loading...
!!!.MusicParsi.!!!
ارسال اس ام اس رایگان

ارسال اس ام اس رایگان از طریق اینترنت

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 72 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

از بین بردن جای جوش‌ها
محصولات لبنی کم‌چرب معمولاً حاوی مقدار زیادی ویتامین A هستند که به شفافیت پوست کمک می‌کند. استفاده از این محصولات نخستین گام برای از بین بردن جای جوش‌هاست. شاه‌توت، زغال‌اخته، توت‌فرنگی، لوبیاها و گردو همگی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها نه تنها به سلامت پوست کمک می‌کنند، بلکه باعث تقویت سیستم دفاعی بدن نیز می‌شوند. این میوه‌ها از بروز برخی سرطان‌ها نیز جلوگیری می‌کنند که البته اهمیت این موضوع بسیار بیشتر از اهمیت از بین رفتن جوشهاست. سالمون، گردو، روغن کانولا، بذر کتان و شیر سویا همگی سرشار از اسیدهای چرب می‌باشند و این اسیدها (امگا۳، امگا۶) برای ساخت غشاء سلولی ضروری هستند. این مواد غذایی باعث کاهش جوش‌های پوست می‌شوند. تمام غذاهایی که از گندم تهیه می‌شوند، همچنین بوقلمون، ماهی تن و آجیل سرشار از سلنیوم و برای سلامت پوست لازم‌اند و جوش‌های سطح پوست را بسیار کاهش می‌دهند. چای سبز، اگر چای سبز را با عسل میل کنید، طعم فوق‌العاده‌ای پیدا خواهد کرد. این گیاه حاوی پلی‌فنول است که می‌تواند غشاء سلول‌ها را تقویت کند. چای سبز همچنین از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. اسفناج نیز سرشار از ویتامین A است که برای سلول‌های بدن مفید می‌باشد. اسفناج را به سالاد و برخی غذاها اضافه کنید.

آب

نوشیدن آب زیاد باعث می‌شود که بدن‌تان از خواص سایر مواد غذایی نیز بیشتر بهره‌مند شود. هر چه می‌توانید بیشتر آب بنوشید و شاهد تغییرات فوق‌العاده آن روی پوست‌تان باشید. جوش، التهاب غدد چربی پوست است. این غدد نوعی ماده چرب به نام «سبیوم» ترشح می‌کنند. وقتی که سبیوم بیرون می‌زند، پوست دچار عفونت شده و آکنه به وجود می‌آید. غذاهای حاوی روی بخورید و یا از مکمل‌های روی استفاده کنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که خوردن غذاهایی که سرشار از روی هستند، کمک زیادی به کاهش جوش‌ها می‌کنند. غذاهای حاوی روی، شامل شاه‌ماهی، سویا، جگر، تخم‌ آفتابگردان، زرده تخم‌مرغ، گوشت بره، مرغ، ذرت، نارگیل، چغندر، بوقلمون، گردو، لوبیاها و آواکادو می‌باشند. میزان مناسب روی مورد نیاز هر فرد در طول یک شبانه‌روز حدود ۴۵۰- ۳۰۰ میلی‌‌گرم است که می‌توان ان را سه بار در طی روز جذب کرد. موز بخورید. موز به بدن کمک می‌کند تا باکتری‌های خوب تولید کرده و از این راه با باکتری‌های بد مقابله کند. خوردن موز بسیار ساده و راحت و یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش جوش است.

از بین بردن جای جوش‌ها
جای جوش‌ها معمولاً به صورت لک قرمز، لک تیره، فرورفتگی و برجستگی باقی می‌ماند. برای درمان آکنه باید اول جوش فعال را متوقف و بعد اقدام به صاف کردن سطح پوست کرد. گاهی اوقات جای جوش‌ها بسیار عمیق است و با استفاده از انواع کرم‌ها و محصولات زیبایی برطرف نمی‌شود. در این مواقع پزشک متخصص بسته به نوع جای جوش و عمق آن از روش‌هایی برای برطرف کردن آن استفاده می‌کند.

روش‌های از بین بردن جای جوش عبارتند از: تراشیدن سطح پوست و صاف کردن آن، استفاده از لیزر، برداشتن جوش، گرافت پوستی، پیلینگ و لایه‌برداری پوست. لکه‌های قرمز جای جوش اگر تا چند ماه بعد خود به خود از بین نرفتند و مقاومت بیشتری نشان دادند، با لیزر اقدام به درمان آنها نمایید. لکه‌های تیره را می‌توان با کرم‌های لایه‌بردار برطرف کرد. این کرم‌ها تا حدودی از برگشت جوش‌ها نیز جلوگیری می‌کنند. برای رفع این لکه ها می‌توان از پیلینگ نیز استفاده کرد؛ ولی تمام این روش‌ها وقتی مؤثر هستند که جوش جدید ایجاد نشود. معمولاً افرادی که به طور ژنتیکی مستعد این عارضه هستند، دچار فرورفتگی سطح پوست می‌شوند. ابتدا برای ریشه‌کن کردن جوش باید دارو مصرف کرد و بعد، از لیزر برای رفع جای جوش‌ها استفاده نمود. اگر جای جوش به صورت برجستگی‌ بوده و یا گوشت اضافی داشته باشد، می‌توان با تزریق کورتون همراه با لیزر «PDL» در طی جلسات مختلف اقدام به رفع برجستگی‌ها نمود. لیزر درمانی نتیجه بسیار سریعی دارد و آسیبی هم به پوست نمی‌رساند. گاهی اوقات جوشگاه‌های عمیق را فقط باید با عمل جراحی برداشت و در مواقعی که جای جوش بسیار عمیق است، از پیوند پوست استفاده کرد و از پشت گوش به ناحیه فرورفته پوست پیوند زد. یکی از علل پیدایش جوش‌ها، درست عمل نکردن کبد و غدد زیرپوستی است؛ بنابراین بهتر است ابتدا علل ایجاد جوش را کشف کرده و سپس اقدام به برطرف کردن آن نمود. روش‌های فوق برای رفع لکه ها و آثار باقیمانده از جوش‌ها در مواقعی توسط پزشک متخصص به کار گرفته می‌شوند که جای جوش‌هابسیار عمیق باشد و فرد را دچار ناراحتی‌های بسیاری کند.

برخی از آثار جوش‌ها را می‌توان در خانه و با استفاده از برخی داروهای گیاهی برطرف نمود؛ مثلاً:
آب غوره، گلاب و یا سرکه با روغن گل سرخ را روی پوست خود بمالید، سپس دوش گرفته و سطح پوست تان را بشویید. آبلیمو را با پنبه روی پوست‌تان بمالید و بگذارید خشک شود. در صورت سوزش آن را با کمی آب و یا گلاب رقیق کنید. این کار را هفته‌ای چهار بار انجام دهید. یا اینکه کمی پودر صندل و گلاب را با چند قطره آبلیمو ترکیب کنید و روی صورت و گردن بمالید و اجازه دهید خشک شود؛ سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید. این‌کار را هفته‌ای دو بار انجام دهید. نکته بسیار مهم برای رفع لکه‌های آکنه، مصرف بسیار زیاد آب است تا به روند رشد پوست جدید کمک کند.

استفاده از آلوئه ورا
گفته می‌شود که تأثیر استفاده از ژل آلوئه‌ورا روی پوست فوق‌العاده است و به جرأت می‌توان گفت که بهترین راه برای رفع جوش‌ها و آثار باقیمانده از آنهاست. آلوئه‌ورا سرشار از ویتامین‌ها، آمینواسیدها، اسیدهای چرب و پلی‌ساکاریدهاست. به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه ژل گیاه آلوئه‌ورا را روی پوست خود بمالید تا پوست‌تان هم نرم‌تر شود، هم سفیدتر و از همه مهم‌تر جای جوش‌ها و لکه‌ها کم کم از بین بروند. آلوئه ورا یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده است و به پوست کمک می‌کند تا اکسیژن بیشتری دریافت کند.
روش تهیه لوسیون خانگی آلوئه‌ورا:
آب آلوئه‌ورا را بگیرید و کمی آب معمولی به آن اضافه کنید و روی سطح پوست‌تان بمالید. اگر بعد از شامپو زدن موها، این محلول را روی موهای‌تان بمالید و کمی بعد آن را بشویید، خارش پوست سر و ریزش موها و خاکستری شدن آنها تا حدود زیادی درمان می‌شود. آلوئه‌ورا یکی از باارزش‌ترین گیاهان است که سرشار از ویتامین‌ها و ترکیباتی به نام ساکاریدها می‌باشد که نوعی داروی ضدعفونی‌کننده آکنه، اگزما و گزنه به شمار می‌روند. این گیاه خاصیت ضدالتهابی دارد و از التهابات پوستی می‌کاهد، بافت‌های پوستی را ترمیم می‌کند و جوش‌ها را از بین می‌برد، انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد و پوست را نرم و شاداب می‌کند. شستن صورت و موها با محلول آلوئه‌ورا، نوشیدن آب آلوئه‌ورا یا ماساژ صورت به مدت ۵ دقیقه با آن، می‌تواند مواد مغذی را به پوست برساند و ما را از خواص بیشمار آلوئه‌ورا بهره‌مند سازند.

توصیه
دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو

متاسفانه بعد از بهبود جوشهایم جای آنها به صورت قرمزی باقی مانده است برای درمان آنها چه کاری باید انجام دهم؟
جوش صورت شایعترین بیماری پوستی جوانان است که از دسته بیماری‌های التهابی به شمار میرود. بعد از درمان جوش صورت به دلیل التهاب پوستی و باز شدن رگ‌های محل قرمزی باقی می ماند. برای درمان این قرمزی پزشکان داروهای ضد قرمزی و التهاب تجویز می‌کنند البته برای از بین رفتن کامل قرمزی بعد از جوش چند ماه درمان لازم است. روش دیگری که در از بین بردن قرمزی بعد از جوش بسیار موثر است لیزر می‌باشد. لیزرهای خاص با ارسال طول موج مشخص باعث کاهش التهاب و بسته شدن رگهای گشاد شده می‌شوند. ویژگی مهم لیزر عملکرد سریع آن است به طوریکه با انجام یک تا سه جلسه لیزر قرمزی به طور کامل از بین می‌رود. از طرف دیگر لیزرهای به کار رفته برای درمان قرمزی پوست هیچ آسیبی به پوست نمی‌زند و صرفاً محل لیزر برای چند روز کمی تیره می‌شود. لیزر جای جوش حتماً باید توسط متخصص پوست انجام شود.ترکیب استفاده از دارو و لیزر نیز اثری بیش از هر کدام به تنهایی دارد

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 75 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

دکوراسیون زیبا

همنشینی رنگها
در این بخش، طراحان دکور به شما کمک می‌کنند تا با انواع رنگ‌ها و ترکیب آنها با یکدیگر آشنا شوید. قراردادن طیف‌های رنگی متنوع در کنار یکدیگر و خلق دکورهای جذاب، ایده‌های بسیاری به شما می‌دهد.

صورتی، بنفش سیر و سبز لیمویی
استفاده از رنگ بنفش برای دیوارهای کتابخانه، باعث می‌شود فضا بسیار دنج و آرام‌بخش شود. بهتر است رنگ صورتی برای دیوارهای اتاق نشیمن انتخاب شود و برای درها نیز از رنگ سبز لیمویی استفاده کنید. در این صورت بهترین حالت این ترکیب رنگ را خواهید داشت.

طیف‌های رنگ طوسی
استفاده از رنگ‌های طوسی به صورت سفید روشن همراه با کمی رنگ آبی روشن می‌تواند فضای رویایی را برای اتاق شما خلق کند. به طوری که اگر دیوارها را با طوسی ملایم و براق و رادیاتورها را با رنگ نوک مدادی (طوسی‌سیر) رنگ‌آمیزی کنید، بهترین حالت برای این ترکیب رنگ خلق می‌شود.

طوسی، صورتی زرد و سبز
دیوارها از نظر کاربرد و شرایط قرار گرفتن، حالات مختلفی دارند. برای دیوارها بر حسب موقعیتی که دارند باید از یک رنگ خاص مناسب با شرایط استفاده کرد. برای مثال دیواری که پشت آباژور قرار گرفته باید طوسی رنگ شود. دیواری که در آن قفسه کتاب‌ها قرار دارد بهتر است با رنگ صورتی نقاشی شود (اگر روی دیواری تابلوی هنری قرار دارد آن دیوار باید به رنگ زرد باشد). همچنین دیواری که شومینه در آن واقع شده اگر به رنگ سبز مایل به آبی رنگ شده باشد زیباتر است .

صورتی و سفید
دیوارها را با رنگ صورتی نقاشی کنید و برای چهارچوبها، سقف و وسایل، رنگ سفد را برگزینید. حاصل، فضایی زیبا و خوش‌رنگ خواهد شد

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 236 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

زندگی مشترک

شاید مهم‌ترین اتفاق زندگی هر فرد ازدواج او باشد. زمانی که یک زندگی مشترک شروع می‌شود، زن و شوهر در موقعیت خاصی قرار می‌گیرند که قبلاً آن را هرگز تجربه نکرده‌اند و هر دو در ابتدای کار بی‌تجربه و مبتدی هستند. بسیاری اوقات همین بی‌تجربگی باعث بروز تنش‌ها و اختلاف‌های بین همسران می‌شود. متاسفانه خیلی از زوج‌ها پس از گذشت چند سال و با داشتن فرزند باز هم با هم اختلاف دارند و زندگی پرتنش و آزار دهنده‌ای را سپری می‌کنند. در ابتدا آنها یکدیگر را دوست داشتند، قول و قرار‌هایی با هم گذاشتند و عهد کردند که به آنها پایبند بمانند. حالا مدام تحت استرس و فشار عصبی هستند و زیر این فشار فرسوده و خسته و درمانده شده‌اند. مسأله اینجاست که آنها حتی نمی‌دانند مشکلی که پیش آمده چیست و چرا همسری که عاشقانه دوستش داشتند، حالا به موجودی ناراحت‌کننده تبدیل شده که حتی گذراندن روزی با او هم آزاردهنده است.

آنها می‌دانند که یک جای کار می‌لنگد، ولی نمی‌دانند این مشکل از کجاست و کجای کارشان اشتباه است. شاید بارها برای پیدا کردن این نقطه مجهول با هم به گفت و گو هم نشسته باشند، ولی هربار یکی یا هردوی آنها برآشفته می‌شود و گفت و گویی که قرار بود سازنده و نتیجه‌بخش باشد، بی‌حاصل پایان می‌یابد و کدورت و تنش میان آن دو نفر را بیشتر می‌کند. در اینجاست که باید از یک مشاور کمک بخواهند تا کمک‌شان کند و به جای اینکه از اول سراغ کوتاه‌ترین و بدترین راه یعنی طلاق بروند، با توجه به راهنمایی‌های او زندگی مشترک‌شان را نجات دهند.

البته در بسیاری اوقات اگر این فرد یک فرد عادی از اطرافیان آنها باشد، مراجعه به او سودی نخواهد داشت. در این موقعیت کمک یک حرفه‌ای مورد نیاز است. در ضمن، درخواست کمک و مشاوره باید بموقع باشد و نگذارند کار به جایی برسد که دیگر کاری نتوان کرد. باید همان زمانی که اولین نشانه‌‌های بروز مشکل را می‌بینند و متوجه می‌شوند یکی از آنها از وضع کنونی راضی نیست، دست به کار شوند و کمک حرفه‌ای درخواست کنند. اکثر مواقع مشکلاتی که بین زوج‌ها ایجاد می‌شود، به خاطر این است که زن و شوهر نمی‌توانند درست با هم ارتباط برقرار کنند. در واقع، آنها نمی‌توانند به حرف‌های هم گوش دهند و مهارت گوش دادن موثر را ندارند و نمی‌توانند منظور‌شان را درست به هم تفهیم کنند.

