکی نیز آن را می‌یابند

        ——————————————————

        به کم نور ترین ستاره ها قانع باش ، چراکه چشم همه به سوی پر نور ترین
        ستاره هاست

        ——————————————————

        برنده میگوید مشکل است اما ممکن
        بازنده میگوید ممکن است اما مشکل

        ——————————————————

        کسی که در بیرون از خانه خود را عاقلتر از محیط خانه نشان دهد، احمقی بیش نیست

        ——————————————————

        این که چقدر زمان داری مهم نیست چگونه می گذرانی مهم است
        (لینکلن)

        ——————————————————

        ادب و محبت خرجی ندارد ولی همه چیز را خریداری میکند
        متاجیو

        ——————————————————

        راه آشتی را کسی باید بیابد که خود سبب جدایی شده است

        بیش از حد عاقل بودن کار عاقلانه ای نیست
        (مارون)

        ——————————————————

        جوانی ستاره ای است که فقط یکبار در آسمان عمر طلوع می کند
        ژوبرت

        در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
        برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
        www.musicparsi.rozblog.com

        !!!.MusicParsi.!!! بازدید : 198 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

        اس ام اس روانشناسی و تستی آذر 89

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        اگه قرار باشه واسه یکی هدیه کفش بخری اون شخص کیه

        جواب:کسی که تو دنیا بیشتر از همه بهش اهمیت میدی…

        .

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        اگه یه تیکه ابر بهت بدن چیکارش میکنی؟

        جواب

        حالا جای ابر همسر رو بذار

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        مهم ترین خصوصیاتی رو که در کلمات زیر میبینی توصیف کن

        ۱-سگ ۲-گربه۳ -موش ۴-اقیانوس ۵-قهوه

        جواب:
        ۱ .شخصیت خود شما
        ۲٫ شریک زندگی.
        ۳٫ دشمنان شما
        ۴٫به زندگی خود شما
        ۵٫ تعبیرت از رابــــ ـطه جـــنــ…. .

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        به هرکدوم از رنگهای زیر، یک نفر که می‌شناسی و برات مهمه رو نسبت بده

        ۱-زرد ۲-پرتقالی۳ -قرمز ۴-سفید ۵-سبز

        جواب

        ۱- کسی فراموشش نمی‌کنی.

        ۲-یه دوست خوب

        ۳- واقعاً دوستش داری

        ۴- یک روح در دو بدن

        ۵- همیشه یادش هستی

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
        حیوونای زیر رو به ترتیبی که برات اولویت دارن نام ببر
        ۱-گاو ۲-ببر ۳-گوسفند ۴-اسب ۵-خوک

        جواب:

        ۱٫ حرفه و شغل
        ۲٫ غرور
        ۳٫عشق
        ۴ . خانواده
        ۵. پول

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        اگه تو خیالت درحال قدم زدن تو جنگل باشی
        چه وقتی رو تصور میکنی
        -۱صبح زود ۲ -عصر ۳-شب

        جواب:
        ۱:تو زندگیت هدف داری و برای رسیدن بهش تلاش میکنی
        ۲: هدف داری اما تنبلی
        ۳:هدف خاصی تو زندگیت نداری

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        ۳تا حیوون که خیلی دوست دارید روبه تریب نام ببر و برای هرکدوم ۳ صفت بگو

        جواب:
        ۱ نظر مردم در موردت

        ۲: نظر خودت در مورد خودت

        ۳: خصوصیات واقعیت

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        اگر با این ۴ تا حیوون تو کشتی باشی طوفان بیاد و مجبور بشی یکشون رو بندازی تو دریا

        کدوم رو میندازی ؟

        ۱-گاو ۲- گوسفند ۳- پلنگ ۴- اسب

        جواب:

        ۱. مال و درایی

        ۲. خانوادت

        ۳. غرورت

        ۴. عشقت

        * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

        از بین این چهار گزینه کدوم رو بیشتر دوست داری

        ۱- خورشید۲-جنگل ۳-دریا ۴- آسمون

        جواب:

        ۱- مادر

        ۲-غرور

        ۲-عشقت

        ۴-خانوادت

        در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
        برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
        www.musicparsi.rozblog.com

        !!!.MusicParsi.!!! بازدید : 47 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

