loading...
!!!.MusicParsi.!!!
ارسال اس ام اس رایگان

ارسال اس ام اس رایگان از طریق اینترنت

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 60 چهارشنبه 29 تیر 1390 نظرات (0)

آغاز شیمی همراه با پیدایش حیات بر روی زمین بود . تمام پدیده های (طبیعی ٬مصنوعی)زمان مربوط به علم شیمی بود برای مثال هنگامی که کوه های آتشفشان فعال میشد مواد مذاب آتشفشان ٬گاز های سمی ایجاد شدهو... همگی جزو مواد شیمیایی به حساب می آیند .

شیمی یعنی زندگی چون ما در زندگی در تمام عمر با علم شیمی بدون آنکه متوجه آن شویم سر و کار داریم مثلا ما بدون آنکه متوجه بشویم به چای آبلیمو اضافه میکنیم و اینکار یک تغییر شیمیایی است.

تاریخچه شیمی :

به علت اینکه شیمی در دوران ها و کشور های مختلف فرق داشت دانشمندن شیمی را به سه دوره تقسیم کردند که در زیر به شرح این سه دوره میپردازیم :

۱ـ دوران شیمی باستان : در این دوره علم شیمی تازه علاقه مندان زیادی پیدا کرد و به همین دلیل دوران ابتدایی علم شیمی بود اکثر دانشمندان این دوره در یونان باستان زندگی میکردند به همین دلیل قلمرو شیمی در آن زمان یونان باستان بود . و از دانشمندان معروف همان دوره می توان ارسطو ٬سقراط٬دموکریت و ... را نام برد.

۲ـ دوران کیمیا گری : در این دوره بیشتر دانشمندان مسلمان بودند و قلمرو این دوره تقریبا کشور های خاورمیانه امروزی بوده اند . در این دوره کیمیا گران بر این فکر بودند که ماده فرضی قرمز رنگی وجود دارد که اگر آنرا به فلزات بی ارزش بمالند آن فلز به طلا و نقره تبدیل میشود(سنگ فیلسوفان)و همینطور ماده ای وجود دارد که به انسان عمر جاویدن میدهد (اکسیر حیات). کیمیا گران برای کشف این دو ماده وسایل را ابداع کردند ولی هیچکدام به نتیجه نرسیدند. و از دانشمندان معروف این دوره میتوان . زکریا رازی و جابر بن حیان را نام برد .

۳ـ دوران شیمی نوین : بعد از اینکه دانش شیمی کیمیاگران به وسیله کتاب ها و مقالات به اروپا منتقل یافت آنها از این دانش استفاده کردند و خود را بالا تر از آنها بردند و قلنرو شیمی به اروپا منتقل شد در این دوره اشتباه بودن بعضی از افکار کیمیا گران از جمله سنگ فیلسوفان و اکسیر حیات مشخص شد . از دانشمندان معروف این دوره : جان دالتون .

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 78 چهارشنبه 29 تیر 1390 نظرات (0)

محققان به یافته‌های جدیدی در مورد خاصیت شادی آفرین برخی خوراکی‌ها رسیده‌اند.

تازه‌ترین تحقیقات دانشمندان در مورد خواص برخی مواد خوراکی و علت تمایل افراد به خوردن آن‌ها در مواقعی که دچار افسردگی هستند، حاکی است مصرف برخی مواد خوراکی مانند؛ شکلات به طور موقت در فرد احساس آرامش ایجاد می‌کند اما از آن‌جایی‌که این مواد غالباً دارای کالری، قند و چربی بالا هستند، برای سلامت انسان ضرر دارند.

بر اساس گزارش تایمز آو ایندیا این سایت خبری به معرفی برخی مواد خوراکی پرداخته که علاوه بر آن‌که در انسان احساس شادی و آرامش ایجاد می‌کنند، برای سلامتی نیز مفید هستند که در برخی از این مواد عبارتند از؛

شکلات تلخ: شکلات‌ها به طور کلی سرشار از مواد شیمیایی مانند سروتونین هستند که در فرد احساس شادی ایجاد می‌کنند.

مواد آنتی اکسیدان و فلانوئیدی که در شکلات تلخ وجود دارد، باعث کاهش احتمال تشکیل لخته خون، ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی می‌شود.

موز: این میوه حاوی تریپتوفان نوعی پروتئین است که در بدن تبدیل به سروتونین، هورمون شادی‌بخش می‌شود. همچنین موز مقدار زیادی انرژی در بدن تولید می‌کند.

آجیل: انواع آجیل مانند بادام، گردو، فندق و حتی بادام زمینی دارای مقدار زیادی ویتامین هستند. بادام داری سروتونین، ویتامین ای، ویتامینB 2 و آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. بادام همچنین آثار منفی استرس را کاهش می‌دهد.

ماهی: ماهی‌ها سرشار از اسید چرب امگا 3، پروتئین و به ویژه ویتامینB 12 هستند که نقش مهمی در تولید سروتونین یا هورمون شادی ایفا می‌کند. این هورمون احساسات فرد را متعادل نگه می‌دارد.

مارچوبه: مارچوبه دارای مقدار زیادی اسید فولیک و منیزیم است که در ایجاد آرامش مفید است. علاوه بر آن کالری آن کم بوده و چربی و کلسترول هم ندارد.

مرکبات: مرکبات منبع غنی ویتامینC هستند و همچنین دارای آنتی اکسیدان هستند که از تشکیل رادیکال‌های آزاد که به تخریب سلول‌ها می‌پردازند، جلوگیری می‌کند. ویتامینC سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

سبزیجات: مصرف سبزیجات برای سلامت بدن لازم است. به عنوان مثال بروکلی دارای ویتامینB و اسید فولیک است که به ایجاد آرامش کمک می‌کند. بسیاری از سبزیجات سبز برگ دارای پتاسیم هستند که موجب آرامش فرد می‌شوند.