مطالعه کتاب‌ها و مقالاتی درباره ازدواج موفق، ارتباط موثر، روابط بین زوج‌ها و مسائلی از این قبیل هم می‌تواند به شما و همسرتان کمک کند تا گره کور زندگی‌تان را باز کنید و ابرهای تیره‌ای را که بر روابط شما سایه افکنده‌اند، کنار بزنید. مهم است که فرد یا منبعی که به آن مراجعه کرده‌اید، حرفه‌ای باشد و بر پایه علایق و گرایش‌های شخصی راهکار ارائه ندهد. او باید بی‌طرفانه موضوع را بررسی و از هر گونه قضاوت و پیشداوری خودداری کند.
همه در روز عروسی بسیار شادند و دوران ماه عسل هم اکثرا به خوبی سپری می‌شود؛ ولی گاه بعضی از زوج‌ها نمی‌توانند در زیر یک سقف با هم درست رفتار کرده و زندگی پربار و بدون تنشی را سپری کنند. به راستی چه اتفاقی می‌افتد که چنین حالتی به وجود می‌آید؟
در اینجا نکاتی برای استحکام بخشیدن به زندگی مشترک مطرح می‌شود:
زوج‌های موفق مسائل‌شان را مستقیم مطرح می‌کنند
زمانی که شما دوران پیش از ازدواج یا نامزدی را می‌گذرانید، انتظاراتی از همسر آینده‌تان دارید که با انتظارات‌تان در زیر یک سقف تفاوت دارد. مثلا ممکن است در دوران نامزدی شوهر دانشجو باشد، ولی حالا که زندگی مشترک شروع شده، همسرش انتظار دارد برای گذران زندگی‌شان درآمد کافی داشته باشد. زوج‌های موفق پیش از اینکه عروسی کنند و زیر یک سقف بروند، به صراحت درباره انتظارات‌شان از یکدیگر با هم گفت و گو می‌کنند. هرگز در این موقعیت رو دربایستی نکنید و همه خواسته‌ها و انتظارات‌تان را مطرح کنید. هرگز با این فکر که پس از ازدواج همسرتان مطابق میل شما رفتار خواهد کرد، ازدواج نکنید؛ چون در بسیاری مواقع این طور نیست. همین سهل‌انگاری می‌تواند بنای تنش و فشار عصبی را در زندگی بگذارد. گاهی اوقات هم یکی از همسران به خواسته دیگری تن می‌دهد؛ ولی این موافقت اجباری موجب احساس سرخوردگی در او می‌شود و حس می‌کند زیر سلطه همسرش قرار گرفته و مورد ظلم واقع شده است و همین باعث تیرگی روابط می‌شود.
زوج‌های موفق استقلال فردی خود را حفظ می‌کنند
هر قدر هم که شما پیش از ازدواج مستقل بوده باشید، ازدواج، شما را به همسرتان وابسته می‌کند؛ چرا که زندگی‌تان از زندگی شخصی به زندگی مشترک تغییر کرده‌ است. این وابستگی به خصوص اگر شما صاحب فرزند شده باشید بیشتر هم خواهد شد. ولی زوج‌های موفق می‌دانند که هرقدر هم زوجی یکدیگر را دوست داشته باشند و به یکدیگر عشق بورزند، هرکدام برای خود حریم شخصی دارد و شرط دوام ازدواج این است که هرکدام به حریم و زندگی شخصی دیگری احترام بگذارند. اگر زوج‌ها مدام بگویند ” ما‌” و برای خود من” قائل نشوند، از سرگرمی‌ها و علایق ” من “، ناراحتی‌های ” من” و مشکلات ” من” صحبت نکنند، علاقه‌ای که بین آنها وابستگی ایجاد کرده است، به مرور زمان کمرنگ خواهد شد؛ چرا که حس می‌کنند مدام وقف خانواده و همسرشان هستند و خودشان نادیده گرفته شده مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند و موجودیت شخصی خود را از دست داده‌اند. همین احساس در درازمدت می‌تواند به سرد شدن روابط بین زوج‌ها بینجامد.
زوج‌های موفق یکدیگر را در اولویت قرار می‌دهند
پیش از ازدواج و در دوران نامزدی، همسران جوان مدام به یکدیگرتعارف می‌کنند. وقتی به رستوران می‌روند، یکی صندلی را برای دیگری بیرون می‌کشد، اول غذا را به او تعارف می‌کند، در اتومبیل را برایش باز می‌کند و به حرف‌هایش با دقت گوش می‌دهد؛ ولی پس از ازدواج، انگار این رفتارها فراموش می‌شود و مانند کار، بچه، اتومبیل و بر همسر اولویت پیدا می‌کنند. همسران موفق یکدیگر را در اولویت اول قرار می‌دهند. البته منظور ما این نیست که زن و شوهر رفتاری تمام رسمی با یکدیگر داشته باشند و یکی مدام برای دیگری در اتومبیل را باز کند! بلکه منظور این است که به حرف‌های همسرشان علاقه نشان می‌دهند، او را جدی می‌گیرند و در مقابل دیگران با کلمات احترام‌آمیز با او صحبت می‌کنند. به عبارت دیگر، آنها هیچ وقت یکدیگر را سرسری نمی‌گیرند و از کنار افکار، حرف‌ها، احساسات، علایق و مشکلات یکدیگر به سادگی نمی‌گذرند.
زوج‌های موفق صبورند و قادرند تعارضات بین خود را حل کنند
همیشه بین دو نفری که زیر یک سقف زندگی می‌کنند، تفاوت عقیده و سلیقه پیش می‌آید و گاهی اوقات این تفاوت‌ها باعث دردسر و تنش هم می‌شوند. در این حالت زوج‌ها دو رفتار را در پیش می‌گیرند: یا تحمل کرده سعی می‌کنند تعارض به وجود آمده را حل کنند و یا تحمل نمی‌کنند و فورا به آخرین راه فکر می‌کنند و با فکر کردن به جدایی، دست از تلاش می‌کشند و امید به بهبود اوضاع و حل مشکل را از دست می‌دهند. البته اشتباه نکنید تحمل اعتیاد، خشونت و همسرآزاری درست نیست و نباید تحمل این شرایط ظالمانه را با صبر و بردباری اشتباه کرد؛ ولی اگر همسر شما فقط کاری را انجام می‌دهد که مطابق میل شما نیست یا عقیده‌ای مخالف عقیده شما دارد، باید تلاش کنید تا به تفاهم برسید.
زوج‌های موفق به روابط جنسی اهمیت می‌دهند
زوج‌هایی که زندگی پایدار و موفق دارند، همیشه روابط جنسی با همسر‌شان را حفظ می‌کنند و آن را زنده نگه می‌دارند؛ چون این میل پس از گذشت چند سال از ازدواج کمرنگ خواهد شد و همین کیفیت زندگی مشترک را پایین می‌آورد، ولی همسرانی که با شادی و موفقیت کنار هم زندگی می‌کنند، از اهمیت این رابطه باخبرند.
همسران موفق در کنار هم با تغییرات کنار می‌آیند
پس از گذشت چندین سال از ازدواج، همسر شما همانی نیست که در گذشته به دست او حلقه ازدواج کرده‌اید؛ بلکه به خاطر حوادث گوناگونی دارای شخصیتی متفاوت از پیش است. در واقع خود شما هم چنین شده‌اید. زوج‌های موفق می‌دانند که اکنون شرایط فرق کرده‌ است و همسرشان دیگر همان آدم قبلی نیست و قواعدی که با هم برای زندگی خانوادگی‌شان وضع کرده بودند باید تغییر کند. برای اینکه زندگی همچنان پایدار بماند و به خوشبختی خانواده آسیبی نرسد، باید هر دو انعطاف‌پذیر بوده خودشان را با شرایط جدید وفق دهند و قوانین جدیدی برای زندگی مشترک‌شان وضع کنند.
زن و شوهر‌های موفق، مراقب زندگی مشترک‌شان هستند
گاهی اوقات ممکن است شمایی که سال‌هاست زندگی خوبی با همسرتان دارید، فکر کنید که زندگی خوشبخت شما تا ابد دوام خواهد داشت و هیچ چیز نمی‌تواند رابطه پایدار شما را خدشه‌دار کند. ولی این را بدانید که تغییرات آهسته و پیوسته شرایط و صدمه‌های جزئی وارد آمده به زندگی که طی سال‌ها روی هم انباشته می‌شوند، می‌توانند پایدار‌ترین عشق‌ها را هم نابود کنند. برای پیشگیری از چنین اتفاق دردناکی باید هر چند وقت یکبار با همسرتان بنشینید و زندگی و شرایط کنونی را مرور کنید و ببینید که کجای زندگی مشترک‌تان هستید با این گفت‌وگوها از احساسات یکدیگر باخبر شده و مطمئن خواهید شد که هر دو از زندگی‌تان راضی هستید. هرگاه یکی از شما ناراضی باشد یا به مشکلی در رابطه‌تان برخورده باشید، باید برای برطرف کردن آن تلاش کنید. به این ترتیب مشکلات روی هم انباشته نمی‌شوند و رابطه شما از گزند آسیب‌ها در امان خواهد بود. اگر دیدید که نمی‌توانید از پس حل مشکل برآیید، حتما از یک فرد حرفه‌ای کمک بخواهید و برای درخواست کمک خجالت نکشید. یادتان باشد که اگر این کار را پشت گوش بیندازد ممکن است بی آنکه خود بفهمید، جلوی میز دادگاه و برگه‌های طلاق قرار گیرید. اگر ازدواج کردن مشکلاتی داشته باشد، حفظ زندگی مشترک بسیار دشوار‌تر است. مهارت زندگی در کنار یک فرد دیگر که خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد، نیازمند داشتن مجموعه مهارت‌هایی است که مهم‌ترین جزء این مجموعه هنر ارتباط برقرار کردن با دیگران است. اینکه چطور بتوانیم گوش دهیم، بفهمیم و بفهمانیم، نتیجه بگیریم و شرایط نامناسب را به بهترین وجه به نفع خود و همسران تغییر دهیم، تنها چند مورد از هنر‌هایی است که برای دوام یک زندگی مشترک لازم‌اند. بخشی از این مهارت‌ها می‌توانند پیش از ازدواج به دست آیند و بخشی دیگر تنها در حین زندگی مشترک کسب خواهند شد. کسب این مهارت‌ها خود هنر دیگری است که نبودش شرایط را برای زوج‌ها سخت خواهد کرد

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 101 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

پاهای زیبا

ترک خوردن پاشنه پاها نشان‌دهنده این است که به اندازه کافی به آنها توجه نمی‌شود. این ترک‌ها خطوط بریده منظمی هستند که معمولاً روی لایه سطحی پوست ایجاد می‌شوند، اما گاهی اوقات عمیق‌تر شده و به لایه میانی پوست نیز سرایت می‌کنند و فرد دچار درد در ناحیه‌های ترک‌خورده می‌شود. با افزایش فشار روی پا، پوست پا کم‌کم پهن‌تر می‌شود. اگر پوست کناره‌های پا خشک باشد، ترک می‌خورد. ترک پا، کمبود روی و اسیدچرب امگا۳ را نشان می‌دهد. این ترک‌ها ممکن است در سایر نواحی پوست بدن نیز ظاهر شوند، اما شایع‌ترین بخش‌ها، کناره‌های پاشنه پا و زیر انگشت شست پا هستند. خشکی پوست علت اصلی ترک پاشنه پا و علت عمده دیگر آن کلفت شدن و پینه پوست اطراف پاشنه پاست.

معمولا مشکلات مربوط به پاها، ترک پاشنه پا، میخچه و سایر بیماری‌ها نادیده گرفته می‌شوند؛ در حالی که به راحتی می‌توان آنها را درمان کرد. ترک پا معمولاً عارضه‌ای بدون درد است؛ مگر آنکه این ترک‌ها عمیق‌تر شوند و به بخش میانی پوست سرایت کنند که این حالت علاوه بر دردناک بودن، دچار خونریزی نیز می‌شوند. در چنین مواقعی خطری که فرد را تهدید می‌کند، عفونت نواحی ترک‌خورده است. افراد مبتلا به دیابت و همچنین ضعف سیستم دفاعی بدن در اثر کهولت سن و بیماری، منجر به ترک‌های شدید پا می‌شوند.

علا ئم
ترک‌ها‌ی پا که نشان‌دهنده فعالیت نادرست درونی و استفاده نادرست خارجی هستند، با نشانه‌های زیر بروز می‌کنند:
سرخ شدن و پوسته پوسته شدن: معمولا نخستین علامت پاشنه ترک‌خورده و خشک، سرخ شدن و پوسته پوسته شدن آن است که غالباً نادیده گرفته می‌شود تا اینکه بدتر شود. پوست‌های خشک بیشتر مستعد عفونت هستند و درمان سریع آنها لازم است.
پوسته‌ پوسته شدن و ترک خوردن: این علامت معمولاً در پی علامت قبلی ظاهر می‌شود. پوست انداختن پاشنه پا و ترک خوردن آن را باید به سرعت درمان کرد. بهترین روش برای برداشتن پوست مرده سطح کف پا استفاده از یک قیچی کوچک است که با آن پوست مرده را به دقت و به آرامی از سطح پوست جدا کنید.
خارش پوست: خارش پوست در اثر جمع شدن و کوچک‌تر شدن لایه بیرونی ایجاد می‌شود. این جمع‌شدن شدید پوست باعث کشیده شدن پوست زیرین می‌شود و با خارش همراه است. بنابراین باید خود را از شر پوست مرده لایه بیرونی نجات داده و درمان‌های لازم برای رفع ترک‌های پاشنه پا را انجام دهید.
خونریزی و ترشح ترک‌ها: خونریزی و ترشح را می‌توان شدیدترین مشکل مربوط به پاشنه پا تلقی کرد که نشان می‌دهد ترک‌ها نه تنها روی لایه بیرونی، بلکه روی بافت لایه زیرین نیز اثر گذاشته‌اند و فرد در معرض خطر عفونت است. استفاده از کفش‌ها و جوراب‌های تنگ وضعیت را تشدید می‌کنند.

دلایل

خشکی و پینه بستن پوست در نواحی اطراف پاشنه پا سر پا ایستادن به مدت طولانی در محل کار یا خانه کفپوش‌های زبر و خشن سطح خانه وزن سنگین که به ناحیه پاشنه پا فشار می‌آورد و عدم انعطاف‌پذیری پوست باعث می‌شود این فشارها منجر به ترک‌خوردن پاشنه پا شود. استفاده از کفش‌های پشت باز و صندل بیماری‌ها و اختلالات مربوط به پا، پسوریازیس، اگزما، بیماری تیروئید، دیابت و سایر مشکلات پوستی استفاده مکرر از آب، خصوصاً آب روان که موجب از بین رفتن روغن طبیعی پوست شده و پوست خشک و زبر می‌شود. قرار گرفتن به مدت طولانی در محیط‌های مرطوب مثل حمام افزایش خشکی پوست یعنی کاهش خاصیت کششی پوست که با افزایش سن و سال این خاصیت کاهش می‌یابد. تغییر حالت پا به هنگام راه رفتن عدم رعایت بهداشت کمبود ویتامین‌ها، املاح و روی

درمان
برخی درمان‌های خانگی برای از بین بردن ترک پا بسیار مؤثر هستند، اما در مواقعی که این درمان‌ها تأثیری نداشته باشند، باید از پزشک متخصص کمک گرفت. بعد از هر بار شستن پاها و خشک کردن، نواحی ترک‌خورده را روغن گیاهی مرطوب کننده بمالید. پماد، کرم و روغن مورد نظر را به مقدار زیاد روی پاها بمالید و بعد جوراب نسبتاً کلفتی به پا کنید. اگر این‌کار را هر شب انجام دهید، پس از چند روز نتیجه مورد نظر را به دست خواهید آورد.

بخش گوشتی یک موز رسیده را روی نواحی خشک و ترک‌خورده پاشنه پا بمالید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه در همان حالت بماند؛ سپس پاها را آب بکشید و خشک کنید. این روش بهترین راه برای درمان خشکی پاست.

می‌توانید مقداری پودر نارگیل و یک‌دوم آوکادو را نیز به موز اضافه کنید. آوکادو و نارگیل سرشار از روغن‌های اصلی و چربی‌های قابل حل در ویتامین‌ها هستند. این خمیر، چربی‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز را به پوست می‌رساند و آن را نرم و مرطوب می‌کند و ترک خوردن و خشکی آن جلوگیری می‌کند.

پاهای‌تان را به مدت ۱۰ دقیقه در محلول آبلیمو و کمی آب بگذارید. آبلیمو نوعی اسید ملایم و طبیعی دارد و می‌تواند پوست‌های مرده را از سطح پاها جدا کند. بهتر است بعد از آب کشیدن پاها با یک مسواک بسیار نرم و یا سنگ پا، پوست‌های مرده را از کف پاشنه پا جدا کنید.
هر روز بعدازظهر یا شب‌ها پاهای‌تان را به مدت ۱۵ دقیقه داخل محلول آب و صابون قرار دهید؛ سپس آنها را بشویید و خشک کنید. کمی وازلین (یک قاشق چایخوری) را با آب یک عدد لیمو ترکیب کنید و روی نواحی ترک‌خورده پاشنه پاها بمالید تا کاملاً جذب پوست شود. این‌کار را تا وقتی انجام دهید که شاید نخستین تغییرات در بهبود ترک‌ها باشید. بهتر است این کار را قبل ازخواب انجام دهید و بعد از آن جوراب پشمی به پا کنید و بخوابید.
استفاده از روغن پارافین و ترکیب آن با مقدار کمی روغن بادام نیز یک ترکیب فوق‌العاده برای رفع ترک‌ها و خشکی پاشنه پاست.
برای آنکه به طور کامل از شر ترک‌های پاشنه پا راحت شوید، باید پاشنه پاهای‌تان را لایه‌برداری کنید. نیازی به استفاده از لایه‌بردارهای قوی نیست، بلکه می‌توانید از یک لایه‌بردار خانگی مثل عسل، سرکه سیب و آرد برنج استفاده کنید. برای این منظور چند قاشق عسل را به آرد برنج اضافه کنید و بعد سرکه سیب را بیفزائید تا خمیر نرمی به دست آید. اگر خمیر خیلی سفت بود، مقداری روغن زیتون یا روغن بادام به آن اضافه کنید. این خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه روی پاشنه پاها بمالید و پاها را کمی ماساژ دهید. سرکه سیب باعث از بین رفتن پوست‌های مرده می‌شود. عسل و روغن زیتون نیز همانند مرطوب‌کننده‌ای طبیعی عمل می‌کنند و موجب نرم شدن پاشنه پا می‌شوند.
بیشتر کرم‌های مخصوص ترک پا که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند، حاوی مواد شیمیایی هستند و ممکن است پوست را تحریک کرده و وضعیت ترک‌ها را بدتر کنند. برای این منظور بهتراست خودتان دست به کار شوید و یک کرم دست‌ساز خانگی با استفاده از روغن زیتون، چند قطره روغن لیمو و یا روغن سنبل تهیه کنید. این روغن‌ها را داخل ظرفی با هم ترکیب کنید و کمی آب به آنها بیفزایید و در مواقع نیاز روی ترک‌های پاشنه پا بمالید.