        اس ام اس فلسفی و عارفانه آذر 89

        هر حقی یک مسوولیت، هر فرصتی یک اجبار و هر مالکیتی یک وظیفه به همراه دارد. جان دراکلفر

        ****************
        تا زمانی که توده مردم برای بهبود حال یکدیگر احساس مسوولیت نکنند، عدالت اجتماعی تحقق نمیابد. هلن کلر

        هیچ فرازی در برابر آدمهای پاکباخته توان ایستادگی ندارد. ارد بزرگ

        ____________

        ما هنوز در زمان ما قبل تاریخ هستیم! زیرا تاریخ بشریت آن روز آغاز میشود که بشر از همه رنجها و گرفتاریها نجات یابد. فتحی الرمکی

        ____________

        زندگی گره ای نیست که در جست و جوی گشودن آن باشیم، زندگی واقعیتی است که باید آن را تجربه کرد. سورن کی یرکگارد

        ____________

        پرهیزگار باش که هرگز هیچ پرهیزگاری از درستی نمی میرد، غزالی طوسی

        ____________

        دریاها نماد فروتنی هستند، در نهاد خود کوه هایی بلندتر از خشکی دارند ولی هیچگاه آن را به رخ ما نمیکشند. ارد بزرگ

        ____________

        این عشق نیست که دنیا را می چرخاند، عشق چیزی است که چرخش دنیا را ارزشمند میکند. فرانکلین پی جونز

        ____________

        نباید از خسته بودن خودت شرمنده باشی، بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی. هیلز هام

        ____________

        اگر میبینی کسی به تو لبخند نمیزند، علت را در لبان فرو بسته ی خود جستجو کن. دبل کارنگی

        ____________

        شاد ماندن به هنگامیکه انسان در گیرودار کارهای ملال آور و پر مسئولیت است، هنر کوچکی نیست. نیچه

        ____________

        رویش باغ سکوت، در هنگامه خروش و همهمه، ارزشش را نشان میدهد. ارد بزرگ

        در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
        برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
        www.musicparsi.rozblog.com