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 90 چهارشنبه 29 تیر 1390 نظرات (0)

اكثر ما وقتی تبلیغات تلویزیونی و مجلات را در مورد روش های سفید كردن دندانها می بینیم به فكر می افتیم كه در این زمینه اقدامی بكنیم و در نتیجه لبخندی زیبا داشته باشیم اما گاهی نگران اثرات سوء این روش ها هستیم.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، در این مقاله كه در سایت تخصصی ارگانیك به چاپ رسیده چند روش طبیعی و غیرشیمیایی برای سفید كردن دندانها ارائه شده كه در عین حال اینگونه اثرات سوء را نیز ندارند. این روشها عبارتند از:

خوردن كرفس و سیب؛ این دو خوردنی حاوی سلولزهای رشته ای هستند كه مانند یك مسواك طبیعی می توانند به آرامی و بدون ضرر، دندانها را تمیز و سفید كنند. این خوردنی ها اثر رنگدانه های ناشی از مواد غذایی را از روی دندانها پاك می كنند.

استفاده از پراكسید هیدروژن (یا آب اكسیژنه)؛ این ماده كاملا طبیعی و غیرسمی كه تركیبی از مولكول های اكسیژن و آب است و می تواند به شیوه ای بی خطر دندانها را پاكسازی كند و برای بهداشت و سلامت كلی دندانها نیز مفید است. روش استفاده از آب اكسیژنه این است كه پودر ۳ درصد آن را در آب شیر به مقیاس ۵۰ ۵۰ حل كرده و هر شب قبل از خواب دندانهایتان را با این محلول بشوئید. پس از چند هفته متوجه خواهید شد كه دندانهایتان سفیدتر و روشن تر شده اند.

توت فرنگی بخورید؛ این میوه خوشمزه و پرطرفدار تابستانی به دلیل اینكه حاوی ماده ای موسوم به اسید مالیك است در سفید كردن دندانها نقش موثری دارد. برای بهره مند شدن بیشتر از این خاصیت توت فرنگی هفته یک بار دستورالعمل زیر را انجام دهید:

ابتدا یك عدد توت فرنگی را با یك قاشق غذاخوری جوش شیرین تركیب كنید تا یك خمیر قرمز رنگ حاصل شود. این خمیر را روی مسواك قرار داده و آن را مدت ۵ دقیقه روی دندانهایتان بگذارید.

برای جلوگیری از پوسیدگی دندانها پس از ۵ دقیقه با یك مسواك استاندارد، دندانهایتان را بشویید تا هرگونه قند طبیعی از روی دندانهایتان پاك شود.

استفاده از پوست پرتقال و برگهای درخت برگ بو؛ این دو سفید كننده طبیعی دندانها كه غیر معمول تر از بقیه موارد هستند می توانند رسوبات روی دندانها را تا حد زیادی برطرف كرده و دندانها را درخشان تر كنند شما می توانید به نوبت هر یك از آنها را به طور خشك یا به صورت پودر تركیبی با یكدیگر روی دندانها بگذارید.

و بالاخره می توانید از جوش شیرین استفاده كنید برای این منظور می توانید ۶ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۳/۱ قاشق غذاخوری نمك، ۴ قاشق چایخوری گلیسیرین و ۱۵ قطره روغن نعنا یا دیگر روغن های گیاهی تازه كننده بازدم تركیب كنید این تركیب را به مقادیر كم هر وقت كه می خواهید دندانهایتان سفیدتر شوند روی آنها بگذارید و بعد از مدتی دهانتان را بشوئید.

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 92 چهارشنبه 29 تیر 1390 نظرات (0)

پزشكان انگلیسی و ایتالیایی در یک مطالعه مشترك دریافتند كه خوردن ۳ عدد موز در روز شما را در برابر سكته مغزی واكسینه می كند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این پزشكان در آزمایشات جدید خود متوجه شدند كه خوردن یك عدد موز همراه با صبحانه، یك عدد با ناهار و یك موز دیگر به هنگام عصر پتاسیم مورد نیاز بدن شما را تامین كرده و به همین دلیل احتمال تشكیل لخته های خونی در مغز را تا حدود ۲۱ درصد كاهش می دهد.

این یافته تایید می كند كه پیشگیری از هزاران مورد سكته مغزی با مصرف سایر مواد غذایی غنی از پتاسیم مثل اسفناج، مغز خشكبار، شیر، ماهی و عدس امکان پذیر ست.

به گزارش روزنامه دیلی میل، در این مطالعه پزشكان اطلاعات حاصل از ۱۱ بررسی مختلف را مورد بازبینی و تجزیه و تحلیل قرار دادند. این آزمایشات تایید كرد كه مصرف حدود ۱۶۰۰ میلی گرم پتاسیم در روز كافی است تا خطر احتمال سكته مغزی را بیش از یك پنجم كاهش دهد.

این یافته حاصل مطالعات متخصصان دانشگاه وارویك در انگلیس و دانشگاه ناپلس در ایتالیا است و شرح آن در مجله كالج كاردیولوژی آمریكا به چاپ رسیده است.

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 56 چهارشنبه 29 تیر 1390 نظرات (0)

بحث همیشگی تأثیرات فناوری دیجیتال بر روابط و سلامت انسان در سال های اخیر با نفوذ شدید مفاهیم آنلاین در زندگی روزمره ما بیش از هر زمان دیگری مطرح شده است. بسیاری از فناوری ها و قابلیت های جدید این حوزه در نگاه نخست یک موهبت به نظر می رسند، اما با گذشت زمان نگرانی های فراوانی را در هر دو گروه متخصصان و مصرف کنندگان عام ایجاد می کنند که البته دلایل کافی نیز برای چنین نگرانی هایی وجود دارد، از آسیب های مشخص به اندام های مختلف (خستگی و ضعیف شدن چشم، آسیب های مچ دست ...) گرفته تا تأثیرات روانی یا اخلاقی و در نهایت وابستگی اعتیادگونه به اینترنت و بازی ها بحث همیشگی تأثیرات فناوری دیجیتال بر روابط و سلامت انسان در سال های اخیر با نفوذ شدید مفاهیم آنلاین در زندگی روزمره ما بیش از هر زمان دیگری مطرح شده است. بسیاری از فناوری ها و قابلیت های جدید این حوزه در نگاه نخست یک موهبت به نظر می رسند، اما با گذشت زمان نگرانی های فراوانی را در هر دو گروه متخصصان و مصرف کنندگان عام ایجاد می کنند که البته دلایل کافی نیز برای چنین نگرانی هایی وجود دارد، از آسیب های مشخص به اندام های مختلف (خستگی و ضعیف شدن چشم، آسیب های مچ دست ...) گرفته تا تأثیرات روانی یا اخلاقی و در نهایت وابستگی اعتیادگونه به اینترنت و بازی ها. نیکلاس کار در این مقاله به بررسی تأثیرات کار با وب روی فعالیت های مغزی کاربران می پردازد، موضوعی که به یک بخش جدا نشدنی از تجربه روزمره ما تبدیل شده است.