رژیم غذایی

ترک‌های پا در اثر کمبود ویتامین‌ها، املاح، روی و اسیدهای چرب امگا ایجاد می‌شوند؛ بنابراین داشتن یک برنامه غذایی سرشار از ویتامین‌ها، املاح و روی ضروری است. اسیدهای چرب امگا ۳ به خودی خود در بدن تولید نمی‌شود و باید از طریق غذاها و مصرف مکمل‌ها آنها را تأمین کرد.
ویتامین‌ها: ویتامین E در روغن‌های گیاهی، سبزیجات، غلات، حبوبات و آجیل یافت می‌شود.
املاح (شامل کلسیم و آهن):

۱-کلسیم: در شیر، پنیر، ماست، شیرسویا، آب معدنی، بستنی، ماهی کنسروی، آبمیوه‌ها، غلات و براکلی یافت می‌شود.

۲- آهن: در غلات، تخم‌مرغ، سبزیجات و لوبیاها، گوشت، مرغ و ماهی وجود دارد.

۳- روی: مرغ، خرچنگ، لوبیاها، ماست، برنج قهوه ای و اسپاگتی سرشار از روی هستند.
۴- اسیدهای چرب امگا ۳: در ماهی‌های آب‌های سرد، بذر کتان و دانه‌ها یافت می‌شود.

مراقبت
همواره پاهای خود را تمیز نگاه دارید و آلودگی‌ها را از سطح آنها پاک کنید.
به طور مرتب پاها را ورزش دهید. گاهی اوقات پاها را داخل وان آب گرم و سرد قرار دهید تا نرم‌تر شوند. در صورت نیاز از مرطوب‌کننده برای پاها استفاده کنید. تا جایی که ممکن است پای برهنه راه نروید.
در محیط‌های مرطوب بیشتر مراقب پاهای‌تان باشید. هفته‌ای یک‌بار پاها را در آب گرم قرار دهید تا جریان خون در آنها بهبود یابد. بعد از دوش گرفتن و خشک کردن پاها به کف پاها مرطوب‌کننده بمالید. هر روز صبح پاهای‌تان را به مدت کوتاهی ماساژ دهید

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 61 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

شکست

چه مقدار یا چه شدتی از شکست لازم است؟مایکل لبوتیز، استاد دانشگاه کلمبیا، می‌گوید: بدون وجود آزمون و خطا بچه ها بسیار آسیب‌پذیر خواهند شد؛ ولی در عین حال شکست‌های بسیار شدید و بیرحمانه نیز آسیب روحی شدیدی به آنها می‌زند. پس کار والدین این ا‌ست که کودکان را در معرض شکست‌های متعادل قرار دهند.
مایکل آنجر، مسؤول پروژه بین المللی «بهبودی بعد از شکست» در دانشگاه دالاس می‌گوید: همیشه مراحل حساسی وجود دارند که ما باید خود را در آن بالا بکشیم که چندان هم دور از ذهن نیستند. ما نمی توانیم به یک کودک بگوییم که خودت به تنهایی شنا یاد بگیر؛ اما می‌توان رفته‌رفته او را وارد مراحل یادگیری شنا کرد. به کودکان اجازه دهید که حس شادی را تجربه کنند؛ همچنین تجربه لحظات استرس‌زای قابل کنترل و معمول نیز لازم است. همین جا‌ست که ما یاد می‌گیریم چگونه مشکلات را حل کنیم و در مقابل استرس‌های بزرگ بایستیم. کمی تفکر در این زمینه می‌تواند تغییرات زیادی در ما ایجاد کند. اگر این مطلب برای ما روشن نشود، شکست، کمکی به ما نخواهد کرد.

گاهی شکست بارها تکرار می‌شود و علی رغم نیت خوب و راه‌حل‌های مطمئن به شکست‌های متمادی منجر می‌گردد. اما بهترین نتیجه‌گیری از این شکست‌ها این است که به ما شانس دیگری برای شروع مجدد می‌دهند. افزون بر این، شکست باعث می‌شود که ما از غار بیرون آمده و وارد دنیای سایر آدم‌ها شویم و برنامه‌ریزی کنیم که چطور شادی کمتری را از دست دهیم.
۹ روش برای رویارویی بهتر با شکست:
۱- تکلیف خود را روشن کنید
استیو برگل می‌گوید: بیشتر آدم‌ها بعد از شکست از جنبه طنز به آن نگاه می‌کنند. آنها می‌دانند که چه زمانی با اتفاقات به طور جدی برخورد کنند. هنگام برخورد با موانع، اغلب ما از شکست می‌ترسیم که همین باعث بدتر شدن وضعیت می‌شود؛ زیرا چیزی وجود دارد که مانع از بهترین عملکرد ما می‌‌گردد؛ پس نمی توانیم بگوییم که شکست خوردیم!
«من می‌میرم اگر تو المپیک برنده نشوم.» این مردن به خاطر دادگاهی است که قرار است تشکیل شود؟ یا از روی خجالت و شرمندگی است؟ این جا منظور از مردن، مردن واقعی نیست، بلکه فشاری است که در اثر استرس ایجاد می‌شود. ما احساس می‌کنیم با این حس به دنیا آمده‌ایم، ولی اگر طرز فکر خود را تغییر دهیم و موضوع را برای خودمان روشن کنیم، می‌بینیم این‌طور نیست. این حس فقط در لحظه شکست ایجاد می‌شود و با گذشت زمان تبدیل به یک داستان سرگرم‌کننده می‌گردد.
۲- به یک گروه ملحق شوید
«میسری» شرکتش را بسیار دوست دارد. فقط نگاهی کوتاه به تعداد افراد رو به رشد سایتش این را نشان می‌دهد. حداقل حدود پانزده میلیون نفر عضو گروه فیس بوک هستند. وقتی مونتزیال سیلون هنری، موسس گروه فیس بوک، برای اولین بار شرکتش را افتتاح کرد، گروهش را گروه بازگشت به زندگی نامید. بعد از ایجاد مشکل در قسمت نرم افزاری، در کار شرکت اختلال به وجود آمد و تازه دردها و سرزنش‌ها شروع شد. هنری می‌گوید: دنبال کسی می‌گشتیم که او را سرزنش کنیم. اشتباه از طرف چه کسی می‌توانست باشد؟ کارکنان حس می‌کردند خانه‌شان را از دست داده‌اند. سپس اتفاق جدیدی افتاد. آنها خواستند خود را از این مخمصه نجات دهند، بنابراین تصمیم گرفتند روی این موضوع تمرکز کنند و شروع کردند به کم کردن خرج‌های اضافی شرکت و طرح یک استراتژی برای شرایط سخت، که بهتر است این طرح را «شکست خوش‌بینانه» بنامیم.
۳- احساس گناه کنید، ولی خجالت نکشید
ریچارد رابینز، روانشناس دانشگاه کالیفرنیا در دویس می‌گوید: فرق بین گناه و خجالت، دلیل اصلی شکست است. گناه می‌گوید این چیزی است که من انجام داده‌ام. ولی حس خجالت می‌گوید شکست اتفاق افتاد، چون من این‌طوری هستم. در این صورت شما انتظار شکست را دارید و تلاشی برای رد آن نمی‌کنید. اما چرخه یادگیری نیز شکسته می‌شود و کمکی به شما نمی‌کند. به جای این تفکر که شکست به خاطر من است، فکر کنیم من آدم خوبی هستم که کار اشتباهی انجام داده ام و از آن می‌توانم یاد بگیرم. اگر فرضیه شما در مورد شکست این باشد که آن اشتباه من بود، این امکان وجود دارد که آن شکست را بررسی کنید و ببینید چه چیزهایی از طرف شما درست نبود که این اتفاق منفی افتاد. از طرف دیگر، اگر فکر کنید که هرگز ربطی به من نداشت، باز شما را آشفته می‌کند؛ زیرا باید بدانید که خودتان چکار می‌توانید بکنید و چه می‌آموزید.
۴- خوش بین باشید
کارن ری ویچ، روانشناس دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید: هفت مهارت لازم برای بهبودی بعد از شکست وجود دارد که عبارتند از: هوشیاری نسبت به احساسات، کنترل روی خود، چندبعدی فکر کردن، انتقال افکار، اعتقاد به خود برای حل مشکلات، خطرپذیر بودن و خوش‌بینی که از همه مهم‌تر خوش‌بینی است. هملت می‌گوید: هیچ چیز بد و خوبی وجود ندارد، این افکار ماست که به آن برچسب بد و خوب می‌زند؛ مثلاً توجه مثبت و امیدوارانه به جهان و ایجاد موفقیت‌هایی که شکست کمترین ضربه را وارد کند. مارتین سلیگمن بر این باور است که کلید بهبودی بعد از شکست، انعطاف‌پذیری و افزایش میزان انتخابات در زمینه‌های مختلف می‌باشد. باید تصور کنید که ذهن شما مثل یک دادگاه است و تفکرات منفی هم مورد بازخواست قرار می‌گیرند. شما می‌توانید این تفکرات را رد کنید و باید هم رد کنید.
۵- نپرسید که دنیا چکار می‌تواند برایتان انجام دهد
این شما هستید که آزادید هر کاری که دوست دارید برای معنادار کردن زندگی‌تان بکنید. اگر مجبور نیستید که پول در آورید، پس فکر کنید که چطور می‌توانید به دیگران سرویس بدهید؟
مدیر فروش شرکت رادیویی ارگان، به طرز ناباورانه‌ای از شرکت اخراج شد، ولی با جستجو برای کار جدید به این نتیجه رسید که اخراجش یک هدیه بود. او همیشه در این فکر بود که چطور می‌تواند سرویس خوبی بدهد، تا اینکه کار خوب و جدیدی پیدا کرد. او چند ماه بعد به عنوان داوطلب در یک پرورشگاه به نام مرکز بین‌المللی رویا مشغول کار شد. سفر کردن، ساده زیستن و انجام کارهای خوب و خالصانه برای کسانی‌که به او نیاز داشتند، باعث شد که بهترین ها برایش اتفاق بیفتد.
۶- انتظارات‌تان را نسبت به خودتان پایین بیاورید
جاناتان هایدت می‌گوید: وقتی ما موفق می‌شویم، ضامن انتظارات‌مان از دستمان در می‌رود؛ اما وقتی شکست می‌خوریم، این ضامن تحت کنترل ماست و کمتر می‌تازیم. برای همین است که شکست چیز خوبی است، چون دید مناسبی به ما می‌دهد که از خودمان به طور واقع‌بینانه انتظار داشته باشیم. گیلبرت بریم در کتابش از داستانی در مورد آرزوهای پدرش در یک روستا می‌نویسد. در جوانی پدرش دوست داشت محافظ جنگلی بزرگ شود تا احساس غرور کند؛ اما وقتی بزرگ‌تر شد، هدفش کوچک‌تر شد، تا جایی که تصمیم گرفت محافظ یک باغ گل شود! (البته با توجه به استانداردهای لازم). یک راه فرار از شکست این است که واقع‌بینانه بنگریم و هدف‌مان را در حد خودمان تنظیم کنیم. در این‌صورت به جای اینکه در آنچه مهارت نداریم شکست بخوریم، در آنچه مهارت داریم، موفق خواهیم شد.
۷- افسار را در دست بگیرید
جیم پنبیکر، روانشناس دانشگاه تگزاس، روی مهندسان میانسالی که کار خود را از دست داده‌اند تحقیق می‌کند. او می‌گوید: نوشتن وقایع روزانه کمک زیادی می‌کند تا با شکست کنار بیاییم. آنهایی‌که در مورد احساس و شکستشان می‌نویسند، شانس بیشتری برای دوباره کار پیدا کردن دارند، چون احساسات‌شان را بیرون می‌ریزند و روی کاغذ می‌آورند؛ بنابراین به جای اینکه خود را سرکوب کنند، اصلاح می‌‌کنند. نوشتن باعث می‌شود که تمام افکار معنادار شوند و ما با دید دیگری به شکست نگاه کنیم. همچنین مهارت‌های‌مان را یادآوری می‌کند. در نتیجه احساس می‌کنیم بهتر می‌توانیم گوش دهیم، خوش‌بین باشیم و کمتر خصومت‌جویی کنیم.
۸- خودتان را سرزنش نکنید
کارل دوک می‌گوید: سرزنش شما را تباه می‌کند. تحقیق روی کودکانی که در محیط‌های ناهنجار بودند، مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند یا والدینی افسرده دارند، نشان می‌دهد سرزنش باعث افسردگی شدید آنها شده است. سرزنش خود مهم‌ترین عامل ایجاد شکست در ابعاد مختلف زندگی است. هر چقدر بیشتر خود را سرزنش کنید، بیشتر افسرده می‌شوید و مشکلات‌تان بیشتر می‌شود. این چرخه‌ای نادرست است. کودکانی که متوجه می‌شوند این زندگی منفی تقصیر آنها نبوده و تحت کنترل آنها نیست، کمتر آسیب می‌بینند.
۹- عمل کنید
شکست انسی است برای دوباره شروع کردن و تغییر دادن شرایط؛ پس چرا نشسته‌اید؟

انسان ها شکست نمیخورند بلکه تنها تلاش کردن شان را متوقف می سازند

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 64 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

برنزه

احتمالا در این روزهای گرم و آفتابی مصرف‌کننده روزانه کرم‌های ضدآفتاب هستید و حتما این موضوع را هم می‌دانید که در استخر یا کنار ساحل جایی که اشعه خورشید بیشتر به شما می‌تابد باید هرچند ساعت یک‌بار کرم ضدآفتاب خود را تمدید کنید.شما می‌توانید با حرکاتی هوشمندانه از پوست خود در برابر صدمات ناشی از خورشید و سرطان پوست محافظت کنید. احتمالا در این روزهای گرم و آفتابی مصرف‌کننده روزانه کرم‌های ضدآفتاب هستید و حتما این موضوع را هم می‌دانید که در استخر یا کنار ساحل جایی که اشعه خورشید بیشتر به شما می‌تابد باید هرچند ساعت یک‌بار کرم ضدآفتاب خود را تمدید کنید تا از پوست شما محافظت کند. با عرض شرمندگی هنوز کرمی که بتواند در طول روز از پوست محافظت کند به بازار نیامده است اما با به کارگیری استراتژی مدرن شما می‌توانید پوست خود را برای مدتی طولانی از اشعه مضر خورشید دور نگه دارید و این خود‌به‌خود یک عادت خوب برای شما می‌شود تا در برابر خورشید ایمنی داشته باشید. در این مطلب ما به شما در مورد برخی بایدهای قدیمی و نتایج جدید در مورد این باورها می‌گوییم.

کرم ضدآفتاب کافی نیست

بایدهای قدیمی: نیم ساعت قبل از بیرون رفتن از کرم ضدآفتاب در طیف‌های روشن که spf آن‌ها حداقل ۱۵ است استفاده کنید.
بایدهای جدید: تنها کرم‌های ضدآفتاب کافی نیستند.
چرا؟ خورشید کلاژن و فیبرهای پوست شما را با اشعه‌های خود از بین می‌برد پس باید با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با spf 15 همراه با آنتی‌اکسیدان غنی شده‌، رطوبت را روی صورت خود حفظ کنید.
شما می‌توانید با خوردن چای‌سبز، سویا و حتی ویتامین C از حمله اشعه خورشید به پوست‌تان جلوگیری کنید. این‌ها به شما کمک می‌کنند تا پوستی شاداب داشته باشید و محافظت پوستی‌تان با ضدآفتاب‌ها تکمیل شود.
پیشنهاد بعدی: از کر‌م‌هایی استفاده کنید که آنتی‌اکسیدان قوی‌تر دارند یا مطمئن شوید که مرطوب‌کننده‌های مناسب در این کرم‌ها باشد تا بتواند روی پوست شما به خوبی بنشیند اما اگر کر‌م‌های قدیمی که استفاده می‌کنید تا کنون به پوست‌تان ساخته، همچنان از آن‌ها استفاده کنید.
اگر ساعت‌های طولانی کنار ساحل یا استخر را برای تابستان خود انتخاب کرده‌اید از کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالای ۱۵ استفاده کنید.
بعضی از افراد کرم‌ها را به خوبی روی پوست خود نمی‌مالند و گاها حتی خسیسی می‌کنند و این باعث می‌شود که آن‌ها فقط بخشی از پوست خود را با این کرم بپوشانند که این به خودی خود ناقص است. پس سعی کنید، صورت و پوست خود را حداقل ۷۰درصد با کرم ضدآفتاب بپوشانید تا زیر اشعه خورشید پخته نشوید و در معرض سرطان قرار نگیرید.

