loading...
!!!.MusicParsi.!!!
ارسال اس ام اس رایگان

ارسال اس ام اس رایگان از طریق اینترنت

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 63 یکشنبه 19 تیر 1390 نظرات (0)

همه چیز درباره جراحي زيبايي چانه

مدت‌هاست که انواع جراحي زيبايي، از شايع‌ترين اعمال جراحي در دنيا هستند. در بسياري از کشورها افراد به اميد داشتن چهره‌اي زيباتر و متفاوت با چهره قبلي‌شان خود را به تيغ جراحان مي‌سپارند. ....

ترجمه: دکتر سيداحسان بيکايي - از منتوپلاستي چه مي‌دانيد؟

جراحي زيبايي اصولا به‌منظور متناسب ساختن اجزاي صورت و طبيعي و زيبا کردن آنها انجام مي‌شود اما اين روزها حتي کساني که چهره طبيعي و متناسبي دارند هم براي اينکه چهره‌شان شبيه چهره هنرپيشه‌هاي معروف شود دست به جراحي زيبايي مي‌زنند. اغلب اين مراجعه‌کنندگان را خانم‌ها و جوانان تشکيل مي‌دهند اما يک جراحي هست که بيشتر در بين آقايان طرفدار دارد. منتوپلاستي يا جراحي زيبايي چانه يکي از روش‌هاي جراحي است که با اينکه مدت‌ها است تکنيک‌هاي انجام آن توسط جراحان شناخته شده است اما اخيرا در بين آقايان طرفدار پيدا کرده است...


در زيبايي‌شناسي چهره آقايان، داشتن چانه برجسته و چهارگوش يا به اصطلاح چانه قوي از نشانه‌هاي زيبايي است. به همين دليل اغلب آقاياني که براي منتوپلاستي به جراحان مراجعه مي‌کنند درخواست مي‌کنند که چانه‌شان به اين صورت در بيايد. در بين مراجعه‌کنندگان جراحان زيبايي هاليوود اين روزها بيشتر درخواست‌ها براي تغيير شکل چانه و فرم دادن آن به صورت چانه‌هاي هنرپيشه‌هايي مثل جرج کلوني، براد پيت و مايکل فارل است. به همين دليل اين جراحان پروتزهاي مختلفي در قالب چانه اين هنرپيشه‌ها تهيه کرده‌اند و آن را در سايزهاي مختلف به مراجعه کننده خود نشان مي‌دهند تا او چانه موردنظرش را انتخاب کند. آنها مزيت اين کار را اين‌طور معرفي مي‌کنند که با اين روش فرد مي‌تواند تا حدودي تصوير چانه خود بعد از انجام جراحي را حدس بزند. اکثر پروتزهايي که براي جراحي چانه به کار مي‌روند سيليکوني هستند.

مو به موي جراحي چانه


در جراحي زيبايي چانه برخلاف جراحي زيبايي گونه که مي‌توان آن را گاهي بدون ايمپلنت و فقط با تکنيک‌هاي جراحي هم انجام داد، اغلب احتياج به يک پروتز است. در جراحي‌هاي زيبايي چانه، بعد از انتخاب شکل و سايز مناسب ايمپلنت، جراح از طريق يک برش ظريف از زير چانه، آن را روي استخوان فک و در زير پوست و بافت عضلاني صورت قرار مي‌دهد. پروتزهاي سيليکوني که معمولا به صورت نعل اسبي هستند به وسيله يک بخيه در وسط چانه و به استخوان محکم مي‌شوند تا بعد از انجام جراحي از جاي خود تکان نخورند و فرم چانه تغيير نکند. در بعضي روش‌هاي جراحي، برش از داخل دهان و در طول لب پاييني انجام مي‌شود و در اين روش با استفاده از بخيه‌هاي قابل جذب، ديگر نيازي به مراجعه مجدد بعد از چند روز براي خارج کردن بخيه نيست. بعد از انجام جراحي که معمولا بين 30 دقيقه تا يک ساعت و تحت بي‌هوشي عمومي انجام مي‌شود، چانه بانداژ مي‌شود تا بيمار احساس ناراحتي کمتري کند و همچنين از ميزان تورم و التهاب کاسته شود.


تنها مزيت منتوپلاستي نسبت به جراحي‌هاي زيبايي ديگر اين است که احتمال برگشت‌پذيري اين جراحي بالاتر است و مدتي بعد از اين جراحي افراد مي‌توانند با انجام يک جراحي ديگر پروتز را به راحتي خارج کنند. اگر چه ممکن است در اين جراحي مجدد آثار زخم و التهاب باعث شوند تا چانه فرد دقيقا به صورت فرم قبلي خود در نيايد. با اين همه نکته‌اي که در مورد تمام موارد جراحي زيبايي مشترک است، اين است که اغلب درخواست‌کنندگان اين اعمال جراحي احساس عدم رضايت از شکل ظاهري خود را دارند و اين مساله مي‌تواند ريشه‌هاي رواني داشته باشد که شايد بتوان بدون انجام جراحي و صرفا با مشاوره آن را برطرف کرد.


عوارض جراحي چانه


منتوپلاستي با اينکه جراحي ساده و بي‌عارضه‌اي به نظر مي‌رسد اما در هر حال خطرات خاص جراحي‌هاي زيبايي را دارد. بي‌هوشي، عفونت‌هاي بعد از عمل، قرار گرفتن نامناسب پروتز، التهاب شديد در محل عمل و از همه مهم‌تر نارضايتي احتمالي بيمار از فرم جديد چانه‌اش جزو اين عوارض هستند. به غير از اينها ممکن است تا چند روز بيمار در محل جراحي احساس درد و ناراحتي کند و همچنين تا مدتي در لبخند زدن و حتي حرف زدن مشکل داشته باشد. اين مشکل در صورت استفاده از پروتزهاي بزرگ و نامتناسب با اجزاي صورت بيشتر به وجود مي‌آيد. بعد از انجام منتوپلاستي فرد بايد تا مدت‌ها فعاليت‌اش را محدود کرده و از تکان‌هاي شديد سر و صورت پرهيز کند. رعايت موارد خاص در موقع غذا خوردن و همچنين بهداشت دهان و دندان از شرايط لازم براي جراحي چانه است.

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 71 یکشنبه 19 تیر 1390 نظرات (0)

عدم رضايت جنسي؛ عامل 40 درصد طلاق‌هاي کشور

مصاحبه بادکتر غلامحسين قائدي - روانپزشک کلينيک سلامت جنسي - عضو هيات علمي دانشگاه شاهد


خانواده به‌عنوان زير بنايي‌ترين رکن هر جامعه است که استحکام و بنيان آن جزو ضروريات اساسي است. طلاق اين زيربنا را متزلزل ساخته و تاثيرات حادي بر جامعه دارد. رابطه جنسي شکل دهنده بخشي از ادراکات زوجين از همديگر است و ادراکات جنسي در بين زوجين ارتباط مثبت با رفتارهايي دارد که نگهدارنده و تداوم‌بخش ازدواج است. تحقيقات نشان داده است که صميميت جنسي با صميميت عاطفي در ارتباط است (گريف، 2001) همچنين مشکلات جنسي به سادگي در متن يک رابطه زناشويي سست و لرزان پديدار مي‌شود...

اين مشکلات با سلطه‌گري، تنبيه، حسادت، ترس از بي‌وفايي و تعارض‌هاي مداوم در زمينه‌هاي ديگر زندگي همبستگي دارد (هاربين، 1997) براساس نظريه ناسازگاري جنسي، عدم توافق جنسي زوجين اولين و مهم‌ترين عامل طلاق است. فرض اصلي اين نظريه اين است که کاميابي جنسي به ازدواجي موفق و پايدار منجر مي‌شود و ناکامي جنسي طلاق را به دنبال دارد. جوهر اين نظريه بر اين اصل استوار است که از ميان تمام عواملي که در پس مشکلات خانوادگي به ويژه مشکلات منجر به طلاق وجود دارد، عدم کاميابي جنسي است که بر ديگر عوامل زمينه‌اي تقدم دارد.
اگر زوجي در روابط زناشويي کامياب باشند از بسياري از مشکلات به راحتي در مي‌گذرند و زندگي خوبي را سپري مي‌کنند. برعکس نبودن يک رابطه جنسي مناسب زمينه را براي دامن زدن به مشکلات جزيي و تبديل آن به مشکلات بزرگ مهيا مي‌سازد. به بيان ديگر مي‌خواهم اين‌طور بگويم که عوامل ديگر از جمله پول، شغل، فرزندان و تاثير ديگر افراد و دخالت آنها در خانواده، تا زماني که رضايت جنسي وجود دارد تاثير قابل ملاحظه‌اي بر گسيختگي خانواده ندارد و هيچ يک از عوامل بالا در صورت عدم رضايت‌جنسي و زناشويي نمي‌توانند از فروپاشي خانواده جلوگيري کنند.
براساس اين نظريه، لذت‌جويي جنسي اختصاص به سن خاصي نداشته و به تعبيري ديگر فراسني محسوب مي‌شود. مجموعه لذات زميني از جمله لذت جنسي، براي تمام سنين امري غريزي و خدادادي است. تفاوت موجود فقط به خاطر شيوه تظاهر آن است. در برخي پژوهش‌هاي معدودي که در ايران انجام شده است عامل 40 درصد طلاق‌ها، عدم رضايت جنسي عنوان شده است بنابراين آيا به نظر شما لازم نيست در جهت آموزش جنسي خانواده‌ها، از جمله زوجين جوان و جلوگيري از تبعات اجتماعي بعدي طلاق اقدام عاجلي صورت پذيرد؟! در حالي که به راحتي مي‌توان با آموزش جنسي زوجين جوان که در آغاز راه زندگي هستند از بروز مشکلات جنسي و اختلافات زمينه‌ساز طلاق پيشگيري کرد.

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 67 یکشنبه 19 تیر 1390 نظرات (0)

نکاتی برای حفظ سلامتی و زیبایی لبها

لبها به خاطر موقعیتی که در صورت دارد در زیبا به نظر رسیدن چهره شما بسیار موثر و همچنین به علت تماس مستقیم آنها با هوا و آفتاب، حفظ سلامتی لبها از ویژگی خاصی برخوردار است

لبها به خاطر موقعیتی که در صورت دارد در زیبا به نظر رسیدن چهره شما بسیار موثر و همچنین به علت تماس مستقیم آنها با هوا و آفتاب، حفظ سلامتی لبها از ویژگی خاصی برخوردار است. در این مقاله ما آخرین اطلاعات و تحقیقات مفید پزشکی، سلامت برای پیشگیری از آسیب لبهابه اطلاع شما می‌رسانیم.

رژ لبها ممکن است سمی باشند!

متاسفانه هنوز سازمان FDA معیار های خود را جهت تایید یا رد میزان مواد سمی و رنگی مصرف شده در رژلبها را مشخص نکرده است، اما توجه به این نکته ضروری است که سرب موجود در رژ لبها برای کودکان و خانمهای حامله مضر است و در رشد طبیعی اختلال ایجاد می‌کند.

با خشکی لب خداحافظی کنید!

برای برطرف کردن ترکهای لب و خشکی بیش از اندازه آنها از مرطوب کنندهایی استفاده کنید که حاوی گلیسیرین، موم عسل، وازلین وچربیهای طبیعی باشد.

مواد تحریک کننده و خارش آور!

بعضی مواد موجود در رژلبها و مرطوب کننده ها وجود دارد که سبب خارش و التهاب لبها می گردد این مواد در اکثر موارد شامل گلیکولیک و سالسیلیک اسید و اگونولها و لالونین هستند. بهتره کسانیکه دچار سوزش و خارش لب می گردند از محصولاتی که حاوی مواد ذکر شده در بالاست خودداری کنند و به جای آنها از ویتامین E و آلو‌ورا استفاده نمایند.

آیا به مرور زمان ما به رژلبها و مرطوب کننده ها معتاد می شویم؟!

هنوز تحقیق یا مطالعه ای مبنی بر این موضوع، گزارش نشده و شما می توانید از محصولات مطمئن برای مرطوب کردن لبهای خود استفاده نمایید.

آیا نیاز به حفظ لبها در برابر آفتاب هست؟

لبها از اعضای حساس بدن و صورت بوده و همانند پوست صورت بهتره که از محصولاتی که خاصیت ضد آفتابی هم دارد استفاده کنید لازم به ذکر است که حداکثر SPF مورد نیاز (معیار محافظتی) 15 کافی است و قادر است تا 93% اشعه های مضر را پوشش دهد.

جوانتر به نظر رسیدن با استفاده از مرطوب کنندهای لب

با هوشیاری لازم وانتخاب صحیح مرطوب کننده یا رژ لب خود می توانید چروکهای ریز لب را نیز پوشش داده و آثار پیری را تا حد زیادی محو نمایید!