در طول زمستان ۲۰۰۷، یک استاد روان شناسی دانشگاه UCLA با نام گری اسمال شش داوطلب را (سه وبگرد باتجربه و سه مبتدی) برای مطالعه روی فعالیت های مغز به خدمت گرفت. او به هر یک از این افراد یک عینک ویژه داد که امکان نمایش صفحات وب روی آن وجود داشت، وی هر یک از سوژه های خود را به نوبت در استوانه ای از یک دستگاه فیلم برداری رزونانس مغناطیسی کل مغز قرار داده و به آن ها گفت که جست و جو در اینترنت را آغازکنند. وقتی این داوطلبان از یک صفحه کلید دستی برای جست و جوی عنوان های گوناگون از پیش انتخاب شده (ارزش غذایی مصرف شکلات، تعطیلات در جزایر گالاپاگوس و خرید یک اتومبیل جدید) درگوگل استفاده می کردند، دستگاه MRI مغز آن ها را برای یافتن نواحی با میزان بالای فعالیت اسکن می کرد که بر اساس افزایش در جریان خون مشخص می شد.

دو گروه مورد آزمایش، تفاوت های مشخصی را نشان دادند. فعالیت مغز یک وبگرد باتجربه اینترنتی بسیار شدیدتر از مبتدیان بود، به خصوص در قسمت هایی از قشر پیش پیشانی (Prefrontal Cortex) که حل مسئله و تصمیم گیری به آن ها وابسته است. اسمال سپس ازسوژه های خود خواست تا بلوک های معمولی متن نمایش داده شده روی عینک های خود را بخوانند. در این حالت، اسکن ها نشان دادند که هیچ تفاوت چشم گیری در نواحی فعالیت مغزی دو گروه دیده نمی شود. شواهد حاکی از این بودند که استفاده از اینترنت باعث توسعه یافتن مسیرهای عصبی متمایزی در مغز کاربران باتجربه وب شده است. چشم گیرترین نتیجه این آزمایش زمانی به دست آمد که اسمال آزمایش ها را شش روز بعد تکرار کرد. داوطلبان مبتدی توافق کردند، که در این مدت روزانه یک ساعت به جست و جوی آنلاین اینترنتی بپردازند. اسکن های جدید آشکار کردند که فعالیت مغز داوطلبان مبتدی به طور قابل ملاحظه ای تغییر کرده است. فعالیت مغز این گروه اکنون به وضعیت داوطلبان کهنه کار اینترنت شبیه بود. اسمال در گزارش خود نوشت: «سوژه های بی تجربه تنها با پنج ساعت جست وجوی اینترنتی دوباره کارکرد مغز خود را بازسازی کردند.» او مدتی بعد تمام آزمایش ها را با هجده داوطلب دیگر تکرار کرد و دوباره به همان نتایج رسید. پس از نخستین انتشار عمومی، نتایج این مطالعه با استقبال پرشوری مواجه شد. به نظر می رسید که گوگل با درگیر کردن تعداد زیادی از سلول های مغزی، مردم را باهوش تر می کند. اسمال به اندازه کافی دقت داشت تا به این نکته اشاره کند، که فعالیت مغزی بیشتر الزاماً به معنای فعالیت بهتر مغز نیست. کشف واقعی این بود که استفاده از اینترنت با چه سرعت و وسعتی می تواند مسیرهای عصبی کاربران را تغییر دهد. اسمال در مقاله خود به این شکل نتیجه گیری می کند: «انفجار کنونی فناوری دیجیتال نه تنها شیوه زندگی و برقراری ارتباط ما را تغییر می دهد، بلکه با سرعت و عمق حیرت آوری در حال دگرگون ساختن مغزهای ما است.»

● وب چه نوع مغزی را به ما می دهد؟

این پرسش بدون تردید سوژه تعداد زیادی از تحقیقات در سال های آینده خواهد بود. با این حال، موضوعات بسیاری در این زمینه وجود دارند که ما می دانیم یا می توانیم حدس بزنیم، هر چند که خبرها به نسبت نگران کننده هستند. انبوهی از مطالعات انجام شده توسط روان شناسان، عصب زیست شناسان و معلمان، به یک نتیجه گیری مشترک اشاره دارند؛ وقتی مشغول فعالیت های آنلاین هستیم، وارد دنیایی می شویم که مطالعه گذرا، فکر کردن آشفته وسریع و یادگیری سطحی را ترویج می کند. حتی به این دلیل که اینترنت دسترسی آسان به حجم عظیمی از اطلاعات را در اختیار ما قرار می دهد، در حال تبدیل کردن ما به متفکران سطحی تر و تغییر ساختار مغز ما است. در دهه ۱۹۸۰، زمانی که مدارس سرمایه گذاری سنگینی را برای خرید کامپیوترها آغاز کردند، اشتیاق فراوانی درباره مزایای آشکار اسناد دیجیتال نسبت به نسخه های کاغذی وجود داشت. بسیاری از معلمان متقاعد شده بودند که معرفی هایپرلینک ها در داخل متن نمایش داده شده روی مانیتورها، یک موهبت برای یادگیری به شمار می آید. استدلال این بود که چون هایپرتکست به دانش آموزان امکان می داد ، به آسانی مابین دیدگاه های مختلف سوییچ کنند، باعث تقویت تفکر انتقادی آن ها می شود. خوانندگان که از مطالعه آهسته الزامی صفحات چاپی آزاد شده بودند، باید توانایی ایجاد تمام انواع اتصالات ذهنی جدید مابین کارهای متمایز را به دست می آوردند. به این ترتیب، هایپرلینک باید به یک فناوری آزادی بخش تبدیل می شد. تا پایان دهه ۱۹۸۰، اشتیاق به بدبینی تبدیل شده بود. تحقیقات در حال ترسیم یک تصویر کامل تر و بسیار متفاوت از اثرات ادراکی هایپرتکست بودند. به طور کلی مرور اسناد لینک گذاری شده، مستلزم انبوهی از ورزش های ذهنی بود (ارزیابی هایپرلینک ها، تصمیم گیری درباره کلیک کردن یا نکردن، انطباق یافتن با فرمت های مختلف) که هیچ ارتباطی با فرآیند مطالعه ندارند.