فقط به روشن‌ها فکر کنید

بایدهای قدیمی: پوست خود را دور از اشعه مستقیم خورشید قرار دهید و هنگامی که کنار استخر یا ساحل نشسته‌اید با پارچه‌ای خنک پوست خود را بپوشانید.
بایدهای جدید: اگر محافظت از پوست خود را نمی‌خواهید لباس‌های تنگ و تیره را در ساعات اوج گرما بپوشید. این کار کاملا مضر است. این‌جاست که می‌فهمیم از قانون‌های قدیمی نیز نمی‌شود گذشت،پس از پارچه‌هایی که بافت ظریفی دارند و خنک هستند استفاده کنید. اما بیشتر فکر کنید آیا نمی‌توانید خوش‌رنگ‌ها را انتخاب کنید نه تیره رنگ و سیاه را؟ پس برای آنکه خودتان از سرطان پوست جلوگیری کنید، خیلی راحت در تابستان‌ها بی‌خیال رنگ‌های تیره شوید و فقط به لباس‌های روشن فکر کنید.

صرفه‌جویی در این یک مورد ممنوع

بایدهای قدیمی: به اندازه یک قاشق چای‌خوری کرم ضدآفتاب روی پوست‌تان بمالید.
بایدهای جدید: کاملا تمام پوست خود را از معرض اشعه خورشید بپوشانید و از این قضیه مطمئن شوید.
ابتدا به این دقت کنید که قسمت‌‌های خاص بدن مثل گردن و حتی پشت دست‌های خود را به خوبی با کرم ضدآفتاب بپوشانید. یادتان باشد، به‌خصوص در زمان رانندگی این کار را بکنید چون از شیشه جلوی ماشین نور به صورت مستقیم به پوست دست شما می‌خورد و آن را می‌سوزاند. دکترهای پوست همگی یک نظر را درباره این نقاط مطرح کرده‌اند و گفته‌اند که باید کاملا مراقب پوست پشت دست‌های‌تان باشید.

ویتامین تابشی را بی‌خیال شوید

باور قدیمی: کمی آفتاب باعث سلامت است:
نیم ساعت در هفته را به پوست خودتان اجازه دهید تا از ویتامین D موجود در خورشید استفاده کند. یعنی راحت جلوی آفتاب باشید و ببینید که حال‌تان خوب می‌شود.
باورهای جدید: این عاقلانه نیست که بدون محافظت از پوست خود از خانه بیرون بروید. البته این را هم بگوییم که این واقعیت وجود دارد که بدن ما به ویتامین D احتیاج دارد. این ویتامین باعث می‌شود تا استخوان‌های سالم داشته باشیم و ایمنی بدن را نیز تامین می‌کند. اما به هرحال خطر اشعه‌های مضر خورشید هم وجود دارد‌. استفاده از مکمل‌ها راهی مطمئن برای گرفتن مناسب ویتامین D است بدون هیچ ترسی از خطر اشعه‌های سرطان‌زا.

بعضی از افراد کرم‌ها را به خوبی روی پوست خود نمی‌مالند و گاها حتی خسیسی می‌کنند و این باعث می‌شود که آن‌ها فقط بخشی از پوست خود را با این کرم بپوشانند که این به خودی خود ناقص است. پس سعی کنید، صورت و پوست خود را حداقل ۷۰درصد با کرم ضدآفتاب بپوشانید تا زیر اشعه خورشید پخته نشوید و در معرض سرطان قرار نگیرید

برنزه شوید، اما…

بایدهای قدیمی: هرگز برنزه نکنید.
بایدهای جدید: هرگز برای برنزه کردن، خود را در معرض مستقیم نورخورشید قرار ندهید.
تحقیقات بین‌المللی درباره سرطان پوست این را نشان می‌دهد، استفاده از تخت‌های آفتاب که در کنار ساحل یا استخر آن‌ها را می‌بینید، ریسک سرطان پوست از نوع ملانوم را ۷۵درصد افزایش می‌دهد و بیشتر اوقات باعث چروک شدن و ایجاد خال‌های قهوه‌ای روی پوست شما می‌شود.

قانون اصلی برنزه شدن

مطالعاتی که درباره پوست شده این را نشان می‌دهد که هرچه میزان ساعت برنزه شدن را زیرآفتاب کاهش بدهید برای پوست شما بهتر است. پس هنگامی که در حال آفتاب گرفتن هستید از عینک‌های آفتابی اصل و لوسیون‌های مطمئن استفاده کنید تا با اشعه خورشید نسوزید. در این حالت اگر ساعت‌های مقابل نور نشستن خود را کاهش دهید هم می‌توانید برنزه شوید هم سالم. اگر می‌خواهید رنگی خوب همراه با سلامت پوست داشته باشید از این قوانین استفاده کنید

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 85 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

با وجودیکه اکثر افراد به این موضوع که بقیه در موردشان چه فکری می‌کنند، چندان اهمیت نمی‌دهند، اما واقعاً این‌طور نیست، چون ما موجوداتی اجتماعی هستیم و دوست داریم با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم و دلمان می‌خواهد در محیطی که در آن زندگی می‌کنیم، مورد قبول واقع شویم و حتی جذاب جلوه کنیم. از طرفی برخی از ما به شدت به نظر دیگران وابسته هستیم و بدون تایید اطرافیان و نزدیکانمان نمی‌توانیم زندگی کنیم. وابستگی به نظر دیگران عواقبی دارد که همه آنها مثبت و سازنده نیستند و گاهی نشان از وجود اختلال یا بیماری در فرد وابسته دارند، اما گاهی خوب و مناسب است که از بیرون و از دریچه نگاه دیگران به خود نگاه کنیم و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم.
نقش تجربه‌های کودکی!

دیگران درباره شما نظرات متفاوتی دارند. اگر از نظرات آنها آگاه شوید، آیا می‌توانید بگویید عقیده‌تان درباره نظر آنها چیست؟
تحقیقات نشان می‌دهند این عقیده بستگی به این دارد که درباره خودتان چه فکری می‌کنید. درک شما از خودتان یا همان خود انگاره شما تا حد زیادی با دوران کودکی‌ و رفتار والدین‌ مرتبط است. نحوه واکنش مادر به اداها و گریه‌های کودک، به شدت بر انتظار کودک از دیگران تأثیر می‌گذارد، یعنی کودک منتظر است بقیه هم او را همان طور ببینند یا همان‌طور با او رفتار کنند، بنابراین‌ اکثر کودکان طوری رفتار می‌کنند که تجارب قبلی‌شان تکرار شود. کودکی که مادرش چندان به او محل نگذاشته و او را نادیده گرفته طوری خود را از بقیه کنار می‌کشد که آنها هم بخواهند فاصله‌شان را با او حفظ کنند، اما برعکس، کودکانی که مادرانشان پیوسته به آنها واکنش نشان داده‌اند، اعتماد به نفس دارند و با هم سن و سال‌های خود به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند.

بنابراین دیدگاه، وقتی ما بزرگ‌تر می‌شویم، بنا بر تجربه کودکی خود، به طور خودکار به دنبال دیدن انعکاس تصویر خود در چشم دیگران هستیم. افراد دوست دارند که در روابطشان با دیگران، خود انگاره‌شان را تقویت کنند. افرادی که خودانگاره‌ای منفی دارند، ناخودآگاه، دیگران را وا می‌‌دارند تا از آنها ارزیابی سختی به عمل آورند، به خصوص اگر فکر ‌کنند که آن شخص دوستشان دارد، چون ترجیح می‌دهند که حق با آنها باشد تا اینکه مورد تحسین قرار بگیرند!
نگاه شما، نگاه دیگران
معمولا اکثر ما نگاه ثابتی نسبت به خود داریم و انتظار داریم دیگران هم ما را همان‌طور ببینند. هر فردی برای ارزیابی دیگران روش خودش را دارد، اما جالب است که افراد، دیگران را همانند خودشان ارزیابی می‌کنند. آنها به طور معمول دیگران را از طریق لنزهای خودشان می‌بینند؛ مثلاً بعضی از افراد تقریباً به همه با دید مثبت نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند همه خوش‌طینت هستند. برعکس، اگر کسی در نگاه به خودش خیلی سختگیر است، این سختگیری را برای بقیه هم اعمال می‌کند.
اما اگر احیاناً کسی شما را دوست نداشته باشد، همیشه آن را نشان نمی‌دهد، چون آدم‌ها در ارتباط روزمره‌شان خیلی رُک نیستند و در اکثر مواقع نمی‌توان فهمید که دارند فیلم بازی می‌کنند یا احساسی که نشان می‌دهند واقعی است. بنابراین گاهی ابزاری برای پی بردن به قضاوت افراد نداریم مگر اینکه بتوانیم علایم و نشانه‌ها را شناسایی و درست تفسیر کنیم.
ترس از ذره‌بین دیگران
اگر شما کمی کنجکاو و بیشتر پذیرا باشید احتمالاً دوست دارید درباره خودتان زیاد بدانید. همچنین تمایل دارید وقتی دست به کاری می‌زنید، از دیگران درباره نحوه عمل خود سؤال کنید تا تقریباً متوجه شوید که در نظر دیگران چگونه به نظر می‌رسید، اما این به شرطی است که هنگام شنیدن نظر دیگران بتوانید احساسات خود را کنترل کنید و در مقابل نظرات ناخوشایند آنها از کوره در نروید. در این صورت بهتر می‌توانید از نظر دیگران درباره خودتان مطلع شوید و ذره بین‌های اطرافیان را تحمل کنید، اما اگر از آن دسته افرادی باشید که به شدت تحت تأثیر احساسات خود قرار می‌گیرند یا اینکه اصلاً نمی‌توانند آنها را بروز دهند، تشخیص و تعبیر واکنش افراد نسبت به خودتان، برای شما مشکل خواهد بود. اگر یاد بگیرید به موقع احساسات خود را بروز دهید و در لحظات حساس خود را کنترل کنید، بر حالات درونی خود تسلط بیشتری خواهید داشت و از حالات درونی افراد دیگر هم بیشتر خبردار می‌شوید. بیشتر مواقع ترس ما از شنیدن نظرات انتقادی و منفی از اینجا ناشی می‌شود که انتقاد را مترادف طرد شدن، ایجاد دشمنی یا فاصله، دوست داشتنی نبودن یا نظیر اینها می‌دانیم. اما اگر نگاهمان را نسبت به انتقاد تغییر دهیم و آن را بهترین روش برای خودشناسی و تغییر دادن خود و دگرگون ساختن نکات منفی رفتارمان بدانیم و مانند دستگاه متحول کننده و پاکسازی کننده روح و روان بدان نگاه کنیم، خودبه‌خود به پیشواز هر گونه انتقاد خواهیم رفت.
فرار از حقیقت تا آخر عمر!
بعضی از افراد طوری رفتار می‌کنند که مانع از این می‌شود دیگران به‌ آنها درباره رفتارشان بازخورد بدهند و همین باعث می‌شود هیچ وقت به درستی نفهمند در نگاه دیگران چگونه به نظر می‌رسند، مثلاً مدیری که در برابر انتقاد حساس و پرخاشگر می‌شود یا دانش‌آموزی که موقع ارزیابی اشکش در می‌‌آید، هر دو کاری می‌کنند که همکاران یا معلمان، آنها را به حال خود رها کنند تا در مسیر اشتباه خود پیش بروند یا اینکه به آنها دروغ بگویند، چون می‌ترسند انتقاد صادقانه و مستقیم فرد را در هم بشکند.
خودشیفتگی یا غرور زیاد نیز یکی دیگر از موانع است. آدم‌های خودشیفته به شدت در ارزیابی خود جهت‌گیری دارند. این افراد به شدت از خودانگاره خویش طرفداری می‌کنند، حتی اگر این خود انگاره، انعکاسی از عدم ثبات روانی آنها باشد. کسانی را هم که انتقاد را مترادف طرد و دشمنی می‌دانند باید به این فهرست اضافه کرد. متاسفانه این فرار از حقایق گاهی تا آخر عمر ادامه پیدا می‌کند و فرد در حالیکه از خودش کاملا دور است با زندگی وداع می‌کند!
خودم را چگونه ببینم؟
معمولاً کسی ما را به طور مستقیم به نقد نمی‌کشد، مگر اینکه موقع بحث کردن باشد، چیزی از دهانش بپرد یا اینکه خود ما چنین درخواستی کنیم، بنابراین می‌توانیم از یک عضو خانواده یا آشنای مورد اعتماد که نگاهی متعصبانه ندارد، درخواست کنیم صادقانه نظرش را بگوید و وجوه مثبت و منفی شخصیت ما را فهرست کند. این کار کمی سخت است، چون ما معمولاً از مورد قضاوت قرار گرفتن فرار می‌کنیم، اما اگر می‌خواهیم تصویر دقیق‌تری از خودمان داشته باشیم این کار ضروری است. یک راه مطمئن برای اینکه خود را از نگاه دیگران ببینیم، ضبط و تماشای نوار ویدئویی از خودمان است، اما یادمان باشد این تصویر را از فیلتر خود انگاره‌مان تماشا می‌کنیم، یعنی باز هم این من هستم که خودم را تماشا می‌کنم. همه ما دوست داریم احساس خوبی درباره خودمان داشته باشیم، اما از طرفی دوست داریم درباره خودمان بیشتر بدانیم، بنابراین برای برقراری تعادل بین داشتن احساس خوب و شناختن تصویری که از خود منعکس می‌کنیم، بهتر است با افرادی مشورت نماییم که هم بازخورد صحیح به ما بدهند و هم ما را به خاطر آنچه هستیم بپذیرند، نه به خاطر اثری که بر جای می‌گذاریم.
بزرگ‌ترین جذابیت!
در اینجا بد نیست اشاره‌ای هم به عاملی داشته باشیم که من آن را «بزرگ‌ترین جذابیت» می‌نامم. بزرگ‌ترین جذابیت بر می‌گردد به «خود بودن». هر قدر بیشتر و بیشتر خودمان باشیم، جذاب‌تر می‌شویم. انسان موجودی یکتا است. اگر بخواهد یکتا و منحصر به فرد بودن خود را با تقلید از دیگران، با شرطی شدگی‌ها و با ادا درآوردن و نقاب زدن خدشه‌دار کند، همه جذابیت‌های خود را به تدریج از دست می‌دهد، بنابراین بهترین راه برای جذاب بودن، مورد توجه و مورد احترام بودن و نترسیدن از نگاه و قضاوت دیگران این است که خودمان باشیم و رفتارها و حرکات دیگران را دنبال نکنیم. شاید باورتان نشود، اما بیشتر ما آنقدر از خود حقیقی‌مان دور شده‌ایم که در ابتدا «خود بودن» برایمان سخت‌ترین کار است. در نتیجه «خود بودن» را باید با تمرین و خودشناسی دوباره به دست آوریم. حتی بسیاری از اضطراب‌ها و افسردگی‌ها با خود بودن از میان می‌روند و به تدریج فرد شخصیت سالم‌تر و شکوفاتری پیدا می‌کند، شخصیتی که برایش موفقیت بیشتری به ارمغان خواهد آورد

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 69 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)


برای پاک کردن قابلمه‌ای که غذا درون آن سوخته، کافی است مقداری سرکه را با آب درون قابلمه بریزید و اجازه دهید این محلول خوب بجوشد. پس از آن، سوختگی به راحتی از کف قابلمه پاک می‌شود.