بسیاری از کمپانی‌های سازنده مواد آرایشی این ادعا را دارند که محصولات مرطوب کننده و رنگی( رژلبهای) آنها بسیار مفید و بدون ضرر خاصی است، اما واقعا چه محصولاتی و چه مواد تشکیل دهنده ای برای لبهای ما مفید است؟آیا ممکن است بعضی از این محصولات نه تنها سبب بهبود و حفظ سلامتی لبها، بلکه خشکی و خارش و سوزش را هم به ارمغان آورد؟

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 68 یکشنبه 19 تیر 1390 نظرات (0)

وقتي همسرم به خانه بر ميگردد چه كار كنم

تا به حال فکر کرده‌اید که در ۳۶۵ روز سال شما یا همسرتان چند بار از سرکار به خانه بر می‌گردد؟ آیا هرگز برای این‌که این اتفاق به اتفاقی خوشایند تبدیل شود کاری کرده‌اید؟ اگر این کار را نکرده‌اید، بد نیست از این به بعد فکری بکنید:

وقتي همسرم به خانه بر ميگردد چه كار كنم

زنیب شاهدی

منبع سايت آفتاب

وقتی به خانه برمیگردم چه کار کنم؟
شما ساعتهای طولانی را دور از خانه گذراندهاید. وقتی به خانه برمیگردید افراد خانواده نیاز دارند با شما ارتباط برقرار کنند، ساعتهاست که آنها شما را ندیدهاند! بنابراین بیاموزید که هر چه سریعتر خود را با محیط خانه تطبیق دهید.
۱)
وقتی از محل کار خارج شدید، سطل زبالهای پیدا کنید، در کنار آن مکثی کنید و همه افکار و مشکلات مربوط به کارتان را درون آن بیندازید! حالا وقت آن است که ذهن پاکسازی شدهتان را به سمت خانه سوق دهید. برای خانه خرید کنید، سعی کنید مناسبتهای امشب را به خاطر بیاورید (تولد، سالگرد ازدواج، یا قرار میهمانی) میتوانید موقع انتظار پشت چراغ قرمز قوه تخیلتان را به کار بیندازید و سری به خانه بزنید، به تکتک اتاقها سرک بکشید و افراد خانواده را در حالیکه هر یک به کاری مشغول هستند، تجسم کنید. خلاصه هر کاری را که فکر میکنید ذهنتان را به سمت خانه میکشاند انجام دهید، نگران نباشید: فردا صبح به اندازه کافی وقت برای پرداختن به مسائل کاری خواهید داشت!
۲)
انتظار نداشته باشید هنگام ورود به خانه، همسرتان با یک دسته گل منتظرتان ایستاده باشد. او نمیتواند همه کارهایش را کنار بگذارد و مدتها چشمبه در بدوزد تا شما وارد شوید.
۳)
هرگز، هرگز و هرگز کارهای عقب افتاده را به خانه نبرید. شاید این را بارها شنیده باشید، اما مطمئن شوید که به آن عمل میکنید. فرصت کوتاه حضورتان در خانه را از افراد خانواده و بهخصوص همسرتان دریغ نکنید.
۴)
از همسرتان بپرسید که آیا روز خوبی را پشت سر گذاشته یا نه. به حرفهایش توجه کنید، اما در مورد کارهایش قضاوت نکنید. با او همدردی کنید، بگذارید هر چه میخواهد گله و شکایت کند. از اظهار نظر بپرهیزید؛ مگر اینکه خودش از شما بخواهد.
۵)
از همسرتان تشکر کنید، این کار جادو میکند.
۶)
برای اینکه شب خوبی در پیش داشته باشید طرحهای خلاقانه به کار ببرید. هر شب برای خوشحالی همسرتان کاری هر چند کوچک انجام دهید.
۷)
اصلاً خوب نیست که به محض ورود به خانه، به تلویزیون بچسبید و یا پشت روزنامه کیهان شوید!
۸)
و مهمتر از همه: حتماً هنگام ورود به خانه لبخند به لب داشته باشید، حتی اگر همه کشتیهایتان غرق شده باشد.


وقتی همسرم به خانه برمیگردد چه کار کنم؟
این که موقع بازگشت همسرتان به خانه چه کاری انجام دهیداهمیت زیادی دارد. این مسئله تعیین میکند که آیا شب خوبی را در کنار هم خواهید داشت یا نه و تقریباً همه زن و شوهرها فقط همین چند ساعت شبانه را برای صحبت کردن و با هم بودن فرصت دارند. پس بهتر است برای هر چه دلپذیرتر کردن آن دست به کار شوید.
۱)
همسرتان ساعتهای طولانی را در محیط کار سپری کرده است. او برای انطباق با محیط جدید، یعنی خانه نیاز به فرصت دارد. انتظار نداشته باشید به محض ورود، بنشیند و درباره مسائل خانه با شما به بحث و گفتوگو بپردازد. معمولاً یک فرصت ۲۰ تا ۳۰ دقیقهای کفایت میکند.
۲)
به حضور همسرتان در خانه اهمیت بدهید. هنگام بازگشت او را تحویل بگیرید. از شما انتظار نمیرود هر شب با یک دستهگل منتظر ورود همسرتان باشید، گاهی یک سلام و احوالپرسی گرم مؤثرتر است. به هر شیوهای که میتوانید یا بهتر است بگویم به بهترین شیوه به او نشان بدهید که متوجه حضورش در خانه شدهاید. به سریال مورد علاقهتان خیره نمانید. برای چند دقیقه از آشپزخانه یا اتاق بیرون بیائید.
۳)
برای بازگشت همسرتان از قبل برنامهریزی کنید. کارهای مهم و نیازمند توجه و دقت زیاد را پیش از این به اتمام برسانید. به خود فرصتی بدهید تا با همسرتان بنشینید و یک فنجان چای بنوشید. زمان شام را طوری تنظیم کنید که همه افراد خانواده دور هم باشید.
۴)
از همسرتان بپرسید که آیا روز خوبی را پشت سر گذاشته یا نه؛ اما از او بازجوئی نکنید و از کنجکاویهای بیمورد و سئوالات بیش از حد بپرهیزید. در مورد کارهایش قضاوت نکنید فقط گوش کنید؛ مگر اینکه خودش از شما اظهار نظر بخواهد.
۵)
اول اخبار خوب را به او بگوئید. تا حد ممکن بدها را سانسور کنید. نگذارید رویدادهای ناخوشایند و یا گله و شکایتها لحظات زیبائی با هم بودنتان را تحت تأثیر قرار دهد.
۶)
برای اینکه شب خوبی داشته باشید، طرحهای خلاقانه به کار ببرید. هر شب فکر تازهای بکنید تا زندگیتان تکراری و ملالتآور نشود.
۷)
اصلاً خوب نیست که موقع ورود همسرتان به تلویزیون چسبیده باشید و یا در آشپزخانه پنهان شده باشید!
۸)
و مهمتر از همه: حتماً هنگام ورود همسرتان به خانه لبخند به لب داشته باشید، حتی اگر کوهی از مشکلات بر دوشتان سنگینی میکند.

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 223 یکشنبه 19 تیر 1390 نظرات (0)

خانم هایی که شکم شان بزرگ است

راهنمای انتخاب لباس - برای زنان

پیراهن یا دامن یا پالتویی که جنس پارچه شان بیخود است(خوب نیست ) نپوشید.چون برای شما هیچ فایده ای ندارد.
شلوار هایی که باسن را می پوشانند ولی کمری ندارند را نپوشید.
تاپ های کمر کش دار و همچنین پارچه هایی که گل های بزرگ و کوچک دارند نپوشید.
دامن هایی که خیلی کوچک هستند نپوشید.
تاپ های کشی و چین دار نیز نپوشید.
پالتو هایی که جلوی آن زیپ یا دکمه دارد نپوشید.
3 یا 4 دکمه بالای شکم را باز بگذارید تا شکمتان را جمع و جور نشان دهد.
ژاکت های بلندتر بپوشید.
شلوار هایی که کنارشان زیپ دارد و یا پالتو های راسته نپوشید.
کمربند های کلفت (دارایی سگک بزرگ) و بزرگ را پایین تر از شکم خود ببندید.
شلوار های لی و تنگ بپوشید تا بدن شما را کشیده نشان دهد.
از کمربند های کمی کوتاه استفاده کنید

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 101 یکشنبه 19 تیر 1390 نظرات (0)

توجه : خانمها موهايتان را دم اسبي نکنيد

در این مقاله مشاوره دکتر پروين منصوري - متخصص پوست و مو - استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران را در این مورد بخوانید ....

شايد شما هم با ديدن مدل‌ موهايي که در آن تارهايي از مو را با بافتن محکم آرايش مي‌دهند و آن را با اسامي مختلف «مدل بافت آفريقايي» و يا چهل‌گيس و نمي‌دانم هر اسمي که دارد به شما معرفي مي‌کنند، هوس کنيد تا آرايش موهايتان را با پرداخت هزينه‌اي براي اين کار و صرف وقت طولاني (گاهي از صبح تا غروب) به اين شکل درآوريد. اين اطلاعات را در مورد هزينه و زمان طولاني بافت مو، از چند نفر مراجعين‌ام که به علت ريزش موي ناشي از کشش آمده بودند کسب کردم....


مدل اين مو واقعا جالب است و جوان‌ها تمايل دارند از آن استفاده کنند اما نکته‌اي که بايد مدنظر داشته باشيد، اين است که هر نوع کشش طولاني‌مدت موها به ويژه کشش ناشي از بافتن يا محکم بستن موها (دم‌اسبي کردن) مي‌تواند سبب ايجاد ريزش موقتي موها شود. اين ريزش را در کساني که با بيگودي‌هاي محکم بسته شده مي‌خوابند نيز مي‌بينيم. نام اين ريزش مو، همان‌طور که گفتم ريزش ناشي از کشش است. براي مدت 3 تا 6 ماه ادامه دارد و به تدريج متوقف شده، سپس موها به آرامي دوباره شروع به رشد مي‌کنند. در صورتي که فرد سال‌ها از اين مدل‌ مو استفاده کند، ممکن است ريزش دايمي مو پيدا کند. در بعضي موارد موها نزديک به پوست‌سر به دليل کشش مي‌شکنند. اين نوع ريزش مو اغلب در جلو و طرفين سر، که بيشترين فشار به موها وارد مي‌شود، ديده مي‌شود اما در مواردي که موها ريز‌ريز و متعدد بافته مي‌شوند (مانند همين مراجعين که مويشان مدل جديد بود) ممکن است موها در تمام سر بين بافته‌ها دچار ريزش شوند. نگران نشويد چون چنين ريزش مويي فقط بعد از استفاده مکرر از اين مدل مو ايجاد مي‌شود وگرنه استفاده گاه‌گاهي از اين نوع مدل عامل ريزش مو نمي‌باشد.


به هر حال چون ريزش موها در حالت غيرطبيعي، دلايل متعددي دارد، اگر شما در هنگام برس زدن متوجه موهاي نازک شده و يا ريزش غيرعادي مويتان هستيد، بهتر است جهت بررسي و علت‌يابي به متخصص پوست مراجعه کنيد. متخصص پوست از شما در مورد رژيم غذايي، مصرف داروها در 6 ماه، سابقه خانوادگي و بيماري‌هاي اخير سوال خواهد کرد. از خانم‌ها در مورد قاعدگي، بارداري، سقط و يائسگي هم پرسيده خواهد شد. پس از همه ارزيابي و معاينه‌ها راه‌حل ريزش موهايتان معلوم شده و درمان شروع مي‌شود. قصدم از نگارش اين يادداشت توصيه به خانم‌هايي بود که مدت‌هاي زياد از مدل موهاي کششي استفاده مي‌کنند و نمي‌دانند با اين کار به موهايشان آسيب زده و موجبات ريزش آن را فراهم مي‌کنند.

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 94 یکشنبه 19 تیر 1390 نظرات (0)

ابرويتان را کمتر دستکاري کنيد!

از جمله مهم‌ترين نواحي آرايشي صورت ابروها هستند. اگر کسي ابرو نداشته باشد صورتش مات و بدون جذابيت مي‌شود. آرايش ابروها از جمله مهم‌ترين کارهاي آرايشگران است که بستگي به مهارت و تجربه آنها دارد و برحسب نوع صورت و شکل طبيعي ابروي هر شخص طراحي مي‌شود...

اين مساله ارتباط زياد با مد روز دارد. در گذشته، (دهه 1960 در اروپا و آمريکا) داشتن ابروهاي نازک مد بود ولي کمي بعد ابروهاي پرپشت و ضخيم مد شد. نکته مهم در اينجا آن است که کندن موهاي ابرو به مرور زمان و با تکرار موجب مي‌‌شود ريشه مو از بين رفته و ديگر درنيايد. شايد شما با کاهش تعداد موهاي ابرو مواجه‌ايد و اقدام به تاتو کردن مي‌کنيد. و يا به فرآورده‌هايي که براي آرايش ابروها به کار مي‌روند مانند مداد ابرو يا رنگ ابرو روي آورده‌ايد و خلاصه درگير حرف و حديث‌هاي آن هستيد که مداد ابرو، باعث ريزش آن مي‌شود يا فلان ماده گياهي باعث درآمدن مجدد ابروها و پرپشتي آن مي‌شود. ذکر برخي نکات را در اين خصوص الزامي مي‌دانم:

اول از همه اينکه بهتر است يک مدل ابروي خاص را که به چهره شما مي‌آيد برگزينيد و کمتر با دستکاري ابروها به آن آسيب برسانيد.