چون این فعالیت باعث به هم ریختن تمرکز می شود، قوه ادراک را نیز تضعیف می کند. یک مطالعه در سال ۱۹۸۹ نشان داد، خوانندگان گرایش دارند، هنگام مطالعه چیزی که حاوی هایپرلینک هایی به اطلاعات منتخب دیگری است، به کلیک کردن بی هدف بپردازند. از سوی دیگر، یک پژوهش در سال ۱۹۹۰ آشکار کرد، که بعضی از افراد نمی توانند به یاد بیاورند که چه چیزی را خوانده اند و چه چیزی را نخوانده اند. با وجود این که وب جهان گستر باعث شده هایپرتکست به مؤلفه ای تبدیل شود که همه جا حضور دارد و شاید دیگر کمتر شگفت انگیز و ناآشنا است، اما همچنان، مشکلات ادراکی باقی مانده اند. تحقیقات ادامه دارند تا نشان دهند افرادی که متن خطی را مطالعه می کنند، در مقایسه با گروهی که متن حاوی لینک های متعدد را می خوانند، بیشتر می فهمند، بیشتر به یاد می سپارند و بیشتر می آموزند. در یک مطالعه که در سال ۲۰۰۱ انجام شد، دو پژوهشگر در کانادا از هفتاد نفر خواستند تا کتاب The Demon Lover را که یک داستان کوتاه اثر الیزابت بووِن است، مطالعه کنند. یک گروه این کتاب را در فرمت متن سنتی مطالعه کردند. این گروه باید یک بخش از کتاب را مطالعه، سپس برای مشاهده بخش بعدی روی عبارت Next کلیک می کردند. گروه دوم، نسخه ای از کتاب را مطالعه می کردند که در آن برای مشاهده بخش های بعدی باید روی عبارت برجسته داخل متن کلیک می شد. مطالعه سند برای خوانندگان هایپرتکست بیشتر طول می کشید و احتمال این که بگویند متن مورد نظر برای آن ها گیج کننده است نیز هفت برابر بیشتر بود. یک محقق دیگر با نام ارپینگ ژو از چند نفر خواست تا یک متن دیجیتال را مطالعه کنند، اما هر بار تعداد لینک هایی را که در متن ظاهر می شدند، تغییر داد. او سپس از سوژه های خود یک آزمون چند گزینه ای گرفت و آن ها را وادارکرد تا خلاصه ای از آنچه را که خوانده بودند، بنویسند. ژو متوجه شد که درک مطلب با افزایش تعداد لینک ها کاهش می یابد، صرف نظر از این که افراد روی آن ها کلیک کرده اند یا خیر. در نهایت، هر بار که یک لینک ظاهر می شود، مغز شما باید تصمیم بگیرد که روی آن کلیک نکند که خود این موضوع باعث به هم ریختن تمرکز شما می شود.

یک نقد پژوهشی از تجربه های هایپرتکست که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، نتیجه گیری کرده که پرش مابین اسناد دیجیتال از درک درست آن ها جلوگیری می کند. از سوی دیگر، اگر لینک ها برای تمرکز و درک مطلب زیان آور هستند، نباید تعجب کنیم که تحقیقات اخیر نشان می دهند لینک هایی که با تصاویر، ویدیوها و آگهی های تبلیغاتی احاطه شده اند حتی بدتر خواهند بود.

در یک مطالعه که در مجله Media Psychology منتشر شد، محققان از صد داوطلب خواستند تا به مطالبی که در مورد کشور مالی ارائه می شد توجه کنند، این مطالب از طریق یک مرورگر وب پخش می شد. تعدادی از داوطلبان یک نسخه فقط متنی از این فایل را تماشا کردند. بقیه داوطلبان به تماشای نسخه ای پرداختند که حاوی ویدیو نیز بود. در مرحله بعد، تمام داوطلبان در یک آزمون مرتبط با موضوع شرکت کردند. تعداد پاسخ های درست گروه اول، در مقایسه با گروهی که نسخه چندرسانه ای را تماشا کرده بودند، به طور چشم گیری بیشتر بود. از سوی دیگر، مشخص شد که نمایش مورد نظر برای این گروه بسیار جالب تر، آموزنده تر، قابل درک تر و لذت بخش تر بوده است.

عمق آگاهی و درک ما به توانایی ما در انتقال اطلاعات از حافظه کاری (یک بستر موقت از آگاهی) به حافظه بلند مدت (سیستم بایگانی ذهن ما) بستگی دارد. زمانی که واقعیت ها و تجربه ها وارد حافظه بلند مدت ما می شوند، می توانیم آن ها را به ایده های پیچیده ای تبدیل کنیم که غنای تفکر ما را می سازند. اما گذرگاه حافظه کاری به حافظه بلندمدت در عین حال یک گلوگاه را در مغز ما تشکیل می دهد. در حالی که حافظه بلند مدت ظرفیتی تقریباً نامحدود دارد، حافظه کاری تنها از عهده حجم اندکی از اطلاعات در طول زمان برمی آید. از سوی دیگر، از آنجا که این مخزن کوتاه مدت بسیار ضعیف است، وقفه ای کوتاه در توجه می تواند محتویات این حافظه را از ذهن مان پاک کند برای درک بهتر موضوع پر کردن یک وان حمام با یک انگشتانه را در نظر بگیرید. این همان چالشی است که هنگام انتقال اطلاعات از حافظه کاری به حافظه بلند مدت با آن سر و کار داریم. هنگامی که یک کتاب را مطالعه می کنیم، «شیر آب» اطلاعاتی یک جریان ثابت از قطره ها را فراهم می کند که می توانیم آن را با تغییر سرعت مطالعه خود کنترل کنیم. ما از طریق تمرکز تک موضوعی خود روی متن می توانیم اطلاعات بسیار بیشتری را به تدریج به حافظه بلند مدت انتقال داده و پیوندهای غنی ضروری را برای ایجاد دانش و آگاهی تثبیت کنیم.