برای بریدن نان بهتر است از کارد اره‌ای استفاده کنید و پیش از برش، کارد را برای مدت کوتاهی درون آب جوش فرو کنید.
برای جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی‌ها، آنها را در جای تاریک، خشک و به دور از رطوبت قرار دهید.
افرادی که پس از خرد کردن پیاز و شستن کارد هنوز نسبت به بوی پیاز روی کارد حساس هستند. برای برطرف کردن این بو کافی است یک هویج را با کمک کارد حلقه حلقه کنند.
برای از بین رفتن بوی دودگرفتگی برنج بهترین کار پوست کندن یک پیاز و قرار‌دادن آن در قابلمه است. بعد از ۱۰ دقیقه پیاز بوی دود را از برنج می‌گیرد.
اگر پس از دم کردن غذا یادتان آمد که برنج‌تان بی‌نمک است، پس از آنکه دم کشید. مقداری نمک را در آب حل کرده و آن را با روغن مخلوط کرده و روی برنج بریزید.
یکی از بهترین راه‌ها برای خوشبو شدن سبزی پلو، استفاده از آویشن و دیگر ادویه‌های خوش بو، لابه‌لای کشیدن برنج پیش از دم کردن برنج است.
اگر در خانه کیک می‌پزید و برای جدا کردن کیک از ظرف دچار مشکل می‌شوید، پیش از ریختن مایه کیک درون ظرف مقداری شکر ته ظرف بپاشید. این کار کمک می‌کند تا کیک به ته ظرف نچسبد.
بهترین روش برای نرم کردن و ترد کردن گوشت آن است که گوشت را در مخلوطی از روغن زیتون خوراکی بدون بو و سرکه قرار دهید و اجازه دهید به‌مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آن خیس بخورد.
یکی از بهترین روش‌ها برای نگهداری دراز مدت از موز و پیشگیری از سیاه شدن و تغییر رنگ دادن این میوه، آن است که موز را درون کاغذ آلومینیومی بپیچید و درون جا میوه‌ای یخچال قرار دهید.
پیش از شستن ظروف چرب، سینک ظرفشویی را از آب پر کنید و ۳ قاشق سرکه درون آن بریزید و اجازه دهید ظرف‌ها به‌مدت ۱۰ دقیقه درون این مخلوط شناور باشند.
اگر تمایل دارید، به سرعت چند دقیقه برگه‌های خشک هلو یا زردآلو تهیه کنید، میوه‌ها را برش بزنید و آن را با کمترین حرارت درون فر بگذارید و مراقب باشید تا نسوزند.
برای تمیز کردن زیور آلاتی با جنس طلا یا نقره آنها را با خاک اره نرم بسابید.
اگر تصمیم دارید مدتی از اشیا و ظروف نقره خود استفاده نکنید بهتر است آنها را درون ورق آلومینیومی بپیچید. این‌کار از تیره شدن رنگ نقره‌ها پیشگیری می‌کند.
گاهی ممکن است برای تهیه غذا دائم با پیاز سر و کار داشته باشید. در این حالت دست‌تان به بوی پیاز آغشته می‌شود. برای از بین بردن این کار کافی است پوست دست‌تان را با کمک برشی از لیمو ترش تازه ماساژ دهید.
برای شکستن پوست سخت نارگیل بهترین کار قرار دادن نارگیل درون مایکرو‌ویو یا فر است.
برای از بین بردن شوری انواع خورش‌ها می‌توانید یک عدد سیب زمینی پوست کنده را درون خورش انداخته و پس از ۷-۸ دقیقه جوشیدن آن را از ظرف خارج کنید. با این کار شما نمک اضافه خورش را می‌گیرید.
«باربارا کینگ » کارشناس و مدرس خانه‌داری و ارتقای کیفیت زندگی به چند نکته مهم درباره چگونگی پاکسازی فضا و محیط حمام اشاره کرده است: وی باز کردن پنجره‌ها و امکان جریان داشتن هوای آزاد درون حمام را هفته‌ای یک بار به‌مدت ۲ ساعت را یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای از بین رفتن دم و هوای راکد در حمام می‌داند.
وی شست و‌شوی شیر‌آب، دوش و سردوشی حمام به کمک محلول سرکه و آب برای از بین بردن آلودگی‌‌ها و باکتری‌های موجود در حمام را ۲ بار در هفته توصیه می‌شود. شست و شوی وان حمام، قفسه و وسایلی که در حمام به‌صورت مشترک توسط افراد خانواده استفاده می‌شوند نیز با کمک این محلول نیز بسیار ضروری است.
خشک کردن وان و بخش‌های مختلف حمام از جمله لوله‌ها و سردوشی‌ در پیشگیری از تجمع باکتری‌ها و کپک‌های سبز در نقاط مرطوب حمام مثل زیر وان، پشت لوله‌ها و سردوشی‌ بسیار مهم است
در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com
!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 80 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

بیماران دیابتی باید توجه بیشتری به آنچه می‌خورند داشته باشند. پزشکان و متخصصان تغذیه مصرف برخی غذاهای مغذی را به بیماران دیابتی توصیه می‌کنند که حاوی چهار نوع ماده سالم مغذی، همچون فیبر، امگا ۳، کلسیم و ویتامین D است.

دیابت نوع ۲ خفیف‌تر از نوع ۱ نیست
محققان مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با رد این باور که دیابت نوع ۲ خفیف‌تر از نوع ۱ است، معتقدند: تمام افراد مبتلا به دیابت اگر به طور دقیق درمان نشوند و همواره قند خون آنها بالا باشد، دچار عوارض مخرب این بیماری می‌شوند. بالا بودن مداوم قند خون باعث ابتلای افراد به بیماری دیابت می‌شود. قند خون به دو علت به مقدار زیاد در بدن افزایش می‌یابد: یا لوزالمعده قادر به ترشح کافی انسولین نیست و یا سلول‌های بدن نمی‌توانند قند خون را به خوبی مصرف کنند. کربوهیدرات‌ها (مواد قندی) پس از گوارش و هضم به گلوکز (مهم‌ترین قند ساده) تبدیل و وارد جریان خون می‌شوند تا بدن از آن‌ها به عنوان سوخت برای سلول‌ها استفاده کند. قند، انرژی لازم برای زنده ماندن و رشد سلول‌های بدن را تأمین می‌کند.

طبق اعلام محققان مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، همه افراد دارای مقداری گلوکز در خون خود هستند که میزان آن به طور طبیعی در حالت ناشتا بین ۷۰ تا ۱۱۰ میلی گرم در هر ۱۰۰ سی سی خون است. اگر میزان قند خون فردی در حالت ناشتا حداقل در دو آزمایش، بیش از ۱۲۶ میلی گرم در هر ۱۰۰ سی سی خون باشد، ابتلای او به بیماری دیابت تشخیص داده می‌شود. زمانی که انسولین به مقدار کافی در بدن موجود نباشد و یا کار خود را به خوبی انجام ندهد، قند به مقدار زیاد در جریان خون باقی می‌ماند. همه افراد در بدن خود دارای غده‌ای به نام لوزالمعده (پانکراس) هستند که هورمون انسولین می‌سازد و در خون ترشح می‌کند؛ بنابراین سلامت لوزالمعده برای مصرف درست قند (گلوکز) توسط سلول‌های بدن، ضروری است. انسولین در بدن مبتلایان به دیابت نوع ۱(دیابت وابسته به انسولین) یا اصلا ساخته نمی شود و یا مقدار آن بسیار ناچیز است. بنابراین افراد مبتلا به دیابت نوع ۱، برای ادامه حیات نیاز به تزریق انسولین، رعایت رژیم غذایی و انجام حرکات ورزشی دارند. بدن این بیماران نمی تواند از قند (سوخت) حاصل از مصرف غذاها استفاده کند در نتیجه وزن آنان به شدت کاهش می‌یابد.

رعایت رژیم غذایی، خط اول کنترل دیابت نوع ۲
با استفاده از یک برنامه غذایی مناسب، ورزش منظم و کاهش وزن (درصورت وجود اضافه وزن) می‌توان این عارضه را کنترل کرد. مهم‌ترین بخش درمان دیابت، رعایت برنامه غذایی صحیح است. حتی اگر بیمار برای کنترل دیابت قرص یا انسولین استفاده کند، ولی بیش از حد مواد غذایی حاوی قند و چربی مصرف نماید، قند خون او کنترل نمی‌شود؛ چون غذای اضافی در بدن به چربی تبدیل می‌شود. اضافه وزن ناشی از افزایش بافت چربی، حساسیت سلول‌های بدن را به انسولین کاهش می‌دهد و در نتیجه غلظت قند خون بالا می‌رود. گاهی اوقات با کاهش ۵ تا ۱۰ کیلوگرم از وزن بدن، بر اساس یک برنامه درست غذایی، می‌توان دیابت نوع ۲ را کنترل کرد. بنابراین غذای مبتلایان به دیابت باید کم‌چرب، حاوی پروتئین کافی، فاقد قندهای ساده و دارای فیبر زیاد باشد. لازم است، این بیماران از حجیم خواری، مصرف غذاهای شیرین و پرچرب پرهیز و به طور مداوم قند خون خود را کنترل کنند؛ در غیر این صورت، دیابت روی سایر اعضای بدن مانند چشم، کلیه و قلب تاثیر منفی می‌گذارد.

لـــوبیا
لوبیاها سرشار از فیبر هستند که موجب احساس سیری، تثبیت قندخون و کاهش کلسترول می‌شوند. در هر نصف فنجان لوبیای سفید، حدود ۱۰۰ میلی‌گرم کلسیم وجود دارد و این مقدار ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می‌کند. لوبیاها همچنین سرشار از پروتئین می‌باشند. چربی‌های اشباع‌شده کمی دارند و همان‌طور که می‌دانید افزایش چربی‌های اشباع‌شده بیماری‌های قلبی- عروقی را در پی دارند. انواع لوبیا را می‌توان به سالاد، سوپ و بسیاری غذاهای دیگر اضافه کرد. خوشبختانه لوبیاها تنوع زیادی دارند و همیشه و همه‌جا به اشکال مختلف یافت می‌شوند.

سالمون
شاید متخصصان تغذیه تا به حال آنقدر که لازم است مصرف این ماهی سالم را به مردم توصیه نکرده‌اند. سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. این چربی‌های سالم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و همچنین التهابات بدن را کاهش می‌دهند و مقاومت انسولین بدن را تنظیم کرده و بهبود می‌بخشند. سالمون یکی از بهترین‌ منابع غیرلبنی سرشار از ویتامین D است.

لبنیات
هیچ نوع ماده غذایی در تمام دنیا به اندازه لبنیات حاوی کلسیم و ویتامین D نیست. یک ترکیب فوق‌العاده برای کاهش قندخون شامل شیر، پنیر محلی و ماست می‌باشد. براساس برخی تحقیقات و بررسی‌ها، زنانی که روزانه بیش از ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم و Iu 800 ویتامین D مصرف می‌کنند، ۳۳ درصد کمتر از سایر زنان در معرض دیابت قرار دارند. این میزان کلسیم و ویتامین D را می‌توان از سایر مواد مغذی دیگر نیز تامین کرد؛ ولی هیچ‌کدام جای ترکیب فوق‌العاده محصولات لبنی را نخواهند گرفت. بهتر است هنگام مصرف محصولات لبنی، به کم‌چرب بودن آنها توجه کنید. بنابراین، به جای نوشابه و برخی آب میوه‌های غیرطبیعی و چاق‌کننده، شیر بنوشید. مصرف ماست و پنیر محلی را فراموش نکنید. برای تهیه سوپ از شیر استفاده نمایید.

ماهی تن

نوع دیگری از ماهی‌های بسیار سالم، ماهی تن است. این ماهی حاوی امگا۳ و ویتامین می‌باشد؛ اما از آنجا که حاوی جیوه زیادی است، مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند برخی مشکلات عصبی را به وجود آورد؛ به همین دلیل بهتر است مصرف آن را کمی محدود کرده و هفته‌ای ۳۶۰ گرم ماهی تن مصرف کنید. از این ماهی می‌توان در سالاد و یا ساندویچ استفاده نمود.

گردو

فقط ۳۰ گرم گردو (حدود ۱۴ نیم گردو) حاوی حدود ۲ گرم فیبر، ۶/۲ گرم اسید آلفالینولینک و امگا۳ می‌باشد، ولی از طرفی همین میزان گردو ۱۸۵ کالری دارد و باید مراقب افزایش وزن بود. گردوی خرد شده را می‌توان به راحتی در تمام ساندویچ‌ها با پنیر و خرما استفاده کرد.

کاکائوی سیاه

حاوی آنتی‌اکسیدان فلوونوید است و موجب تنظیم کلسترول بد و خوب می‌شود. همچنین، فشار خون را کاهش می‌دهد. حدود ۳۰ گرم کاکائوی سیاه، ۱۳۶ کالری و ۵/۸ گرم چربی دارد.

جو

یکی از سالم‌ترین انواع حبوبات، جو است که سرشار از فیبری به نام «بتاگلوکان» می‌باشد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که بتاگلوکان می‌تواند کلسترول LDL را از طریق جلوگیری از توانایی بدن برای جذب آن کاهش دهد. مصرف روزانه ۳ گرم جو، موجب کاهش ۸ درصد کلسترول LDL می‌شود.مصرف جو همچنین می‌تواند به ثبات میزان قندخون کمک کرده و موجب احساس سیری و در نتیجه کاهش وزن شود. حبوبات مقدار زیادی کلسیم دارند. قبل از مصرف جو بهتر است مقداری از آن را شب قبل خیس کنید تا ایجاد نفخ نکند و بعد آن را به سوپ، کباب و برنج بیفزایید.

توت‌ها

توت‌ها شکلات‌های طبیعی محسوب می‌شوند، اما علی‌رغم ترکیب شیرین‌شان سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان هستند. این آنتی‌اکسیدان‌ها پلی‌فنول‌ها نام دارند. یک فنجان شاتوت حاوی ۶/۷ گرم فیبر و ۵/۳ گرم آنتی‌اکسیدان است. براساس پژوهش‌ها، افرادی که در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند، اگر به مدت ۸ هفته، توت بخورند، فشار خونشان کاهش و کلسترول خوب بدنشان (HDL) افزایش می‌یابد. توت‌ها آنقدر طعم و مزه دارند که بتوان آنها را به تنهایی میل کرد؛ اما در کنار برخی سالادها نیز ترکیب دلنشین و خوش‌طعمی ایجاد می‌کنند. اگر توت‌ تازه را به خوبی فریز کنید، می‌توانید از آن در طول سال استفاده نمایید.

خرما
این میوه جویدنی معمولا زیاد جدی گرفته نمی‌شود. سطح صاف، قهوه‌ای رنگ و چسبنده‌ای دارد و وقتی داخل دهان‌تان می‌گذارید، می‌توانید از طعم شیرین و دلچسب و بافت فوق‌العاده‌اش بهره‌مند شوید. این میوه طبیعی حاوی فیبر (حدود ۴ گرم در هر هفت دانه) و برای افراد دیابتی یک میان وعده مناسب است. همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان می‌باشد و میزان آنتی‌اکسیدان آن بیشتر از فلفل، براکلی و انگور است. خرما را می‌توان همراه با گردو مصرف کرد تا طعم بهتری داشته باشد. خرما در کنار نان هم مزه دلچسبی ایجاد می‌کند.

سبزیجات
با شنیدن این کلمه شاید اولین چیزی که به یاد آن می‌افتید، کاهو باشد؛ اما شلغم، چغندر و خردل را نیز باید جزء سبزیجاتی دانست که سرشار از فیبر و کلسیم هستند. مصرف سبزیجات برای سلامت قلب نیز مفید است. ویتامین B موجود در این سبزیجات موجب کاهش سطح هموسیستین می‌شود. هموسیستین یک نوع آمینواسید است که میزان زیاد آن خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. (mcg) 400 فولیت به طور روزانه ۲۵ درصد از هموسیستین را کاهش می‌دهد.

عدس
عدس از خانواده حبوبات و سرشار از فیبر می‌باشد. ۱ فنجان عدس پخته‌شده حاوی (mcg) 360 فولیت است. عدس پروتئین فراوان و ویتامین‌ها و املاح مختلفی نیز دارد. عدس را می‌توان با برنج و سوپ استفاده کرد. کمی فلفل و سیر به عدس پخته‌شده اضافه کنید تا طعم بهتری پیدا کند و بعد آن را میل نمایید.

بذر کتان
بذر کتان شاید خیلی کوچک به نظر برسد، اما منبع غذایی سالم و کاملی است. این بذر سرشار از فیبر و اسید آلفا لینولئیک می‌باشد. براساس تحقیقات، ارتباط نزدیکی بین افزایش میزان اسید آلفالینولئیک و کاهش خطر بیماری‌های قلبی، حملات قلبی و سایر مشکلات عروقی وجود دارد. این دانه‌های جادویی باعث کاهش کلسترول و قندخون می‌شوند. بذر کتان را می‌توان به تمامی غذاها مثل جو، پنیر و برخی میوه‌ها اضافه کرد.

کره بادام‌زمینی

چه باور کنید چه نه، تحقیقات حاکی از آن است که کره بادام زمینی موجب کاهش خطر دیابت می‌شود. حدود دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی ۲ گرم فیبر است. این ماده غذایی حاوی چربی‌‌های تک‌اشباع‌شده می‌باشد؛ اما از آنجا که کالری زیادی دارد، باید به میزان مصرف آن توجه نمود

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 331 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

موفقیت شغلی

مطمئناً می دانید که اولین تاثیر در مصاحبه شغلی اهمیت زیادی دارد، و احتمالاً هم این نکته را رعایت کرده اید، چون الان یک کار جدید دارید. اما آیا می دانستید در شروع کردن یک کار جدید هم اولین تاثیر اهمیت دارد؟
طی چند ساعت، روز یا حتی هفته اول که کار جدیدی را شروع می کنید، رئیس جدید شما و همکارانتان تفکر خود را نسبت به شما شکل می دهند و همین مسئله مابقی زمانی را که با این کارفرما میگذرانید را تعیین میکند. مثلاً اگر از همان ابتدا بعنوان فردی که از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند شناخته شوید، خیلی سخت می توانید آن برچسبی که بهتان چسبیده است را بکنید و جایگاهتان را تغییر دهید، حتی اگر واقعاً لیاقتش را داشته باشید. برعکس این، اگر در چند هفته اول سخت کار کنید، بعدها رئیس و همکارانتان خیلی راحت تر از سر اشتباهاتتان می گذرند.
در زیر به ۱۰ نکته برای ایجاد تاثیری فوق العاده روی رئیس و همکارانتان اشاره می کنیم :

۱) بین کارها کمی استراحت کنید.