        تعداد صفحات : 138

        اطلاعات کاربری
      • فراموشی رمز عبور؟
      • آرشیو
      • پنجشنبه 7 ارديبهشت 1391
      • پنجشنبه 07 ارديبهشت 1391
      • سه شنبه 9 اسفند 1390
      • يکشنبه 7 اسفند 1390
      • شنبه 22 بهمن 1390
      • چهارشنبه 5 بهمن 1390
      • يکشنبه 2 بهمن 1390
      • يکشنبه 25 دی 1390
      • چهارشنبه 21 دی 1390
      • سه شنبه 13 دی 1390
      • سه شنبه 6 دی 1390
      • يکشنبه 4 دی 1390
      • شنبه 3 دی 1390
      • چهارشنبه 30 آذر 1390
      • يکشنبه 27 آذر 1390
      • جمعه 25 آذر 1390
      • سه شنبه 22 آذر 1390
      • پنجشنبه 17 آذر 1390
      • دوشنبه 14 آذر 1390
      • يکشنبه 13 آذر 1390
      • شنبه 12 آذر 1390
      • جمعه 11 آذر 1390
      • يکشنبه 6 آذر 1390
      • شنبه 5 آذر 1390
      • چهارشنبه 25 آبان 1390
      • سه شنبه 24 آبان 1390
      • چهارشنبه 18 آبان 1390
      • دوشنبه 9 آبان 1390
      • پنجشنبه 5 آبان 1390
      • چهارشنبه 20 مهر 1390
      • سه شنبه 19 مهر 1390
      • دوشنبه 18 مهر 1390
      • يکشنبه 17 مهر 1390
      • شنبه 16 مهر 1390
      • جمعه 15 مهر 1390
      • پنجشنبه 14 مهر 1390
      • چهارشنبه 13 مهر 1390
      • دوشنبه 11 مهر 1390
      • يکشنبه 10 مهر 1390
      • شنبه 9 مهر 1390
      • چهارشنبه 6 مهر 1390
      • سه شنبه 5 مهر 1390
      • دوشنبه 4 مهر 1390
      • يکشنبه 3 مهر 1390
      • شنبه 2 مهر 1390
      • جمعه 1 مهر 1390
      • پنجشنبه 31 شهريور 1390
      • چهارشنبه 30 شهريور 1390
      • سه شنبه 29 شهريور 1390
      • دوشنبه 28 شهريور 1390
      • يکشنبه 27 شهريور 1390
      • شنبه 26 شهريور 1390
      • جمعه 25 شهريور 1390
      • پنجشنبه 24 شهريور 1390
      • چهارشنبه 23 شهريور 1390
      • دوشنبه 21 شهريور 1390
      • يکشنبه 20 شهريور 1390
      • شنبه 19 شهريور 1390
      • جمعه 18 شهريور 1390
      • پنجشنبه 17 شهريور 1390
      • چهارشنبه 16 شهريور 1390
      • سه شنبه 15 شهريور 1390
      • دوشنبه 14 شهريور 1390
      • يکشنبه 13 شهريور 1390
      • شنبه 12 شهريور 1390
      • جمعه 11 شهريور 1390
      • پنجشنبه 10 شهريور 1390
      • چهارشنبه 9 شهريور 1390
      • سه شنبه 8 شهريور 1390
      • دوشنبه 7 شهريور 1390
      • يکشنبه 6 شهريور 1390
      • شنبه 5 شهريور 1390
      • جمعه 4 شهريور 1390
      • پنجشنبه 3 شهريور 1390
      • چهارشنبه 2 شهريور 1390
      • سه شنبه 1 شهريور 1390
      • دوشنبه 31 مرداد 1390
      • يکشنبه 30 مرداد 1390
      • شنبه 29 مرداد 1390
      • پنجشنبه 27 مرداد 1390
      • چهارشنبه 26 مرداد 1390
      • سه شنبه 25 مرداد 1390
      • دوشنبه 24 مرداد 1390
      • يکشنبه 23 مرداد 1390
      • شنبه 22 مرداد 1390
      • جمعه 21 مرداد 1390
      • پنجشنبه 20 مرداد 1390
      • چهارشنبه 19 مرداد 1390
      • سه شنبه 18 مرداد 1390
      • دوشنبه 17 مرداد 1390
      • يکشنبه 16 مرداد 1390
      • شنبه 15 مرداد 1390
      • جمعه 14 مرداد 1390
      • پنجشنبه 13 مرداد 1390
      • چهارشنبه 12 مرداد 1390
      • سه شنبه 11 مرداد 1390
      • دوشنبه 10 مرداد 1390
      • يکشنبه 9 مرداد 1390
      • شنبه 8 مرداد 1390
      • جمعه 7 مرداد 1390
      • سه شنبه 4 مرداد 1390
      • دوشنبه 3 مرداد 1390
      • يکشنبه 2 مرداد 1390
      • شنبه 1 مرداد 1390
      • جمعه 31 تير 1390
      • پنجشنبه 30 تير 1390
      • چهارشنبه 29 تير 1390
      • سه شنبه 28 تير 1390
      • دوشنبه 27 تير 1390
      • يکشنبه 26 تير 1390
      • شنبه 25 تير 1390
      • جمعه 24 تير 1390
      • پنجشنبه 23 تير 1390
      • چهارشنبه 22 تير 1390
      • سه شنبه 21 تير 1390
      • دوشنبه 20 تير 1390
      • يکشنبه 19 تير 1390
      • جمعه 17 تير 1390
      • چهارشنبه 15 تير 1390
      • سه شنبه 14 تير 1390
      • دوشنبه 13 تير 1390
      • شنبه 11 تير 1390
      • جمعه 10 تير 1390
      • جمعه 6 خرداد 1390
      • دوشنبه 12 ارديبهشت 1390
      • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390
      • شنبه 10 ارديبهشت 1390
      • جمعه 9 ارديبهشت 1390
      • سه شنبه 6 ارديبهشت 1390
      • دوشنبه 5 ارديبهشت 1390
      • يکشنبه 4 ارديبهشت 1390
      • جمعه 2 ارديبهشت 1390
      • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390
      • آمار سایت
      • کل مطالب : 4139
      • کل نظرات : 0
      • افراد آنلاین : 12
      • تعداد اعضا : 0
      • آی پی امروز : 116
      • آی پی دیروز : 122
      • بازدید امروز : 133
      • باردید دیروز : 204
      • گوگل امروز : 0
      • گوگل دیروز : 0
      • بازدید هفته : 1,694
      • بازدید ماه : 1,066
      • بازدید سال : 42,477
      • بازدید کلی : 1,087,637