در اینترنت، با تعداد بسیار زیادی از شیرهای اطلاعاتی مواجه هستیم که همه آن ها تا بیشترین حد خود باز شده اند. هنگامی که با عجله و اشتیاق از یک شیر به سراغ شیر دیگر می رویم، انگشتانه کوچک ذهن ما سرریز می شود. ما به جای یک جریان پیوسته و منسجم تنها مقدار اندکی از قطرات شیرهای مختلف را انتقال می دهیم. روان شناسان از جریان اطلاعات در داخل حافظه کاری ما تحت عنوان بار ادراکی (Cognitive Load) یاد می کنند. هنگامی که این بار از توانایی ذهن ما در زمینه پردازش و ذخیره سازی آن فراتر می رود، قادر به حفظ اطلاعات یا ترسیم اتصالات با سایر حافظه ها نخواهیم بود. ما نمی توانیم مواد جدید را به صورت دانش مفهومی ترجمه کنیم. توانایی ما برای یادگیری تنزل پیدا می کند و نیروی درک ما نیز ضعیف باقی می ماند. به همین دلیل، فعالیت مغزی سنگینی که اسمال در جست و جوگران وب کشف کرده بود، بیشترمی تواند بهانه ای برای نگرانی باشد تا خوشحالی. در واقع این فعالیت اضافی به سربار ادراکی اشاره دارد.

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 92 چهارشنبه 29 تیر 1390 نظرات (0)

بدنه نوت بوک از چند جهت قابل بررسیه . نوت بوکی که انتخاب می کنید ، جنس بدنش باید متناسب با شرایط کاری شما باشه . مثلاً اگه محیط کار شما یه محیط صنعتیه ، بهتره نوت بوکی با بدنه فلزی انتخاب کنید تا مقاومت بیشتری در مقابل ضربه و خط و خش داشته باشه .
سطح بدنه نوت بوک ها میتونه مسطح و یا طرحدار باشه . نوت بوک های طرحدار اگر چه به دلیل طرح های متنوع ، از چهار خونه گرفته تا پوست ماری ، می تونن سلیقه های خاص رو جذب کنن ، اما به دلیل وجود شیارهای روی بدنه ، برای جذب گرد و خاک و کثیف شدن مستعد ترن . ولی در عوض اگه خط و خش روشون بیفته ، کمتر نشون میده .
اگر هم قصد خرید نوت بوکی با بدنه مسطح رو دارید ، یه چیزو حتماً امتحان کنید . جنس بدنه بعضی از نوت بوک ها به گونه ایه که با کوچکترین تماس دست ، اثر انگشت به راحتی روشون میمونه و مدام باید تمیز بشن . این حالت هم روی بدنه خارجی نوت بوک و هم روی قسمت داخلی نوت بوک ، پایین صفحه کلید وجود داره .
موارد مهم دیگه ای هم در مورد بدنه وجود داره ، مثل رنگ اون ، اما چون بیشتر سلیقه ای هستن خیلی بهش نمی پردازیم . فقط بد نیست یادآوری کنیم که رنگهای روشن مثل سفید ، نیاز به مراقبت و نظافت بیشتری دارن .
صفحه کلید
صفحه کلید در کامپیوتر و به خصوص نوت بوک یکی از پرکاربردترین قطعاته و طبیعیه که باید حساسیت ویژه ای روش نشون داد . یکی از نکات مهم در مورد صفحه کلید ، چیدمان اونه . چیدمان صفحه کلید هم روی زیبایی ظاهری و هم روی میزان کارایی تاثیر مستقیم داره . از اونجایی که ابعاد توی نوت بوک خیلی مهمه ، بدیهیه که صفحه کلید نوت بوک قرار نیست مثل یه صفحه کلید معمولی باشه ، اما با این حال سعی کنید نوت بوکی رو انتخاب کنید که صفحه کلیدش حتی الامکان شبیه صفحه کلیدهای معمولی باشه . هستند نوت بوک هایی که صفحه کلید اونها به جای اینکه یه محوطه مستطیل شکل رو اشغال کنن ، چند ضلعی های نا متقارنی هستن که ظاهر خوبی ندارن . به همین شکل ، تو بعضی نوت بوکها ، کلید هایی که باید پیش هم باشن ، مثل (Page Up و Page Down) یا (Home و End) هر کدوم یه جای صفحه کلید هستن و این موضوع به شدت کارایی رو پایین میاره .
نکته بعدی در مورد صفحه کلید ، کلید های پرکاربرده . کار کردن با صفحه کلیدی که کلیدهای پرکاربرد اون ، مثل Enter و Space بزرگتر باشن ، راحت تره و احتمال خطا در استفاده از اون کلیدها رو پایین میاره .
یه نکته هم مخصوص طرفدارای فیلم و موزیک . اگه اهل گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم هستید ، حتماً نوت بوکی رو انتخاب کنید که کلیدهای چند رسانه ای (Multimedia) جداگونه داشته باشه . این کلیدها (Play , Pause , Stop , Next Track , Previous Track , …) ، معمولاً یا در قسمت بالای صفحه کلید ، پایین صفحه نمایش و یا روی لبه جلویی نوت بوک قرار دارن و کار کردن با فایلهای صوتی و تصویری رو کلی راحت تر میکنن .
یه سری کلید ها هم هستن که به خاطر نوع کاربردشون ، بهتره که یه مقدار از بقیه کلید ها فاصله داشته باشن . این فاصله باید به قدری باشه که فقط با لمس صفحه کلید به وسیله انگشتا ، بشه اونا تشخیص داد . کلید های جهت های چهار گانه و ESC از جمله این کلیدها هستن .
به همین منوال ، کلید های عملیاتی F1 تا F12 بهتره که 4تا 4تا از هم جدا شده باشن تا تشخیص هر کدوم از اونا بدون نگاه کردن به صفحه کلید و تنها به وسیله انگشتا مقدور باشه .
اگه می خواید از نوت بوک برای کارای حسابداری یا کارایی شبیه اون – که نیاز به استفاده زیاد از کلیدای عددی دارن – استفاده کنید ، حتماً نوت بوکی رو انتخاب کنید که کلیدهای عددی (Numpad) رو به شکل جداگونه داشته باشه .
نکته آخری که در مورد صفحه کلید لازمه بهش اشاره کنیم ، حروف حک شده روی کلید هاست . نوت بوکی که صفحه کلیدش به صورت پیش فرض حروف فارسی رو هم روی صفحه کلیدش داشته باشه ، در اولویت قرار داره . اگر چه اینکار توسط لیبل های آماده هم قابل انجامه ، اما به دلایل مختلفی مِنجُملِه کنده شدن لیبل ها و کثیف شدن پس از مدتی استفاده ، بهتره که نوت بوکی رو انتخاب کنید که حروف فارسی رو در کارخانه روی صفحه کلیدش حکاکی کرده باشن . این به خصوص برای صفحه کلید هایی که منبع نور در زیر کلید هاشون تعبیه شده خیلی لازمه.
ماوس
اگر چه نوت بوکها هم مثل کامپیوترهای خونگی امکان اتصال ماوس رو دارن ، اما خیلی از مواقع ، مثل وقتی که نوت بوک رو همراه خودمون می بریم ، ترجیح میدیم از ماوس استفاده نکنیم تا کیفمون سبک تر باشه . جایگزین ماوس در نوت بوکها به دو شکل ارائه میشه . Touchpad و Track Point .
Touchpad اسم این صفحه هست و بیشتر روی لپ تاپ های بزگ یا متوسط هستش
Track Point به شکل یه برجستگیه که وسط صفحه کلید قرار گرفته مثل جو استیک ماوس رو هدایت میکنه
کار کردن با Touchpad راحت تر از کار کردن با Track Point هستش . ضمن اینکه Touchpad میتونه یه امکان دیگه رو هم برای شما فراهم کنه . اضلاع سمت راست و پایین Touchpad میتونن نقش Scroll Bar های عمودی و افقی رو هم ایفا کنن . به این شکل که وقتی یک فایل مثلاً Word رو باز کردید و الان روی صفحه 12 هستید . با حرکت دادن انگشتتون روی ضلع سمت راست Touchpad ، فایل Word شروع به حرکت به سمت صفحات قبلی و بعدی یعنی 11 و 13 میکنه . یعنی همون اتفاقی که با چرخوندن غلتک روی موس میوفته
البته این تمام مزایای Touchpad نیست . بعضی از نوت بوکها ، Touchpad هایی با قابلیت چند لمسی یا مولتی تاچ دارن . یعنی میتونن در آن واحد بیش از یک انگشت رو تشخیص بدن . این قابلیت کاربردهای خوبی میتونه داشته باشه . به عنوان مثال بزرگ و کوچیک کردن اندازه نمایش عکس به راحتی با دو انگشت قابل انجامه