نکته دوم: هرگونه تحريک باعث ايجاد حساسيت در منطقه مي‌شود و موجب کنده شدن و از بين رفتن موها مي‌شود. بهتر است اگر قصد داريد در ابروهايتان از مواد مخصوص ابرو استفاده کنيد نوع استانداردي را برگزينيد که چرب‌تر باشد و به راحتي کشيده شود. ضمنا بايد فواصل مصرف از مداد را طوري قرار دهيد که تحريک کمتري را موجب شويد. در مورد رُزماري هم که برخي خوانندگان «سلامت» سوال کرده ‌بودند که آيا به رشد مجدد ابرو منتج مي‌شود بايد بگويم رزماري اثر ضدقارچ دارد و باعث کاهش ترشح چربي و از بين رفتن پوسته‌پوسته‌ها در ناحيه ابروها مي‌شود و با درمان قارچ، از ريزش آن جلوگيري مي‌شود. قبلا همکاران علل ريزش ابرو را بررسي کردند و بهتر است از آن آسيب‌ها بپرهيزيد.

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 71 یکشنبه 19 تیر 1390 نظرات (0)

با جاي زخم روي صورتمان چه‌کنيم؟

بسياري از کودکان وقتي در پارک بازي مي‌کنند و يا وقتي مشغول دويدن در کف آسفالت خيابان هستند زمين مي‌خورند و صورتشان زخمي مي‌شود. گاهي جاي اين زخم و بخيه پس از سال‌ها در صورت باقي مي‌ماند و زيبايي کودکان را در آينده تهديد مي‌کند. بد نيست بدانيد که اين آسيب‌ها را چگونه در مراحل اوليه مي‌توان درمان و جاي زخم را در صورت ناپديد کرد. جراحان پلاستيک براي اين کار بهترين مشاوران شما خواهند بود. با دکتر محسن نراقي، راينولوژيست و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران درباره آسيب‌ بافت‌هاي صورت کودکان و درمان‌هاي ترميمي و زيبايي آن به گفتگو نشسته‌ايم...

سلامت : آقاي دکتر! چرا ترميم جاي زخم در صورت کودکان اين قدر از نظر زيبايي مهم است؟
صورت از شايع‌ترين قسمت‌هاي بدن است كه در حوادث آسيب مي‌بيند. صورت مركز تعيين هويت افراد و مهم‌ترين قسمتي از بدن است که تغييرات ظاهر آن بر جنبه‌هاي رواني به‌ويژه در كودكان تاثير مي‌گذارد. در گروه سني اطفال، لازم است علاوه بر ترميم از لحاظ زيبايي و بازگشت عملكرد عضو، توجه مناسبي به عوارض رواني ضربه هم به عمل آيد. ديده شده است كه وجود يك اسكار بزرگ‌تر از 3 سانتي‌متر روي صورت مي‌تواند در آينده اثر عميقي بر زندگي فرد به همراه داشته باشد و احتمال اختلالات هيجاني (به‌صورت افسردگي يا اضطراب)، اختلال در فعاليت‌هاي اجتماعي يا اختلالات رفتاري را در بيمار افزايش دهد و باعث كاهش كيفيت زندگي در فرد شود. علاوه بر تغيير شكل صورت، مشکلات ترميم ضايعه در اتاق اورژانس هم مي‌تواند براي كودك استرس فراواني ايجاد كند و او را تا مدت‌ها از پزشك و بيمارستان گريزان سازد.
سلامت : زخم در صورت کودکان بيشتر از همه در اثر چه حادثه‌اي به وجود مي‌آيد؟
بريدگي شايع‌ترين آسيب پوست صورت در اطفال است. بريدگي‌هاي خطي و كوچك (كمتر از 3 تا 4سانتي‌متر) به‌صورت اوليه و با بي‌حسي موضعي (مثلاً استفاده از يك داروي آرام‌كننده و استفاده از اپليكاتور پنبه‌اي آغشته به ماده بي‌حسي و بدون هيچ‌گونه تزريق) به سادگي در يك لايه و با نخ‌هاي قابل‌جذب (بدون نياز به خارج كردن نخ بخيه) قابل ترميم اوليه است. در اين موارد هيچ مزيتي در استفاده از بخيه در عمق درم پوست ديده نمي‌شود. نتايج همساني با استفاده از چسب‌هاي پوستي قابل حصول است. بريدگي‌هاي بزرگ‌تر و آنهايي كه آلوده باشند بايد در اتاق عمل دبريد شده و در چند لايه بخيه شوند.
سلامت : زخم‌هاي ستاره‌اي که در صورت برخي افراد مي‌بينيم، ناشي از چيست؟
زخم‌هاي ستاره‌اي ناشي از گير افتادن بافت نرم صورت بين وسيله ايجادکننده ضربه و استخوان‌هاي صورت است و به همين دليل بافت‌هاي اطراف هم كاملاً در اين زخم‌ها آسيب ديده‌اند. براي ترميم اين زخم‌ها بايد حداقل دستکاري انجام شود حتي با بهترين تكنيك ترميم هم اين نوع از زخم ها از لحاظ زيبايي نتيجه ضعيفي داشته و ممکن است اسكار وسيع و نامنظم ايجاد شود.
سلامت : برخي از کودکان در اثر بازي در پارک زمين مي‌خورند و صورتشان دچار کوفتگي مي‌شود. در اين مورد براي پيشگيري از به جا ماندن جاي زخم بايد چه کرد؟
درمان اين ضايعات به صورت محافظه كارانه انجام مي‌شود و توضيح مناسب به والدين كودك داده مي‌شود كه اغلب موارد در محل ضايعه يك جاي زخم فرو رفته ايجاد خواهد شد كه بعد از رسيده شدن مي‌توان جراحي زيبايي و اصلاحي روي جاي زخم انجام داد.
سلامت : اگر پوست از بين برود چه‌طور؟
نقصان‌هاي پوست بايد با گرفتن عكس ثبت شوند. نقصان كوچك، با آزاد کردن زير لبه‌هاي پوست بافت اطراف به صورت اوليه قابل ترميم است. نقصان بزرگ را مي‌توان به حال خود رها كرد تا به‌طور ثانويه ترميم شود و متعاقباً جراحي روي جاي زخم انجام داد. در شرايط خاصي که تغيير شکل بسيار شديد باشد مي‌توان بلافاصله ترميم را انجام داد.
سلامت : گاهي حتي بافت کنده مي‌شود. در اين موارد شما براي اصلاح جاي اين زخم و نقصان چه مي‌کنيد تا زيبايي را به فرد برگردانيد؟
در موارد كنده شدن بافت، اگر بافت كنده شده (مثلاً لاله گوش) در دست است، بهتر است اقدام به پيوند بشود و اقدامات كمكي (مثل تجويز هپارين) به عمل آيد. بافت‌هاي كنده شده را بهتر است در سرم خنك منتقل كنند. اگر بافت كنده شده در دسترس نباشد مانند نقصان پوست با آن رفتار مي‌شود.

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 174 یکشنبه 19 تیر 1390 نظرات (0)

رموز ساده برای زیباتر شدن !

به نظر کارشناسان، بیشتر خانم‌ها اگر چند راز کوچک و اساسی زیبایی را بدانند، با به کار بردن آنها و بی‌این‌که هزینه گزافی صرف کنند، می‌توانند به ظاهر مطلوب خود دست پیدا کنند.

برخلاف تصور بیشتر خانم‌ها، داشتن ظاهری آراسته کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست. پول زیادی هم لازم ندارد. به نظر کارشناسان، بیشتر خانم‌ها اگر چند راز کوچک و اساسی زیبایی را بدانند، با به کار بردن آنها و بی‌این‌که هزینه گزافی صرف کنند، می‌توانند به ظاهر مطلوب خود دست پیدا کنند.
روی ادامه مطلب کلیک کنید
از اول: قدرت مرطوب کننده

«اگر فقط قدرت خرید یک محصول بهداشتی را دارید، یک مرطوب‌کننده خوب و مناسب بخرید.» دکتر روانارین، استاد دانشگاه نیویورک و رییس انجمن جراحان پوست آمریکا، پس از این توصیه می‌گوید: «گاهی وقت‌ها پوست شما تنها چیزی که لازم دارد، یک مرطوب‌کننده مناسب و یک شوینده ملایم است. پوست وقتی خشک است، چروک‌ها را بیشتر و واضح‌تر نشان می‌دهد و باعث می‌شود آدم پیرتر به نظر برسد.»

به نظر بیشتر متخصصان پوست، اگر شما 02 تا 03 ساله باشید، مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند از پوست شما در مقابل پیری زودرس محافظت کنند. در این سن و سال، مرطوب‌کننده‌ها قادرند جایگزین بسیاری از محصولات بهداشتی و محافظتی پوست شوند.

مرطوب‌کننده خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

دکتر چارلز کراچ فیلد، استاد دانشگاه پزشکی مینه‌سوتا و متخصص پوست، در پاسخ به این سوال می‌گوید: «مرطوب‌کننده‌ها محصولاتی هستند که با داشتن ترکیبات مفید برای پوست، در تامین رطوبت مورد نیاز به پوست کمک می‌کنند. این‌که چه مرطوب‌کننده‌ای برای شما مناسب‌تر است، به مشخصات پوستتان بستگی دارد. اگر پوستتان معمولی یا خشک است، بهتراست از مرطوب‌کننده‌های حاوی آلفاهیدروکسی‌اسید استفاده کنید که در تولید رطوبت بیشتر به پوست کمک می‌کنند.»

دکتر کراچ فیلد همچنین توصیه می‌کند که مرطوب‌کننده‌ها را وقتی روی پوست‌تان بمالید که پوست‌تان کمی مرطوب است؛ چون این کار موجب می‌شود رطوبت در داخل پوست‌تان محبوس نشود.

بنا به توصیه او، اگر پوست شما خیلی خشک باشد، باید از محصولاتی استفاده کنید که با روش امولسیون کیسه‌ای تهیه شده‌اند. در این تکنیک،‌ سلول‌های میکروسکوپی جایگزین لایه‌های رطوبت می‌شوند و با آبی که به تدریج در طول روز آزاد می‌کنند، پوست را مرطوب نگه می‌دارند.

راز دوم:آرایش و مدل مویتان را لااقل هر 2 سال یک‌بار عوض کنید

اگر آخرین باری که مدل مو و آرایش خودتان را تغییر داده‌اید، به خاطر نمی‌آورید، وقتش رسیده که سراغ نزدیک‌ترین سالن زیبایی که می‌شناسید، بروید. نیک چیویز، کارشناس مو در بلورلی هیلز، می‌گوید: «تصویر شما که شامل مدل مو و آرایش‌تان است، باید حداقل هر 2 سال یک بار تغییر کند. با تغییر دادن مدل مو و آرایشتان، جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسید.» اگر زمان زیادی است که دست به چنین تغییراتی در ظاهرتان نزده‌اید، از مشاوران زیبایی و چهره‌پردازی در موسسه یا آرایشگاه مورد اعتمادتان کمک بگیرید. اگر حوصله مشاوره ندارید، به فروشگاه‌های عرضه‌کننده کلاه‌گیس مراجعه کنید. این یک راه حل سریع، آسان و بامزه برای تجربه و انتخاب مدل جدید مو است.

راز سوم: حتما ضدآفتاب بزنید

قبل از آن‌که سراغ جراحی‌‌های زیبایی بروید و پیش از آن‌که پول فراوانی برای کِرِم‌های ضدچروک هزینه کنید و خلاصه قبل از هر اقدام دیگری، بهتر است از ضدآفتاب استفاده کنید.

همه ما کم‌وبیش از تاثیر ضدآفتاب در کاهش خطر سرطان پوست آگاهیم. ولی آیا شما می‌دانستید که ضدآفتاب، یک راز بزرگ زیبایی است که می‌تواند پوست را جوان‌تر نشان بدهد؟

کارشناسان می‌گویند ضدآفتاب علاوه بر آن‌که مانع ورود تشعشعات خطرناک خورشید به پوست می‌شود، از تاثیر آفتاب در پیر کردن پوست هم جلوگیری می‌کند.

براساس تحقیقات آکادمی پوست آمریکا، حتی چند دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اگر به‌طور مرتب و روزانه و بدون استفاده از ضدآفتاب باشد، موجب ایجاد تغییرات فاحشی در پوست می‌شود؛ که نه فقط چین و چروک زودهنگام، بلکه لک و چین و چروک و شلی پوست را هم به دنبال خواهد داشت. پس چاره چیست؟

متخصصان پوست می‌گویند ضدآفتاب می‌تواند پوست را در مقابل اشعه‌های خطرناک خورشید محافظت کند. به این ترتیب، اگر شما حتی ساعات طولانی را در فضای آزاد سپری کنید، تاثیر آفتاب روی پوستتان کمتر ظاهر می‌شود.

دکتر کراچ فیلد توصیه می‌کند از ضدآفتاب‌هایی استفاده کنید که دارای اس‌پی اف (SPF) 15 به بالا باشند و اگر قرار است مدت زمانی نامشخص و طولانی در معرض مستقیم نور خورشید باشید، هر 2 ساعت یک‌ بار ضدآفتاب بزنید؛ چون نور خورشید باعث از بین رفتن تاثیر کِرِم‌های ضدآفتاب می‌شود.

راه‌حل دیگر برای کسانی که مدت زمانی طولانی در معرض تابش مستقیم نورخورشید هستند، این است که ضدآفتاب را پیش از هر گونه آرایشی روی پوست بمالند و بعد، برای محافظت بیشتر، کِرِم پودر سبک و نیمه‌شفافی را روی ضدآفتاب اضافه کنند. در ساخت اغلب این کِرِم‌‌ پودرها هم از ضدآفتاب استفاده شده است.