اگر قبل از رفتن به سراغ یک کار جدید کمی به خودتان استراحت دهید، می توانید برنامه های کاری قبل را از ذهنتان پاک کرده و خودتان را برای برنامه های جدید آماده کنید.

انسانها مخلوقات عادت هستند. هر شغلی، مخصوصاً کاری که مدت زمان زیادی در آن بوده باشید، یک نوع عادت و روتین در زندگیتان ایجاد می کند و باعث می شود بدون اینکه خودتان بخواهید، میلی به تغییر نداشته باشید. حیت چند روز استراحت بین کار قدیم و کاری که تازه می خواهید شروع کنید میتواند به شما کمک کند خودتان را برای روتین کاری جدید و محیط کارتان آماده کنید.

۲) تحقیق کنید.

احتمالاً طی دوره مصاحبه ها و مقدمات شروع کار روی کارفرمای جدیدتان خوب تحقیق کرده اید. الان وقتش رسیده که تحقیقاتتان را تمام کنید و درک خودتان را درمورد کارفرمای جدید تکمیل کنید. اگر بین کار قدیم و کار جدیدتان چند روز استراحت بیندازید می توانید از آن زمان برای این منظور استفاده کنید.

برای تحقیق کردن درمورد کارفرمای جدید، هر نوشته ای درمورد این شرکت جدید به شما کمک می کند، از جمله کتاب راهنمای کارمندان. هدف شما دو جنبه دارد: یکی فهمیدن درمورد کاری که شرکتتان انجام می دهد و اینکه شما به چه درد آن می خورید و یکی برای دانستن اینکه چه انتظاری از محیط کارتان داشته باشید. اگر شما یا کسی در شبکه تخصصیتان کسی را در آن شرکت می شناسد، برنامه بریزید و قبل از روز اول قرار ملاقاتی برای ناهار یا یک قهوه با او بگذارید و با این روش از او اطلاعات بگیرید.

۳) حرفه ای لباس بپوشید.

نشان دادن یک ظاهر مرتب، تاثیر مثبتی بر کلاس و عادات کار شما دارد. درنتیجه، وقتی کار جدید را شروع می کنید، باید یک تا دو درجه بالاتر از سطح کارتان لباس بپوشید. وقتی چند روز مهم و حیاتی اول تمام شد، می توانید کمی راحت تر لباس بپوشید بدون اینکه نگران باشید دیگران تصور کنند وضعیت مالیتان خوب نیست.


۴) زود بیایید، دیر بروید.

اگر قرار باشد دیرتر ازهمه وارد شرکت شوید و زودتر از همه خارج شوید، باعث می شود دیگران تصور کنند علاقه ای به بودن در آن محیط ندارید. این میتواند خیلی خطرناک باشد، مخصوصاً در چند هفته اول شروع کارتان.

درعوض، سعی کنید همیشه کمی زودتر از بقیه به محل کارتان برسید و برای ترک آنجا هم عجله نداشته باشید. این کار باعث می شود همه تصور کنند به کارتان علاقه مند هستید و بعدها اگر یک روز دیر سر کار برسید همه فکر می کنند که حتماً مشکل مهمی داشته اید.

۵) همکارانتان را بشناسید.

برای جا افتادن در محل کارتان باید سعی کنید خودتان را وارد شبکه اجتماعی شرکت کنید. چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، بیشترین ساعات روزتان را با همین افراد می گذرانید. علاوه بر این، نظرات این افراد می تواند مستقیماً بر موفقیت شما در کارتان تاثیر داشته باشد و هیمنطور باعث می شود ساعات بهتری در محل کار داشته باشید.

هر کاری که می کنید، فقط سعی کنید خودتان را از همکاران جدیدتان دور نکنید. بااینکه ممکن است دوست داشته باشید با همکاران سابقتان ناهار بخورید اما بااینکار فقط به همکاران جدیدتان نشان می دهید که یکی از آنها نیستید. پس سعی کنید با همکاران جدیدتان در ساعات ناهار و چای ارتباط برقرار کنید.


۶) کمک بخواهید.

یکی دیگر از کارهایی که برای جا افتادن در محل کار جدید لازم است انجام دهید، کمک خواستن است. اما خیلی از افراد تصور می کنند اینکار ناتوانی و ضعف آنها را نشان می دهد. درواقعیت، برعکس این مسئله صادق است. اگر از همکارنتان تقاضای کمک نکنید، فقط خودتان را از آنها دور میکنید و از این گذشته وقت و انرژی زیادی برای اشتباهات غیرقابل اجتناب هدر می دهید.

اما ممکن است دوست نداشته باشید یک سوال را بارها و بارها بپرسید. اگر فکر می کنید به خاطر سپردن یک کار پیچیده برایتان سخت است، یا کلاً حافظه خوبی ندارید، وقتی از همکارانتان کمک می خواهید نت برداری کنید. اگر هر سوال را فقط یکبار بپرسید، رئیس و همکارانتان مطمئن می شوند که باهوش و قابل هستید.

۷) داوطلب شوید.

در چند هفته اول هر کار مطمئناً کارفرمایتان کار سبک تری نسبت به بقیه همکارانتان به شما محول می کند. بااینکه انتظار نمی رود خیلی زود پیشرفت کنید اما رئیستان انتظار دارد وقتی برای انجام کار بیشتر آمادگی پیدا کردید خودتان اعلام کنید.

از آن چند هفته کار سبک استفاده کنید و خیلی خوب روی کارتان تمرکز کنید و هر کاری که به شما محول می شود را با دقت و درستی انجام دهید و سعی کنید در کارتان وارد شوید. و خودتان به ناظر شرکت بگویید که آمادگی بار بیشتر یا یک مسئولیت جدید را دارید. هرچه زودتر بتوانید برای انجام کار سنگین تر آماده شوید، تاثیر بهتری هم روی رئیس و همکارانتان میگذارید. حتی می توانید برای انجام برخی پروژه های خاص داوطلب شوید—اما یادتان باشد فقط زمانی اینکار را بکنید که مطمئنید با وجود وظائف خودتان از عهده آن برمی آیید.

8) برنامه ریزی کنید.

داشتن یک برنامه باعث می شود خوب کارهایتان را کنترل کنید و در همان چند هفته اول به اهدافتان برسید. برنامه شما باید شامل همه چیزهایی که باید یاد بگیرید بشود، و همچنین چند هدف برای خودتان که به شما انگیزه دهد. اهدافتان و مهارت هایی که باید یاد بگیرید را به ترتیب اهمیت اولویت بندی کنید. یادتان باشدف نکته این است که برای خودتان چالش ایجاد کنید تا برایتان ایجاد انگیزه شود اما نه آنقدر که کلاً از کار کردن دلسرد شوید.

کار قشنگی که می توانید بکنید این است که اهدافتان—و همچنین پیشرفتتان—را به اطلاع رئیستان برسانید. بااینکه ممکن است تصور کنید این کارتان خودنمایی باشد، اما برای رئیستان نشانه جاه طلبی و نظم شماست.

۹) با رئیستان ارتباط برقرار کنید.

همانطور که مطلع کردن رئیس از اهدافتان می تواند به گذاشتن یک تاثیر خوب و مثبت بر روی او، به شما کمک کند، صحبت کردن درمورد سایر جوانب کار کردنتان هم می تواند اعتماد و اطمینان او را نسبت به شما جلب کند. رئیستان به این دلیل شما را استخدام کرده است که به نظرش بهترین فرد برای آن کار می آمدید؛ به عبارت دیگر او روی شما ریسک کرده است و مطمئناً دوست دارد از پیشرفت های شما در اطلاع باشد.

۱۰) دیدگاهی مثبت داشته باشید.

افراد خوشبین همیشه تاثیر بهتری روی دیگران می گذارند. کسانیکه برای کار و مسئولیت ها و مشکلات جدیدشان دیدگاهی مثبت دارند و خوشبین هستند، مطمئناً بیشتر مورد پسند عموم قرار می گیرند. وقتی با افراد جدید یا همکارانتان برخورد می کنید، همیشه لبخند بزنید. از گله و شکایت درمورد چیزی بپرهیزید . طی چند هفته اول از غیبت کردن های همکارانتان درمورد محل کار، خود را دور کنید.

اهمیت تاثیر خوب

اگر از آندسته افراد باشید که زود به زود کارشان را عوض می کنند، ممکن است بپرسید چه اهمیتی دارد که دیگر تاثیر خوبی روی بقیه بگذارید. بااینکه اینکار فقط یک راه حل کوتاه مدت برای شماست اما هنوز هم می تواند روی روند و زندگی شغلی شما تاثیرگذار باشد. یک تاثیر خوب روی رئیس می تواند به شما کمک کند خیلی زود در کارتان پیشرفت کنید و ترفیع بگیرید. علاوه بر این با شروع کردن یک کار جدید می توانید ارتباطات اجتماعی دراز مدتی در زمینه کاری برای خودتان درست کنید.

نکات اضافه برای ساده کردن شروع کار جدید

* قبل از شروع کار جدید وقت بگذارید و کمی درمورد شرکت مورد نظرتان تحقیق کنید. ببینید چه کارهایی میتوانید درمورد کارفرمای جدیدتان انجام دهید تا نظر مثبت او را به خودتان جلب کنید. ببینید کسی را پیدا می کنید که بعضی از این همکاران جدیدتان را بشناسد و از او بخواهید قبل از روز اول کارتان، شما را به او معرفی کند.
* درمورد لباسی که قرار است در هفته اول کار تنتان کنید خوب فکر کنید. یادتان باشد برای شروع باید معقول ترین و بهترین لباستان را تنتان کنید و بعد کم کم لباسهای راحت تری بپوشید. اگر باید لباس بخرید یا چند دست از لباس های قدیمیتان را مرتب کرده و بپوشی، حتماً قبل از روز اول اقدام کنید.
* راه های خانه تا شرکت را خوب بررسی کنید و کوتاهترین آنها را پیدا کنید. مطمئناً دوست ندارید روز اول کار دیر برسید

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 81 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

فنگ شویی گلها

فنگ شویی گل شادی در طبیعت و ذات کودکان وجود دارد و یک نیاز مسلم برای آن‌هاست. در نتیجه باید تلاش کرد تا نیاز آن‌ها در محیط پیرامونشان به آسانی برآورده شود. کودکان نگاهی جست‌وجوگر و کنجکاو دارند و در برابر هر آنچه که کشف می‌کنند واکنش مثبت و هیجان زیادی نشان می‌دهند. راه‌های متفاوتی در ایجاد لحظات خوشایند برای کودکان وجود دارد؛ یکی از این روش‌ها تهیه دسته گل است. در این مطلب به آموزش نوعی دسته گل می‌پردازیم که در عین سادگی می‌تواند بسیار برای فرزندتان خوشایند باشد.
یک دسته گل اگر طوری تهیه شده باشد که نظر کودکان را به خود جلب کند، علاوه بر ایجاد شادی، باعث می‌شود کودکان راحت‌تر با طبیعت رابطه برقرار کنند و زیبایی آن را بشناسند. کودکان در برابر رنگ‌های شاد و روشن بسیار واکنش نشان می‌دهند به‌خصوص در برابر رنگ‌های زرد و قرمز پررنگ و زنده. برای ایجاد فضایی گیرا برای کودکان، از گل‌هایی با اشکال خاص و جذاب استفاده کنید. برای فضاهای پرفعالیت مثل اتاق بازی، از رنگ‌های گرم و تند مثل قرمز و نارنجی و برای فضاهایی که نیاز به آرامش دارد از رنگ‌های ملایم‌تر استفاده کنید.

نشانه‌های انرژی

لاله‌های قرمز و زرد سیر که دارای گل‌ برگ‌های دو رنگ و کنگره‌دار هستند انرژی آتش دارند و به خوبی این انرژی را در محیط پخش می‌کنند. این انرژی فضا را گرم و صمیمی می‌کند. از طرفی این لاله‌ها نیروی زیادی برای جلب توجه دارند و به طرز عجیبی چشم‌ها را به سمت خود می‌کشانند. به همین دلیل این نوع گل‌ها برای قسمت اصلی اتاق بسیار مناسبند.

بهتر است این لاله‌های زیبا را با برگ‌هایی به رنگ سبز تیره که مخصوص قرار گرفتن در دسته گل هستند تزئین کنید، زیرا این برگ‌ها انرژی چوب را منتشر می‌کنند، انرژی لاله‌ها را تعدیل کرده و شرایط مناسبی برای محیط به وجود می‌آورند.

پس از تهیه دسته گل، اگر خواستید از انرژی آن برای تحرک و شادابی کودکان استفاده کنید، بهتر است آن را در سمت چپ اتاق قرار دهید. اگر بخواهید انرژی منتشر شده از گل‌ها به رشد و نمو فرزندتان کمک کند بهتر است دسته گل را در سمت راست اتاق قرار دهید. قرار دادن این دسته گل در قسمت شمال شرقی و جنوب غربی اتاق توصیه نمی‌شود.

انتخاب ظرف

برای این دسته گل، ظرف و گلدان کریستال ساده توصیه می‌شود. زیرا در این صورت دستمان برای ابتکار و خلاقیت‌ها زیبای بیشتر باز است. می‌توانید روی ظرف دسته گل را با انواع اشیاء تزئینی از قبیل روبان، سنگ‌های رنگی یا صدف به همراه چسب بیارائید. برای شما یک پیشنهاد جالب و شیرین داریم که مطمئنا بسیار مورد توجه کودکان قرار می‌گیرد.

گل‌های جایگزین

در هر فصلی که باشید همیشه گل‌هایی که مناسب این دسته گل باشند در دسترس‌تان خواهد بود. فقط دقت کنید گل‌هایی برای دسته گل انتخاب شوند که شکل و بافت‌شان ذهن‌های کنجکاو را به خود جلب کند. هم‌چنین رنگ‌های سبز براق، زرد و قرمز برای گل‌های این دسته گل بیشتر توصیه می‌شود. گل‌های ظریف و مینیاتوری یکی از گزینه‌های مناسب برای این دسته گل‌ها هستند، زیرا این گل‌ها به دلیل کوچکی و ظرافتی که دارند بیشتر دست‌های کوچک کودکان را برای نوازش به سمت خود جلب می‌کنند

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 59 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

آموزش شینیون ساده3

این پست در مورد چند شینیون ساده توضیح می دهد که هر کسی می تواند بدون مراجعه به آرایشگر آن را به سادگی در منزل انجام دهد و از داشتن موهایی آراسته و زیبا لذت ببرد.

شینیون – بوکل مارپیچی چند رشته :

مو را براشینگ کرده و کمی موس یا ژل مرطوب کننده بر روی آن بمالید تا خورده های مو کاملا بچسبد و سطحی صاف ایجاد کنند. سپس درمرکز سر آن را دم اسبی کنید. بسته به حجم مو آن را به چند دستهی مساوی تقسیم کنید. در اینجا مو به سه دسته تقسیم شده است. سپس هر دسته را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و بافت دوتایی مارپیچ بزنید. (رجوع به بافت دوتایی مارپیچ) . و انتهای هر بافت را با کش بافت ثابت کنید. مانند شکل زیر
آموزش شینیون ساده

سپس انتهای هر سه بافت را مانند شکل زیر با هم با یک کش بافت ثابت کنید.

شینیون ساده

تا اینجا نیز یک شینیون ساده ایجاد کرده اید. می توانید ابتدا و انتهای بافت و دم اسبی را با روبان یا شکوفه تزئین کنید.

همچنین می توانید بسته به بلندی مو ی سر آن را مانند بوکلی زیبا به دور دم اسبی بپیچید و با سنجاق سر ثابت کنید بطوری که سنجاق ها داخل بوکل فرو رفته و دیده نشود. درست مانند شکل زیر

آموزش شینیون ساده3

که بسیار زیبا و شیک به نظر می رسد.


این هم تصویر این شینیون از جلوی سر .

و حالا آموزش شینیونهای ساده با دم اسبی و بوکل های(پیچ های گرد) ساده :

بوکل چینی :

در اینجا سعی می کنیم مراحل ایجاد یک بوکل ساده ی چینی را همانطور که بر روی مو انجام می دهیم به ترتیب برایتان بنویسیم:

۱- موها را به شکل دم اسبی مرتب کنید . می توانید دم اسبی را بالای تاج سر یا پائین ببندید . فرق زیادی نمی کند و بستگی به سلیقه ی شخصی شما دارد.

۲- یک چوب مو ( hairstick ) را که در مدلهای چینی از آن استفاده می شود و در شکل نشان داده شده است انتخاب کنبد و به طور افقی در قسمت ریشه ی مو یا انتهای دم اسبی بگذارید.

۳- در قسمت بعدی دم اسبی را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. یک قسمت در بالای چوب دم اسبی قرار می گیرد و دیگری در پائین دم اسبی قرار می گیرد.

۴- سپس دو دسته ی مو را در دو جهت مخالف در اطراف بست ( کش مو) دم اسبی بپیچید و آن رادر اطراف چوب مو hairstick حلقه کنید.