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 54 چهارشنبه 29 تیر 1390 نظرات (0)


1)مشکلات نویز و قطعی و برفکی بودن تصویر ، احتمال زیاد برای شما هم زیاد پیش اومده . حداقل واسه ما توی تهران با کلی تپه و برج و فاصله از فرستنده های تلویزیونی که اینطور بود . خیلی از شما ، این جمله که "شبکه های تلویزیون رو با کیفیت DVD ببینید" ، به چشمتون خورده . بله ،می خوایم در مورد گیرنده های دیجیتال صحبت کنیم . با ما باشید .
اولین فرستنده ی تلویزیون دیجیتال در تاریخ 8/8/88 در شهر تهران افتتاح شد . این سیستم الان در 17 استان کشورمون فعاله و 40 درصد از جمعیت کل کشورزیر پوشش تصاویر دیجیتال هستند . اما ببینیم استفاده از این روش به جای روش سنتی دریافت تصاویر چه برتریهایی داره ؟ و اگه بخوایم از این به بعد شبکه های تلویزیون رو به شکل دیجیتال ببینیم ، چیکار باید بکنیم
بارزترین برتری دریافت تصویر به شکل دیجیتال نسبت به حالت آنالوگ ، کیفیت بالاتر صدا و تصویره . یعنی نه برفک نه سایه . تصاویر دیجیتال با کدینگ MPEG-4 / H.264 ارسال میشن . این کیفیت در زمینه ی رنگ حتی از فیلمهای DVDو همینطور از کانالهای ماهواره ای نسل اول دیجیتال چون با کدینگMPEG-2 پخش میشن بالاتره . برتری بعدی به نصب ، راه اندازی و استفاده آسونتر بر میگرده . از اونجا که سیگنالهای دیجیتال به شکل صفر و یک پخش می شه و از کدینگ های تصحیح خطا استفاده می نماید ، دریافت اونها دیگه اون مشکلات دریافت سیگنال آنالوگ رو نداره یا حد اقل کمتر داره . یعنی نیاز به نصب آنتنهای بزرگ ، نصب آنتن تو ارتفاع ، تنظیم زاویه آنتن و تغییر جهت و... خیلی کمتر شده
اینا دو تا از برتریهایی بود که احتمالاً خودتون یا با اون برخورد کردید ، یا حداقل تو تبلیغات با اونا آشنا شدید . اما این روش مزایای دیگه ای هم داره که قطعاً با توسعه اون تو کشورمون از اونها هم استفاده خواهد شد . بد نیست یه نگاهی هم به بعضی از اونا بندازیم .
در روش ارسال تصاویر به شکل آنالوگ ، یکی از محدودیتهایی که وجود داشت ، تعداد کانالها بود . تو سیستم آنالوگ حداکثر تعداد کانالهای قابل پخش ، بین 15 تا 30 کانال بود ، که این عدد در مناطقی مثل استان های شمالی کشور به خاطر تعد شهر ها و طبعا زیاد بودن تعداد فرستنده ها و این که نمیشد مثلا شبکه ی یک از هر دو فرستنده بر روی یک فرکانس پخش بشه به کمتر از 15 تا هم می رسید ،
مثلا کسی که توی تنکابن زندگی میکنه ، شبکه ها رو ، هم از فرستنده ی رامسر دریافت میکنه ، هم چالوس ، پس دو تا شبکه یک ، دو تا شبکه دو و سایر شبکه ها ، تازه اگر امواج ضعیفی که مثلا از سمت رشت به اونجا میرسه رو هم در نظر بگیریم ، پس تعداد کانالهایی رو که میشه توی این مناطق پخش کرد شاید کمتر هم بشه ، اما تعداد کانال های قابل پخش در سیستم دیجیتال خیلی بیشتر می شود .