راز چهارم: پوستتان را زیاد نشویید

اگر به شستشوی مکرر پوست خود عادت دارید، بهتر است این عادت را تغییر دهید. متخصصان پوست می‌گویند یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن پوستی زیبا، استفاده از یک پاک‌کننده ملایم و کاربرد اندک و محدود آن است.

دکتر کراچ فیلد در این باره می‌گوید: «اگرچه بیشتر افراد علاقه دارند روزی چند بار پوست خودشان را شستشو بدهند، اما شستشوی زیاد نه تنها کمکی به پوست نمی‌کند، بلکه اگر از شوینده‌های سختی مانند صابون استفاده شود،‌ به پوست آسیب خواهد رساند.»

شستن بیش از 2 بار در روز، باعث از بین رفتن محافظ‌های طبیعی پوست می‌شود که در حفظ سلامت پوست، نقش عمده‌ای دارند. به گفته دکتر کراچ فیلد، وقتی پوشش‌های طبیعی پوست از بین بروند، پوست خشک خواهد شد و این به معنی ترک خوردن، پوسته‌پوسته شدن،‌ به خارش افتادن، سوختن و... پوست است؛ و در نتیجه، پوست پیرتر به نظر خواهد رسید.

راه‌حل پیشنهادی پزشکان این است که پوست خود را بیشتر از 2 بار در روز نشویید و پاک‌کننده خود را به دقت انتخاب کنید.

راز پنجم: وسایل مناسب

هالی موروینی، گریمور مشهود‌هالیوود، می‌گوید: «استفاده از قلم‌موهای مناسب، کلید رسیدن به ظاهری مطلوب است.» برای این استاد چهره‌پردازی، وسایل به اندازه محصولات مهم‌اند.

قلم‌ها باید نرم و ملایم باشند و در عین حال، استحکام لازم برای جابه‌جا کردن مواد روی سطح پوست را هم داشته باشند. از نظر متخصصان، اگر قلم مو را داخل سایه فرو ببرید و پیش از برخورد با پوست، رنگ‌ها بریزد؛ قلم مویتان قلم‌ موی خوبی‌نیست.

موروینی درباره خرید قلم موی مناسب می‌گوید: «اگر نمی‌دانید چه بخرید، بروید سراغ مارک‌های تجاری شناخته‌شده تا دچار اشتباه نشوید.

فراموش نکنید قلم‌های مناسب همان‌طور که کار آرایش را بسیار ساده می‌کنند، باعث می‌شوند آرایش خانم‌ها حرفه‌ای‌تر به نظر برسد.»


اگر پوست شما چرب است، توصیه می‌شود دنبال یک مرطوب‌کننده ملایم باشید و به هیچ وجه، استفاده از آن را پشت گوش نیندازید؛ چون به گفته دکتر کراچ فیلد، چربی اصلا رطوبت‌بخش نیست و حتی اگر پوست شما دارای چربی اضافی باشد، این چربی جایگزین رطوبت نخواهد شد.

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 74 یکشنبه 19 تیر 1390 نظرات (0)

خالکوبي و تاتو را چگونه پاک کنيم ؟

پرسشي از دکتر مريم يوسفي متخصص پوست و مو - دکتر شکيلا نيکنام
در مورد نحوه پاک کردن تاتو و خالکوبی ...

آيا برايتان پيش‌ آمده که شما ابروهايتان را تاتو کرده باشيد و ابروهايتان تا‌به‌تا شده باشند و يا شکل دلخواهتان را نداشته باشند؟ خالکوبي عبارت‌ است از ايجاد يک علامت يا شکل پاک‌نشدني روي پوست توسط وارد کردن رنگ به داخل پوست از طريق سوزن يا ساير وسايل تيز. بسياري از افرادي‌که صورت و بدنشان را خالکوبي مي‌کنند پس از مدتي به‌دنبال يک متخصص پوست مي‌گردند که اين خط و خطوط را پاک کند. با دکتر مريم يوسفي، عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي در همين رابطه به گفتگو نشسته‌ايم...
سلامت : چرا خانم‌ها به فکر پاک‌کردن تاتو و خالکوبي‌شان مي‌افتند و پيش شما مي‌آيند؟
اين افراد به دو دسته تقسيم مي‌شوند: يک گروه خانم‌هايي هستند که به هر دليل به دنبال خالکوبي، خواستار پاک کردن آن هستند. شايع‌ترين علت اين خواهش، پشيمان شدن بيمار است. در تحقيقي که به عمل آمده است مشاهده شده که حدود 70 درصد از افراد ساعتي بعد از خالکوبي از اين عمل خود پشيمان شده‌اند. علت بعدي عدم تطابق طرح خالکوبي (شامل ابرو يا خط چشم) با طرح ايده‌آل بيمار است. گاهي هم آرايشگر دچار اشتباه شده و خالکوبي‌هاي دو طرف را قرينه انجام نمي‌دهد و لذا لازم مي‌شود که قسمتي از طرح يک طرف پاک شود. گاهي نيز فرد دچار واکنش‌هاي حساسيتي (آلرژيک) به رنگ تاتو مي‌شود که لازم مي‌شود آن رنگ از داخل پوست خارج شود.
سلامت : آقايان چطور؟
دسته دوم آقاياني هستند که به هر دليلي روي بدن خون خالکوبي انجام داده‌اند و اکنون يا به دليل پشيماني خواستار پاک کردن آن هستند و يا به دليل قوانين استخدام در سازمان‌هاي نظامي و... مجبور به پاک کردن خالکوبي دست و بازو يا تنه خود مي‌باشند.
سلامت : کلا چه روش‌هايي براي پاک کردن خالکوبي و تاتو وجود دارد؟
روش‌هاي متعددي براي برداشتن و پاک کردن خالکوبي وجود دارد شامل جراحي و بريدن ناحيه حاوي خالکوبي و سپس دوختن ناحيه؛ درم ابريشن مکانيکي (که در اين روش از يک وسيله گردان جهت سايش پوست و رنگ داخل آن استفاده مي‌شود)؛ ميکرودرم ابريشن (که توسط پاشاندن پودرهاي کريستال اکسيد آلومينيوم به تراشاندن پوست به طور سطحي منجر مي‌شود و فقط براي خالکوبي‌هاي سطحي کاربرد دارد؛ سل ابريشن که از نمک براي سايش و تراشيدن پوست استفاده مي‌شود؛ خارج کردن شيميايي رنگ توسط يک خمير خاص که در اين روش اين خمير خاص که متشکل است از آب ديونيزه به زينک اکسيد، اکسيد منيزيم، اکسيد کلسيم، تري‌اتانل آمين، ايزوپروپانول و بنزوئيک اسيد است روي ناحيه ماليده شده و سپس پوست به طور سطحي سوراخ سوراخ مي‌شود و سپس مجددا خمير ماليده مي‌شود که التهاب رخ مي‌دهد و رنگ خارج مي‌شود؛ سرمادرماني (جراحي با سرما) يا کرايوتراپي، نيتروژن مايع موجب ايجاد تاول در ناحيه و خروج رگ مي‌شود؛ استعمال اسيدهاي شيميايي شامل فنل، تري‌کلرواستيک اسيد، تانيک اسيد يا اکساليک اسيد با نيترات نقره و سرانجام ليزردرماني شامل ليزرهاي لايه‌بردار مثل اربيوم و co2 و ليزرهاي غيرلايه‌بردار مثل ليزرهاي.
سلامت : بهترين روش کدام است؟
از ميان روش‌هاي فوق برخي مي‌توانند جوشگاه‌هاي بدي ايجاد کنند و نتيجه خوبي را از نظر زيبايي به همراه ندارند. پزشکان متخصص پوست در تمام دنيا امروزه بهترين روش پاک کردن خالکوبي را ليزر درماني مي‌دادند.
سلامت : چه خالکوبي‌هايي راحت‌تر پاک مي‌شوند؟
شرايط خاص و مهمي در اين ميان وجود دارند. مثلا اينکه هر چه خالکوبي سطحي‌تر و قديمي‌تر باشد، راحت‌تر قابل پاک شدن است. هر چه رنگ به کار رفته حرفه‌اي‌تر باشد، پاک کردن آن سخت‌تر است. برخي رنگ‌ها مثل سياه، و آبي و قهوه‌اي بهتر از رنگ‌هايي مثل قرمز قابل پاک شدن با ليزر هستند.
سلامت : بهترين ليزر براي اين کار چيست؟
بهترين ليزرها براي پاک کردن تاتوها، ليزرهاي کيوسوييچد است چرا که بدون ايجاد بافت جوشگاهي از طريق تکه‌تکه کردن قطعات رنگ موجود در پوست، سلول‌هاي ايمني پوست را در بلعيدن و زدودن رنگ خالکوبي کمک مي‌‌نمايند. بايد توجه شود که معمولا پاک شدن خالکوبي توسط ليزر نياز به چند جلسه و گاهي تا 10 جلسه دارد و بيمار بايد صبر و شکيبايي داشته و به پزشک متخصص پوست خود اعتماد داشته باشيد.
سلامت : عده‌اي از آرايشگرها براي پاک کردن اشتباهات خالکوبي خود به رنگ‌هاي هم‌رنگ پوست متوسل مي‌شوند. اين درست است؟
اين بزرگ‌ترين اشتباه است و با اين کار مشکلات بيمار نه دو چندان و بلکه صد چندان خواهد شد چرا که هنگام پاک کردن اين رنگ‌ها توسط ليزر گاه تغيير رنگ تيره صورت مي‌گيرد وضعيت از آنچه که بوده بدتر خواهد شد. براي برداشتن اين رنگ‌هاي همرنگ پوست نياز به استفاده از ليزرهاي لايه‌بردار مي‌باشد يا روش‌هايي مثل لايه‌برداري با اسيد که حتما بايد توسط متخصص پوست انجام شود. گاه با بيماراني برخورد مي‌کنيم که با مشکلاتي که به واسطه استعمال اسيد در آرايشگاه‌ها براي پاک کردن تاتو به آن دچار شده‌اند، مراجعه مي‌نمايند. مشکلاتي مثل بافت‌هاي جوشگاهي يا حتي ايجاد گوشت اضافه در محل.

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 129 یکشنبه 19 تیر 1390 نظرات (0)

آنچه درباره آزمايش اعتياد نمي‌دانستيد

آزمايش‌هاي تشخيص اعتياد در گفتگو با دکتر پونه کيمياقلم، روانپزشک و درمانگر اعتياد - دکتر مجيد سلطاني
آنچه درباره آزمايش اعتياد نمي‌دانستي

شايد اگر از آزمايش‌هاي اعتياد با شما صحبت کنيم و شما هم آدم سالمي باشيد که حتي يکبار نيز سيگار را تجربه نکرده‌ باشيد، از ما دلگير شويد. اما اگر بدانيد که براي گرفتن سوء پيشينه، همه افراد بايد آزمايش اعتياد بدهند شما هم متقاعد خواهيد شد که داشتن اطلاعات از چنين آزمايش‌هايي واقعا کمک‌کننده است. به همين بهانه به سراغ دکتر پونه کيمياقلم، روانپزشک و درمانگر اعتياد رفتيم تا با اين آزمايش‌ها بيشتر آشنا شويم...

سلامت : آزمايش‌هاي ترک اعتياد با چه هدفي انجام مي‌شوند؟
آزمايش‌هاي ترک و بررسي وضعيت اعتياد، قادرند حضور ماده مصرفي و مورد نظر را در ترشحات بدن رد يابي کنند.