۵- سپس با سنجاق های ساده و تزئینی بوکل ایجاد شده را در قسمتهای بالا و پائین محکم کنید

چگونه یک بوکل ساده ی زیبای دم اسبی درست کنیم :

۱- از تیزی تا تیزی گوش بطور افقی و به سمت عقب سر موها را جدا کرده و تقریبا نزدیک به بالای سرتان موها را دم اسبی می کنیم . این مقدار مو تقریبا نصف حجم موهای شما را دربر می گیرد .

۲- موهای باقی مانده در قسمت پائین را به دور دم اسبی بپیچید و یک بوکل زیبا در اطراف دم اسبی ایجاد کنید.

۳- هنگامی که بوکل کامل شد آن را با سنجاق ثابت و محکم کنید. بوکلی ساده و زیبا با دم اسبی ایجاد کرده اید.

۴- بطور دلخواه و سلیقه ای می توانید دم اسبی را هم بهدور بوکل ایجاد شده بپیچید و یک بوکل بزرگ ایجاد کنید و آن رانیز با سنجاق ثابت و محکم کنید.

بوکل ساده با بافت:

۱- در قسمت وسط سر موها را دم اسبی کرده و با روبان یا کش سر آن را ثابت کنید .

۲- دم اسبی را نیز به دم قسمت تقسیم کرده و هر دو دسته رانیز بار دیگر دم اسبی می کنیم . دم اسبی سمت چپ و دم اسبی سمت راست.

۳- هر دو دم اسبی را می بافیم و انتهای آن را با کش ظریف بافت می بندیم

۴- سپس یکی از بافتها را در جهت عقربه های ساعت و دیگری را خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت به دور دم اسبی می پیچیم و یک بوکل ایجاد می کنیم.

۵- و بوکل ایجاد شده توسط هر دو بافت را با سنجاق ثابت و محکم می کنیم.

یک شینیون ساده ی دم اسبی:

۱- موها را با دقت شانه کرده و در نزدیک تاج سر یا در پائین نزدیک گردن بسته به سلیقه ی خودتان دم اسبی کنید و با کش مو یا بست مو آن را ببندید .

۲- دم اسبی را به دو قسمت تقسیم کرده و به شکل مارپیچ به دور یکدیگر بپیچید و انتهای آن را با کش بافت ببندید. در شکل نشان داده شده است.

۳- سپس به حالت جمبره آن را به دور دم اسبی بپیچید و به اندازهای که طول موهایتان اجازه می دهد بوکل بزرگ یا کوچک ایجاد کنید و انتهای آن را در زیر بوکل پنهان کنید و با سنجاق آن را فیکس کنید . از سنجاق سر های زیبا برای درخشش بیشتر ان استفاده کنید.

بیا تا همه دست نیکی بریم جهان جهان را به بد نسپریم

با سپاس فراوان از دنیای عزیز

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 67 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

وقتی ناچار هستید برای انجام کارهای روزانه مدت زیادی را در ساعات آفتابی روز در فضای آزاد و زیر نورخورشید قرار بگیرید ناگزیر پوست لطیف و حساس شما دچار آفتاب سوختگی شده و به گونه‌ای تغییر رنگ می‌دهد که معمولا ناخوشایند است و آن را نمی‌پسندید.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این تغییر رنگ همچنین شما را نگران کرده و به این فکر می‌اندازد که در چند قدمی سرطان پوست هستید. در این شرایط مضطرب و وحشت زده نشوید بلکه در عوض با استفاده از هر یک از روش‌های طبیعی زیر و یا هر سه تای آنها در یک برنامه زمانی منظم می‌توانید پوست خود را ترمیم کرده و آفتاب سوختگی را درمان کنید.

این سه راه کار طبیعی عبارتند از:

۱-‌ آلوئه‌ورا: این گیاه همه فن حریف در واقع برای بهبود هر نوع سوختگی از جمله آفتاب سوختگی مفید است. یک برگ آلوئه‌ورا را باز کرده و ژل داخل برگ را روی ناحیه آفتاب سوخته بمالید. آرام بمانید تا ژل تاثیر خود را اعمال کند. ژل آلوئه‌ورا یک لایه محافظی روی پوست شما ایجاد می‌کند که رطوبت آن را نگه می‌دارد و فرآیند بهبود آفتاب سوختگی آغاز می‌شود. درحین کار آب زیادی نیز بنوشید تا پوست شما دوباره آب کافی جذب کند.

۲- بابونه: شاید هرگز تصورش را هم نکرده‌اید که این چای خوش طعم بتواند به درمان آفتاب سوختگی شما کمک کند. برای بهره‌مندشدن از این خاصیت بابونه، چند قطره از عصاره این گیاه را داخل یک کاسه آب خنک بریزید. یک لیف تمیزرا داخل این محلول خیس کنید و آن را به آرامی روی محل آفتاب سوختگی بمالید اگر تمام بدنتان دچار آفتاب سوختگی شده است می‌توانید همین محلول را داخل وان درست کرده و مدتی در وان قرار بگیرد تا گیاه تاثیر خود را روی پوست بگذارد. همچنین اگر دچار آفتاب سوختگی در پلک‌های چشمانتان شده‌اید می‌توانید دو عدد تی بگ چای بابونه را با آب خنک خیس کرده و روی چشمهایتان نگه دارید.

۳- حمام جوش شیرین: یک فنجان از این ماده پاکسازی کننده را داخل وان حمام حاوی آب خنک بریزید و درون وان قرار بگیرید. در این حالت پوست خود را مخصوصا وقتی شروع به پوسته پوسته شدن می‌کند مرتب مرطوب نگه دارید. نوبت بعد که خواستید در معرض نور آفتاب قرار بگیرد به خاطر داشته باشید که لباس مناسب بپوشید و حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 69 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

تغذیه

بعضی از موادغذایی دارای خواصی است که می تواند از بروز برخی بیماری ها جلوگیری کند. در این مطلب تعدادی از خوراکی هایی را که برای پیشگیری از بروز دیابت در افراد مفید است برای شما آورده ایم.

پیشگیری از دیابت با فلفل تند

پژوهشگران در مطالعات خود دریافته اند که فلفل تند در پیشگیری از دیابت و بیماری های قلبی و عروقی که مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشورهای رو به توسعه به شمار می آید، مفید و موثر است.محققان می گویند، این احتمال وجود دارد که روزی فلفل جایگزین آسپرین شود و یا با آسپرین به عنوان دارویی برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی ترکیب شود. آسپرین به تنهایی عوارض جانبی نامطلوب و مضری دارد که باعث خونریزی معده در بیماران می شود.محققان روی دو ماده فعال در فلفل به نام های «کاپساسین» و «دی هیدرو کاپسیایسین» مطالعه و آزمایش کردند. این آزمایش ها نشان داد که این مواد شیمیایی، قابلیت پایین آوردن قند خون و سطح انسولین، کاهش تشکیل چربی ها در دیواره های سرخرگی و جلوگیری از تشکیل لخته های خونی را دارد.

پیشگیری از دیابت با مغز بادام

متخصصان تغذیه تاکید کردند، افرادی که نتایج آزمایش انسولین آن ها غیرعادی بوده و در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند، می توانند با افزودن بادام به رژیم غذایی خود، از بروز دیابت پیشگیری کنند.مطالعات دیگری نیز نشان می دهد که مغز بادام برای سلامت قلب و عروق مفید است.متخصصان پس از شش هفته آزمایش روی دو گروه از شرکت کنندگان دریافتند، در گروهی که در رژیم غذایی آن ها بادام گنجانده شد، از نظر حساسیت انسولینی بهبود چشمگیری حاصل شد. در این افراد هم چنین سطح کلسترول بد خون کاهش پیدا کرد.

پیشگیری از دیابت با آبلیمو و چای سبز

شواهد پیشین نشان داده است که مواد سودمند چای سبز در پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان و دیابت تاثیر بسزایی دارد.شواهد جدید حاکی از آن است که با چکاندن آب لیموترش درون چای سبز یا نوشیدن آب مرکبات بلافاصله پس از نوشیدن چای سبز، تاثیر سودمند این نوع چای دست کم سه برابر می شود

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 72 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

آندره ژید، نویسنده ی فرانسوی می گوید:« من از خانواده بیزارم!» اما این نویسنده ی اروپایی سخت در اشتباه بوده است. درست است گاه خانواده تنش هایی ایجاد می کند که به سختی می توان تعادل و آرامش را در آن برقرار ساخت اما نتایج تحقیقات علمی نشان می دهد که داشتن خانواده برای سلامتی انسان مفید است.
زوج ها عمر طولانی تری دارند
حتی اگر خانواده را به ساده ترین شکل آن یعنی «زن و شوهر» بودن در نظر بگیریم باز تآثیر آن روی نشاط و سلامتی بدن به اندازه ی ورزش و تغذیه ی سالم است. بر اساس نتایج پژوهشی که Insee در ماه اوت سال ۲۰۰۷ منتشر ساخت، میانگین عمر زوج ها بیشتر از مجردین است. حمایتی که «قهرمانان زیر یک سقف» نثار یکدیگر می کنند همانند سپر حفاطتی، آنها را در مقابل استرس، این سم کشنده، مصون می دارد. افراد مجرد که معمولا عادت های پرخطری نظیر تغذیه ی نامناسب، مصرف الکل ، سیگار و .. را نیز در پیش می گیرند از این سپر حفاظتی بی بهره اند.

عشق از ابتلا به بیماری ها پیشگیری می کند
محققان امریکایی ثابت کرده اند زمانیکه خوک ها از جفت شان جدا می شوند سیستم دفاعی و ایمنی بدن شان ضعیف می شود. همچنین نتایج پژوهشی که محققان در مرکز اپیدمولوژی سرطان ملبورن(استرالیا) در سالهای ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ روی ۱۰۷۹ مرد انجام داده اند، نشان می دهد هر اندازه که میزان انزال در مردان ۲۰ تا ۴۰ بیشتر باشد احتمال ابتلای آنها به سرطان پروستات کمتر خواهد بود. داشتن زندگی عاشقانه باعث می شود زوج ها کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی قرار بگیرند. همچنین محققان در سال ۲۰۰۲ ثابت کرده اند که برقراری روابط جنسی سالم خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

عشق بدن را قوی می سازد
داشتن همسر، دیدن چهره ایی آشنا و مهربان باعث تحریک ترشح هورمون بسیار خاصی به نام اوسیتوسین می شود. این هورمون در بدن زنهای شیرده ترشح می شود اما زوج هایی که روابط احساسی و جنسی مطلوبی دارند نیز از ترشح این هورمون بی بهره نیستند. هورمون اوسیتوسین قدرت نیروزایی بالایی دارد. همچنین هورمون های آندورفین که در زمان رسیدن به اورگاسم ترشح می شود نیز دردهای بدن را تسکین می دهد.

خانواده میکروب ها را ناکار می کند
از زمان تولد هر نوزادی، خانواده و کیفیت روابط مادر-فرزندی نقش موثری در رشد کودک ایفا می کند. در واقع خانواده به کودک قدرت مقابله با آسیب ها را داده و او را در برابر باکتری ها و ویروس ها مقاوم می سازد. مطالعات دکتر رنه اسپیتز نشان داده است نوزادانی که از مهر و توجه مادری محروم اند، بیشتر به بیماری های مختلف مبتلا می شوند. البته بعد از دوران کودکی نیز همچنان نقش خانواده در رشد فرزندان بسیار موثر است. در واقع این خانواده است که زمینه ی رسیدن به بالندگی و ثبات فکری را در جوانان فراهم می سازد. چهارچوب خانوادگی امن از ابتلا به بیماری های روحی روانی و اختلالات رفتاری پیشگیری به عمل می آورد

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 70 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

آموزش شینیون زیبا

این یک شینیون بسیار زیبا و ساده برای موقعیت های اداری و مجالس خاص است که با کمی حوصله و دقت انجام می شود .


از تیزی تا تیزی گوش فرق باز کرده و قسمت جلوی مو را با کلیپس جدا کنید . موهای پشت سر را هم دم اسبی کنید. دم اسبی باید کمی پایین تر از مرکز سر بسته شود.

شینیون

بسته به طول مو تقریبا به اندازه ای که در شکل نشان داده شده است از دم اسبی جدا کنید و با کش بافت ببندید.

آموزش شینیون

بلندی پایین موی دم اسبی را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.


مانند شکل دم اسبی را به طرف داخل برگردانده و یک بوکل زیبا ایجاد کنید و از داخل آن را با سنجاق سر ثابت کنید و دو دسته ی مساوی را از طرفین بوکل بیرون بیاورید.

با بابلیس آن را حالت داده و مانند شکل هر دو را از داخل با سنجاق ثابت کنید .

شینیون کردن

در شکل نحوه ی سنجاق زدن نشان داده شده است .
تزییین مو

این هم تصویر از روبرو

حالا نوبت موهای جلو است . فرق مناسب را انتخاب کرده و از هر دو طرف مو را بپیچانید .

شینیون ساده

کل طول مو پیچانده می شود .

شینیون موها
مانند شکل آن را بر روی بوکل ایجاد شده با سنجاق سر ثابت کنید. اگر حجم جلوی مو بیشتر بود می توانید مو را به جند لایه تقسیم کنید و بعد هر کدام را بطور جداگانه بپیچید و بر روی بوکل سنجاق کنید .


این هم تصویر این شینیون بعد از اتمام کار


جهت حسن ختام می توانید از سنجاق سرهای زیبا یا شکوفه ها برای تزئین آن استفاده کنید .

آموزش شینیون زیبا

خدایا ! بیا پشت آن پنجره که وا می شود رو به سوی دلم
بیا،پرده ها را کناری بزن که نورت بتابد به روی دلم

سپــاس فراوان از دنیای عزیز

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 94 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

آوکادو گیاهی سرشار از پتاسیم، ویتامین B و E است و به داشتن خواص مرطوب کنندگی شهرت دارد. در مطلب پیش رو طرز تهیه ماسک های مختلف با استفاده از این گیاه مفید ارائه می شود تا بتوانید بدون نگرانی از عوارض جانبی محصولات شیمیایی از آنها استفاده بکنید.
ماسک آوکادو برای دستها:
ترکیبات لازم
آوکادو پوست کنده ۴/۱ عدد
بلغور جو دو سر ۲ قاشق سوپخوری
آب لیموترش ۱ قاشق سوپخوری
آب لیموترش رایحه ی مطبوعی به این ماسک می بخشد و بلغور جوی دو سر باعث جذب هرچه بیشترروغن های طبیعی آوکادو می شود. با استفاده از این ماسک دستان شما نرم و لطیف خواهد شد.
روش تهیه و استفاده:
داخل یک کاسه، آوکادو را له کنید تا یه صورت پوره در بیاید. سپس سفیده ی تخم مرغ، بلغور جو دوسر و آب لیمو ترش را اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید و روی دستها مالیده و سپس مالش دهید. ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی دستهایتان نگه دارید و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک آوکادو برای پوست های خشک

ترکیبات لازم
آوکادو پوست کنده ۲/۱ عدد
سفیده تخم مرغ ۱عدد
آب لیموترش ۱ قاشق سوپخوری
لیمو ترش قابض طبیعی بسیار موثری است که تولید چربی را محدود می کند و پروتئین های موجود در سفیده ی تخم مرغ باعث تقویت پوست می شود. دراین میان آوکادو که سرشار از چربی های مفید است در خواص ترکیبات این ماسک تعادل ایجاد می کند.
روش تهیه و استفاده:
آوکادو، سفیده ی تخم مرغ و آب لیموترش را مخلوط کرده و هم بزنید تا یک دست شود. ماسک را روی صورت قرار دهید و پس از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید.

ماسک مو آوکادو

ترکیبات لازم
آوکادو پوست کنده ۱ عدد
زرده ی تخم مرغ ۱عدد
روغن زیتون نصف قاشق سوپخوری
زمانیکه آوکادو، زرده ی تخم مرغ و روغن زیتون بعنوان ماسک روی موها قرار می گیرد همانند مرطوب کننده عمل می کند یعنی باعث حفظ آب می شود و به این ترتیب مواد مغذی زیادی جذب ساقه مو می شود.


روش تهیه و استفاده:
آوکادو را داخل یک کاسه له کنید تا بطورت پوره ی یکدست در بیاید. زرده ی تخم مرغ و روغن زیتون را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. موها را چند قسمت تقسیم کنید و ماسک را روی هر قسمت بخصوص روی نوک موها قرار دهید. پس از نیم ساعت موها را با آب گرم آب بکشید.

ماسک مرطوب کننده ی آوکادو

ترکیبات لازم
آوکادو پوست کنده نصف عدد
ماست طبیعی ۱قاشق سوپخوری
عسل ۱قاشق سوپخوری
خیار ۲حلقه
در این ماسک خواص مرطوب کنندگی آوکادو با خواص ضدباکتریایی عسل و اثر تسکین کنندگی ماست ترکیب می شود و باعث پاکسازی، کاهش التهاب، لطافت پوست شده و منافذ پوست را منقبض می کند. خیار نیز ورم دور چشم را می خواباند.
روش تهیه و استفاده:
داخل یک کاسه آوکادو را له کنید تا بصورت پوره ی یک دست در آید. ماست و عسل را به آن افزوده و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. ماسک را روی صورت خود قرار دهید و دو حلقه خیار را روی چشمانتان بگذارید. بعد از ۲۰ دقیقه ماسک را با آب گرم بشویید

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 87 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

مافین توت فرنگی
تا همین چند سال پیش همه کیک های لقمه ای که دورشان کاغذ پیچیده شده بود یعنی همان کیک یزدی خودمان یک طعم مشترک داشتند تنها تفاوتشان در پوکی خمیرشان بود .ولی این روزها این کیک یزدی های مدرن یا همین مافین های امروز با انواع و اقسام طعم پخته میشوند.این هم مدل تابستانی آن با طعم توت فرنگی است.