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 61 چهارشنبه 29 تیر 1390 نظرات (0)


KMS_v9.03.79.jpg
هیچ کس را نمیتوان پیدا کرد که با آنتی ویروس قدرتمند کاسپر اسکای آشنا نباشد یا اسم این آنتی ویروس را نشنیده باشد.این آنتی ویروس آنقدر محبوبیت دارد که نسخه موبایل آن در همان اوایل با استقبال خوبی رو به رو شد.نسخه 9.03.79 را برای شما آماده کرده ایم.با این نفاوت که شما با نصب پچ این آنتی ویروس میتوانید بصورت نا محدود از این آنتی ویروس استفاده نمایید.چند ویژگی از این انتی ویروس: اسکن کل گوشی به صورت اتوماتیک در ساعتی معین - فایروال فوق العاده قدرتمند -دزدگیر بسیار پیشرفته - ایجاد بلک لیست و... . این آنتی ویروس بر روی کلیه گوشی ها دارای سیستم عامل سیمبیان سری 60 ویرایش سوم و پنجم قابل نصب میباشد.

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 46 چهارشنبه 29 تیر 1390 نظرات (0)
دانلود آنتي ويروس کاسپراسکاي براي موبايل Kaspersky Antivirus Mobile v9.0.49 Final
در پست امروز وب سايت ميهن دانلود نرمافزاري را برايتان آماده کرده ايم که امنيت کامل گوشي موبايل شما را فراهم ميسازد. نرم افزار Kaspersky Antivirus Mobile يکي از محصولات جديد لابراتوار کاسپراسکاي مي باشد که ميتواند از گوشي شما در مقابل بد افزارهاي و فايل هاي مخرب محافظت کند. اين آنتي ويروس بسيار قوي تمام راه هاي ارتباطي گوشي شما را مانند وايرلس، بلوتوث، مادون قرمز، پيغام EMS، پيغام MMS، مرورگر و اتصال به کامپيوتر که ممکن است فايل هاي مخرب از طريق آنها وارد گوشي شوند را به صورت دقيق زير نظر ميگيرد. همچنين نسخه جديد اين نرم افزار شامل بخش هاي Anti-Virus, Anti-Spam, Anti-thief, Firewall, Encryption, Parental Controls مي باشد.
جهت دانلود و توضيحات تکميلي به ادامه مطلب مراجعه نماييد ...
!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 53 چهارشنبه 29 تیر 1390 نظرات (0)

screenshot-7ii.jpg دو قسمت دیگر از کارتون زیبایی Shun the Ship که همه شما ها حداقل چند قسمت از اون رو دیدید برای شما به صورت فایل های 3gp که اکثر تلفن های همراه قابلیت خواندن اون را دارند برای شما قرار داده ام ، سری نهم این مجموعه که شامل دو قسمت 17 و 18 میباشد که برای شما در قالب یک فایل فشرده آماده شده است ، برای دریافت این دو کلیپ زیبا به ادامه متن رجوع کنید .

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 47 چهارشنبه 29 تیر 1390 نظرات (0)
screenshot-14_mihandownload.JPG
دو قسمت دیگر از کارتون زیبایی Shun the Ship که همه شما ها حداقل چند قسمت از اون رو دیدید برای شما به صورت فایل های 3gp که اکثر تلفن های همراه قابلیت خواندن اون را دارند برای شما قرار داده ام ، سری یازدهم این مجموعه شامل دو قسمت 21 و 22 میباشد ، که قسمت 22 از این سری جزء ساخت های جدید این کارتون میباشند ، این مجومعه در قالب یک فایل فشرده برای شما آماده شده است ، برای دریافت این دو کلیپ زیبا به ادامه متن رجوع کنید .
!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 195 چهارشنبه 29 تیر 1390 نظرات (0)

Street-Peoples-MihanDownload.COm.jpgآیا تصور کرده اید اگر در خیابان ها ، انسان ها جای اتومبیل ها را بگیرند چهره شهر به چه صورت در می آید ؟
با دیدن این کلیپ متوجه خواهید شد اگر به جای هر اتومبیل در خیابان راننده و سرنشینان آن اتومبیل حرکت کند شهر چگونه خواهد شد. این کلیپ با فرمت 3gp قابل خواندن در همه گوشی های موبایل برای شما آماده شده است

!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 46 چهارشنبه 29 تیر 1390 نظرات (0)
Cat-Clips-MihanDownload.Com.jpg
همواره کلیپ های موبایل زیبا و جالب طرفداران زیادی دارد و مورد توجه همه اقشار جامعه می باشد ، امروز هم کلیپ زیبا و جالب از فرار سه گربه برای شما با فرمت 3gp آماده کرده ایم که منطقه ای که این سه گربه برای فرار به آنجا پناه می برند بسیار جالب و خنده دار هست. امیدوارم از مشاهده این کلیپ لذت ببرید.
!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 74 چهارشنبه 29 تیر 1390 نظرات (0)
screenshot-10i.JPGدو قسمت دیگر از کارتون زیبایی Shun the Ship که همه شما ها حداقل چند قسمت از اون رو دیدید برای شما به صورت فایل های 3gp که اکثر تلفن های همراه قابلیت خواندن اون را دارند برای شما قرار داده ام ، سری دوازدهم این مجموعه که شامل دو قسمت 23 و 24 میباشد ، که هر دو قسمت از سری جدید این کارتون میباشند ، این مجومعه در قالب یک فایل فشرده برای شما آماده شده است ، برای دریافت این دو کلیپ زیبا به ادامه متن رجوع کنید
!!!.MusicParsi.!!! بازدید : 54 چهارشنبه 29 تیر 1390 نظرات (0)

madahi.jpgبه مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سایت میهن دانلود اقدام به قرار دادن مداحی های کوتاه مخصوص زنگ موبایل کرده است. این مجموعه مداحی زنگ موبایل که دارای پنج مداحی کوتاه می باشد آثاری از مداحی های حاج محمود کریمی می باشد و با فرمت mp3 با کیفیت خوب هستند ، هم اکنون این پنج مداحی زنگ موبایل را می توانیید از وبسایت میهن دانلود در قالب یک فایل فشرده دریافت کنید