هدف از انجام تست‌هاي آزمايشگاهي اعتياد از ديد درمانگر، کمک به پيگيري روند درمان بيماران است. اين تست‌ها براي آشکار ساختن دروغ مصرف کنندگان مواد مخدر تهيه نشده‌اند و کاربرد آنها در جهت مچ‌گيري، به هيچ‌وجه اخلاقي و مجاز نيست. تنها در صورتي که خود فرد داوطلب باشد، درمانگر مجاز به انجام اين آزمايش‌ها است. تست‌هاي مختلف شناسايي مواد در هر کشور، بسته به قوانين آن کشور کاربردهاي متفاوت دارد. براي مثال، انجام تست مورفين به هنگام ازدواج و در بعضي مشاغل، در کشور ما مجاز شمرده شده است. در حال حاضر با توجه به پيشرفت‌هاي زياد در علوم آزمايشگاهي، تست‌هاي مختلفي در آزمايشگاه‌ها موجود است. اين تست‌ها شامل تست مورفين، حشيش و محرک‌ها از جمله آمفتامين، شيشه، بنزوديازپين‌ها، متادون، کدئين و... است.
سلامت : آيا جواب اين آزمايش‌ها صددرصد اعتياد فرد را نشان مي‌دهد؟
نه! هيچ تست تشخيصي عاري از خطا نيست. به اين معني که مي‌تواند مواردي را به اشتباه مثبت تشخيص دهد و مواردي را نيز گزارش نکند. در مورد تست‌هاي مواد مخدر نيز چنين تداخلاتي وجود دارد. براي مثال، مصرف قرص ايبوبروفن مي‌تواند به غلط تست حشيش را مثبت کند يا مصرف آنتي‌بيوتيک‌هايي خاص (از جمله آموکسي‌سيلين) با تست هروئين و کوکايين تداخل دارد و يا مصرف ضددردها، آنتي‌هيستامين‌ها و آب‌نبات‌هاي سرد (قرص‌هاي مکيدني براي سرماخوردگي) مي‌تواند موجب مثبت شدن تست آمفتامين شود. ترکيبات بي‌حس‌کننده در دندانپزشکي (از جمله نواکائين) نيز در تست کوکائين مشکلاتي را ايجاد خواهد کرد.
سلامت : سوالي که افراد هميشه مي‌پرسند اين است که اگر داروهاي ضد افسردگي مصرف کنيم، آيا جواب آزمايش اعتيادمان مثبت مي‌شود يا خير؟
برخلاف عقايد رايج، مصرف داروهاي ضدافسردگي و ضداضطراب و خواب‌آورها، با وجود تشابه علايم ايجاد شده اصلاً با تست‌هاي تشخيصي مواد تداخلي ندارند و افراد بدون دغدغه و طبق تجويز پزشک مجاز به استفاده از اين دارو‌ها هستند.
سلامت : درباره تداخلات دارويي هم بفرماييد؟
تداخل مهمي که با تست مورفين وجود دارد، قرص‌ها و شربت‌هاي حاوي کدئين هستند که به مدت حداقل دو روز با تست غربالگري مورفين قابل رديابي هستند. البته پس از مثبت شدن تست مورفين، با تست‌هاي اختصاصي و تفکيکي به راحتي مي‌توانيد از نوع ماده مصرفي مطلع گرديد. توصيه مي‌شود که افراد انتخاب شده براي انجام تست، به منظور برطرف شدن هرگونه شبهه، حداقل دو روز قبل از انجام تست مخدر از مصرف هر نوع فرآورده کدئين‌دار خودداري کنند.
سلامت : گفته‌ مي‌شود که مي‌توان به آزمايش‌هاي اعتياد کلک زد و آنها را برعکس نشان داد! نظر شما چيست؟
متاسفانه براي پنهان کردن مصرف مواد و کسب نتيجه منفي در تست، راه‌هايي رايج شده و به کار مي‌رود. براي مثال، گاهي افراد دست به ترقيق نمونه مي‌زنند که به راحتي با بررسي کراتين و ميزان اسيديته ادرار قابل تشخيص است. به‌طور کلي بايد بگوييم که با انجام تست‌هاي معتبرتر که در بعضي مراکز اختصاصي انجام مي‌شود، اين شيوه‌ها نيز کمکي نخواهد کرد.
سلامت : آيا مي‌توان سيگاري بودن افراد را هم با آزمايش سنجيد؟
نيکوتين موجود در سيگار، مدتي پس از مصرف به مواد مختلفي تبديل مي‌شود. بعضي از اين مواد به مدت طولاني‌تري در بدن باقي مي‌مانند که از طريق ادرار نيز قابل رديابي هستند. بر اين اساس تست‌هاي ادراري ساده‌اي معرفي شده‌اند که دو تا چهار روز پس از مصرف سيگار قدرت رديابي متابوليت‌ها را دارند. استفاده از اين روش‌ها هنوز به طور کامل در کشور ما متداول نشده است.

رديابي مواد مخدر در خون و ادرار

راه‌هاي بررسي اين مواد از طريق ادرار، پلاسماي خون، بزاق و عرق است. در حال حاضر همه اين مواد در ادرار قابل رديابي هستند. بسته به ماده مصرفي مدت زمان پيگيري اين مواد متفاوت است. البته بايد بدانيم که اين زمان‌ها تقريبي مي‌باشند و در افراد مختلف با توجه به ويژگي‌هاي فردي مانند سن، ميزان متابوليسم، حجم توده بدني، تناوب مصرف و ميزان ماده مصرفي مي‌تواند کمي متغير باشد و در نظر گرفتن اين موضوع نکته مهمي است. مدت زمان رديابي اين مواد در خون و بزاق کمي کمتر است.

در ابتدا از معرف‌هاي کاغذي ادرار استفاده مي‌شود که در صورت مثبت بودن، جهت تاييد تشخيص از روش‌هاي تخصصي‌تري همچون گاز کروماتوگرافي و اسپکترومتري و راديوايمونواسي استفاده مي‌شود. هر کدام از اين روش‌ها مزايا و معايب خاص خود را دارند اما معمولاً در بدو امر مورد استفاده قرار نمي‌گيرند.

نوع ماده مخدر

تا کي قابل رديابي است؟

حشيش

از 1 روز تا 4 هفته

هروئين

3 تا 4 روز

کوکائين

2 تا 4 روز

متادون

3 روز

مورفين

2 تا 3 روز

PCP يا گرد فرشته

3 تا 8 روز

شيشه (آمفتامين)

1 تا 3 روز

الکل

3 تا 5 روز

بنزوديازپين‌ها (ديازپام، اگزازپام و...)

3 روز تا 3 هفته

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 100 یکشنبه 19 تیر 1390 نظرات (0)

بزرگ شدن سینه، مشکل 65 درصد از پسران 14 ساله!

رگ شدن سينه در مردان حالتي است كه در آن، بافت نرم سينه ايجاد مي‌شود. به ‌اين حالت ژنيكوماستي گفته مي‌شود. بافت سينه‌ طبيعي در مردان، معمولاً كمتر از 5/2 تا 3 سانتيمتر است و درست در سطح زير نوك سينه قرار مي‌گيرد. بزرگي سينه ممكن است در يك سمت و يا در هر دو طرف ايجاد شود. ممكن است اين افزايش اندازه موجب حساس‌شدن و دردناك شدن بافت سينه شود. برخي از پسران و مردان، در قفسه‌ سينه خود بافت چربي زيادي دارند و ممكن است اين بافت چربي طوري به نظر برسد كه ‌انگار سينه‌ها بزرگ شده‌اند. به ‌اين حالت ژنيكوماستي كاذب گفته مي‌شود...

اين وضعيت معمولاً در اثر تغييرات هورموني، در هنگام بلوغ و يا در طي افزايش سن رخ مي‌دهد. هنگامي‌كه تعادل بين دو هورمون استروژن و تستوسترون به هم مي‌خورد ممكن است سينه‌ها بزرگ شوند. شايد تعجب کنيد اما در بدن زنان و مردان از هورمون‌هاي جنس مخالف به مقدار بسيار کم ترشح مي‌شود. در موارد نادري ممكن است داروهايي كه تجويز مي‌شوند، برخي داروهايي كه بدون نسخه فروخته و مصرف مي‌شوند، داروهاي غير قانوني، برخي داروهايي كه براي افزايش حجم عضله و دوپينگ استفاده مي‌شود، برخي تومورها و بيماري‌ها موجب بزرگي سينه‌ها شوند.


مشکل شايع پسران نوجوان

ژنيكوماستي بين پسران نوجوان (13 تا 19 سال) شايع است. بزرگي غدد پستان در پسران نوجوان بسيار رايج است. حدود يك سوم از اين پسران در سن بلوغ دچار اين وضعيت مي شوند ولي احتمال اين عارضه در بزرگسالي كمتر از يک درصد است. بزرگي غدد پستان اغلب خفيف و بدون درد است اما يك‌سوم از مردان در مورد حساسيت آن اعتراض دارند. معمولا علت بزرگ شدن غدد پستان قابل تشخيص است و در اكثر موارد به دليل مصرف بعضي داروها و يا بيماري كبدي بروز مي‌كند. به‌طوري كه 65 درصد از پسران 14 ساله ژنيكوماستي دارند. اگر شما نوجوان هستيد احتمالاً به ‌انجام دادن آزمايش نياز نداريد و بزرگي سينه طي دو تا سه سال، خود به خود برطرف خواهد شد اما پسران بزرگ‌تر و مردان جوان ممكن است به ‌انجام دادن آزمايش نياز داشته باشند. در چنين مواردي ممكن است نوعي بيماري عامل ايجادكننده اين مشكل باشد.


چه بايد کرد؟

در بسياري از موارد درمان خاصي مورد نياز نيست. پزشك شما ممكن است هر ماه‌ اندازه سينه را پيگيري كند و تحت نظر داشته باشد. در 90 درصد پسران نوجوان، ژنيكوماستي در مدت كمتر از سه سال خود به خود برطرف مي‌شود. برخي اوقات با قطع مصرف دارويي كه به ژنيكوماستي منجر شده ‌است مانند مواد دوپينگ، مشكل برطرف مي‌شود. در موارد نادري درمان‌هاي دارويي براي درمان ژنيكوماستي استفاده مي‌شوند مخصوصاً اگر درد و حساسيت وجود داشته باشد. درمان دارويي ممكن است بتواند بافت اضافي سينه را برطرف كند. گاهي براي از بين بردن بافت اضافي جراحي انجام مي‌شود. اگر علت بزرگ شدن سينه‌ها، بيماري يا تومور باشد درمان بايد انجام شود. در اين صورت بيماري اصلي بايد درمان شود. در اغلب مردان، ژنيکوماستي اين وضعيت در هر دو پستان مشاهده مي‌شود ولي اگر تنها يكي از سينه‌ها برآمده بود بايد جهت معاينه دقيق‌تر به پزشك مراجعه شود. بعضي از مردان تنها به دليل چاقي داراي پستان‌هاي برآمده هستند اما در وضعيت بزرگي پستان كه به دليل بزرگ شدن بافت غدد پستان رخ مي‌دهد، چاقي موثر نيست. بافت غده دقيقا زير نيپل سينه (نوك سينه) متمركز است ولي چربي در كليه مناطق سينه پخش مي‌شود.


... و اما داروها

بعضي از مهم‌ترين داروهايي كه باعث بروز اين حالت مي‌شوند عبارت‌اند از: ديگوكسين (لانوكسين) براي بيماري قلبي، اسپرونولاكتين (آلداكتون)، سايمتيدين بلوك‌كننده اسيد معده، كتوكونازول (نيزورال) براي عفونت قارچي، فيناسترايد (پروسكار) و داناسترايد (اودارت) براي بزرگي پروستات، لازم به ذكر است كه داروهاي مخدري نظير آمفتامين، ماري جوانا و هروئين و بيماري كبدي ناشي از افراط در مصرف الكل نيز باعث بزرگ شدن پستان مي‌گردد.

آيا توده‌ سينه مردان هم ممكن است سرطاني شود؟

احتمالاً نه. سرطان پستان در مردان بسيار نادر است. توده‌اي كه در اثر سرطان ايجاد شده باشد، معمولاً درست زير نوك سينه ايجاد نمي‌شود.

خصوصيات و ماهيت بافت سرطاني با بافت حاصل از بزرگ شدن سينه در اثر ژنيكوماستي متفاوت است. سرطان پستان ممكن است موجب فرورفتگي پوست يا ايجاد ترشح خوني از سينه شود. پزشك شما مي‌تواند نوع توده را تشخيص دهد و بفهمد كه توده، سرطاني است يا نه. اگر در مورد توده‌ سينه هرگونه سوالي داريد مي‌توانيد با پزشك خود مشورت كنيد. در موارد مشكوك ممكن است نياز به‌انجام ماموگرافي و يا نمونه‌برداري باشد. اغلب برآمدگي‌هاي پستان در مردان، غيرسرطاني است و مربوط به وضعيتي به نام ژنيكوماستي يا بزرگي غدد پستان است اما بهتر است به پزشك مراجعه كنيد تا علت دقيق آن مشخص شود. اگرچه سرطان پستان در مردان شايع نيست اما محتمل و امكان‌پذير است. در دنيا، حدود 2000 مرد در سال جاري مبتلا به سرطان پستان شناخته شده‌اند. سرعت مرگ ناشي از سرطان پستان در مردان بيشتر از زنان است! يعني حدود 450 مرد در سال به دليل سرطان پستان فوت مي‌كنند و اما بزرگي غدد پستان در مردان چندان خطرناك نيست.

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 55 یکشنبه 19 تیر 1390 نظرات (0)

شب زفاف و پيچيدگي آن براي زنان

پاره شدن پرده بكارت ، در حقيقت نمود خارجي جرياني بسيار پيچيده است كه بايد آن را آغاز زنانگي و پايان دوشيزگي شمرد. تازه عروس بنا به طبيعت ، از نخستين اكراه و هراس دارد و علت آن معمولا درد جسماني نيست كه اگر همراه با آرامش و خودداري و صبوري مرد باشد خيلي جزئي است.

شب زفاف و پيچيدگي آن براي زنان

منبع : ايران سلامت

پاره شدن پرده بكارت ، در حقيقت نمود خارجي جرياني بسيار پيچيده است كه بايد آن را آغاز زنانگي و پايان دوشيزگي شمرد.
تازه عروس بنا به طبيعت ، از نخستين اكراه و هراس دارد و علت آن معمولا درد جسماني نيست كه اگر همراه با آرامش و خودداري و صبوري مرد باشد خيلي جزئي است. غالبا خود دختر هم نمي داند علت اين هراس و اكراه در كجاست ؟ در واقع تازه عروس در اين مرحله دچار نوعي " شرم " نيز هست . همه اين علت ها را بايد در جاي ديگري جستجو كرد.
در حقيقت چون زن در اين مرحله كه وارد حيات زناشويي مي گردد دگرگوني مهمي در برابر خود مي بيند و به زندگي آينده و مسووليت ها و خطرهاي آن مي انديشد و از آن واهمه دارد. همه اين واهمه ها ، چه زن از آن آگاه باشد و چه نباشد ، قابل ملاحظه و شايسته توجه است.
اين وظيفه شوهر است كه وجود اين هراس فطري زن را دريابد و همواره آن را به ياد داشته باشد.بهترين فرصت براي جلب اطمينان زن همين دوره كوتاه است.