مواد لازم:
۱۵۰ گرم آرد سفید
۱۲۵ گرم پودر شکر
۱/۴ ق چ وانیل
۳ عدد تخک مرغ
۱۲۵ گرم کره
۱ ق س آرد ذرت
کپسول کاغذی برای مافین و مقداری ترافل رنگی و توت فرنگی برای تزیین

پوره توت فرنگی
۱-برای درست کردن این مافین ابتدا پوره توت فرنگی را آماده کنید،برای این منظور توت فرنی ها را شسته ،دم های آنها را گرفته و در غذاساز یا مخلوط کن بریزید.شکر را هم اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
۲-پوره را در قابلمه کوچک لعابی ریخته روی حرارت بگذارید و هم بزنید.بعد آرد ذرت را اضافه کنید و دوباره هم زدن را ادامه دهید تا سس غلیظی به دست بیاید.بعد از غلیظ شدن ،پوره را از روی حرارت برداشته و بگذارید تا خنک شود.
نکته:اضافه کردن آرد ذرت در اینجا برای غلیظ شدن پوره توت فرنگی است.

مواد لازم برای پوره:۲۰۰ گرم توت فرنگی + ۱۰۰ گرم شکر +۱ ق س آرد ذرت

۱_کره را در دمای محیط بگذارید تا نرم شود.پودر شکر و کره نرم شده را در کاسه ای بزرگ بریزید و با همزن خوب بزنید تا پوک و سفید شود.وانیل را هم به آن اضافه کنیدو کمی دیگر هم بزنید.
۲_تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد بالا اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهی.وقتی محلول یکئست و سفیدی ه دست آمد،پوره توت فرنگی آماده و خنک شده را به آن اضافه کرده و خوب با همزن بزنید.
۳_آرد ذرت و آرد سفید را مخلوط کرده و الک کنید تا یکدست شوند.مخلوط آرد را به مواد بالا اضافه کنید و با قاشق با کاردک مخصوص کیک پزی به آرامی هم بزنیدتا گلوله های آرد از هم باز شوند و یک مخلوط یکدست و خمیر نرم و لطیفی داشته باشید.
۴_قالب مافین (یا همان کیک یزدی خودمان)را روی سطح کارتان بگذارید و کپسولهای مافین را درون قالب بگذارید.هر کاغذ را درون یک محفظه قالب گذاشته و مقداری از مواد کیک درون آن بریزید تا حدودا دو سوم قالب پر شود.
نکته »دقت کنید نباید کاملا قالب را از مایه مافین پر کنید چون وقتی کیک پف میکند از قالب بیرون میزند.
۵_فر را با درجه حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.قالب مافین را در فر (طبقه وسط)بگذارید.مدت زمتن ۲۵ دقیقه برای پخت آنها کافیست.بعد از پخت قالب را در آورده بگذارید خنک شود.بعد از خنک شدن به آرامی مافینها را با کاغذ دورشان از قالب درآورید و با توت فرنگی تازه و پودر قند و ترافل تزیین کنید.
**ترافل و کپسولهای کاغذی (کاغذ دور کیکهای کوچک)را از فروشگاهای لوازم قنادی تهیه کنید

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 82 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

نوشیدنی عطش زدا
تا پیش از این وقتی میخواستیم یک شربت ترش عطش زدا برای رفع تشنگی ناشی از گرمای تابستان آماده کنیم.فوری سراغ شربت آبلیمو یا آلبالو ترش می رفتیم ولی برای آن دسته از افرادی که از طعم ترش استقبال می کنند یک پیشنهاد ویژه هم داریم.شربت تمبر هندی را هم امتحان کنید. مطمئن باشید تا پایان تابستان مشتری اش خواهید ماند.این شربت به همان سادگی شربت آبلیموست ولی هیجان انگیــز تر.

شربت تمبر هندی

مواد لازم:
۵ عدد تمبر هندی ترش
۴ تکه یخ
۲ ق س شکر
۱ پیمانه آب

۱_تمبر هندی را از پوست جدا کرده،هسته ی آن را بگیرید.سپس با آب و یخ و شکر داخل مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید تا یخ خرد شود.
۲_شربت آماده را داخل لیوان ریخته و با یک عدد تمبر هندی پوست گرفته و ترش سرو کنید.

**تمبر هندی به صورت جعبه ای در دو نوع ترش و شیرین در میوه فروشی ها و سوپر مارکت ها عرضه میشود.

شربت سکنجبین،خیار و لیمو

یکی از اصیل ترین نوشیدنی های ایرانی که در سال های قدیم در فصل تابستان طرفداران زیادی داشت.شربت سرکه انگبین یا به اصطلاح عام سکنجبین بود که البته قدیمی ها به آن خیار رنده شده هم اضافه می کردند.ولی با گذشت این همه سال ،این شربتهنوز هم یکی از بهترین و پر خاصیت ترین شربت های عطش زداست ؛به خصوص اگر به آن لیمو ترش هم اضافه شود.

مواد لازم:
۱/۲ پیمانه شربت سرکه انگبین(سکنجبین)
۱ پیمانه آب
۱ عدد خیار
۱ عدد لیموترش
۴ تکه یخ

۱_ابتدا شربت سکنجبین و لیمو ترش پوست کنده و بدون هسته را داخل مخلوط کن ریخته با چهار تکه یخ خوب مخلوط کنید.
۲_خیار را با پوست،ریز رنده کنید.لیوان مورد نظر را هم آماده کرده و خیار رنده شده را در آن بریزید.
۳_موادی که در بالا آماده کردید(سکنجبین-لیموترش و یخ)را با آب مخلوط کنیدو روی خیارها در لیوان بریزید

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 93 چهارشنبه 22 تیر 1390 نظرات (0)

مشکل کوچک‌بودن فضا مشکلی است که امروزه افراد زیادی با آن مواجه هستند به‌همین دلیل در‌خصوص حل این‌مشکل و مبارزه با آن مکررا صحبت کرده‌ایم و ایده‌هایی برای شما ارائه داده‌ایم، این مطالب آن‌قدر مهم هستند که تکرار و بیان مکرر آن‌ها خالی از‌ لطف نیست و گاهی نیز یادآوری و تاکید بر‌اهمیت آن‌ها لازم است.دراین مطلب نیز سعی داریم مهم‌ترین نکات را در‌این زمینه خیلی کوتاه برای‌تان مطرح سازیم.
۱٫ آینه‌هایی در سایز‌بزرگ بر دیوارها بیاویزید. این‌کار به‌طرز شگفت‌انگیزی سبب می‌شود تا اتاق بسیار بزرگ‌تر از آن‌چه هست جلوه کند. آویختن آینه‌های دکوری کوچک‌تر بردیوار نیز‌چنین تاثیری را دارند، هم‌چنین می‌تواند در گوشه‌های اتاق آینه را بر‌کف اتاق نصب کنید.
۲٫ همواره اتاق را مرتب و جمع‌ و ‌جور نگه‌ دارید و هرچیزی را پس از استفاده سریعا سرجای خود قرار‌دهید. شلوغ و ریخت و پاش بودن اتاق سبب می‌شود فضا گرفته و کوچک‌تر به‌نظر برسد.
۳٫ تنها وسایل را در اتاق قرار دهید که وجودشان لازم و ضروری است و از قرار‌دادن وسایل غیرضروری در فضای کوچک جدا بپرهیزید. هم‌چنین از ساده‌ترین و ظریف‌ترین نوع ممکن وسایل و اثاثیه در اتاق کوچک استفاده کنید و آن‌ها را دور اتاق بچینید نه وسط آن‌.

اتاق کوچک را بزرگ نشان دهید

اگر اتاق کوچکی در اختیار دارید، می توانید با استفاده از دکور مناسب ابعاد آنرا بزرگتر از حد واقعی جلوه دهید. در این بخش نکاتی را برای شما ذکر می کنیم که با به کار گیری آنها می توانید یک اتاق کوچک را بزرگتر جلوه دهید.

اگر از اتاق نسبت به فضای بیرونی دید وجود داشته باشد، این امر سبب می شود که اتاق بزرگتر جلوه کند. بنابراین سعی کنید برای اتاق خود پنجره هایی را در نظر بگیرید و فراموش نکنید که این پنجره ها هرچقدر بزرگتر باشند فضا بزرگتر جلوه می کند.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشت رنگ فضای داخلی اتاق است. باید سعی کنید تا آنجایی که می توانید برای دیوارها و سقف از رنگ های روشن کمک بگیرید. با استفاده از رنگ خطای دید ایجاد کنید. خطای دید سبب بزرگ تر جلوه دادن اتاق می شود.

در انتخاب رنگ مناسب برای پنجره، درب و سایر موارد دقت کنید و رنگ آنها را دقیقاً مانند رنگ دیوارها انتخاب کنید. از شلوغی و درهم ریختگی در فضای داخلی به شدت اجتناب کنید و از وسایل زینتی کوچک با تعداد زیاد نیز استفاده نکنید. در هم ریختگی باعث می شود اتاق شما کوچکتر به نظر برسد و همچنین وسایل زینتی که بدون هیچ نظمی در گوشه و کنار اتاق قرار گرفته اند نیز سبب کوچکتر شدن فضا می شوند.

بهترین رنگی که می توانید برای سقف انتخاب کنید سفید است. هر چقدر سقف بلندتر به نظر برسد اتاق نیز بزرگتر جلوه می کند. رنگ سفید هم سبب می شود که سقف اتاق بلندتر به نظر برسد.

برای دکوراسیون اتاق از مبلمانی استفاده کنید که حجم و سایز آن به اندازه اتاق باشد. به عنوان مثال یک مبل راحتی بزرگ در یک اتاق کوچک فضای زیادی را اشغال می کند و سبب می شود حجم اصلی اتاق از بین برود. پنجره ها را نیز باید به سادگی بیارایید. بهتراست حتی الامکان از یک پرده ساده استفاده کنید. از نصب چند لایه پرده به همراه والان خودداری کنید.

نکته: آینه های قدی خطای دید را افزایش داده و به راحتی می توانند یک فضای کوچک را بزرگ جلوه دهند؛ پس استفاده از آینه در فضای کوچک را فراموش نکنید

در گروه های زیر عضو شوید تا مطالب جدید سایت و موضوعاتی که نمیشه در سایت گذاشت برایتان ارسال شود
برای اموزش عضویت بر روی سایت زیر کلیک کنید
www.musicparsi.rozblog.com

تعداد صفحات : 138

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • پنجشنبه 7 ارديبهشت 1391
  • پنجشنبه 07 ارديبهشت 1391
  • سه شنبه 9 اسفند 1390
  • يکشنبه 7 اسفند 1390
  • شنبه 22 بهمن 1390
  • چهارشنبه 5 بهمن 1390
  • يکشنبه 2 بهمن 1390
  • يکشنبه 25 دی 1390
  • چهارشنبه 21 دی 1390
  • سه شنبه 13 دی 1390
  • سه شنبه 6 دی 1390
  • يکشنبه 4 دی 1390
  • شنبه 3 دی 1390
  • چهارشنبه 30 آذر 1390
  • يکشنبه 27 آذر 1390
  • جمعه 25 آذر 1390
  • سه شنبه 22 آذر 1390
  • پنجشنبه 17 آذر 1390
  • دوشنبه 14 آذر 1390
  • يکشنبه 13 آذر 1390
  • شنبه 12 آذر 1390
  • جمعه 11 آذر 1390
  • يکشنبه 6 آذر 1390
  • شنبه 5 آذر 1390
  • چهارشنبه 25 آبان 1390
  • سه شنبه 24 آبان 1390
  • چهارشنبه 18 آبان 1390
  • دوشنبه 9 آبان 1390
  • پنجشنبه 5 آبان 1390
  • چهارشنبه 20 مهر 1390
  • سه شنبه 19 مهر 1390
  • دوشنبه 18 مهر 1390
  • يکشنبه 17 مهر 1390
  • شنبه 16 مهر 1390
  • جمعه 15 مهر 1390
  • پنجشنبه 14 مهر 1390
  • چهارشنبه 13 مهر 1390
  • دوشنبه 11 مهر 1390
  • يکشنبه 10 مهر 1390
  • شنبه 9 مهر 1390
  • چهارشنبه 6 مهر 1390
  • سه شنبه 5 مهر 1390
  • دوشنبه 4 مهر 1390
  • يکشنبه 3 مهر 1390
  • شنبه 2 مهر 1390
  • جمعه 1 مهر 1390
  • پنجشنبه 31 شهريور 1390
  • چهارشنبه 30 شهريور 1390
  • سه شنبه 29 شهريور 1390
  • دوشنبه 28 شهريور 1390
  • يکشنبه 27 شهريور 1390
  • شنبه 26 شهريور 1390
  • جمعه 25 شهريور 1390
  • پنجشنبه 24 شهريور 1390
  • چهارشنبه 23 شهريور 1390
  • دوشنبه 21 شهريور 1390
  • يکشنبه 20 شهريور 1390
  • شنبه 19 شهريور 1390
  • جمعه 18 شهريور 1390
  • پنجشنبه 17 شهريور 1390
  • چهارشنبه 16 شهريور 1390
  • سه شنبه 15 شهريور 1390
  • دوشنبه 14 شهريور 1390
  • يکشنبه 13 شهريور 1390
  • شنبه 12 شهريور 1390
  • جمعه 11 شهريور 1390
  • پنجشنبه 10 شهريور 1390
  • چهارشنبه 9 شهريور 1390
  • سه شنبه 8 شهريور 1390
  • دوشنبه 7 شهريور 1390
  • يکشنبه 6 شهريور 1390
  • شنبه 5 شهريور 1390
  • جمعه 4 شهريور 1390
  • پنجشنبه 3 شهريور 1390
  • چهارشنبه 2 شهريور 1390
  • سه شنبه 1 شهريور 1390
  • دوشنبه 31 مرداد 1390
  • يکشنبه 30 مرداد 1390
  • شنبه 29 مرداد 1390
  • پنجشنبه 27 مرداد 1390
  • چهارشنبه 26 مرداد 1390
  • سه شنبه 25 مرداد 1390
  • دوشنبه 24 مرداد 1390
  • يکشنبه 23 مرداد 1390
  • شنبه 22 مرداد 1390
  • جمعه 21 مرداد 1390
  • پنجشنبه 20 مرداد 1390
  • چهارشنبه 19 مرداد 1390
  • سه شنبه 18 مرداد 1390
  • دوشنبه 17 مرداد 1390
  • يکشنبه 16 مرداد 1390
  • شنبه 15 مرداد 1390
  • جمعه 14 مرداد 1390
  • پنجشنبه 13 مرداد 1390
  • چهارشنبه 12 مرداد 1390
  • سه شنبه 11 مرداد 1390
  • دوشنبه 10 مرداد 1390
  • يکشنبه 9 مرداد 1390
  • شنبه 8 مرداد 1390
  • جمعه 7 مرداد 1390
  • سه شنبه 4 مرداد 1390
  • دوشنبه 3 مرداد 1390
  • يکشنبه 2 مرداد 1390
  • شنبه 1 مرداد 1390
  • جمعه 31 تير 1390
  • پنجشنبه 30 تير 1390
  • چهارشنبه 29 تير 1390
  • سه شنبه 28 تير 1390
  • دوشنبه 27 تير 1390
  • يکشنبه 26 تير 1390
  • شنبه 25 تير 1390
  • جمعه 24 تير 1390
  • پنجشنبه 23 تير 1390
  • چهارشنبه 22 تير 1390
  • سه شنبه 21 تير 1390
  • دوشنبه 20 تير 1390
  • يکشنبه 19 تير 1390
  • جمعه 17 تير 1390
  • چهارشنبه 15 تير 1390
  • سه شنبه 14 تير 1390
  • دوشنبه 13 تير 1390
  • شنبه 11 تير 1390
  • جمعه 10 تير 1390
  • جمعه 6 خرداد 1390
  • دوشنبه 12 ارديبهشت 1390
  • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390
  • شنبه 10 ارديبهشت 1390
  • جمعه 9 ارديبهشت 1390
  • سه شنبه 6 ارديبهشت 1390
  • دوشنبه 5 ارديبهشت 1390
  • يکشنبه 4 ارديبهشت 1390
  • جمعه 2 ارديبهشت 1390
  • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4139
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 247
  • آی پی دیروز : 122
  • بازدید امروز : 337
  • باردید دیروز : 204
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,898
  • بازدید ماه : 1,270
  • بازدید سال : 42,681
  • بازدید کلی : 1,087,841