تعداد صفحات : 138

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • پنجشنبه 7 ارديبهشت 1391
  • پنجشنبه 07 ارديبهشت 1391
  • سه شنبه 9 اسفند 1390
  • يکشنبه 7 اسفند 1390
  • شنبه 22 بهمن 1390
  • چهارشنبه 5 بهمن 1390
  • يکشنبه 2 بهمن 1390
  • يکشنبه 25 دی 1390
  • چهارشنبه 21 دی 1390
  • سه شنبه 13 دی 1390
  • سه شنبه 6 دی 1390
  • يکشنبه 4 دی 1390
  • شنبه 3 دی 1390
  • چهارشنبه 30 آذر 1390
  • يکشنبه 27 آذر 1390
  • جمعه 25 آذر 1390
  • سه شنبه 22 آذر 1390
  • پنجشنبه 17 آذر 1390
  • دوشنبه 14 آذر 1390
  • يکشنبه 13 آذر 1390
  • شنبه 12 آذر 1390
  • جمعه 11 آذر 1390
  • يکشنبه 6 آذر 1390
  • شنبه 5 آذر 1390
  • چهارشنبه 25 آبان 1390
  • سه شنبه 24 آبان 1390
  • چهارشنبه 18 آبان 1390
  • دوشنبه 9 آبان 1390
  • پنجشنبه 5 آبان 1390
  • چهارشنبه 20 مهر 1390
  • سه شنبه 19 مهر 1390
  • دوشنبه 18 مهر 1390
  • يکشنبه 17 مهر 1390
  • شنبه 16 مهر 1390
  • جمعه 15 مهر 1390
  • پنجشنبه 14 مهر 1390
  • چهارشنبه 13 مهر 1390
  • دوشنبه 11 مهر 1390
  • يکشنبه 10 مهر 1390
  • شنبه 9 مهر 1390
  • چهارشنبه 6 مهر 1390
  • سه شنبه 5 مهر 1390
  • دوشنبه 4 مهر 1390
  • يکشنبه 3 مهر 1390
  • شنبه 2 مهر 1390
  • جمعه 1 مهر 1390
  • پنجشنبه 31 شهريور 1390
  • چهارشنبه 30 شهريور 1390
  • سه شنبه 29 شهريور 1390
  • دوشنبه 28 شهريور 1390
  • يکشنبه 27 شهريور 1390
  • شنبه 26 شهريور 1390
  • جمعه 25 شهريور 1390
  • پنجشنبه 24 شهريور 1390
  • چهارشنبه 23 شهريور 1390
  • دوشنبه 21 شهريور 1390
  • يکشنبه 20 شهريور 1390
  • شنبه 19 شهريور 1390
  • جمعه 18 شهريور 1390
  • پنجشنبه 17 شهريور 1390
  • چهارشنبه 16 شهريور 1390
  • سه شنبه 15 شهريور 1390
  • دوشنبه 14 شهريور 1390
  • يکشنبه 13 شهريور 1390
  • شنبه 12 شهريور 1390
  • جمعه 11 شهريور 1390
  • پنجشنبه 10 شهريور 1390
  • چهارشنبه 9 شهريور 1390
  • سه شنبه 8 شهريور 1390
  • دوشنبه 7 شهريور 1390
  • يکشنبه 6 شهريور 1390
  • شنبه 5 شهريور 1390
  • جمعه 4 شهريور 1390
  • پنجشنبه 3 شهريور 1390
  • چهارشنبه 2 شهريور 1390
  • سه شنبه 1 شهريور 1390
  • دوشنبه 31 مرداد 1390
  • يکشنبه 30 مرداد 1390
  • شنبه 29 مرداد 1390
  • پنجشنبه 27 مرداد 1390
  • چهارشنبه 26 مرداد 1390
  • سه شنبه 25 مرداد 1390
  • دوشنبه 24 مرداد 1390
  • يکشنبه 23 مرداد 1390
  • شنبه 22 مرداد 1390
  • جمعه 21 مرداد 1390
  • پنجشنبه 20 مرداد 1390
  • چهارشنبه 19 مرداد 1390
  • سه شنبه 18 مرداد 1390
  • دوشنبه 17 مرداد 1390
  • يکشنبه 16 مرداد 1390
  • شنبه 15 مرداد 1390
  • جمعه 14 مرداد 1390
  • پنجشنبه 13 مرداد 1390
  • چهارشنبه 12 مرداد 1390
  • سه شنبه 11 مرداد 1390
  • دوشنبه 10 مرداد 1390
  • يکشنبه 9 مرداد 1390
  • شنبه 8 مرداد 1390
  • جمعه 7 مرداد 1390
  • سه شنبه 4 مرداد 1390
  • دوشنبه 3 مرداد 1390
  • يکشنبه 2 مرداد 1390
  • شنبه 1 مرداد 1390
  • جمعه 31 تير 1390
  • پنجشنبه 30 تير 1390
  • چهارشنبه 29 تير 1390
  • سه شنبه 28 تير 1390
  • دوشنبه 27 تير 1390
  • يکشنبه 26 تير 1390
  • شنبه 25 تير 1390
  • جمعه 24 تير 1390
  • پنجشنبه 23 تير 1390
  • چهارشنبه 22 تير 1390
  • سه شنبه 21 تير 1390
  • دوشنبه 20 تير 1390
  • يکشنبه 19 تير 1390
  • جمعه 17 تير 1390
  • چهارشنبه 15 تير 1390
  • سه شنبه 14 تير 1390
  • دوشنبه 13 تير 1390
  • شنبه 11 تير 1390
  • جمعه 10 تير 1390
  • جمعه 6 خرداد 1390
  • دوشنبه 12 ارديبهشت 1390
  • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390
  • شنبه 10 ارديبهشت 1390
  • جمعه 9 ارديبهشت 1390
  • سه شنبه 6 ارديبهشت 1390
  • دوشنبه 5 ارديبهشت 1390
  • يکشنبه 4 ارديبهشت 1390
  • جمعه 2 ارديبهشت 1390
  • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4139
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 80
  • آی پی دیروز : 122
  • بازدید امروز : 88
  • باردید دیروز : 204
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,649
  • بازدید ماه : 1,021
  • بازدید سال : 42,432
  • بازدید کلی : 1,087,592