معروف است كه زفاف را نبايد با جبر آغاز كرد ، ما مي گوييم در كار پاره شدن پرده دوشيزگي نه تنها جبر نبايد در كار باشد بلكه اين عمل بايد دنباله و نتيجه نوازشي صبورانه و معاشقه اي جانانه باشد و شوهر بايد عروس را به تدريج متمايل و راغب به عمل نمايد نه آن كه با شتابكاري و به كار بردن زور ، تنها حس شهوت خويش را فرو نشاند. در اين صورت تنها جسم زن را تصرف كرده و از تصرف روح او ناتوان مانده است. بنابراين شوهر در شب زفاف بايد تمام تمهيدات لازم را به كار گيرد و در نهايت ملايمت و ظرافت عمل كند و بداند كه كوچكترين اشتباه ، چندان او را خسته و دل آزرده مي كند كه به آساني التيام پذير نخواهد بود و گاه تا پايان زندگي زناشويي آثار آن بر جاي مي ماند.

از نظر روانشناسي اين دردهاي روحي منجر به پيدايش هزاران نوع اختلالات فكري ، غم و اندوه مزمن مي گردد كه درمان آن بسيار مشكل خواهد بود زيرا اغلب منشا و علت اصلي آن ناشناخته مي ماند.

در واقع علت سرد مزاجي بسياري از زناني كه لذت جنسي نمي برند آن است كه در شب زفاف ناگواري ديده و رنج و تب روحي كشيده اند و اين تالمات در ضمير پنهان آنها مانده و اختلالات جسمي و رواني بعدي را با خود آورده است.

بسياري از امراض ديگر چون پريشان خيالي و بيماريهاي عصبي غالبا در اثر همين رويدادهاي به ظاهر كوچك شب زفاف ايجاد مي شود و گاهي اين عوارض روحي به قدري پيچيده و شديد مي شود كه روان پزشك بايد مدتها وقت صرف كند تا پس از جلب اعتماد و اطمينان بيمار ، شايد موفق به كشف ريشه اصلي اختلال گردد. اين است كه باز تكرار مي كنيم در نوازش و مهرباني و رعايت حال تازه عروس به ويژه در شب رفاف به هيچ نبايد كوتاهي كرد.

هيچ دختري فطرتا مرد را مختار نخواهد دانست تا هر چه مي خواهد بكند و اگر حجب و حياي عروس يا هر علت ناشناخته ديگر مانع از آن است كه به ميل تسليم شود بهتر است يك شب يا حتي شبهاي متعدد ، زفاف را به عقب انداخت تا عروس به تماس جسماني خو بگيرد و با آرامش خاطر مشتاق و راغب به ارتباط جنسي شود.

عمر انسان آن قدر كوتاه نيست كه چنين شتابكاري لازم باشد و به خصوص در اين دوره ، صبر و متانت و حوصله به پيروزي و كامروايي خواهد انجاميد.

در اينجا بايد يادآور شويم اگر داماد به دليل ضعف نفس و سستي در رفتار ، بخواهد به هر نحو عمل را انجام دهد به نتيجه نمي رسد و لازم است اصرار در اين باره خيلي ملايم و صبورانه باشد.

اصولا زن وقتي هم حاضر و راغب به تسليم است طبيعتا مي خواهد بر او ظفر يابند ولي بين فتح عاشقانه و استيلاي وحشيانه تفاوت بسيار است و مرد بايد با فراست دريابد كه هنگام دخول فرا رسيده است.

به طور كلي در هفته هاي اول ازدواج براي نزديكي نبايد پافشاري كرد جز آن كه عروس خود ابراز تمايل كند.شوهر اگر عيبي در بدن زن مشاهده كرد ، هرگز نبايد آن را آشكار كند يا اظهار تعجب كند مبادا زن اندوهگين شود و آن را مايه حقارت پندارد.
شب زفاف در خاطره تمامي زوجهاي جوان يك شب خاطره انگيز است. كليه كساني كه اين شب رو تجربه كرده اند، بي شك تا آخر عمر آن را فراموش نخواهند كرد.
منظور ما در اين مقاله شب اول عروسي نيست . چون بسياري از افراد ، قبل از عروسي ( كه در عرف معمول است ) آميزش جنسي( بطور كامل) را تجربه ميكنند. پس منظور اين مقاله زماني است كه دختر ازاله بكارت ميشود . يعني زماني كه دختر ، پرده بكارت خود را از دست ميدهد .
ما در اين مقاله شب زفاف را زماني ميگوئيم ، كه دختران براي اولين بار تجربه سكس از راه واژن را مي آزمايند.
همانطور كه ميدانيم تمامي زخمها ، دردناك هستند بخصوص اگر سطحي باشند . به عنوان مثال اگر دست شما با ديوار زبري (مثل كنيتكس) برخورد كند ، درد به حد زيادي غير قابل تحمل است . اين حالت دقيقا براي دختران مصداق دارد. آنها درد بسيار زيادي را در ضمن پاره شدن پرده بكارت تجربه ميكنند. و غير از آن ، درد بسيار زيادي هنگام داخل شدن آلت تناسلي در داخل واژن (دخول) خواهند داشت .
اول براي روشن شدن قضيه علت درد را مرور ميكنيم.
دو نوع درد در هنگام اولين تجربه جنسي قابل درك است :
1- درد به علت پارگي پرده بكارت .
اين درد همانطور كه در بالا ذكر شد به علت ايجاد يك زخم سطحي در داخل واژن است . كه اينگونه زخمها معمولا دردناك تر از ساير زخمها ميباشند . براي كنترل يا كاهش درد ، بهترين كار ايجاد معاشقه طولاني است . اين كار سبب ميشود تا دختر به مرحله ارگاسم يا نزديك آن برسد . رسيدن به ارگاسم ، آستانه درد را بالا ميبرد و باعث ميشود كه درد يا خيلي كم شود يا قابل تحمل گردد . به عنوان مثال د رزمان ارگاسم اگر شخص گاز گرفته شود درد را احساس نميكند يا درد بسيار جزئي خواهد بود .
2- درد به علت دخول
اين درد دقيقا درد به علت كشش ديواره واژن ميباشد . شما وقتي بادكنكي را براي اولين بار باد ميكنيد ، زور بيشتري بكار ميبريد تا بتوانيد ديواره هاي بادكنك را از هم باز كنيد . اين حالت دقيقا دز واژن هم ايجاد ميشود . واژن براي اولين بار ميخواهد باز شود . پس درد زيادي را حس ميكند . براي كنترل اين درد دقيقا مثل بالا بايد معاشقه طولاني داشت . تا هم واژن ليز شود و هم آستانه درد افزايش يابد . براي اين منظور ميشود از ژل لوبريكانت استفاده نمود.

در كل براي آميزش بهتر و كم درد در اولين تجربه بايد نكات زير را توجه نمود :
1- معاشقه طولاني تا رسيدن به مرحله ارگاسم
2- استفاده از ژل لوبريكانت
3- بهتر است دختر لبه تخت دراز بكشد . جوري كه پاهاي وي كاملا روي زمين قرار بگيرد . در اين صورت كمترين درد و فشار به دختر وارد ميشود.
4- دختر را بايد قبل از نزديكي از نظر روحي آماده كرد
5- درصورت داشتن درد شديد از ادامه نزديكي خودداري كنيد.

پارگي پرده بكارت معمولا داراي خونريزي كم است . البته اين قضيه به جثه زن و سن دختر دارد. در بعضي از موارد پرده دختر با نزديكي پاره نميشود . در اين حالت حتما بايد با جراح زنان مشورت نمود تا وي به روش جراحي پرده را باز نمايد.
تا 3 روز پس از نزديكي خونريزي بسيار جزئي ، طبيعي است و نبايد نگران بود.
براي شروع عجله نكنيد



زن و مرد بايد قبلا عالم هر يك را به خوبي شناخته باشند يعني بايد بدانند در دنياي جنس مخالف چه مي‌گذرد
وقتي زن‌ها و مردها با هم ازدواج كرده و وارد دنياي جديد زندگي مشترك مي‌شوند هر دو، اهداف و برنامه‌هاي مشتركي دارند: هر دو مي‌خواهند كه روابطشان عاشقانه و دوستانه باشد و اين ارتباط قوي همچنان ادامه پيدا كند. تا اينجاي مسئله كه ظاهرا مشكلي وجود دارد اما يك موضوع مهم و اجتناب‌ناپذير هم وجود دارد و آن هم رابطه جنسي است كه جزء جدايي ‌ناپذير زندگي مشترك محسوب مي‌شود، و درست در همين مورد بسياري از مشكلات شروع مي‌‌شود وزن يا مرد حس مي‌كنند رابطه آنها در زندگي مشترك مورد دلخواه‌شان نيست و يا در زندگي خود موفق نبوده‌اند. برقراري رابطه جنسي سالم در دوران زندگي مشترك موضوع بسيار مفصلي است و ما در اين قسمت تنها به بخشي از آن مي‌پردازيم يعني شروع رابطه جنسي در اوايل ازدواج كه ممكن است براي زن و شوهر (هردو) كمي مشكل‌‌ساز باشد.
معمولا علت مشكل بودن اين شروع و آغاز اين است كه زن و مرد هنوز به هم عادت نكرده و به عبارتي كمي از هم خجالت مي‌كشند. گاهي اين وضعيت در ابتدا باعث نااميدي طرفين مي‌شود چون هنوز نمي‌دانند كه از نظر روحي به چه آمادگي‌‌هايي احتياج دارند. در اين شرايط اگر نسبت به جنس مخالف (زن نسبت به شوهر و بالعكس) حس خوبي وجود داشته باشد به راحتي مي‌توان ارتباط موثر برقرار كرد و گر نه كار مشكل‌تر خواهد شد. نكته مهم ديگر اين است كه زن و مرد بايد قبلا عالم جنس مخالف را به خوبي شناخته باشند يعني بايد با مطالعه بدانند در دنياي جنس مخالف چه مي‌گذرد؟ احساساتش چگونه است؟ به‌عنوان يك زن يا مرد چگونه بايد با عواطف او برخوردي مناسب داشته و هزاران مورد ديگر كه بايد قبل از ازدواج و در دوران آشنايي براي ازدواج براي اين سئوالات پاسخي مناسبي پيدا شود. اگر شناخت شرايط روحي و عاطفي طرف مقابل به طور كامل انجام نشده باشد در اين صورت رابطه جنسي به يكي از بزرگترين سرچشمه‌هاي سوء تفسير از شريك زندگي تبديل خواهد شد.

شايد بهتر باشد مدت كمي از ازدواج بگذرد و بعد طرفين از يكديگر انتظار داشته باشند؛ چون اقدام فوري براي رابطه جنسي در بعد از ازدواج ممكن است براي شريك زندگي و به‌خصوص خانم‌ها با احساس و تجربه بدي همراه باشد. اگر مراحل پس ازدواج را به چهار مرحله آشنايي بيشتر، ارزشيابي طرف مقابل، ايجاد احساس قوي و ثابت و ورود به خلوت و حالات روحي خصوصي طرف مقابل تقسيم كنيم، رابطه جنسي بايد در مرحله چهارم صورت بگيرد. يعني بايد بتوان با صميميت به خلوت و شرايط روحي كاملا منحصر به فرد طرف مقابل وارد شد، يك رابطه جنسي خوب و موثر برقرار كرد در غير اين صورت به يك تجربه ناگوار و ناخوشايند اجباري تبديل مي‌شود. در اين مرحله بسيار مهم است كه هر دو طرف بدانند ديگري نسبت به حوزه خصوصي زندگي خودش و طرف مقابل چه حسي دارد؟
متاسفانه اكثر خانم‌ها و آقايان فكر مي‌كنند تنها جذابيت ظاهر براي ايجاد رابطه جنسي موفق كافي‌ست. البته آمادگي ظاهري شرط مهمي است اما كافي نيست. ممكن است آقا يا خانم حس كنند با وجود آمادگي ظاهري ديگر مشكلي وجود ندارد، اما اين طرز فكر صحيح نيست و ممكن است طرف مقابل (اكثرا خانم‌ها) آماده نبوده و شديدا از نظر روحي آسيب ببيند. خانم‌ها معمولا به مدت زمان بيشتري احتياج دارند تا آمادگي اين كار را پيدا كنند و معمولا بعد از ازدواج بيشتر به اين مسئله فكر مي‌كنند كه چطور مي‌توان زندگي مشترك را تقويت كرد و چطور مي‌توان رابطه‌اي محكم‌تر و قوي‌تر برقرار كرد. در نتيجه براي برقراري روابط جنسي بايد به آنها فرصت داد. در اوايل ازدواج مهم نيست كه چقدر زن و مرد جذابيت جنسي دارند بلكه نكته قابل توجه آن است كه اگر در اين دوران به سرعت و بدون دادن فرصت به طرف مقابل وارد مرحله جنسي شويد عين آن است كه آب يخ روي سر يكديگر ريخته باشيد! مثل اينكه هنوز شروع جاده و راه را طي نكرده يكباره به آخر راه برسيد. بايد آقايان اين فرصت را به خود بدهند تا كاملا مورد تاييد همسرشان قرار گرفته و مهلتي هم به خانم‌ها داده شود تا فارغ از تفكرات جدي در مورد زندگي و آينده براي برقراري رابطه جنسي آماده شويد. اگر اين اتفاق خيلي سريع و زود رخ دهد امكان دارد تا مدتي طرفين از هم رانده شوند. معمولا هورمون‌هاي مردانه باعث مي‌شود آقايان خيلي سريع براي رابطه جنسي آماده شوند و گاهي اين آمادگي سريع باعث مي‌شود به ناچار بدون آمادگي لازم تن به اين كار داده و به هيچ وجه از اين رابطه لذت نبرند.

البته منظور ما اين نيست كه به هيچ وجه در اوايل زندگي مشترك (بخصوص روزهاي اول) نبايد رابطه جنسي برقرار شود. گاهي طرفين به خوبي براي اينكار آمادگي دارند و مشكلي پيش نمي‌آيد. اما اگر تمايل برقرار شود. گاهي طرفين به خوبي براي اين كار آمادگي دارند و مشكلي پيش نمي‌آيد. اما اگر تمايل داريد رابطه زناشويي شما پايدار بوده و طولاني مدت از قدرت كافي برخوردار باشد بهتر است كار را مرحله به مرحله انجام دهيد. اگر ذهنتان را باز و آزاد نگهداريد و فقط تفكر برقراري رابطه جنسي فكرتان را پر نكرده باشد آن وقت خودتان و طرف مقابل را بهتر ارزيابي كرده و فرصت كافي به خودتان و او مي‌دهيد. هر چه همديگر را بيشتر بشناسيد برقراري رابطه جنسي راحت‌تر بوده و مشكلات‌تان كمتر مي‌شود. حتي اگر در آن زمان آنقدر از خودتان مطمئن باشيد كه فكر كنيد شما يك روح در دو جسم هستيد باز هم بايد مدت زمان لازم سپري شود تا واقعا با روحيات يكديگر آشنا شويد.

اگر هم حس كرديد در اين رابطه با مشكلاتي روبرو هستيد يا احساس رضايت نمي‌كنيد باز هم راه چاره وجود دارد. فكر نكنيد علم ارتباطات زناشويي مثل پرواز يك آپولو سخت و دشوار است! وقتي زن و مرد در اين زمينه احساس ناراحتي مي‌كنند بر اين تصور هستند كه به آخر خط رسيده‌اند. اين در حالي است كه در مورد مسائل جنسي هم مي‌توانيد از ديگران كمك بگيريد. پزشكان و مشاوران راهنماي خوبي در اين مورد هستند و بهتر است از همين امروز عادت كنيد بدون خجالت و رودربايستي سئوالات خود را در زمينه مسائل جنسي از پزشك و يا هر فرد متخصص ديگر در اين زمينه بپرسيد. مطمئن باشيد آنها بهتر از در و همسايه شما را راهنمايي مي‌كنند.

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 80 جمعه 17 تیر 1390 نظرات (0)

دانلود مستند Planet Earth

ژانر: مستند

کیفیت: M-HD – عالی

فرمت: avi

حجم: هر قسمت ۷۰۰ MB

وضعیت پخش: به اتمام رسیده

امتیاز: ۹٫۸/۱۰

تاریخ انتشار: ۲۰۰۶

کارگردان: Alastair Fothergill

خلاصه داستان: “سیاره زمین” یکی از کامل‌ترین فیلم‌های مستند زیستی درباره زندگی جانداران روی زمین در خصوص نحوه‌ی زندگی و رفتار شناسی جانداران گوناگون از قبیل آبزیان، پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان، مکان‌های جغرافیایی مختلف و پوشش جانوری و … آنهاست که در ۱۱ اپیزود به نام‌های:

۱٫ از قطب تا قطب From Pole to Pole
2. کوه‌ها Mountains
3. آب شیرین Fresh Water
4. غارها Caves
5. بیابان ها Deserts
6. دنیاهای یخی Ice Worlds
7. جلگه‌های پهناور Great Plains
8. جنگل‌ها Jungles
9. دریاهای کم‌عمق Shallow Seas
10. جنگل‌های فصلی Seasonal Forests
11. اعماق اقیانوس Deep Ocean

تشکیل شده است و تصاویری شگفت انگیز از حیات طبیعی در سیاره زمین ارائه می کند که نفس هر بیننده ای را در سینه حبس می کند.

download icon دانلود قسمت ۱ با لینک مستقیم

download icon دانلود قسمت ۲ با لینک مستقیم

download icon دانلود قسمت ۳ با لینک مستقیم

download icon دانلود قسمت ۴ با لینک مستقیم

download icon دانلود قسمت ۵ با لینک مستقیم

download icon دانلود قسمت ۶ با لینک مستقیم

download icon دانلود قسمت ۷ با لینک مستقیم

download icon دانلود قسمت ۸ با لینک مستقیم

download icon دانلود قسمت ۹ با لینک مستقیم

download icon دانلود قسمت ۱۰ با لینک مستقیم

download icon دانلود قسمت ۱۱ با لینک مستقیم

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 92 جمعه 17 تیر 1390 نظرات (0)

|دانلود انیمیشن Cars 2 با لینک مستقیم از سرور سایت|

Cars 2 دانلود انیمیشن Cars 2

ژانر: انیمیشن

کیفیت: TS – پرده سینما

فرمت: mkv

حجم: ۳۵۰ MB

امتیاز: ۶٫۷/۱۰

تاریخ انتشار: ۲۰۱۱

کارگردان : John Lasseter, Brad Lewis

بازیگران : Larry the Cable Guy, Owen Wilson

خلاصه داستان : Star race car Lightning McQueen and his pal Mater head overseas to compete in the World Grand Prix race. But the road to the championship becomes rocky as Mater gets caught up in an intriguing adventure of his own: international espionage.

download دانلود انیمیشن Cars 2 دانلود

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 87 جمعه 17 تیر 1390 نظرات (0)

http://up.vatandownload.com/images/fed4qmx1hn4xcf4jzefv.jpg

مستند بی نظیر و دیدنی دنیای پیش رو ! - Discovery Channel - Next World

این مجموعه برای اولین بار در ایران به صورت کامل با حجم 5 گیگابایت و در قالب 6 قسمت قرار گرفته است .

جهان پیش رو (دنیای بعدی)، از دنیای علم رونمایی میکند. اختراعات و نوآوری هایی که اکنون غیر ممکن جلوه میکنند، اما در زندگی ما به تحقق میپیوندند. شهرهای زیر آب، لباس هایی با قابلیت های بیولوژیکی، توریست های فضایی، قطارهای سریع السیر، موتورهای پرنده، دنیای مجازی، و انسان هایی که صدوپنجاه سال عمر میکنند. اینها همه رویاهایی هستند که در جهان پیش روی ما به واقعیت میپیوندند.

این مجموعه شامل قسمت های زیر میباشد:

بخش اول: زندگی آینده بر روی کره زمین
در این بخش از برنامه به تکنولوژی هایی پرداخته میشود که نحوه زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار میدهند. زندگی در شهرهای پرنده، پرواز به محل کار و سوار شدن بر خودروهایی که در زیر آب حرکت میکنند. دنیایی که در آن به یاری دانشمندان منابع هرگز تمامی ندارند و زندگی پر از تجارب جدید خواهد بود و شما بیشتر عمر خواهید کرد. خیلی بیشتر...
بخش دوم: هوش مصنوعی در دنیای آینده
در این قسمت خانه های هوشمند، تفریحات پایان ناپذیر را به خانه شما می آورند. دنیای مجازی، رویاهای شما را به واقعیت تبدیل می کنند. ربات هایی که روز به روز بیشتر رفتارهای انسانی از خود بروز میدهند.
بخش سوم: خودروهای آینده
در بخش سوم با خودروهایی آشنا میشوید که سریعتر، ایمن تر و باهوش تر از امروز هستند و با دستورات شما بر روی زمین و یا در زیر آب حرکت میکنند.
بخش چهارم: فردای خارق العاده
در این بخش با تکنولوژی هایی آشنا میشوید که شما را قادر میسازند آن سوی دیوارها را ببینید. به سیارات دیگر سفر کنید و از مرز زمان بگذرید
بخش پنجم: کشتی های آینده
در این بخش با ناوهای جنگی نامرئی، قایق های سریع السیر و زیردریایی های شخصی که تغییر شکل میدهند آشنا میشوید.
بخش ششم: پرواز در دنیای آینده

در این بخش دنیای پروازهای آینده را قدری متفاوت تر میبینید. در دنیای آینده به جای هواپیما از اسکی هایی با قابلیت پرواز استفاده میکنید. هواپیماها و جت های جنگی فوق امنیتی را میبینید که قابلیت ترمیم بالهای خود را حین پرواز دارند.

http://up.vatandownload.com/images/0kbz5ssqch4019zzwg.jpg

http://up.vatandownload.com/images/psyxeq7e34exbzwvhgrg.jpg

http://up.vatandownload.com/images/0f2y8wifdjempvri352p.jpg

دانلود با لینک مستقیم :

Discovery.Channel.Next.World.1of6.Future.Life.on.Earth(www.vatandownload.com).rar

Discovery.Channel.Next.World.2of6.Future.Intelligence(www.vatandownload.com).rar

Discovery.Channel.Next.World.3of6.Future.Cars(www.vatandownload.com).rar

Discovery.Channel.Next.World.4of6.Extreme.Tomorrow(www.vatandownload.com).rar

Discovery.Channel.Next.World.5of6.Future.Ships(www.vatandownload.com).rar

Discovery.Channel.Next.World.6of6.Future.Flight(www.vatandownload.com).rar

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 88 جمعه 17 تیر 1390 نظرات (0)

http://up.vatandownload.com/images/sf2sn8fy9vx890m666m.jpg

دانلود فیلم مستند جذاب دور دنیا در ۸۰ روز با Michael Palin
شامل 7 قسمت
با کیفیت بالا

یکی از بهترین مستند های بی بی سی که با آنها هم به دور دنیا سفر می کنید، هم با آداب و رسوم و فرهنگ مردم دنیا آشنا می شوید که در این مستند، دیوید پالین، مستند ساز و جهانگرد شهیر، طی ۸۰ روز به دور دنیا سفر می کند و در طول سفر به بررسی و نمایش آداب، رسوم، سنن، عقاید، مذهب و.... مردم جهان می پردازد.
این مستند در سال ۲۰۰۵ که به بیش از ۳۴ کشور از جمله پرو ، مکزیک ، آمریکا ، ژاپن و .. سفر می کند و ۸۰ گنجینه تاریخی و باستانی ساخته دست بشر را بررسی کرده و نمایش می دهد.
از جمله در سفر به کشورمان از تخت جمشید ، کتیبه بیستون بازدید می کند. مستند بسیار زیبایی است که پس از دیدن آن شما مشتاق می شوید به کشورهای نشان داده شده سفر کرده و از آنها بازدید کنید.

امیدواریم مورد پسند شما دوستان عزیز واقع شود .

دانلود رایگان به صورت کامل:

فایل ها را با استفاده از امکان Schedule نرم افزار IDM یکی یکی دانلود کنید . در صورت دانلود چند فایل به صورت همزمان خطای 503 دریافت خواهید کرد . فایل های زیپ تا 5 % امکان ریکاوری دارد

Episode1(www.vatandownload.com).part1.rar

Episode1(www.vatandownload.com).part2.rar

Episode1(www.vatandownload.com).part3.rar

Episode1(www.vatandownload.com).part4.rar

Episode2(www.vatandownload.com).part1.rar

Episode2(www.vatandownload.com).part2.rar

Episode2(www.vatandownload.com).part3.rar

Episode2(www.vatandownload.com).part4.rar

Episode3(www.vatandownload.com).part1.rar

Episode3(www.vatandownload.com).part2.rar

Episode3(www.vatandownload.com).part3.rar

Episode3(www.vatandownload.com).part4.rar

Episode4(www.vatandownload.com).part1.rar

Episode4(www.vatandownload.com).part2.rar

Episode4(www.vatandownload.com).part3.rar

Episode4(www.vatandownload.com).part4.rar

Episode5(www.vatandownload.com).part1.rar

Episode5(www.vatandownload.com).part2.rar

Episode5(www.vatandownload.com).part3.rar

Episode5(www.vatandownload.com).part4.rar

Episode6(www.vatandownload.com).part1.rar

Episode6(www.vatandownload.com).part2.rar

Episode6(www.vatandownload.com).part3.rar

Episode6(www.vatandownload.com).part4.rar

Episode7(www.vatandownload.com).part1.rar

Episode7(www.vatandownload.com).part2.rar

Episode7(www.vatandownload.com).part3.rar

Episode7(www.vatandownload.com).part4.rar

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 92 جمعه 17 تیر 1390 نظرات (0)

http://up.vatandownload.com/images/gok5ic65z9ddsw9ct4t.jpg

دانلود برترین انیمیشن های کوتاه سال 2010

انیمیشن های کوتاه جایگاه خاصی را در بین مخاطبین پیدا کرده است . سری جدید از برترین انیمیشن های کوتاه سال 2010 را برای اولین بار در ایران می توانید از وطن دانلود با لینک مستقیم دریافت کنید.

لیست انیمیشن ها :
Despicable Me Home Makeover
Despicable Me Orientation Day
Despicable Me Banana Movie
French Roast
Granny Grim
LOGORAMA
Scrats Continental Crackup
Wallace & Gommit
Pixar Day and Night

لینک های دانلود

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 62 جمعه 17 تیر 1390 نظرات (0)

http://up.vatandownload.com/images/200rt4yntj9qxyrndgng.jpg

دانلود فیلم مستند مدارکی از القاعده The Al Qaeda Files

القاعده‌ (به عربی: القاعدة و یا تنظیم القاعدة (تشکیلات القاعده‌) به انگلیسی: ;Al-Qaeda)، نام تشکیلات بین‌المللی تروریستی بنیادگرایی اسلامی است که متشکل از شبکه‌های تروریستی اسلامی گوناگونی است که همگی در راستای کاهیدن تأثیرات و دخالت‌های غیرمسلمانان بر دنیای اسلام و گسترش اسلام در جهان مبارزه می‌کنند. اکثریت اعضا شبکه القاعده را پیرو مسلک سلفی می‌دانند. از سال ۱۹۹۵ نام این سازمان در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته‌است. رهبر این سازمان اسامه بن لادن است.
عناوین قسمت های این مجموعه:
۱.شکار بن لادن
۲.در جستجوی پاسخ ها
۳.چه کسی ممی داند واقعا چه خبر است .
۴.در جستجوی القاعده
۵.تعقیب و گریزدر سلول ها
۶.طلوع القاعده
۷.القاعده در خط مقدم

لینک های دانلود

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 268 جمعه 17 تیر 1390 نظرات (0)
یوزرنیم و پسورد طلایی نود32 پنج شنبه شانزدهم 16 تير 1390/04/16
کد طلایی نود32 پنج شنبه شانزدهم 16 تير 07/07/2011

Latest Eset Nod32 Genuine Bonus Keys Valid Expiry 2012-2016
کدهاي طلایی نود32 پنجشنبه شانزدهم 16 تير 07/07/2011

Eset Nod32 Bonus Keys Valid 2012 - 2016

Username: EAV-48828793
Password: mm25cnst6e
Expiry date: 2012-01-01

Username: EAV-48822346
Password: e72cutud6p
Expiry date: 2012-01-01

Username: EAV-48821763
Password: pmtske8s7v
Expiry date: 2012-01-01

Username: EAV-48832233
Password: v886nhj4m2
Versions: EAV
Expiry date: 2012-01-01

Username: EAV-48832297
Password: 4rv64pmms7
Versions: EAV
Expiry date: 2012-01-01

Username: EAV-48833131
Password: 2k5beh88df
Versions: EAV
Expiry date: 2012-01-01

Username: EAV-48853397
Password: aafnxbrevr
Versions: EAV
Expiry date: 2012-01-02

Username: EAV-48861259
Password: d8uc6tj8cf
Versions: EAV
Expiry date: 2012-01-03

Username: EAV-48861261
Password: kvu82muxdb
Versions: EAV
Expiry date: 2012-01-03

Username: EAV-48861986
Password: v2p56pm3ds
Versions: EAV
Expiry date: 2012-01-03


Username: EAV-48864887
Password: 22cc3b7ujd
Versions: EAV
Expiry date: 2012-01-03

Username: EAV-48942257
Password: bf4pfjea3c
Versions: EAV
Expiry date: 2012-01-05

Username: EAV-48942259
Password: 3th3e6enf8
Versions: EAV
Expiry date: 2012-01-05

Username: EAV-43690829
Password: bhm8frbmhj
Expiry date: 25.09.2016
Expiration: 10/10/2011
Username: EAV-49031182
Password: 8phvkebtbb
Expiration: 10/10/2011
!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 57 چهارشنبه 15 تیر 1390 نظرات (0)

|دانلود فیلم Bbuddah Hoga Tera Baap با لینک مستقیم از سرور سایت|

Bbuddah...%20Hoga%20Tera%20Baap%202011%20Cover دانلود فیلم Bbuddah Hoga Tera Baap

ژانر: درام , اکشن , هندی

کیفیت: CAM – پرده سینمایی

فرمت: mkv

حجم: ۳۵۰ MB

امتیاز:-

تاریخ انتشار: ۲۰۱۱

ربان : هندی

زیرنویس فارسی: ندارد

اسکرین شات : دارد

کارگردان : Puri Jagannath

بازیگران : Anju, Amitabh Bachchan , Charmy

خلاصه داستان : یک خوی تند و سریع که بازنشسته است و ضربه او برای هند است برای یک شغل.فقط به او بودا نگویید…

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 50 چهارشنبه 15 تیر 1390 نظرات (0)

|دانلود فیلم Bbuddah Hoga Tera Baap با لینک مستقیم از سرور سایت|

Bbuddah...%20Hoga%20Tera%20Baap%202011%20Cover دانلود فیلم Bbuddah Hoga Tera Baap

ژانر: درام , اکشن , هندی

کیفیت: CAM – پرده سینمایی

فرمت: mkv

حجم: ۳۵۰ MB

امتیاز:-

تاریخ انتشار: ۲۰۱۱

ربان : هندی

زیرنویس فارسی: ندارد

اسکرین شات : دارد

کارگردان : Puri Jagannath

بازیگران : Anju, Amitabh Bachchan , Charmy

خلاصه داستان : یک خوی تند و سریع که بازنشسته است و ضربه او برای هند است برای یک شغل.فقط به او بودا نگویید…

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 85 چهارشنبه 15 تیر 1390 نظرات (0)

|دانلود فیلم Bbuddah Hoga Tera Baap با لینک مستقیم از سرور سایت|

Bbuddah...%20Hoga%20Tera%20Baap%202011%20Cover دانلود فیلم Bbuddah Hoga Tera Baap

ژانر: درام , اکشن , هندی

کیفیت: CAM – پرده سینمایی

فرمت: mkv

حجم: ۳۵۰ MB

امتیاز:-

تاریخ انتشار: ۲۰۱۱

ربان : هندی

زیرنویس فارسی: ندارد

اسکرین شات : دارد

کارگردان : Puri Jagannath

بازیگران : Anju, Amitabh Bachchan , Charmy

خلاصه داستان : یک خوی تند و سریع که بازنشسته است و ضربه او برای هند است برای یک شغل.فقط به او بودا نگویید…

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 64 چهارشنبه 15 تیر 1390 نظرات (0)

|دانلود فیلم Bbuddah Hoga Tera Baap با لینک مستقیم از سرور سایت|

Bbuddah...%20Hoga%20Tera%20Baap%202011%20Cover دانلود فیلم Bbuddah Hoga Tera Baap

ژانر: درام , اکشن , هندی

کیفیت: CAM – پرده سینمایی

فرمت: mkv

حجم: ۳۵۰ MB

امتیاز:-

تاریخ انتشار: ۲۰۱۱

ربان : هندی

زیرنویس فارسی: ندارد

اسکرین شات : دارد

کارگردان : Puri Jagannath

بازیگران : Anju, Amitabh Bachchan , Charmy

خلاصه داستان : یک خوی تند و سریع که بازنشسته است و ضربه او برای هند است برای یک شغل.فقط به او بودا نگویید…

تعداد صفحات : 138

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • پنجشنبه 7 ارديبهشت 1391
  • پنجشنبه 07 ارديبهشت 1391
  • سه شنبه 9 اسفند 1390
  • يکشنبه 7 اسفند 1390
  • شنبه 22 بهمن 1390
  • چهارشنبه 5 بهمن 1390
  • يکشنبه 2 بهمن 1390
  • يکشنبه 25 دی 1390
  • چهارشنبه 21 دی 1390
  • سه شنبه 13 دی 1390
  • سه شنبه 6 دی 1390
  • يکشنبه 4 دی 1390
  • شنبه 3 دی 1390
  • چهارشنبه 30 آذر 1390
  • يکشنبه 27 آذر 1390
  • جمعه 25 آذر 1390
  • سه شنبه 22 آذر 1390
  • پنجشنبه 17 آذر 1390
  • دوشنبه 14 آذر 1390
  • يکشنبه 13 آذر 1390
  • شنبه 12 آذر 1390
  • جمعه 11 آذر 1390
  • يکشنبه 6 آذر 1390
  • شنبه 5 آذر 1390
  • چهارشنبه 25 آبان 1390
  • سه شنبه 24 آبان 1390
  • چهارشنبه 18 آبان 1390
  • دوشنبه 9 آبان 1390
  • پنجشنبه 5 آبان 1390
  • چهارشنبه 20 مهر 1390
  • سه شنبه 19 مهر 1390
  • دوشنبه 18 مهر 1390
  • يکشنبه 17 مهر 1390
  • شنبه 16 مهر 1390
  • جمعه 15 مهر 1390
  • پنجشنبه 14 مهر 1390
  • چهارشنبه 13 مهر 1390
  • دوشنبه 11 مهر 1390
  • يکشنبه 10 مهر 1390
  • شنبه 9 مهر 1390
  • چهارشنبه 6 مهر 1390
  • سه شنبه 5 مهر 1390
  • دوشنبه 4 مهر 1390
  • يکشنبه 3 مهر 1390
  • شنبه 2 مهر 1390
  • جمعه 1 مهر 1390
  • پنجشنبه 31 شهريور 1390
  • چهارشنبه 30 شهريور 1390
  • سه شنبه 29 شهريور 1390
  • دوشنبه 28 شهريور 1390
  • يکشنبه 27 شهريور 1390
  • شنبه 26 شهريور 1390
  • جمعه 25 شهريور 1390
  • پنجشنبه 24 شهريور 1390
  • چهارشنبه 23 شهريور 1390
  • دوشنبه 21 شهريور 1390
  • يکشنبه 20 شهريور 1390
  • شنبه 19 شهريور 1390
  • جمعه 18 شهريور 1390
  • پنجشنبه 17 شهريور 1390
  • چهارشنبه 16 شهريور 1390
  • سه شنبه 15 شهريور 1390
  • دوشنبه 14 شهريور 1390
  • يکشنبه 13 شهريور 1390
  • شنبه 12 شهريور 1390
  • جمعه 11 شهريور 1390
  • پنجشنبه 10 شهريور 1390
  • چهارشنبه 9 شهريور 1390
  • سه شنبه 8 شهريور 1390
  • دوشنبه 7 شهريور 1390
  • يکشنبه 6 شهريور 1390
  • شنبه 5 شهريور 1390
  • جمعه 4 شهريور 1390
  • پنجشنبه 3 شهريور 1390
  • چهارشنبه 2 شهريور 1390
  • سه شنبه 1 شهريور 1390
  • دوشنبه 31 مرداد 1390
  • يکشنبه 30 مرداد 1390
  • شنبه 29 مرداد 1390
  • پنجشنبه 27 مرداد 1390
  • چهارشنبه 26 مرداد 1390
  • سه شنبه 25 مرداد 1390
  • دوشنبه 24 مرداد 1390
  • يکشنبه 23 مرداد 1390
  • شنبه 22 مرداد 1390
  • جمعه 21 مرداد 1390
  • پنجشنبه 20 مرداد 1390
  • چهارشنبه 19 مرداد 1390
  • سه شنبه 18 مرداد 1390
  • دوشنبه 17 مرداد 1390
  • يکشنبه 16 مرداد 1390
  • شنبه 15 مرداد 1390
  • جمعه 14 مرداد 1390
  • پنجشنبه 13 مرداد 1390
  • چهارشنبه 12 مرداد 1390
  • سه شنبه 11 مرداد 1390
  • دوشنبه 10 مرداد 1390
  • يکشنبه 9 مرداد 1390
  • شنبه 8 مرداد 1390
  • جمعه 7 مرداد 1390
  • سه شنبه 4 مرداد 1390
  • دوشنبه 3 مرداد 1390
  • يکشنبه 2 مرداد 1390
  • شنبه 1 مرداد 1390
  • جمعه 31 تير 1390
  • پنجشنبه 30 تير 1390
  • چهارشنبه 29 تير 1390
  • سه شنبه 28 تير 1390
  • دوشنبه 27 تير 1390
  • يکشنبه 26 تير 1390
  • شنبه 25 تير 1390
  • جمعه 24 تير 1390
  • پنجشنبه 23 تير 1390
  • چهارشنبه 22 تير 1390
  • سه شنبه 21 تير 1390
  • دوشنبه 20 تير 1390
  • يکشنبه 19 تير 1390
  • جمعه 17 تير 1390
  • چهارشنبه 15 تير 1390
  • سه شنبه 14 تير 1390
  • دوشنبه 13 تير 1390
  • شنبه 11 تير 1390
  • جمعه 10 تير 1390
  • جمعه 6 خرداد 1390
  • دوشنبه 12 ارديبهشت 1390
  • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390
  • شنبه 10 ارديبهشت 1390
  • جمعه 9 ارديبهشت 1390
  • سه شنبه 6 ارديبهشت 1390
  • دوشنبه 5 ارديبهشت 1390
  • يکشنبه 4 ارديبهشت 1390
  • جمعه 2 ارديبهشت 1390
  • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4139
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 286
  • آی پی دیروز : 122
  • بازدید امروز : 401
  • باردید دیروز : 204
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,962
  • بازدید ماه : 1,334
  • بازدید سال : 42,745
  • بازدید کلی : 1,087,905